Pantone-bewerking op Clio 1.9d

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Mido66
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 56
Inschrijving: 07/05/09, 11:51

automatisch probleem met constant niveau-afvoer




par Mido66 » 07/05/09, 13:02

Hallo,
Kunt u mij een diagram sturen van de aanpassing van de val?
Ik heb duizend pogingen gedaan en het werkt niet, de vlotter werkt niet en de hoofdleiding raakt vol.
Mijn sifon heeft een inlaat zoals die waar je de watertoevoerleidingen in steekt, deze gaat rechtstreeks in de tank en de zwarte schroef aan de zijkant is een luchtuitlaat die is aangesloten op de klep die de vlotter bedient.
Ik heb geprobeerd het water naar binnen te krijgen zoals op je foto, maar daar vult de tank zich zonder door de klep te gaan, zodat deze overstroomt. Als ik het water naar binnen laat via de zwarte schroef van de klep, verhindert de waterinlaat dat de klep sluit, dus overstromen ook daar word ik door geblokkeerd.
Dank u voor uw hulp argane66@yahoo.fr
Van mijn kant heb ik dit grootzeilsysteem dat in de uitlaat is ingebed, maar ook met een luchtinlaat zoals je grootzeil
Beeld

Beeld
0 x
louss43
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 07/08/08, 13:46




par louss43 » 07/05/09, 18:45

hallo hier is wat uitleg op de foto
Beeld
Beeld
Hier is het, ik hoop dat het anders goed komt, aarzel niet
veel geluk!
0 x
samen een betere wereld
Mido66
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 56
Inschrijving: 07/05/09, 11:51

val




par Mido66 » 07/05/09, 19:04

Hallo,
Ik heb een probleem met de constante niveauval.
Bijgevoegd 2 foto's van de val.
Zoals je ziet heb ik buiten de installatie testen uitgevoerd,
Ik merkte op dat:
1) Als de waterreserve (met beluchtingsopening) hoog wordt geplaatst, loopt de testspuit over omdat, ik denk dat water onder druk niet dezelfde dichtheid heeft als lucht
verhindert dat de klep sluit, heb ik meerdere malen getest en de vlotter werkt goed.

2) door het ventilatiegat te sluiten vult de sifon zich zolang er lucht in de waterreserve zit, als ik de reserve optil stijgt het water nog meer en loopt over

3) Ik heb een test gedaan door de reserve tot de rand te vullen, zodat er zonder lucht heel weinig water in de sifon komt ondanks dat de ventilatieopening van de sifon open staat, zodra ik de ventilatie openzet
de waterreserve is overvol.

Het ontluchtingsgat van de sifon heeft een diameter van 2.5 mm
de waterinlaatpoort in de sifon is 3 mm
Ik heb verschillende diameters geprobeerd voor de wateruitlaat naar de spuit, van de kleinste ongeveer 1 mm tot 4 mm
niets helpt, want bij de kleine diameter van 1 mm wordt de uitlaat vertraagd en stroomt het water door de ventilatieopening van de sifon.

Mijn indruk is dat, zoals ik hierboven al zei, de dichtheid van het water verhindert dat de klep correct of helemaal niet sluit.


img]https://www.econologie.com/fichiers/partager/1241715951UhkPhe.jpg[/img]

img]https://www.econologie.com/fichiers/partager/1241715951UhkPhe.jpg[/img]
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/05/09, 19:15

Hallo mido66

Nadat ik de val had geprobeerd en urenlang had geworsteld met willekeurige bediening... kwam ik van mijn kant tot de conclusie dat deze niet geschikt is voor het aandrijven van een stoomgenerator. Binnen beweegt de druk, keert deze om, in een omgeving waar alles trilt, de leidingen, het wagenpark en de lucht, voegt de helling van het voertuig zijn zoutkorrel toe, komen de afzettingen uit het niets of van een paar mensen. : Mrgreen: komen op de naald te klonteren...het wordt een echte valstrik die het geduld van de meest Zen snel aantast. Er zijn andere systemen die werken... zonder enige moeite : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Mido66
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 56
Inschrijving: 07/05/09, 11:51

val




par Mido66 » 07/05/09, 19:17

Op uw foto komt de waterinlaat in de sifon overeen met de luchtinlaat van de sifon die in werking is voor een ketel, deze gaat rechtstreeks naar de sifontank.

Het gat dat vergroot moet worden op de klep komt overeen met de luchtinlaat waar je de watertoevoer hebt aangesloten.

daarom heeft de klep geen functie, ik heb deze test gedaan, het water gaat rechtstreeks van de waterinlaat naar de uitlaat en zelfs als het niveau stijgt en de vlotter de klep sluit, wordt de aanvoer van water niet afgesloten omdat het niet door de klep gaat ventiel.
0 x
Mido66
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 56
Inschrijving: 07/05/09, 11:51

val




par Mido66 » 07/05/09, 19:19

Hallo Flytox,
Bedoel je dat er een ander systeem is dat werkt?
die
0 x
Mido66
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 56
Inschrijving: 07/05/09, 11:51

val




par Mido66 » 07/05/09, 19:32

Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden:

http://www.eclats-antivols.fr/modules.p ... _ref=14090

Ik zal een kleine cilindrische tank maken ter grootte en diameter van de sifon. Ik zal de sensor op de bodem van de tank aansluiten, waardoor de elektromotor van een windwasser wordt gestart en het water tot het gewenste niveau wordt geïnjecteerd.
Deze sensor heeft een diameter van circa 24 mm en een hoogte van 42 mm.
Het probleem met de sifon van de ketel is de waterafvoer naar beneden, waardoor de sifon vrij laag moet worden neergelaten; bij bepaalde montages steekt de sifon gevaarlijk uit de onderkant van het frame.
bij dit systeem kan de uitlaat zijdelings gebeuren en gelijk liggen met de bodem van de tank, zodat we slechts een paar millimeter water op de bodem van de tank kunnen geven om te laten werken.
Wat denk je?
0 x
Mido66
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 56
Inschrijving: 07/05/09, 11:51

val




par Mido66 » 07/05/09, 20:36

Sorry Louss43. Ik begreep de foto van de flap niet.

eigenlijk heb ik een gat gemaakt zoals op de foto en een tweede in het deksel, maar ik denk dat je vergat te zeggen dat het nodig was om het gat af te dichten dat de originele luchtinlaat met de tank verbond. ik heb het in ieder geval gedaan en alles werkt maar ik denk dat ik het systeem met een elektrische sensor zoals hierboven vermeld ga doen want zoals je op je foto ziet zakt de ontluchter gevaarlijk onder de uitlaat, een steen, een trottoir en wordt alles weggescheurd .
Het systeem dat ik hierboven noemde kan op hetzelfde niveau worden gezet als de uitlaat.
@ +
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/05/09, 20:46

Het kan werken, maar de triggering is minder nauwkeurig dan een constant niveau dat werkt (tel + of - 3 mm). Deze niveausensor kan van normaal open naar normaal gesloten gaan door de vlotter 180° om zijn as te draaien. Je kunt hem ook op de bovenkant van je tank aansluiten om een ​​paar kostbare mm onder de auto te besparen. :P

Om te voorkomen dat hobbels in de weg grote schade aanrichten door het vroegtijdig activeren van uw sensor, moet u de bewegingen van de vloot en de vlotter kalmeren door sprinklers op de wateruitlaat (50 sprinklers?) en lucht op de tank (100?) te installeren. mondstuk). U heeft een flexibele verbinding nodig met de stoomgenerator en indien mogelijk met een terugslagbeveiliging van het aquariumtype. Controleer ook of wanneer u de ruitenwissermotor uitzet, de leidingen niet telkens in uw tank leeglopen (vaker als de diameter van de waterinlaatleidingen te groot is (4 mm binnenzijde maximaal). ?). : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
louss43
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 07/08/08, 13:46




par louss43 » 07/05/09, 20:55

er is een aangepaste carburateuroplossing, maar deze komt op hetzelfde neer als de ontluchter, anders is wat u voorstelt ook een oplossing
twee foto's iets gedetailleerder
Beeld
Beeld
0 x
samen een betere wereld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten