Opel CORSA 1.5D

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
TDRA2004
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/03/07, 22:22
Plaats: Valenciennes

Opel CORSA 1.5D




par TDRA2004 » 15/05/07, 22:24

Hallo "pantonisten"
Ik stel mezelf voor, Didier, ik woon in de buurt van Valenciennes, ik ben gepassioneerd door automonteurs en een goede klusjesman.
Ik ben iets meer dan een jaar geïnteresseerd in het Pantone-proces, dat ik ontdekte op de QUANT'HOME-site.
Ik besloot om actie te ondernemen en koos de Corsa als het eerste slachtoffer :onheil:

Het is een 91-voertuig dat ik gebruikte, ik weet het niet
niet de exacte kilometerstand (5-cijferige teller).
Omdat ik de koppeling en de alternator heb gewijzigd, schat ik dat deze 230000 of 330000 km moet hebben.
:schok:

De technische keuzes:
Gezien de ruimte die onder de kap overbleef, werd de bubbler automatisch uitgesloten. Ik geef de voorkeur aan de GV-oplossing (bedankt CAMEL1).

Mijn eerste versie (ik zit in de derde) was van het compacte type, het had een sterke gelijkenis met het CRYSPUS-project (AX D) met toch enkele nuances.

Het monobloc-samenstel, alles in koper behalve de staaf (draadstang van 12), omvatte de reactor gevolgd door een mini-ringvormige SGS.

In deze versie werd de frisse lucht die je allemaal gebruikte voor het stoom / luchtmengsel vervangen door een deel uitlaatgas.

Deze versie heeft nooit gewerkt vanwege de automatische centrale ontluchter, eigenlijk meer vanwege het ontluchtingsgat dat ik niet had geboord.

Ik heb alles ontmanteld en opnieuw begonnen op basis van wat werkt.
Ik heb echter het principe van de draadstang behouden.

De meer klassieke versie 2 overtuigde me niet, de GV werd // in de reactor geplaatst, die vanwege de lengte van de buis meer heet water dan stoom genereerde.

Hier is de 3 die al bijna 2 maanden loopt

De reactor:
Draadstang 12 met totale lengte 230 mm, nuttige lengte 200 mm
14 * 1 stalen buis
Koperen inlaat / uitlaat tips 12 * 1 gesoldeerd op de reactorbuis.

De GV:
140 mm lang ringvormig type bestaande uit een 16/18 buis en een 20/22
de output is in 10/12 de input vallende remleiding.

De "doorboorde" val is bevestigd op de BV

Het "ruitensproeiervloeistof" -reservoir zit vast tussen de luchtslang en de hoofdremcilinder.

Zodra ik kan stuur ik foto's

Didier
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 15/05/07, 23:24

Hallo Didier (nog een : Cheesy: !)

Zodra ik kan stuur ik foto's


Oh ja, oh ja! :D

En enkele metingen van T ° stoom, consumptie, vervuiling ... : Cheesy:

We kijken er naar uit!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
TDRA2004
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/03/07, 22:22
Plaats: Valenciennes




par TDRA2004 » 16/05/07, 12:21

Voor de metingen heb ik momenteel alleen consumententests gedaan.
Ik heb geen sonde om de temperatuur te meten.
Wat gebruik je, PT-type sondes? :frons:
Het initiële verbruik was ongeveer 6 l / 100 km.
De routes zijn divers, maar met een overwicht aan stad.
Mijn eerste resultaten waren:
5.2 l / 100 km
4.66 l / 100 km
4.8 l / 100 km

Dit weekend maakte ik een reis over de kust van 400 km heen en weer op de snelweg en snelweg op 120 van gemiddeld tot 5 in de auto.
Ik tankte bij 501 km, ik vulde 26.35 liter of een gemiddeld verbruik van 5.26 l / 100 km : Lol:
Als ik extrapoleer is de gebruikelijke 100 km reis 4.8 l.
Het resultaat is een verbruik voor de "Snelle" route van 5.38 l / 100 km :schok:

Tot zover het verbruik.

Voor vervuiling is de enige waarneming de niet-persistentie van zwarte rook onder volledige belasting. Dit weekend slikte ze heuvels met 6 en 8% in 4 bij volledige lading zonder het landschap opnieuw te bedekken :D
Bij het opstarten is de rook nogal grijs maar niet overvloedig.

Rijdende indrukken.
Ik hoef niet hard op de paddenstoel te drukken om te reageren.
De auto accelereert geleidelijk zonder meer te drukken, het is bovendien de afwezigheid van dit fenomeen dat op een storing van het systeem duidt (bijvoorbeeld waterlekkage)
: Idee:
Ze verloor de motorrem.
De motor was stil tijdens de snelwegrit.
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 16/05/07, 13:42

Bravo, het is al een groot succes om een ​​voertuig in pantone te besturen. De consumptieresultaten zijn al meer dan bemoedigend! vooral laden als muilezels. Veel geluk en veel geluk
0 x
Avatar de l'utilisateur
TDRA2004
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/03/07, 22:22
Plaats: Valenciennes




par TDRA2004 » 18/05/07, 22:59

0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 18/05/07, 23:09

welkom

prima chef-kok, maar biedt 2 serflex en een slang op hoge temperatuur in het handschoenenkastje omdat de koperen buis van uw reactoruitlaat zonder trillingen hard wordt en scheet laat (1500 km bij ernstig gebruik 4000 km bij koud gebruik).

dat gezegd hebbende, het is leuk om te zien dat het niet alleen drie of vier is om een ​​pantone te maken die hieraan werkt forum, welkom bij de club : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
TDRA2004
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/03/07, 22:22
Plaats: Valenciennes




par TDRA2004 » 28/05/07, 21:59

Het handschoenenkastje is te klein : Lol:

In het geval van een breuk is het niet dramatisch, de auto blijft werken als voorheen. 8)

Mijn laatste verbruik is 5.07 l / 100 km.
Het waterverbruik is ongeveer 0.3 l / 100 km.

Ik overweeg een assemblage met 2 of meer reactoren. :frons:

Heeft iemand al getest ???
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/05/07, 22:43

TDRA2004 schreef:
Ik overweeg een assemblage met 2 of meer reactoren. :frons:

Heeft iemand al getest ???


welkom

ja ik testte, op een 1.5l en 65pk molen heeft het geen interesse.

je zult niets winnen behalve complexiteit en je hebt zelfs waarschijnlijk niet genoeg calorieën om de reactoren op te hangen.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 29/05/07, 00:17

Hallo Didier!

Ik zou zeggen zoals Zac, zet een enkele reactorbuis.
Op mijn 205, 1,9 l motor en 4 reactoren,
op Didier's kwik, 2,4 liter motor en 1 reactor.

Voor nu zijn de beste perfs aan de kant van Merco ... : Mrgreen:

Dit diskwalificeert de multireactor in mijn ogen niet, ik denk dat het probleem ligt in de dimensionering waardoor het kan worden geladen, volgens het beschikbare vacuüm op het inlaatmondstuk.

Er zijn veel multi-jet implementaties op tractoren (grote molens) met soms verrassende resultaten (hoewel te nemen met een pincet ...)

Op onze auto's, vooral voor kleine motoren, is deze complicatie in het begin niet nodig ...

Anders keek ik naar je foto's en zag ik dat je in je eerste vergadering een draadstang als kern van de reactor plaatste ...

Heb je hetzelfde gedaan met je laatste versie?

Ik stel deze vraag, omdat ik denk dat je daar op het verkeerde spoor zit, anderen (ik weet niet wie, denk ik ...) hebben deze manipulatie al gedaan, die niet erg overtuigend bleek te zijn. ..

Het beste voor de reactor, het is de soepelst mogelijke ringvormige ruimte, die de minste rem biedt aan de laminaire stroming ... het is tenminste de veronderstelling waarop we ons werk baseren ...

Als je nu een setup doet waarbij je de kernel "gemakkelijk" kunt veranderen, waarom doe je dan geen vergelijkende tests, dan krijg je misschien goede resultaten ..?

Om te volgen, in elk geval, lijken je eerste conso's in de goede richting te buigen, maar wat waren degenen die je vóór Pantone had?

Ik vind dat 0,3 l / u voor water een beetje zwak is, je moet echt een K-sonde in je stoomslang planten, het zou je echt nuttige informatie geven!

Ter info, ik heb twee elektronische thermometers met dubbele invoer gekocht, 1 ° C resolutie, geleverd met K-sondes voor elk 40 €! :D Het is bij Selectronic (Google is je vriend : Cheesy: )

Het is echt een essentieel hulpmiddel om te weten waar je heen gaat (de thermometer, niet Google : Cheesy: ! )

Veel succes en tot snel!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/05/07, 04:13

Dag

Voor de staaf heeft het de voorkeur een gladde staaf met een afgeronde voorkant maar het uiteinde is vierkant.
het maken van vasthoudstaven om het gecentreerd te houden verdient de voorkeur boven de laspunten.
de stang kan ijzerstaal, roestvrij staal zijn, als u de auto regelmatig gebruikt is roest geen probleem
een staaf die goed functioneert, pikt in zijn hete deel

voor de reactor is een enkele reactor eenvoudiger te maken en zekerder om de maximale warmte te hebben, als het uitlaatkanaal te groot is, maak een kleine envelop om de uitlaatgassen op de reactor te kanaliseren, vooral als je turbo bent ..
dit ondersteunt een kleine beperking weinig verlies van topsnelheid ..
Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten