Advies nodig Gillier-pantone montage benzine

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
yael
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 02/02/10, 09:08
Plaats: Noord-Thailand




par yael » 14/03/10, 13:57

De 4 cilinders zijn verbonden door aparte buizen.
De nieuwe uitlaatpijpen hebben een diameter van 2.5 inch (6.5 cm). wat betreft de reactor is hij 40 cm lang !!! 21 mm roestvrijstalen buis aan de binnenkant en 19 mm reactorstaaf ... meer omdat ik de ruimte had dan uit overtuiging, maar omdat de warmte-uitwisseling een belangrijke factor leek, zei ik tegen mezelf dat de stoom over deze lengte de tijd zou hebben om op te warmen en rond de staaf te wervelen ...

Ik zal siliconenslangen proberen te vinden, als het niet te duur is!
0 x
Waar is een weg daar naartoe.
Of er is een wil, er is een pad.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 14/03/10, 21:52

yael schreef:De 4 cilinders zijn verbonden door aparte buizen.
De nieuwe uitlaatpijpen hebben een diameter van 2.5 inch (6.5 cm). wat betreft de reactor is hij 40 cm lang !!! 21 mm roestvrijstalen buis aan de binnenkant en 19 mm reactorstaaf ... meer omdat ik de ruimte had dan uit overtuiging, maar omdat de warmte-uitwisseling een belangrijke factor leek, zei ik tegen mezelf dat de stoom over deze lengte de tijd zou hebben om op te warmen en rond de staaf te wervelen ...


Een hengel van 40 cm lijkt me wat lang (30 cm max?). Andries wat vind je ervan? Je riskeert de drukval in de uitlaat iets te veel te verhogen zonder de efficiëntie van de reactor te verhogen.

yael schreef:
Ik zal siliconenslangen proberen te vinden, als het niet te duur is!

Je vindt ze in de detailhandel, ... gelukkig, want als je een rol van 25 m koopt ... breek je de spaarpot ...
: Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
yael
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 02/02/10, 09:08
Plaats: Noord-Thailand




par yael » 17/03/10, 11:47

ja, ik weet dat het een beetje lang is, maar zoals je kunt zien op de montage, is de buitenste buis van de reactor verlengd om boven het motorblok uit te komen en dus recht voor de luchtinlaten van de carb te komen, hooguit om geen warmte te verliezen, het is voor het gemak van montage dat ik dat deed, maar je kunt natuurlijk een staaf plaatsen van de lengte die je wilt ...

Kijk op de foto, het heetste punt op de reactor (want tegenover de uitlaatopeningen) is richting het midden van de reactor. De stuurpen hoeft waarschijnlijk niet verder dan dit punt, toch?
Beeld
0 x
Waar is een weg daar naartoe.

Of er is een wil, er is een pad.
yael
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 02/02/10, 09:08
Plaats: Noord-Thailand




par yael » 17/03/10, 12:03

Ik ben niet erg sterk in de werking van de carburateur, wie kan mij op deze punten informeren? :

1
het is a priori een luchtinlaat voor oliedampen en is aangesloten op de luchtinlaat na de carb. Door hem los te koppelen van het kleppendeksel, kon ik voelen dat er een sterke zuigkracht was bij lage en hoge toerentallen... Hij zuigt als een stofzuiger aan de vinger en door hem af te pluggen lijkt hij ook geen invloed te hebben op de motor.

2
het is in feite de oliedamp luchtinlaat die is aangesloten op de carb-inlaat na het luchtfilter. Niet echt zuigend, want als ik het in mijn mond neem, komt de lucht binnen via de grote inlaat met het luchtfilter.

Sluit ik de uitlaat van de reactor aan op 1, of 2, of zelfs beide voor een sterke aanzuiging???
Trouwens, ik weet niet waarom er twee luchtinlaten zijn voor de oliedampen???

3
is aangesloten op de hoofdremcilinder. Waarom al? is het lucht of een vloeistof die in deze metalen "slang" zit?
Beeld
0 x
Waar is een weg daar naartoe.

Of er is een wil, er is een pad.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 17/03/10, 23:33

yael schreef:1
het is a priori een luchtinlaat voor oliedampen en is aangesloten op de luchtinlaat na de carb. Door hem los te koppelen van het kleppendeksel, kon ik voelen dat er een sterke zuigkracht was bij lage en hoge toerentallen... Hij zuigt als een stofzuiger aan de vinger en door hem af te pluggen lijkt hij ook geen invloed te hebben op de motor.

Dit is een goede plek om de stoomtoevoer aan te sluiten.

2
het is in feite de oliedamp luchtinlaat die is aangesloten op de carb-inlaat na het luchtfilter. Niet echt zuigend, want als ik het in mijn mond neem, komt de lucht binnen via de grote inlaat met het luchtfilter.

