Afronding van de motor testbank directe reactie test!

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/09/09, 15:35

1) bedankt :D

2) ja : Cry: . Moet dan een "testkamp" organiseren. We komen met de uit te voeren testprotocollen en de Rochefort-bakken.

Nou, als Camel wil. :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 30/09/09, 15:43

Ik bevestig dat een gedoteerde tractor uitstekende resultaten behaalt in de "velden".

Een 70 cv-tractor die in de grondbewerkingmarge wordt geladen, verbruikt minder dan 5L / u :schok:

Zonder doping zou het tussen 12 en 14L moeten zijn ...

Het is niet wat ik lees op het net is wat we getest met Olivier ZX TD

Het dateert al van 2005 ... :?
Dernière édition par Christophe de 02 / 10 / 09, 00: 15, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 30/09/09, 18:43

Op dit moment heeft de Direct Reaction Bench / Camel1 geen controleerbare belasting om "ploeg" -cycli uit te voeren. : Mrgreen: of andere klassieker, reproduceerbaarder zoals een automaat of een computer.

Maar als hij het leuk vindt en vindt het nodig, kunnen we proberen hem te helpen zijn bank in deze richting te veranderen. Dit zou een goed project van de vereniging Econology kunnen zijn. :P

http://pagesperso-orange.fr/sysgplus/
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 01/10/09, 06:01

Dag

b) variaties in de belasting zijn nodig rond de hoge belasting. Blijkbaar is het de dieselregelaar die moet "werken", dat wil zeggen dat hij continu moet regelen om de variaties in het koppel die nodig zijn voor het werk te compenseren. Dit is waar de resultaten het meest interessant zijn.

We merken dit ook op een auto
een kleine afwisselende heuvel op en neer een rit met een maximaal koppel 2500RPM in mijn geval en het pedaal iets omhoog en omlaag.

(Ik vroeg me af of het geen variatie in de luchtstroom in de reactor was die verbeterde, of een variatie van de ingespoten brandstof.
Ik testte een flap op de inlaat die de luchtinlaat pulseert
dit is het ongemak om luidruchtig te zijn en de depressie te verstoren (menbrane die de injectiepomp in gaat)

het ideaal om te profiteren van een doping met het water dat een brug langer zou moeten zijn (het gedrag in dimensie bewijst het voor ons)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 02/10/09, 00:10

HOP, ik ga gewoon volgen :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 02/10/09, 07:25

Christophe schreef:a) een sterke belasting is vereist
b) variaties in de belasting zijn nodig rond de hoge belasting. Blijkbaar is het de dieselregelaar die moet "werken", dwz hij moet continu regelen om variaties in het vereiste koppel te compenseren. Dit is waar de resultaten het meest interessant zijn.

bjr,
Het is niet gecompliceerd om een ​​belasting op een testbank te creëren en te variëren, er zijn veel technologische oplossingen voor dit (koppelbegrenzers wrijving, magnetisch, hydraulisch, ...). Ik denk dat de meeste van de motorlabben dit soort apparatuur hebben, het is niet het meest gecompliceerde of dure ding.
Een testbank voor een hittemotor waar je een lading niet kunt genereren en variëren, het maakt niet zoveel uit.
Cdlt
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:
De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 02/10/09, 11:01

Trakteer jezelf! Ik ben altijd verrast door je zekerheden ... nou met de leeftijd moeten ze vervagen ...

Weet u hoe vaak de belasting van een tractor tijdens het ploegen varieert rond het gemiddelde vermogen?

Ik doe het niet ... maar het kan meer zijn dan Hz ...

Ik betwijfel dat de testbank variabele belasting zo snel maakt (omdat het voor de auto bijvoorbeeld nooit gebeurt ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 02/10/09, 11:41

Hallo allemaal, en bedankt voor je opmerkingen / aanmoediging!

Ik zal proberen punt voor punt op uw opmerkingen te antwoorden ...

