Opel CORSA 1.5D

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/06/07, 00:47

Dag
PS: ik zie dat Andre geen antwoord heeft gegeven voor het centreren van de staaf... het is omdat ik het antwoord al had dus... centreren door lassen is niet geweldig


Zeer kleine laspunten zijn moeilijk te bereiken, zelfs met TIG, de doorgang rond de staaf is al beperkend in onze samenstellingen, dus 6 grote punten is bijna 50% minder.
Als starter zou het nog steeds (draaglijk) zijn, maar uiteindelijk niet acceptabel.
Een heel smal laspunt bij de ingang van de staaf bevordert de werveling die de spiraal maakt, (of een ingang van 90 graden) nogmaals. Ik ben er niet in geslaagd het nut van de spiraal te bewijzen, noch van het magnetisme van de staaf, deze dingen zijn zichtbaar, maar waar dienen ze voor? , het enige dat me interesseert is dat het zo goed mogelijk werkt ...

Vaak heeft de staaf in mijn kleine montage geen enkel centreersysteem, het wordt gewoon in de reactor geplaatst, slechts een klein staafje ervoor om te voorkomen dat het als een zuiger wordt aangezogen, het werkt net zo goed.
In een stationair draaiende auto maakt hij een pangeluid bij stationair draaien en trekt hij de aandacht in de stad bij verkeerslichten.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 25/06/07, 09:35

Hallo !

Bedankt voor de details : Cheesy:

Andre schreef:Zeer kleine puntlassen zijn moeilijk te bereiken, zelfs met TIG,


nou, tijdens de bewerkingen van vorige week hebben we boogpatés gemaakt en vervolgens gemalen met de molen om de punten te verfijnen en een meer conische vorm te krijgen...

Andre schreef:Als starter zou het nog steeds (draaglijk) zijn, maar uiteindelijk niet acceptabel.


OK OK... dus de volgende montage zullen we het inlaatlaspunt en de draadstang centreren in de uitlaatbocht van de reactor :D
het zal "de gling gling" vermijden =>
Andre schreef:In een stationair draaiende auto maakt hij een pangeluid bij stationair draaien en trekt hij de aandacht in de stad bij verkeerslichten.
: Lol:

Goed begin van de week allemaal :!:
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
TDRA2004
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/03/07, 22:22
Plaats: Valenciennes




par TDRA2004 » 26/06/07, 22:49

Bonsoir

Met mijn bewerking heb ik geen centreerprobleem, misschien heb ik andere (stroombeperking).

Andre
Ik heb een nieuwe venturi gemaakt, volgens het advies van het onderwerp "Ideale Venturi", ik zal de foto's op dit onderwerp plaatsen.
Mooie prestatie je venturi. : Lol:

De mijne is gemaakt van PVC-buis verwarmd met een stripper en gevormd met een fles en een licht taps toelopende doorn. : Idee:

Vergeleken met de vorige versie werkt het (te) goed.
Ik verdubbelde mijn waterverbruik (2l/100) en verloor het voordeel van pantone.
:onheil:
Dus ik verminderde de stroom. Door de tank te laten zakken, maar ik ben bijna bij de mini en dat was niet genoeg.
Dus heb ik RVS schuurrietje terug in de GV afvoerbuis gedaan. Het waterverbruik ligt weer rond de 1l/100.

Gisteren heb ik een thermometer met dubbele K-sonde gekocht en geïnstalleerd. (Bedankt Camel1 voor de info)
1 bij GV-uitgang.
1 in Pantone-uitvoer.

Mijn eerste metingen zijn:

GV zonder stro 80° max bij 130Km/u
GV met stro 108° tot 130

Pantone zonder rietje 74° maxi
Pantone met rietje 89° maxi

Lijken deze waarden (met name Pantone) u binnen de "normen"

Ik specificeer dat mijn sondes zich aan de rand van de buizen bevinden en dat niets thermisch geïsoleerd is in mijn montage.

Ik maak van de gelegenheid gebruik om te getuigen dat de GVI echt is "reagens".
Voorbeeld: 200 meter acceleratie is genoeg om van 47° naar meer dan 80° te gaan :P
Didier
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 27/06/07, 00:38

Hallo Didier!

TDRA2004 schreef:Dus heb ik RVS schuurrietje terug in de GV afvoerbuis gedaan. Het waterverbruik ligt weer rond de 1l/100.

Gisteren heb ik een thermometer met dubbele K-sonde gekocht en geïnstalleerd. (Bedankt Camel1 voor de info)
1 bij GV-uitgang.
1 in Pantone-uitvoer.

Mijn eerste metingen zijn:

GV zonder stro 80° max bij 130Km/u
GV met stro 108° tot 130

Pantone zonder rietje 74° maxi
Pantone met rietje 89° maxi

Lijken deze waarden (met name Pantone) u binnen de "normen"


Je komt tot dezelfde vaststellingen als ik, namelijk dat depressie invloed heeft op het werkingspunt van de GV.
Ik denk dat je dit gemist moet hebben:

https://www.econologie.com/forums/mise-a-jour-importante-pour-le-gv-t3768.html

Met deze mod hoef je het rietje niet te gebruiken en kun je je niveau gemakkelijker instellen. En stel zelf je maximale waterverbruik in dankzij de debietregelaar...
Voor uw T°-waarden :D , het past in het gaas.
Uw cijfers maken het mogelijk om de invloed op de depressie op te merken die het rietje met zich meebrengt.
Zijn aanwezigheid moet de dempen variaties depressie (zuigkracht is niet constant, wat we meten met onze vacuümmeters, wat ze ook zijn, het is een gemiddelde...)
In de dynamiek van gassen moet het een rol aannemen die vergelijkbaar is met een RLC-cel (electros zal het begrijpen!) die, afhankelijk van de frequentie van de stroom, de voortplanting ervan al dan niet zal belemmeren... depressie, en het kalmeert het spel! : Cheesy:

Met de aanpassing wordt de GV stabiel, ik denk dat het een belangrijke stap is in het doorlussen van de regeling van de stoomproductie volgens de motorcondities.
Hierdoor zullen we eindelijk kunnen doen waar André onder andere al lang van droomt, namelijk het beheersen van alle parameters van de stoomproductie op het gebied van:

- depressievork
- maximale temperatuur eigenen (verstelbaar door afmetingen)
- maximaal waterdebiet (instelbaar door druppelaar : Mrgreen:

Het wordt mogelijk om het terra incognita te verkennen van het optimaliseren van de kwaliteit van de damp en de hoeveelheid ervan, want als de "slechte" damp een negatieve invloed heeft op de prestaties, wat gebeurt er dan als we dat "goede" stoom? : Mrgreen:

Het wordt spannend!

Ik specificeer dat mijn sondes zich aan de rand van de buizen bevinden en dat niets thermisch geïsoleerd is in mijn montage.


Au! Ik denk dat ik er een topic over ga maken. als je precies wilt zijn, moet je de T° binnen nemen, in de atmosfeer, en zonder invloed van buitenaf of de buis!
Nou, ik weet hoe het is om het meteen te willen proberen, als je het speeltje in handen hebt : Lol:

Tijdens het proces heb ik het onderwerp gemaakt, een beetje bewerkt en voilà, hier is de link:

https://www.econologie.com/forums/post54014.html#54014

Ik maak van de gelegenheid gebruik om te getuigen dat de GVI echt is "reagens".
Voorbeeld: 200 meter acceleratie is genoeg om van 47° naar meer dan 80° te gaan :P Didier


Je zag het, het is 8) een thermometer, om het beest aan het werk te zien! :D
Anders bevestig ik voor de "reactiviteit", waar ik het al lang over heb gehad op mijn site...
Ervaar het stuur aan iemand anders over te laten, om de variaties van de GV te kunnen waarderen op basis van de motoroproepen... U zult zich realiseren dat de geringste kleine versnelling ervoor zorgt dat de T° bijna onmiddellijk verandert. ..


In ieder geval bedankt voor je feedback, het zal ons in staat stellen om de berekening van de afmetingen te verfijnen...voor toekomstige GV's.

In dit verband, met het oog op beetje feedback die ik tot nu toe heb gekregen van de vele onderzoekers die contact met mij hebben opgenomen, denk ik dat ik een speciaal onderwerp aan dit onderwerp zal wijden, bedoeld om een ​​gestructureerde verzameling meetfeedback van elkaar te maken.

Ga, naar ++, en sorry voor de lengte van mijn tussenkomst.

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/06/07, 16:31

Dag
Pantone zonder rietje 74° maxi
Pantone met rietje 89° maxi


Als je temperatuurvergelijkingen wilt maken op de panton of andere uitlaat, moet je echt de interne temperatuur meten van de gassen die in de buis circuleren, er is een groot verschil met die gemeten op het kanaal dat onderhevig is aan externe schommelingen, vooral op een kanaaltje van koper.

RTD-metingen voor lage temperaturen zijn eenvoudiger dan Type K-thermokoppelmetingen, tenzij u over de juiste apparatuur beschikt om de temperatuur op de koude las van het instrument te compenseren.
het meten van een temperatuur van 100c met een koude joint op 30c kan een goede fout veroorzaken, het meten van een uitlaat op 650c met een koude joint van 30c is de foutmarge acceptabeler

Controleer in ieder geval de instrumenten in kokend water om zeker te zijn van fouten.
Momenteel gebruik ik een kookthermometer van IKEA maximaal 130c, de sonde wordt 3 cm in het kanaal gestoken om de fout te minimaliseren.. het is dicht bij de uitlaat in de motorinlaat, het kanaalkoper is thermisch geïsoleerd
Beeld

Beeld

Beeld

Fotogalerij met PicTiger
Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten