Pantone op de motorfiets Terrot 350

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/02/07, 10:04

Sorry maar ik ben het helemaal niet eens met je advies!

Ik denk dat een pantone-montage op zo'n machine nuttig zou zijn om te laten zien dat men met oude motoren de prestaties kan verkrijgen in termen van vervuilingsbeheersing en verbruik van recente motoren..zie rijden op plantaardige olie (30 tot 40%).

Uiteraard voordat je aan zo'n "avontuur" begint je hebt een goede voorraad reserveonderdelen nodig om de originele motorfiets om reden X of Y terug te kunnen plaatsen. Anders raad ik de wijziging natuurlijk ook niet aan ... we moeten redelijk blijven.

Anders een algemene mening die me een beetje schokt in uw opmerkingen: wanneer men maakt zoeken (omdat het zo is) moet je niet zien winstgevendheid overal... :onheil: ...anders geen onderzoek doen sorry...
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 26/02/07, 10:06

er is geen interesse in deze motor: we verliezen maximaal vermogen (dat is niet wat je zoekt!) we winnen koppel (er is al wat)
voor consumptie is het geen waterput!
geef een ander voertuig door, dat zal het beste zijn.
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 26/02/07, 10:26

Christophe schreef:Sorry maar ik ben het helemaal niet eens met je advies!

Ik denk dat een pantone-montage op zo'n machine nuttig zou zijn om te laten zien dat men met oude motoren de prestaties kan verkrijgen in termen van vervuilingsbeheersing en verbruik van recente motoren..zie rijden op plantaardige olie (30 tot 40%).

Uiteraard voordat je aan zo'n "avontuur" begint je hebt een goede voorraad reserveonderdelen nodig om de originele motorfiets om reden X of Y terug te kunnen plaatsen. Anders raad ik de wijziging natuurlijk ook niet aan ... we moeten redelijk blijven.

Anders een algemene mening die me een beetje schokt in uw opmerkingen: wanneer men maakt zoeken (omdat het zo is) moet je niet zien winstgevendheid overal... :onheil: ...anders geen onderzoek doen sorry...


bij dit model denken we niet aan winstgevendheid, maar aan behoud!
er zijn genoeg oude motoren uit de jaren 70/80 om te experimenteren, type r5 auto's, er zitten er miljoenen in de brandnetels, omdat ze roestig zijn, ik heb 4 auto's zonder papieren staan ​​te wachten, ik kan er een geven om ons onderzoek te doen, zelfs 2 ! ; Ik ga te ver zijn, maar op minder dan 5 km van je huis moeten er wel zijn!
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 26/02/07, 13:02

Ik vind het echt zonde om een ​​pantone op zo'n motor te monteren. Je moet het opnieuw doen en gebruiken zoals het is.


Bovendien zal het een gedoe zijn om de molen niet 100% pantone te laten draaien.

Koop iets nieuwers (een Xt600) maar niet te veel. Daar heb je al veel gemakkelijker reserveonderdelen en het is een constructie die beter bij onze tijd past.
0 x
***************************
Onderzoekers die op zoek zijn te vinden, maar de onderzoekers vonden het zoekt.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/02/07, 13:25

denis schreef:bij dit model denken we niet aan winstgevendheid, maar aan behoud!


Ja, ik ga akkoord waar mijn paragraaf 2 nee? 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 26/02/07, 16:06

STOP ONMIDDELLIJK; STOP

heiligschennis, we raken een 80 jaar oude fiets niet aan, het is niet serieus, het is een klein fortuin waard en het maakt deel uit van onze geschiedenis, je zou een Ford T uit 1932 pantoniseren, jij??? nou ja hetzelfde.

veel mensen zouden je inruilen voor een nieuwere fiets, 500 gse, CB, africa twin, zelfs flat twins, dat weet ik zeker.

bovendien is hij niet gemaakt om met twee personen te rijden, of met een babyzitje.

http://search.ebay.fr/terrot-350_W0QQfkrZ1QQfromZR8

goede kant op.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 26/02/07, 17:35

Hallo,
Doe dat niet op je motor.
Het is volkomen dom.

Je zult het echt beschadigen, het heeft geen interesse en brengt niets.
(en zonder u te willen ontmoedigen, uw systeem zal er niet op werken: te ingewikkeld.).
Probeer een andere nieuwere.

Merci.
0 x
Segoub
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 09/02/07, 19:29




par Segoub » 27/02/07, 02:07

Dag

Nou, als ik al deze reacties had verwacht, zou ik discreter zijn geweest.

Wees gerust, ik wil hem helemaal geen pijn doen. Ik besteed er te veel tijd en moeite aan om het weer werkend te krijgen. Als er een wijziging is, ligt het voor de hand dat ik de originele onderdelen zorgvuldig opzij zal houden, de tijd heeft ze een onnavolgbaar patina gegeven. En zoals ik in mijn eerste bericht zei: "Voorlopig denk ik na over het probleem en als het in mijn ogen levensvatbaar is, val ik aan". Behalve dat het op dit moment helemaal niet levensvatbaar is.

Ze is nu 75 en ik ben het niet met je eens over haar kwetsbaarheid. Ze kan nog steeds een goed pakket terminals maken met een zeer eerlijke betrouwbaarheid. Je moet het grondig doornemen en de tand des tijds op de onderdelen opsporen, en als het breukpunt is dat ik mijn werk slecht heb gedaan, zou ik gewoon de handen uit de mouwen moeten steken. Zet deze automaten niet in het huis of onder een bel. In de jaren dertig namen ze het hele gezin mee zonder een ooglid te knipperen, zelfs als dat betekende dat ze opzij moesten. De zijtakken waren de werkpaarden. Het zal me goed naar de vier hoeken van Frankrijk brengen.

Daarvoor had ik een 1000 Laverda. De meeste mensen die er een hebben, bewonderen hem in hun garage en durven hem er niet uit te halen omdat hij duur en moeilijk te onderhouden is. De mijne heeft alleen al in de winter minimaal 17000 km afgelegd, ik heb ermee gevochten op kleine wegen, ik kreeg krampen in het stuur in de bergen, ik sneed zo veel op de snelweg dat het bij hoge snelheden trilde ter hoogte van het stuur, ik feestte met deze fantastische motor had ik intense genoegens en geweldige funk, nadat ik Frankrijk was doorkruist, zette ik hem op de centrale in een kreun van vermoeidheid en pijn, volledig verpest, maar ik was blij een paar uur in symbiose te zijn geweest met deze onrustige volbloed.

Deze reizen behoren tot de meest intense herinneringen en koester ik het meest. het is waar, ik heb het beest gebruikt, maar als ik hem als nieuw achter in de garage zou houden, zou ik niet het 100ste plezier hebben gehad om ermee te rijden. Tijden en gebeurtenissen hebben me er mee doen scheiden. Kan ik er nu een nemen en wat moet ik nemen? Een saai, zielloos modern iets? Het lijkt erop dat je ook "redelijk" moet zijn, dus koos ik voor deze oude Pétochon die rond de 70 rijdt. Ik ga hem ook dragen, dat is waar, maar ik zou er 100 keer meer plezier in hebben om erop te rijden dan om hem te koesteren in mijn garage. Er zullen altijd mensen zijn om ernaar te kijken en ze te bewaren als een bezit dat in waarde stijgt, iets dat moet worden bewaard en verborgen... maar dat ze niet mee zullen nemen als ze sterven. Ik zou hem ook niet nemen, maar in de tussentijd, pantoner of niet, zal ik de gelukkigste man zijn om dit oude paard live te voelen en te horen terwijl ik onze prachtige planeet bewonder...

Hier is mijn aanklacht, ik hoop dat mensen me nu wat beter begrijpen.

Voor de 100% pantone heb ik goed nagedacht en het project is behoorlijk geëvolueerd. Zelfs als het misschien nooit gebeurt, ga ik altijd met het idee dat hij op de Terrot is gemonteerd, wat trouwens een uitstekende werkbasis is: eenvoudig, rustiek, verplicht om dingen eenvoudig te ontwerpen voor implementatie. En als het kan werken op een basiszijtak, kan het werken op alle moderne machines, een 4-takt is een 4-takt.

Nou ik stop, het is erg laat, morgen werk ik. Ik geef je de rest van de soap... Donderdag normaal gesproken.

Meer gezelschap!

Segoub
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 27/02/07, 08:15

een echte motorrijderBeeld
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Segoub
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 09/02/07, 19:29




par Segoub » 01/03/07, 23:38

Dag

Oké, laten we aan de slag gaan.

Allereerst bedankt Denis voor het aanbieden van een 500 Z, maar... je maakt een grapje. Een 500 Z is precies het type dat u moet vermijden, u zorgt voor mislukking, zelfs als de pantone werkt. Op moderne of geavanceerde motoren zoals die van een motorfiets wordt gebruik gemaakt van het fenomeen van drukgolven bij de uitlaat en bij de inlaat. we passen het een of het ander aan en de opbrengst verandert ... slecht omdat het aan het toeval wordt overgelaten. Hij kan gemakkelijk 1500 tpm en 15 pk verliezen of zelfs onregelbaar zijn als je een slechte gaulé 4 in 1 wilt maken. Deze machines zijn nu te moeilijk. Moet motoren nemen of drukgolven kunnen worden gebruikt. En dan 4 cil. motorfiets is meer werk dan een mono.

Voor de pantone denk ik dat je het hele systeem moet beschouwen als een gigantische carburateur. Voorlopig doen we het zoals aan het begin van de eeuw. We verhitten de olie, we slikten de dampen in en we regelden de rijkdom met een klein kraantje. We moeten beter kunnen.

Hier is de evolutie:

[Img] https://www.econologie.com/fichiers/partager/PANT1.bmp
[/ Img]

Het is een basisdiagram dat snel is gemaakt, maar:
In 2: depressiesensor die de modellerende servomotor aandrijft in 8 die de naald van rijkdom in 7 beweegt.
In 3: uitgangspunt van de reactor en de venturi. Mijn venturi wordt 20 mm. De diameter van de originele carb voor minimale drukval
In 4: luchtvlinder. Ik dacht erover om de oude carburateur te plaatsen voor esthetiek, maar hij is te versleten, met overal lekken. Als ik hem opzet, zorg ik voor een meer dan twijfelachtige inactiviteit.
In 5: de reactor voorlopig altijd met de staaf van 8x120 in een buis van 10 binnenin dus een doorsnede van 6mm².
In 6: kleine koolhydraten. 5 mm zonder voeding
In 7: Kleine carbut-naaldstraal stroomopwaarts van de korenmaat verplaatst, aangepast om de naald te laten aandrijven door de servomotor.

Uitleg werking:

De druksensor drijft de servomotor aan. Het is gekalibreerd met brandstofstroom bij stationair draaien en met volle stroom bij vollast. tussen de twee uitersten zal de brandstofstroom evenredig zijn met de onderdruk in de inlaat. Het is niet exact als een proces, maar het is gemakkelijker te bereiken aan de elektronische kant en droogt niet uit door hoeveel je moet verrijken of verarmen op lage snelheid, zo zal het voorlopig zijn.

Ik heb de reactor achter de vlinder geplaatst, het is blijkbaar geen gewoonte vanwege de zorgen over een sterke depressie in de gesloten vlinderopname. Maar eerder geplaatst, zal ik problemen hebben bij lage toerentallen, bij stationair draaien. Ik zal een strakke venturi moeten plaatsen bij deze endroi en een grote drukval. Bovendien zal de reactor lui zijn bij herstel, waardoor carburatiegaten worden geëlimineerd. geplaatst achter de vlinder, zou het levendiger moeten zijn als de vlinder in een sterke depressie gesloten is.

Vanwege deze lastige reactietijd moet de afstand en het volume van het mengsel zo klein mogelijk zijn tussen de sproeier en de inlaatpijp terwijl er zo min mogelijk belasting verloren gaat, wat in feite een kwestie van compromis is, beide kun je niet missen.

Ik heb een bushel in 6 gezet, tussen de jet en de reactor. Het zal moeten worden gekoppeld aan vlinder 4, maar ze zullen asynchrone openingen moeten hebben, niet gemakkelijk. Op de Pétochon heb ik het geluk dat ik een dubbele bediening heb voor de carb: een gashendel en een luchthendel. In het begin zou ik de vlinder goed van de korenmaat scheiden en ze afzonderlijk controleren om te weten hoe ze met elkaar overeenkomen. Zeker vervelend om zo te rijden, maar zeker essentieel om niet lang in de omgeving rond te tasten. Anders ben ik niet gefixeerd op de uiteindelijke positie: moet het voor of na de spuitmond zijn? Ik zal op dit punt blijven nadenken. zijn spel over rijkdom halverwege de opening en in slow motion.

Nou, ik stop hier voor vanavond, ik heb nog niet alles gezegd maar er is al genoeg te doen om reacties van jullie allemaal te krijgen.

Volgende keer kom ik met een idee voor de reactoren en een gedachte over onder andere de prestaties van de pantone.

Tot ziens voor de rest van onze sage: "Pétochon's gekke hoop!"

Segoub
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten