pantone montage Vrachtwagen Renault B70

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 25/03/07, 21:35

hallo

bij een bubbler hangt bij de uitgang het percentage water (in damp) ten opzichte van de lucht die wordt gebruikt voor het borrelen (die vooraf al een beetje damp bevat, afhankelijk van de weersomstandigheden) af van de T° waar verdamping plaatsvindt , en is (waarschijnlijk) nooit compleet (niet verzadigend)
om te verzadigen, moet het water in de bubbler hebben goede tijd om de verzadigde dampdruk in evenwicht te brengen met de aanwezige lucht, en dit voor een gegeven druk

maar vaak wordt de stoomleiding aan de uitlaat van de bubbler enigszins afgekoeld (afhankelijk van of deze min of meer goed geïsoleerd is) en wordt de geproduceerde droge stoom weer vochtig (kan zelfs condenseren tegen de wand van de buis

De damp die lucht bevat bij een dergelijke T° met een verzadiging van damp vóór het fenomeen van "condensatie" (liquefactie) wordt "verzadigende mengverhouding" genoemd voor een gegeven druk

enkele benchmarks: onder 1 atm:
bij 100°C is deze verhouding oneindig per kg zuivere lucht en dit verzadigde mengsel dat alleen waterdamp en geen lucht bevat, heeft een massa van 598 g/m3
bij 90° C: 1395 g/kg zuivere lucht; 424 g/m3 (424 g waterdamp per m3; m3 met deze waterdamp + schone lucht)
((424 g water + 304 g schone lucht)/m3); 39,47% meer water dan lucht
bij 87°C: ca. 1000 g/kg; 380 g water/m3 gemengd met 380 g schone lucht/m3
bij 80°C: 545 g/kg; 294 g water/m3 gemengd met 539,45 g schone lucht/m3
bij 70°C: 341 g/kg; 198 g water/m3 gemengd met 580,64 g schone lucht/m3
bij 60°C: 152 g/kg; 130 g/m3 wat 855 g zuivere lucht/m3 oplevert (1000/152*130), d.w.z. 152/855 = 17.7% water vergeleken met de lucht terwijl deze borrelt bij 60°C bij 1 atm (berekening beter voorbereid voor 0,9 atm)

dat alles is slechts een berekening van de betrokken gewichten of volumes
als de bubbler bijvoorbeeld werkt op 90°C en er wordt aangenomen dat deze de tijd heeft om goed te verdampen totdat deze net verzadigd is
en als dit soort stoom bij 87°C in de reactor arriveert: dit levert 395 g/kg "stoom" op, waarschijnlijk in vloeibare vorm (microdruppels)
de m3 (die de 424 g water in damp + de 304 g lucht bevat) wordt? 0,86 m3 (willekeurig) met 304 g water in damp + 120 g water in microdruppels + 304 g zuivere lucht (bij 87°C is er een verhouding van 50/50 tussen damp en zuivere lucht, altijd op 1 Geldautomaat)

Het zou daarom (in dit voorbeeld) alleen de 120 g water zijn die, in microdruppels, in de reactor zou kunnen ioniseren, "magnetisatie" zou kunnen veroorzaken en de reactor zou kunnen vasthaken, en dan in staat zou zijn om alle watermoleculen (in microdruppels) te behandelen. en in droge damp) en misschien zelfs de schone lucht die daarmee gepaard gaat (die O2 en N2 bevat)

phil14 schreef:Door naar dit diagram te kijken, herinner ik me de naam van de auteur niet meer.
Beeld

het is gestart
hier et

(iets duidelijker) : Mrgreen:

bout
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 26/03/07, 23:23

Bonsoir à tous
Bedankt voor je hulp bij mijn upgrade. Ik begin alles te begrijpen wat je de afgelopen maanden hebt geprobeerd uit te leggen.
Ik denk dat ik begin met het plaatsen van een klep om eerst de stoomproductie te regelen en dan te experimenteren.
Omdat de afstand van de reactorborrel relatief lang is (45 cm), is het heel goed mogelijk dat de stoom condenseert op de wand van de pijp, dus als ik het goed begrijp is het nutteloos om een ​​externe luchtinlaat opnieuw te maken.
a+ fil 14
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten