Renault 21 gedoteerd water

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
loute
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/10/08, 12:50




par loute » 06/10/08, 15:39

Bonjour à tous,
Blij om te zien dat er een gemeenschap van "experimenteerders" is.
Ik kwam op deze site aan, van het een kwam het ander en ik bied mijn excuses aan voor het "opgraven" van het onderwerp dat dit veroorzaakt.
Mijn auto is een R21 (manager) diesel en blijkbaar zonder turbo, dus ik zorgde ervoor dat ik, voordat ik postte, het hele onderwerp hier las en een kijkje nam op Cedar's persoonlijke pagina en vervolgens op Quant 'man.
Er zijn echter enkele vragen die mij bezighouden:
Hoe reageert een technisch inspecteur als hij de "modificatie" (onnauwkeurig, "toevoeging" zou toch passender zijn) aan de motor opmerkt? Hebben wij daartoe het recht volgens de wet?
Waarom praten we er zo weinig over, ik heb al een paar jaar een aantal rapporten gezien op terrestrische zenders, maar niets dat langer is dan 3 minuten aan het einde van de krant? Waarom doet de regering, die zo bezorgd lijkt om het milieu (ironie vanbinnen), niets om deze wijzigingen toe te staan? Dit zou het nog steeds mogelijk maken om het effectieve brandstofverbruik en de uitstoot van verontreinigende stoffen tegen lagere kosten te verminderen.
Omdat een brandstofbesparing, zelfs van 15%, interessant is (vooral omdat mijn auto vrij goed afgesteld lijkt omdat hij schommelt tussen 6/7l bij 100 en ik niet als een bruut rijd), vooral als de vervuiling dat lot minder is (op over dit onderwerp is de test van de retro vrij overtuigend, hij rookt alleen als ik de motor duw of bij een koude buitentemperatuur (bijna 5°c).
Merci à vous
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 09/10/08, 20:58

Hallo Loute
Om uw vraag te beantwoorden: de overheid doet ook niet veel om het rijden op olie met dieselvoertuigen toe te staan...
Wat de technische controle betreft, ben ik zonder problemen mijn twee aangepaste auto's gepasseerd.
De Golf had de vermelding "beschadigde uitlaat" in de storingssectie zonder een tegenbezoek. De opmerking was terecht omdat ik de reactor had geïsoleerd met steenwol en aluminium. De controleur moet gedacht hebben dat het de gevaarlijke reparatie van een lek was.
Voor de R5 stelde de controller me de vraag "wat is het gelaste ding op de uitlaat?"
Ik antwoordde: "het is een systeem om brandstof te besparen!"
Meer wilde hij niet weten.
Je moet er alleen voor zorgen dat hij schoon is en dat er geen uitlaatlekken zijn, zodat de controller zijn werk kan doen.
0 x
loute
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/10/08, 12:50




par loute » 09/10/08, 23:05

PITMIX schreef:Hallo Loute
Om uw vraag te beantwoorden: de overheid doet ook niet veel om het rijden op olie met dieselvoertuigen toe te staan...
Wat de technische controle betreft, ben ik zonder problemen mijn twee aangepaste auto's gepasseerd.
De Golf had de vermelding "beschadigde uitlaat" in de storingssectie zonder een tegenbezoek. De opmerking was terecht omdat ik de reactor had geïsoleerd met steenwol en aluminium. De controleur moet gedacht hebben dat het de gevaarlijke reparatie van een lek was.
Voor de R5 stelde de controller me de vraag "wat is het gelaste ding op de uitlaat?"
Ik antwoordde: "het is een systeem om brandstof te besparen!"
Meer wilde hij niet weten.
Je moet er alleen voor zorgen dat hij schoon is en dat er geen uitlaatlekken zijn, zodat de controller zijn werk kan doen.


Bedankt PITMIX voor je antwoord, inderdaad, ik heb deze vraag gepost net voordat ik je hele (epische) onderwerp van 83 pagina's (!) las.
Hoe dan ook, als ik een "gelast ding op de uitlaatpijp monteer of dat luchtbellen maakt" : Cheesy: , het zal zorgvuldig worden overwogen en waarschijnlijk niet vóór volgende zomer worden ingevoerd, na de technische controle, omdat ik vermoed dat niet alle technische controllers noodzakelijkerwijs de intelligentie van jou hebben en zelfs als de mijne een echte sekte lijkt te wijden aan de 21, Ik vermijd liever.
Omdat mijn vaardigheden ook beperkt zijn, heb ik een monteur-vriend die met mij aan het project zou kunnen werken, een beetje zoals André je kon helpen.
Ik ben vooral blij dat ik een site heb kunnen vinden waar mensen wat spraakzamer zijn over hun bewerkingen. Ik denk dat ik de tijd ga nemen om na te denken door eerst alle bewerkingen hier te lezen (yup, ik heb veel werk ) omdat ik het niet alleen efficiënt doe, maar ook hoop het snel "verwijderbaar" te kunnen maken. Kortom, ik heb werk te doen, het enige wat ik hoop is dat ik onderweg de motivatie niet verlies.
Goedenavond allemaal, ik ga terug naar mijn lezingen :schok: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 11/10/08, 19:01

het zal zorgvuldig worden overwogen en waarschijnlijk niet vóór volgende zomer worden ingevoerd, na de technische controle, omdat ik vermoed dat niet alle technische controllers noodzakelijkerwijs de intelligentie van jou hebben en zelfs als de mijne een echte sekte lijkt te wijden aan de 21, ik liever vermijden.


hallo luit
Maak je geen zorgen over de intelligentie van de controllers. Ik heb afscheid genomen van mijn twee auto's. Ik heb daarom de technische controles twee keer gedaan met een tussenpoos van iets meer dan 6 maanden en ze zagen elke keer andere controllers, zonder problemen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/09/09, 10:22

Ik heb de 3 beschikbare video's over dit onderwerp op youtube gezet:

R21: http://www.youtube.com/watch?v=JvHOJVH8Kks

De 2 Pitmix vervuilingstesten:

1ere: http://www.youtube.com/watch?v=snqnLf-WeoI
2ieme: http://www.youtube.com/watch?v=-HV0YbttJG4

Het is meer "leuk" dan links naar DL op forums.

Het verjongt we niet allemaal! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 05/09/09, 11:55

Ah ja, het is geweldig, het is eerlijk gezegd niet geregeld in de auto : Cheesy:

maar wat een contrast

Is het gewoon een bubbel?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
DK Carnival
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 26/02/09, 06:10
Plaats: Duinkerken




par DK Carnival » 05/09/09, 17:38

Goedenavond Christophe en Capt_Maloche,

erg interessant de drie video's, maar ik ben er niet van overtuigd dat het voertuig een r21 is :schok: maar eerder een golfbonjovi :frons: :?
0 x
loute
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/10/08, 12:50




par loute » 05/09/09, 18:21

Christophe schreef:Ik heb de 3 beschikbare video's over dit onderwerp op youtube gezet:

R21: http://www.youtube.com/watch?v=JvHOJVH8Kks

De 2 Pitmix vervuilingstesten:

1ere: http://www.youtube.com/watch?v=snqnLf-WeoI
2ieme: http://www.youtube.com/watch?v=-HV0YbttJG4

Het is meer "leuk" dan links naar DL op forums.

Het verjongt we niet allemaal! : Cheesy:


:pijl: Bedankt voor de video's, ik had de 2 vervuilingstests van Pitmix al gezien, maar niet die van de 21TD, de motor van mij lijkt relatief anders, maar ik veronderstel dat hij overdraagbaar is : Idee:

Carnaval DK schreef:
Carnaval DK schreef:Goedenavond Christophe en Capt_Maloche,

erg interessant de drie video's, maar ik ben er niet van overtuigd dat het voertuig een r21 is :schok: maar eerder een golfbonjovi :frons: :?


Ja dat klopt.

Het echte probleem is dat ik net weer aan het werk ben en geen minuut meer heb om aan het "project" te besteden, dat sowieso niet erg geavanceerd was, wetende dat als het om automechanica gaat, mijn IQ dat van een benadert tafel : Lol:

Aan de andere kant, ondanks zijn gelukkige 434000 km, is mijn 21 afgelopen augustus zonder incidenten door de technische keuring gekomen. :schok:, Ik dacht echt dat ik hem zou moeten slopen en mijn geld dat ik niet heb in een nieuwe auto zou moeten investeren. Hier gaan we weer voor 2 jaar : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 06/09/09, 11:05

Carnaval DK schreef:Goedenavond Christophe en Capt_Maloche,

erg interessant de drie video's, maar ik ben er niet van overtuigd dat het voertuig een r21 is :schok: maar eerder een golfbonjovi :frons: :?


Ja, ik denk dat ik het mis had...

Pitmix werkte aan een Super 5: https://www.econologie.com/forums/renault-su ... t1110.html

Dus misschien is het meer een Super 5, nietwaar?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 06/09/09, 11:30

Verdorie, ik twijfel: op de 2e video om 0:50 zien we een inscriptie op de achterklep "Bon Jovi" dus a priori is het een Golf!

http://www.youtube.com/watch?v=-HV0YbttJG4

Oké, ik begrijp er niets van... hoeveel Pitmix-bewerkingen heeft hij gedaan? Misschien is het niet zijn auto? :?

Dus ik heb de titels op youtube gecorrigeerd, maar R5, R21 of Golf verandert niets aan het belang van de video!

Maar Maloche's TCB, witte stoffen test, onder belasting, is belangrijker want een dieselmotor die niet belast wordt, rookt heel weinig (behalve als het koud is zoals we duidelijk kunnen zien in de 1e video en dan is de waterinjectie erg interessant).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten