pantone montage Vrachtwagen Renault B70

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/06/06, 22:51

Hallo Phil

Nu je depressie goed is, moet je de hoeveelheid water regelen die in de reactor stroomt, een klep op de buis plaatsen die de bubbler naar de reactor (niet aan de inlaat van de bubbler) laat en de juiste positie voor de beste zoekt economie (niet het beste rijgevoel of koppel)
Als u kleine ritten met veel stops maakt, zit een besparing van 10% in deze waarden en nog minder als het koud is voor stedelijk gebruik.
Wanneer u een reis meer consistente continue waarden zijn de meest interessante .. Maar je neemt wat er gebeurt en als je regelmatig gebruik van het voertuig, dat niet al te lang voor u is het recht om het verbruik van water om de beste économmie zal zijn . Niet doen als ik, die mij was aanpassing met het gevoel van macht,
wat zich vertaalt in geen winst in verbruik en zelfs meer, de juiste pasvorm is net onder dat gevoel van motorvermogen.
Voor waterverbruik, begin met een 10% van het brandstofverbruik en speel rond deze waarden.
nu duurt het de patiënt ..
om uw vraag over de beperking uitlaat, als je te veel beperkingen uitlaat gemaakt, het is pas zichtbaar wanneer je een vermogen pleinne er een verlies van macht en een grotere motor radiator rijden niet verschaft via de uitlaat warmer goed aan de reactor)
Als je niet teveel overdadiging hebt, alleen de leiding van de reactor in de uitlaat, heb je geen enkel probleem. Wanneer u 3 / 4 aandrijft, maakt u geen verschil, alleen de hogere uitlaattemperatuur.

Voor de pauze na 1500km als er niets is veranderd, zal het niet veel later gebeuren ..

Andre
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 04/06/06, 10:01

Bedankt André voor het advies dat ik zal toepassen.
Kan iemand mij vertellen welk type klep (maat) ik moet beklimmen op de bubbler-uitgang?
merci
a+
phil 14
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/06/06, 15:07

Hallo Phil

Een eenvoudig kogelkraanwater Ik ken de echte naam niet
(Kogelkraan) wat het het meest verkoopt in sanitair.
Als je geen klep wilt plaatsen, zet dan een ring met een gat in het midden, bij de uitgang van de bubbler, begin je met 6mm en na consomatie word je dik totdat je het juiste hebt gevonden en je raakt het niet meer aan ..
Het doel is om de stroom vochtige lucht die uit de bubbler komt te beperken (dit heeft niets te maken met depressie die enige waarde moet hebben om te functioneren)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 10/06/06, 09:00

Hallo Phil en André
André Ik geloof dat de "kogelkraan" we dit een bolvormige of bolvormige klep noemen.
Voor Phil is de gemeten maximale depressie daarom 350mm maar met een interne 8mm buis.
Theoretisch wordt de meting gedaan met een interne 10mm-buis.
Omdat in een waterkolom de kracht wordt uitgeoefend op het water dat we meten. U moet dus een paar rondjes nemen of een conversie uitvoeren om de meting nauwkeurig te laten zijn.
Dat is het moment waarop u ons wilt vergelijken.
Maar alleen voor uw persoonlijke metingen en de verbetering die u in uw bewerking kunt aanbrengen, maakt het niet uit.
In mijn geval deed ik de tests met interne 12mm.
Hoe groter de diameter van de buis, hoe minder de kolom hoog zal zijn.
Zonder venturi en met een interne 12mm-buis haal ik 150 200mm bij max.
Dus 350mm op halve snelheid is niet slecht.
De beperking van de uitlaat maakt dat je kracht verliest als deze te belangrijk is en de cilinderkop zal verwarmen.
Ik denk niet dat het aan de console ligt. De 205 GTI van de goede tijd was niet minder nodig bij het installeren van een reeks uitlaatconcurrentie. Aan de andere kant wonnen we 3 bij 5CV.

Op mijn R5 1 / 2 Reactorbuis is inch 20mm ext in de 50mm int-buis net aan de uitlaat van het spruitstuk.
Dit heeft de prestaties nooit verminderd. 172km / u met een R5 1,4 auto is best goed : Lol:
En aangezien ik de reactor heb geschrapt, zie ik geen daling van de consumptie.

Dus met een niet onbelangrijke beperking, maar niet overdreven, levert het geen problemen op. Om zeker te zijn van 100% zou het nodig zijn om de temperatuur van de cilinderkop op de 3ème-cilinder te meten en een vergelijking te maken met en zonder beperking van de uitlaat.
A+
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/06/06, 02:15

hi Pitmix

Bedoel je uitlaatgastemperatuur als je stuitligging hebt?
Voor mij zou een cilinderkop in aluminiumoxide omgeven door water 100c niet mogen overschrijden, of op zijn minst in de buurt van die van het koelmiddel. (gekoeld in de lucht is het een ander verhaal)

Ik begreep de maat van depressie niet echt,
Normaal meet ik het op de leiding van de reactor vlak voordat ik de venturi binnenga, ik denk dat het iets heeft dat ik niet heb begrepen, hoger, ik leid af dat je het direct meet naar de uitgang van de reactor, zodat u een verschil ziet tussen 10mm en 12mm.

Andre
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 11/06/06, 09:32

Bonjour à tous
Nieuw vol: - 9.3% in conso gazoil : Lol:
Verbruik van water: 1.5 l
Deze week voelde ik dat mijn truck nerveuzer was.
Met de sterke stijging van de buitentemperatuur (40 ° in de zon)
Ik zette de luchtinlaat van de lucht voor de radiator omdat mijn motor iets meer opwarmde.
Vrijdagmiddag, bestrijding van vervuiling:
Resultaat: piek = 0.87 .De regelaar verrast zodat gebruikelijk op dit soort transportmiddel (200 000 km) vaak bereikt 2 4 vervuilers wetende dat de maximale standaard 2.5 zien.
Bovendien valt de piek veel sneller dan een normale motor om te stabiliseren op 0.20 constante hoge snelheid.
Ik had geen tijd om de klep op de uitlaatborstel te monteren, ik kreeg zojuist een aanbevolen belasting voor de afrekening vat 05 mag ik het niet gehaald hebben!
a+
phil 14

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 11/06/06, 12:30

Hallo phil
Is uw reactor geïsoleerd?

André voor depressie Ik spreek alleen over wat het pikken geeft dat ik in mijn windzak heb gemaakt. Ik spreek niet van de reactor.
Wat betreft 10 of 12mm, spreek ik theorie. Hoe groter de buis, hoe groter de kracht die wordt uitgeoefend op het water, hoe minder de kolom hoog zal zijn. Nu is het waar dat het meetverschil tussen een buis van 8, 10 of 12 niet erg groot mag zijn.

Voor het meten van de temperatuur rapporteer ik alleen wat mij is verteld toen ik de vraag stelde over het oververhitten van de motor vanwege een uitlaatsysteem en de thermische isolatie van de uitlaatpijp. motorvermogen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 11/06/06, 15:05

PITMIX schreef:Hallo phil
Is uw reactor geïsoleerd?
Voor het meten van de temperatuur rapporteer ik alleen wat mij is verteld toen ik de vraag stelde over het oververhitten van de motor vanwege een uitlaatsysteem en de thermische isolatie van de uitlaatpijp. motorvermogen.

hallo hallo phil
wanneer je een pantone hebt die werkt, heb je een watertemperatuur, zodat het hoofd valt van 10 naar 15 °, dus maak je geen zorgen over de mannetjes die je vertellen dat je stuitligging gaat smelten : Lol:
voor phil:
Als je pantone goed werkt als het warm en slecht is als het koud is: het is niet voldoende geïsoleerd of je uitlaatpijp is te groot (kijk naar de crobard die ik in de foto's steek is alles). je waterverbruik lijkt me een beetje belangrijk.
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/06/06, 16:58

hi Zac

In welke staat zei je dat de temperatuur lager was?
Als u zegt dat lager dit lager is dan het instelpunt van de thermostaat, dus geen of lage circulatie in de radiator

Of bij normaal gebruik zonder panton was de temperatuur hoger dan die van de thermostaat en met de panton sta je op de waarde van de thermostaat.
In mijn geval gebeurt het alleen als ik op 170kmh rijd
dat ik de thermostaatwaarde overschrijd.

In mijn geval merkte ik een verlaging van de temperatuur van de uitlaatgassen na de reactor, maar voor het motorwater bij normaal rijden staat het altijd op dezelfde plaats.

het is waar dat de weg hier vlak is en de gemiddelde temperatuur.
In de bergen en grote hitte moet het anders zijn dan het is
de temperatuur moet de thermostaat overschrijden.
Is het van dit verschil dat je spreekt?

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 11/06/06, 17:12

hallo andré

op de mercedes (207d engine 2.4 atmo) mijn temperatuur zonder pantone was van 85 naar 95 dus open thermostaat, met onvermoeibare pantone 80 dus ik denk dat thermo gesloten is.

Op de j5 (2.5l atmo) plug ik de kleine gaatjes van de thermo omdat ik 60 ° niet overschreden heb (in dimensie met 30 ° buiten).

Gezien de kracht van de Mercedes was ik altijd grondig (of de motor rem naar beneden) met de j5 Ik heb een beetje reserve.

de Clio (geen thermometer 1.9 sf), ik triggers niet langer de ventilator, terwijl voor na 8 om 10km door deze hoog te waarderen geactiveerd (ik ben ook nog steeds op max, berg 65cv met een auto die wordt geladen net, juist).

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 55-gasten