Chai weet niet zeker waar het voor is. Om het vacuüm in de klep van de tuimelaar te beperken als de vlinder in de bijna gesloten stand staat?

3
is aangesloten op de hoofdremcilinder. Waarom al? is het lucht of een vloeistof die in deze metalen "slang" zit?

Uw remassistent werkt ook met inlaatluchtonderdrukking. Dit verhoogt de remkracht met een factor tien door een membraan dat de zuiger van de hoofdcilinder duwt.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/03/10, 03:11

Dag

Mooie montage het blijft om het te ontwikkelen.

Naast de foto's van de staaf en de reactorbuis? (nog nooit zo'n zwarte staaf gezien op waterdoping, ja soms op benzinepanton) Ik heb de indruk dat de montage werkte zonder enige circulatie of zeer lage stoom
De centreernoppen lijken mij erg klein (er is een luchtspleet van 1 mm?)! mm helemaal rond de stuurpen te strak dit beperkt de doorgang des te meer dus als de stuurpen lang is

Het heetste punt op de reactorbuis is waar de uitlaatkanalen samenkomen, de uitlaat van de reactorstaaf moet daar eindigen, de lengte van de reactorbuis is niet erg belangrijk, de staaf is er niet meer, in het begin gebruikte ik staven van 300 mm, nu van 220 tot 250 mm, de positie in de reactor is belangrijker, laat een ruimte vrij voor de staaf en een kortere bij de uitlaat van de staaf.
Wat de reactor binnenkomt, moet stoom, mist gemaakt van waterdeeltjes en warme lucht zijn.
Op een autobenzinemotor ben ik er nooit in geslaagd om het te laten werken door voor de carburateur naar binnen te gaan, ik ga het inlaatspruitstuk binnen in de sterke depressie, maar met een straal van 2 tot 3,2 mm geplaatst bij de reactorinlaat.
toegangsproblemen in het spruitstuk onder de smoorklep:
Bij stationair toerental werd er te veel stoom in de reactor gezogen
Deze invoer van stoom en lucht verhoogt het stationair draaien
Deze invoer, bij lage snelheid is te belangrijk voor de regeling van het systeem te veel stoom, en bij hoge snelheid hoog vermogen minder depressie, niet genoeg stoom.
Dus met een gekalibreerde straalpijp kom je tot een goede afstelling voor een bepaalde snelheid (100km/u in mijn geval) bij 140km heb je stoom te kort bij 60km/u heb je te veel stoom, ondanks dit gebrek aan regeling kom je op een simpele manier tot een goed compromis voor gebruikelijke snelheden van 80 tot 120km/u
de andere instellingen zijn de verhouding tussen lucht en stoom die de reactor binnenkomen (eerder tolerant ten opzichte van overtollige lucht dan stoom)

De voordelen van instappen onder de vlinder:
Sterke depressie, eenvoud van constructie en aanpassing van een eenvoudige jet, gemakkelijk in de motor te komen.
het grootste voordeel dampinlaat die niet door de venturi van de carburateur gaat, verrijkt het mengsel dus niet. Aan de andere kant maakt de lucht die door de reactor gaat het mengsel iets armer en dit is nodig bij het werken met waterdoping.
(geverifieerd door talrijke experimenten met een elektronische injectie)

De montage op mijn 5,5 liter Lycoming-motorvliegtuig, altijd de baas, was boven de carburateur, maar moeilijk om een ​​goede depressie te hebben..

de uitlaat van de reactor, een simpele 3/8" koperen pijp is functioneel, na 500 tot 1000 km als je hard water gebruikt raakt de pijp volledig geïsoleerd, de interne temperatuur van de uitlaatgassen stijgt rond de 180 tot 200C

Voor de foto van de motor
Uitgang 1 zuigt de oliedampen uit het carter en gaat naar een PCV-klep, een klep of in sommige motoren een klein gaatje van 2 mm om de olie- en waterdampen uit het carter te zuigen.
Uitgang 2 is de carterventilatie luchtinlaat, deze wordt genomen tussen de carburateur en het luchtfilter, het creëert een soort ventilatieluchtstroom in het carter.

Lijn 3 is de vacuüminlaat in het inlaatspruitstuk voor de rembekrachtiging.
Als je een niet al te oude motor hebt, moet je de ERG-klep veroordelen en deze gebruiken om de stoom van de reactor naar de motor te voeren
Als de motor ouder is, kijk dan in de collector, er moet een ander gat zijn om erin te gaan (of zoals ik, boor er een, maak 3/8 pijpschroefdraden en plaats een fitting)
Bij waterdoping moet je de ERG-klep veroordelen
waterdoping vervangt op voordelige wijze deze uitlaatgasinlaat en als je met beide loopt, zul je de stoom die de motor kan inslikken moeten beperken.

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 197 gasten