Christophe schreef:...
Door nadelen: reserveer deze bank niet voor dopingcontroles, we weten dat doping geen of weinig resultaten oplevert op de bank! ...


Mouarff !! Ik die deze montage begon, precies voor doping!
Christophe, we hadden dit debat al op Skype, en ik blijf ervan overtuigd dat er een protocol is dat op een bank moet werken, waarschijnlijk buiten de gebaande paden die constante belasting testen.

Christophe schreef:... Kortom, er is genoeg te testen!

ps: voor vervuiling kan de TCB Maloche al de slag doen ... om te beginnen!


Zeker, veel dingen om te testen, maar in eerste instantie zouden we, Claude en ik, ons onderzoek rond GP + willen oriënteren

De logica van deze thread is het bundelen van de versnelling en ervaringen van elkaar.
We willen (hopelijk) wat wetenschap in deze bazaar stoppen, dankzij experimenten en maatregelen die de resultaten onbetwistbaar en reproduceerbaar maken.
Dit is het primaire doel van deze bank.

Na, natuurlijk, zullen er genoeg dingen zijn om te testen, als ik de 95-pagina's zie op wonder capsules MPG, zeg ik tegen mezelf dat in een middagtest op onze bank, de mis wordt gezegd ... : Cheesy:

Wanneer is de TCB de Maloche, wier draad op de injectie van water op een ketel, op prijs stel, wat is de beschikbaarheid ervan?

elephant schreef:... Moet dan een "testkamp" organiseren. We komen met de uit te voeren testprotocollen en de Rochefort-bakken.

Nou, als Camel wil. :D


Door deze draad te maken, heb ik dit soort vragen overwogen, alles is denkbaar, ik ben in een gastvrije regio ... :D

Christophe schreef:Ik bevestig dat een gedoteerde tractor uitstekende resultaten behaalt in de "velden".

Een 70 cv-tractor die in de grondbewerkingmarge wordt geladen, verbruikt minder dan 5L / u :schok:

Zonder doping zou het tussen 12 en 14L moeten zijn ...

Het is niet wat ik lees op het net is wat we getest met Olivier ZX TD

Het dateert al van 2005 ... :?

Christophe, je bedoelt dat je een tractor met een GP hebt getest al gepareerd, dat zijn waarde al "in de velden" had bewezen, en wie gaf er niets op de bank?
Wat was het testprotocol?

Flytox schreef:Op dit moment heeft de Direct Reaction Bench / Camel1 geen controleerbare belasting om "ploeg" -cycli uit te voeren. : Mrgreen: of andere klassieker, reproduceerbaarder zoals een automaat of een computer.

Maar als hij het leuk vindt en vindt het nodig, kunnen we proberen hem te helpen zijn bank in deze richting te veranderen. Dit zou een goed project van de vereniging Econology kunnen zijn. :P


Dit is de betekenis van deze thread, ik voel me hier mensen die dingen vooruit willen helpen, en ik doe een beroep op jullie om samen te werken om de bench te verbeteren, om betrouwbare en reproduceerbare tests te maken. :D

Samengevat hebben we vandaag alle noodzakelijke basis:

-motor geïnstrumenteerd,
-motor motor (handmatig geregeld voor nu)
-centrale acquisitie / regeling van operationele waterinjectie

Onze behoeften:

-Een hydraulische druksensor, voor de motorrem, type:
http://www.agrotronix.fr/article-Capteur_de_pression_Hydraulique_0_250bars-83.html#

-Een gemotoriseerde hydraulische klep (om de belasting van de bank te kunnen regelen)

- Een uitlaatgasanalysator ... (Maloche? : Cheesy:)

Meer in het algemeen, en zoals ik al zei, loopt onze assembly niet (gezien het aantal benodigde uren) dus twee vragen:

1 ° Er was een tijd dat Zac een uitdrukkelijke methode gaf om te kletsen, ik pufte rond in zijn berichten, maar geen manier om het in de hand te houden ...
Degenen van jullie die het geprobeerd hebben (de methode, niet Zac! : Mrgreen:) zou leuk zijn om de info terug te geven, bedankt!

2 ° Gezien het motormodel, niet te recent, turbo zonder lambda-sonde, is er iemand met een functionele assemblage (gepolijst ...), met prestaties die al gevalideerd zijn op de weg, en die klaar zou zijn om om het beschikbaar te maken voor ons om het op een bank te testen?

Nog iets, we zijn benieuwd naar de kit Hypnow, Christophe?

pb2488 schreef:...
Het is niet gecompliceerd om een ​​belasting op een testbank te creëren en te variëren, er zijn veel technologische oplossingen voor dit (koppelbegrenzers wrijving, magnetisch, hydraulisch, ...). Ik denk dat de meeste van de motorlabben dit soort apparatuur hebben, het is niet het meest gecompliceerde of dure ding.
Een testbank voor een hittemotor waar je een lading niet kunt genereren en variëren, het maakt niet zoveel uit.
Cdlt


En ja, niets is gecompliceerd, slechts een kwestie van tijd ... onze bank bijvoorbeeld, het is slechts een paar duizend uur aan mechanica, elektronica en programmeren ...
Op papier zijn dingen altijd eenvoudig, maar na ...

Wat betreft de belasting kunnen we natuurlijk variëren, maar met een handmatige klep -> niet erg praktisch.

Christophe schreef:... Weet u hoe vaak de belasting van een tractor werkt rond zijn gemiddelde vermogen?

Ik doe het niet ... maar het kan meer zijn dan Hz ...

Ik betwijfel dat de testbank variabele belasting zo snel maakt (omdat het voor de auto bijvoorbeeld nooit gebeurt ...)


Zeker, en dat is een beetje waarom je me verrast als je zegt dat we niets op de bank zullen hebben. Inderdaad, ons prototype op Didier's Merco gaf zeer goede resultaten, op autosnelwegen met gestabiliseerde snelheid, dus met zeer weinig variatie in lading, en zeurbeladen, zeg maar half geladen ... we zijn verre van "tractor in velden" condities. "en toch hadden we beroemde resultaten.
Wat te zeggen?
De studie die we op de bank doen, is de mogelijke gestabiliseerde puntwinst bij verschillende deelladingen en het motortoerental.

Ervan uitgaande dat de motor zijn beste prestaties levert rond 2500 rpm, is het zeker tot dit punt dat we de laagste winstmarge hebben.
En omgekeerd, in de minder gunstige werkingsgebieden, de belangrijkste winstmarges.

Wanneer alle experimentatoren zeggen dat ze een verhoogd koppel hebben bij lage diëten, betekent dit een verbeterde prestatie in de richting van deze punten.
Ik blijf ervan overtuigd dat het op de bank moet kunnen worden uitgelicht.

Wat betreft het probleem van het regelen van dieselpompen, als iemand ons op servolussen zou kunnen verlichten - in algemene termen - zou het nuttig zijn onze testprotocollen te verfijnen.

Nogmaals bedankt voor al je interventies!

A ++

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 02/10/09, 11:55

Ja, voor het reproduceerbare protocol, maar niet voor dat dat we technisch gezien krijgen: een belasting variëren bij X Hz rond een gemiddelde belasting, kunnen we doen? Met variabele X?

camel1 schreef:Christophe, je bedoelt dat je een tractor met een GP hebt getest al gepareerd, dat zijn waarde al "in de velden" had bewezen, en wie gaf er niets op de bank?
Wat was het testprotocol?


Het is de eg, zeer zware belasting, limietcallage (de tractor heette 2-tijd, dat wil zeggen!).

Op hetzelfde oppervlak. Koud weer. Conso meten na het einde van het werk. Ik moet de nummers vinden. Er is geen twijfel over 50% besparing in dit geval (zeer nauwkeurig).

camel1 schreef:Nog iets, we zijn benieuwd naar de kit Hypnow, Christophe?


Hypnow of Copra of automatische constructie, het zou niet veel moeten veranderen ...

camel1 schreef:En ja, niets is gecompliceerd, slechts een kwestie van tijd ... onze bank bijvoorbeeld, het is slechts een paar duizend uur aan mechanica, elektronica en programmeren ...
Op papier zijn dingen altijd eenvoudig, maar na ...


Hé pan in je tanden :) Goed gezegd!

camel1 schreef:Zeker, en dat is een beetje waarom je me verrast als je zegt dat we niets op de bank zullen hebben. Inderdaad, ons prototype op Didier's Merco gaf zeer goede resultaten, op autosnelwegen met gestabiliseerde snelheid, dus met zeer weinig variatie in lading, en zeurbeladen, zeg maar half geladen ... we zijn verre van "tractor in velden" condities. "en toch hadden we beroemde resultaten.
Wat te zeggen?


Ben zelfs op autortoute heb je kleine variaties in belasting (weg, wind ...) minder belangrijk dan ploegen maar toch: niets te maken met een PERFECTE constante belasting van een bank.

Mijn persoonlijke ervaringen 2 (in aanvulling op de bovenstaande trekker):

a) In 2004 heb ik honderd uur besteed aan het passeren van een oude tractor (Perkins 4-236-motor) op de bank (koppel + constante RPM): resultaat peanuts nothing explotaible! Behalve vermindering van rook ...

b) In 2002 deed ik hetzelfde met een motorpomp (6 online saviem) voor irrigatie. Ik had op een 30% -reductie van een maatregel gevonden maar nooit het voor elkaar gekregen om te reproduceren, dus nam ik mezelf over aan de meetfout!

Mijn advies: het is absoluut noodzakelijk om "gestandaardiseerde" tests uit te voeren in variabele belasting met altijd dezelfde cyclus van variabele belasting ... zoals de EURO-test voor verbruik maar veel meer "fijn"!

Een door PLC aangestuurd hydraulisch circuit moet in uw geval haalbaar zijn! Maar nogmaals, het is duur ... in geld en tijd!

We komen om je te helpen !! Een beetje geduld!
0 x
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 02/10/09, 14:48

Christophe schreef:Trakteer jezelf! Ik ben altijd verrast door je zekerheden ... nou ja met de leeftijd zouden ze moeten vervagen ...

lol, je kunt zeggen dat je aan iets twijfelt. Ik zie dat je in de politiek terechtkomt om je ideeën te leven ... of iets in het genre :D Kortom ....

camel1 schreef:Wat betreft de belasting kunnen we natuurlijk variëren, maar met een handmatige klep -> niet erg praktisch.

Ik zie niet waar het probleem zit met de (frequentie van) belastingvariaties, dus verleid dat er echt een behoefte is (nog steeds weet niemand / begrijpt / demonstreert dit). Blijkbaar komt Andrée uit op ongeveer 34% eco met een auto bij de regelaar bij 100 km / h: de belasting mag niet maximaal zijn en varieert snel.
Er is geen reden dat we geen schijn van resultaat op de testbank kunnen vinden.

Christophe schreef:Een door PLC aangestuurd hydraulisch circuit moet in uw geval haalbaar zijn! Maar nogmaals, het is duur ... in geld en tijd!

Het variëren van een belasting in de hydraulica is vrij eenvoudig, vooral als u het motorremsysteem al met deze energie hebt ontworpen.
Met een magneetventiel en een pulsgenerator kunt u bijvoorbeeld een last variëren en de totale kosten van 200 max € zijn allemaal klaar (we hebben het op het werk).
Cdlt
Dernière édition par pb2488 de 03 / 10 / 09, 08: 47, 3 keer bewerkt.
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:

De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten