pantone montage Vrachtwagen Renault B70

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/09/06, 19:37

Hallo Phil

2 redenen waarom de temperatuur bij het verlaten van de reactor hoog is
Onvoldoende circulatie in de reactor
ofwel mist het een depressie of een te kleine luchtspleet of een lange steel. (dit is "een" van de redenen dat de SPAD-assemblages een luchtspleet van 1,5 mm en een korte staaf van 100 mm hebben geplaatst
(dat is mijn mening die je ze zou moeten vragen))

Of er stroomt niet genoeg water door de reactor zonder borrelen
of als water carburateur grotere cigleur..

Persoonlijk vind ik dat je de hitte van de reactor niet moet verminderen.

het is ook mogelijk dat ofwel met een motor die veel forceert en dat de reactor ondermaats is, maar het heeft de voorkeur dat dit zo is, omdat het in te grote en koude toestand meer problemen oplevert..

Andre
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 04/09/06, 21:01

deze t° is niet bijzonder hoog, alle uitlaten die ik heb geverfd met hoge t° verf hielden nooit stand bij het naderen van het spruitstuk, ze worden gegeven voor 800°!!
het is nergens bang voor, de hitte wordt groen de achterkant, de uitlaatdemper, op de toelating is iets anders.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/09/06, 22:38

Hallo Denis

800c voor de uitlaat van een diesel op de weg is niet slecht, ik heb nog nooit zulke cijfers gehaald, zelfs niet op mijn benzineauto,
zeer zelden in een vliegtuig, tijdens langdurige klim op vol gas..
Voor de 220c-reactoroutput is het veel, het kan gedurende korte tijd gebeuren, door de motor te forceren, met weinig water, maar ik denk niet dat het effectief is voor de motorprestaties, het zit meer in de 100c ..
je hebt aanpassingen rond de reactor, afhankelijk van het gebruik dat je van je motor maakt
het is te geloven dat degenen die reactoren maken die werken, uit de wereld verdwijnen forum..

Andre
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados

een spook




par phil 14 » 24/03/07, 14:57

Bonjour à tous
Ik duik terug naar de site en kan je niet volgen.
Je vais remettre mon camion B 70 en route pour les livraisons de salades.J' ai remis un moteur sofim à la place de l' ivéco( boulons de chapeau de bielle tombé dans le carter )et je compte rebrancher le dopage en le modifiant un beetje.
Ik meen enige tijd geleden gelezen te hebben dat een buitenluchtinlaat voor de reactor de prestaties zou kunnen verhogen (elektrificatie van te droge stoom???).
Ik heb een kleine ontluchtingsklep gekocht die ik van plan ben te solderen op de elleboog bij de stoominlaat van de reactor (zelfs als ik geen voorkamer heb behalve de elleboog + 2 cm reactorbuis).

Bedankt dat je me zoveel mogelijk meningen hebt gegeven, zelfs in tegenstelling tot de mijne.

a+ fil 14
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/03/07, 16:00

Hallo Phil

Je hebt geen voorkamer nodig als je met een bubbler of een GV loopt
De voorkamer is degene die werkt met een carburateur of waterinjectie bij de ingang van de reactor, in werkelijkheid maakt het een soort GV voor de steel..
de kleine luchtinlaat is nodig als je alleen maar stoom produceert, heb je een vloeistof nodig om de kleine waterdruppels te transporteren.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 24/03/07, 16:20

welkom
Wil je naast die in je bubbler ook een luchtinlaat voor de reactor toevoegen?
Als dat zo is, zuigt u misschien niet echt veel stoom op.
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 25/03/07, 09:59

Hallo André en Pit
Aangezien ik mijn nieuwe motor niet ken, ga ik rijden met de klep gesloten. Het is net terwijl alles wordt gedemonteerd, ik maak van de gelegenheid gebruik om mogelijkheden van operationele aanpassingen toe te voegen (toevoeging van deze luchtinlaat + 1 stoom uitlaatklep van de bubbler).
Ik denk dat ik aanpassingsmarges heb gezien mijn metingen op mijn oude motor, inschatting dat ze vergelijkbaar zullen zijn:
Uitlaattemperatuur reactor tussen 170 en 220°
Waterverbruik: 1.5 l (sterke depressie voor pit)

Ik vraag me af waar ik zou moeten overwegen om de lucht naar de ingang van de reactor te brengen (T° en vochtigheid???)
dank u
a + phil 14
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/03/07, 14:00

Met zulke temperaturen aan de uitlaat van de reactor probeer ik geen hete lucht op te nemen, ik denk dat het nutteloos zal zijn.
Plaats gewoon een klein brommerluchtfilter op uw verseluchtklep en het komt goed.
Kunt u ons zelfs vertellen waarom u denkt dat er net bij de ingang van de reactor een luchtinlaat nodig is?
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 25/03/07, 15:22

hi Pit
Ik dacht dat met deze T° mijn damp misschien te droog is in vergelijking met jouw testen met GV.
Door naar dit diagram te kijken, herinner ik me de naam van de auteur niet meer. Misschien past het niet bij een bubbler??

Beeld

a+ fil 14
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/03/07, 16:30

Hallo Phil

Op mijn Chevrolet om het waterverbruik te verminderen, maak ik zo een kleine luchtinlaat aan de bovenkant van de bubbler, maar je moet hem kalibreren, een klep plaatsen, het is speciaal voor een bubbler (te veel) om de uitlaat op te warmen, hij produceert te veel damp is een verdunning van koude lucht nodig.
Te veel met een hoog bubbler-niveau zuigt niet meer in de bubbler en niet genoeg trekt te veel damp aan.
het is een manier om het waterverbruik te beheersen, maar niet de uitlaattemperatuur van de reactor, hoewel ik die voor je diesel hoog vind..
Niets zegt ons nog dat er een welbepaalde temperatuur aan de uitlaat van de reactor voor nodig is om effectief te zijn.
Ik heb al goede prestaties gehad onder de 100c en ook boven de 100c in het algemeen is de gemiddelde tijd rond de 100c maar dit is niet het belangrijkste criterium voor een goede werking
Als je op je metingen let, begint het in het begin op te lopen tot 120 130 en dan zakt het naar 90c 105c op een constante snelweg blijft het in de 95C..

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 181-gasten