Opel CORSA 1.5D

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
TDRA2004
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/03/07, 22:22
Plaats: Valenciennes

Opel CORSA 1.5D




par TDRA2004 » 15/05/07, 22:24

Hallo "pantonisten"
Ik stel mezelf voor, Didier, ik woon in de buurt van Valenciennes, ik ben gepassioneerd door automonteurs en een goede klusjesman.
Ik ben iets meer dan een jaar geïnteresseerd in het Pantone-proces, dat ik ontdekte op de QUANT'HOME-site.
Ik besloot om actie te ondernemen en koos de Corsa als het eerste slachtoffer :onheil:

Het is een 91-voertuig dat ik gebruikte, ik weet het niet
niet de exacte kilometerstand (5-cijferige teller).
Omdat ik de koppeling en de alternator heb gewijzigd, schat ik dat deze 230000 of 330000 km moet hebben.
:schok:

De technische keuzes:
Gezien de ruimte die onder de kap overbleef, werd de bubbler automatisch uitgesloten. Ik geef de voorkeur aan de GV-oplossing (bedankt CAMEL1).

Mijn eerste versie (ik zit in de derde) was van het compacte type, het had een sterke gelijkenis met het CRYSPUS-project (AX D) met toch enkele nuances.

Het monobloc-samenstel, alles in koper behalve de staaf (draadstang van 12), omvatte de reactor gevolgd door een mini-ringvormige SGS.

In deze versie werd de frisse lucht die je allemaal gebruikte voor het stoom / luchtmengsel vervangen door een deel uitlaatgas.

Deze versie heeft nooit gewerkt vanwege de automatische centrale ontluchter, eigenlijk meer vanwege het ontluchtingsgat dat ik niet had geboord.

Ik heb alles ontmanteld en opnieuw begonnen op basis van wat werkt.
Ik heb echter het principe van de draadstang behouden.

De meer klassieke versie 2 overtuigde me niet, de GV werd // in de reactor geplaatst, die vanwege de lengte van de buis meer heet water dan stoom genereerde.

Hier is de 3 die al bijna 2 maanden loopt

De reactor:
Draadstang 12 met totale lengte 230 mm, nuttige lengte 200 mm