Reactor en gv 2 in 1

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1




par chris59 » 13/11/12, 10:07

welkom

Dus als ik jullie allebei volg. Er is niets betrouwbaars en verworven in de pantone of de GV.


Ik ben een beginner, maar niets betrouwbaars, het zijn niet echt de juiste woorden, het is eerder dat je het systeem moet aanpassen aan je voertuig en in echte staat.
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
FOXKATREL
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 02/11/12, 15:22




par FOXKATREL » 13/11/12, 10:22

Ja inderdaad niets zekerder en verworven : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
FOXKATREL
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 02/11/12, 15:22




par FOXKATREL » 13/11/12, 10:53

Hier is mijn idee van GV - Reactor.

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/11/12, 19:16

FOXKATREL schreef:Dus als ik jullie allebei ben. Er is niets betrouwbaars en verworven in de pantone of de GV. : Cheesy:

Omdat geen twee voertuigen op dezelfde manier zijn ontworpen en vooral die op dezelfde manier reageren. Niets over de trillingen van de motor.


Je kunt voelen dat de vloeistofstroom niet op dezelfde manier gebeurt als je de positie van bepaalde organen in hoogte omkeert, of dat als je de pijpen verlengt in een koudere omgeving, je meer watercondensatie krijgt. ...de wetten van fysica, zwaartekracht enz. bekrachtigen de resultaten direct.

Wat gemonteerd is, met een zekere logica, minimale kennis, geduldig op ware grootte ontwikkeld op een voertuig, rekening houdend met een maximum aan parameters (verschillende acceleraties, temperaturen, drukken, debieten, drukvallen, motortrillingen / uitlaat / inlaat enz. ..), perfect betrouwbaar gemaakt kunnen worden. Dat is de prestatie. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/11/12, 19:38

Dag

FOXKATREL schreef:Hier is mijn idee van GV - Reactor.

Beeld


Op een waterdopingsysteem, met name op een dieselauto die vaak met lage belasting werkt, is het nodig om de maximale warmte uit de uitlaat te halen om de reactor te verwarmen en na de reactor om de GV te verwarmen.
soms zijn we gedwongen om de doorgang van uitlaatgassen rond de neus van de reactor te verminderen (een toename van het volume rond de reactor zou een ontspanning van de gassen veroorzaken en een daling van de temperatuur van de uitlaatgassen.


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/11/12, 19:52

FOXKATREL schreef:Hier is mijn idee van GV - Reactor.

Beeld



Ik weet niet zeker of ik alles in je diagram heb begrepen : Cry:....Normaal gesproken is het de omhulling van de reactor die tot het "maximum" moet worden verwarmd door de uitlaatgassen voor een betere output (omzetting van de damp).

Hier is het de GVI die de maximale warmte uit de uitlaat ontvangt, maar het vormt een soort thermische barrière voor de omhulling van de reactor. De warmte die wordt overgedragen naar de omhulling van de reactor zal veel lager zijn... zelfs totaal onvoldoende. :|

U zou uw diagram moeten specificeren om in detail aan te geven waar de uitlaatgassen, stoom, etc. passeren...

Een ander punt, zoals getekend (er zijn geen afmetingen), is het uitlaatgasdoorlaatgedeelte erg klein. Pollepel, de obstructie veroorzaakt door het gedeelte van de GVI + reactor mag niet groter zijn dan 1/3 van het oorspronkelijke doorgangsgedeelte van de pot. Te verstopt, kan het tal van andere problemen veroorzaken ... inclusief toenemende vervuiling, vooral bij hoge snelheden.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
FOXKATREL
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 02/11/12, 15:22




par FOXKATREL » 13/11/12, 21:07

Ok, ja inderdaad, het verkleinen van de uitlaat leidt vooral tot een probleem met het motorvermogen. Ik denk dat het voor een goed motorrendement nodig is om hetzelfde volume aan de uitlaat van de collector te houden.

Ik zou graag willen weten of er een formule of iets dergelijks is voor de berekening van diemnsion en reactor en GV.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 14/11/12, 21:25

FOXKATREL schreef:Ik denk dat het voor een goed rendement van de motor nodig is om hetzelfde te houden volume bij de collectoruitlaat.

Eerder doorgangsgedeelte....Normaal gesproken als we een Pantone of Gillier Pantone monteren, is dat om vervuiling en brandstof te besparen.....zodat het vermogen van onze voertuigen (veel groter dan de werkelijke behoefte) zonder problemen kan worden verminderd. Een "klein" klompje in de uitlaat is transparant tot 120 of 130 km/u op mijn R19. (hierboven niet geprobeerd : Mrgreen: )
Eindelijk niet helemaal transparant, het is stiller : Mrgreen: .

Ik zou graag willen weten of er een formule of iets dergelijks is voor de berekening van diemnsion en reactor en GV.


Niet echt voor de reactor, maar het kopiëren van de verhoudingen van een werkende installatie is een goed begin. Voor de GVI gaf Camel1 een kleine formule. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
FOXKATREL
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 02/11/12, 15:22




par FOXKATREL » 15/11/12, 09:00

Bedankt Flytox voor de tip van Camel.

Ik denk dat uw opmerking over vermogen waar is voor recente voertuigen, maar niet voor voertuigen met oude technologie (post 90)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten