Advies nodig Gillier-pantone montage benzine

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 08/03/10, 23:39

Hallo Jael
yael schreef: 1---- De GVI (zoals beschreven in de montage voor 205 D die gebruik maakt van twee coaxiale buizen die in de uitlaat zijn gestoken en een klep met constante niveaus).
Zoals uitgelegd, is het dus in feite een boiler !!!javascript:emoticon(':frown:') En het moet zelfs verdomd kokend zijn gezien de temperatuur en de gasstroom van de motor!
Creëert ook een sterke druk die de stoom (puur) in de reactor en de motorinlaat duwt.


De GVI biedt zeker dezelfde stijldamp als de bubbler. Zoals ik dingen zie, in feite wanneer de wanden van de GVI meer dan 100 ° onder de uitlaatgassen overschrijden, treedt er een fenomeen van afzetting op de binnenwanden op.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Cal%C3%A9faction

Calefactie (van het Latijnse calefacere: verwarmen) is een fenomeen van thermische isolatie van een vloeistof ten opzichte van een verwarmingsoppervlak dat een drempeltemperatuur Ts heeft bereikt die hoger is dan de kooktemperatuur van de vloeistof Te. Dit fenomeen is te wijten aan de vorming van een damplaag tussen het verwarmingsoppervlak en de vloeistof, waardoor de warmteoverdracht veel langzamer wordt. Wanneer de oppervlaktetemperatuur afneemt (maar tussen Te en Ts blijft) treedt plotseling koken op (oorzaak van vele ketelexplosies in de begindagen van de stoommachine).

Drop in verwarming.

Calefactie wordt vaak waargenomen wanneer een druppel water op een kookplaat valt. De druppel lijkt op het oppervlak te rollen en verdampt niet onmiddellijk. Op dezelfde manier vormt vloeibare stikstof bij morsen op een oppervlak bij kamertemperatuur druppels die op het oppervlak rollen.


De stoom en het water vermengen zich met het oog op de nauwe ruimte en er moet een nevel van waterdruppeltjes in de stoom komen onder een druk van enkele milibars. Ik neem aan dat deze werking over een breed uitlaattemperatuurbereik "constant" blijft, behalve de water- / stoomstroom die moet variëren met het motorvacuüm.

Maar degenen die bubblers hebben gemonteerd, zeiden dat het water niet mag koken of dat de reactor niet goed werkt!? Wat mij tegenstrijdig lijkt???

Dit zijn experimentele gegevens die zeggen dat het beter werkt zonder te koken....het waarom????

Mijn vraag is: wat is volgens uw ervaring de vorm van damp die moet worden verkregen?


Voor zover ik weet is niemand erin geslaagd om deze damp wetenschappelijk te karakteriseren. Wat mij betreft, veronderstel ik dat het gaat om ontelbare druppeltjes met een diameter van Xmicrons in een matrix van waterdamp met een levensduur van enkele milliseconden.

2 --- heeft iemand een (vereenvoudigd) diagram van een klep met constant niveau (is het zoals het vlottersysteem van een carb?). Ik moet begrijpen hoe het werkt om het equivalent hier te vinden. Omdat verwarmingskleppen zeldzaam zijn in Thailand en er geen zijn in airconditioning!? Enig idee wat voor soort apparaat deze kleppen zou kunnen gebruiken???


Het werkt als een carb. Wanneer het waterpeil daalt, vallen de vlotter en zijn naald naar beneden, laat de vlotter binnen die de vlotter omhoog brengt en zo de aankomst sluit. En het is weer uit voor een ritje. : Mrgreen:

Het enige verschil is de ontluchting van de tank die u opnieuw moet aansluiten op de uitlaat van de reactor om de druk in evenwicht te brengen.
Ik ben er helemaal niet zeker van of het een goed systeem is, als de tank + reactor samenstel in lichte overdruk staat, wanneer de naaldklep opengaat... trillingen van de pot en de drukvariatie in de reactor doet hij met gemak alles behalve het waterpeil regelen. : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Cornerstone
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 09/04/09, 11:11




par Cornerstone » 09/03/10, 09:25

hallo allemaal, de montage van de reactor op de aangepaste uitlaatpijp is voltooid (eindelijk!) maar met betrekking tot de productie van damp heb ik wat opheldering nodig van de experts...


Hallo en gefeliciteerd met het toevallig bewerken, heb je foto's, dat zou goed zijn

Punt 1: De GVI is geen boiler, het is een warmtewisselaar, hij produceert meer of minder stoom afhankelijk van het motortoerental en dus de snelheid en warmte van de uitlaatgassen.

Volgens de afmetingen die u op deze site vindt, maakt dit systeem het mogelijk om stoom te produceren tussen 90°C en 100°C, maar in volumes die zijn ingesteld op het motortoerental. Dat is het meest interessante aan dit systeem. Aan de andere kant is het nodig dat het mengsel dat door de motor passeert meer geladen is in de omgevingslucht. U kunt niet alleen deze dampen doorlaten die het gevolg zijn van de SG in de motor, het is dus noodzakelijk om de maximale lucht naar de reactor. Ik heb eerder een bericht achtergelaten met wat uitleg. Dan verrijk je dat deuntje met de angst uit de GV. Het is interessant om hier een assemblage met kleppen te maken die het mogelijk maakt om de verschillende percentages van elk product (lucht en stoom) in te stellen, omdat ik denk dat we, afhankelijk van de voertuigen en hun gebruik, de instellingen op deze manier kunnen verfijnen

In feite staat de stoom die uit de GVI komt licht onder druk, het is ook mogelijk dat hetzelfde fenomeen optreedt als bij een koffiezetapparaat en er enkele druppels kunnen worden uitgeworpen, het is noodzakelijk om deze slangen of systeem te voorzien om deze te voorkomen waterresten verstoppen uw slangen of komen in de reactor terecht en vervolgens in de motor. Kortom, het feit dat het onder druk staat, is interessant omdat het de reis naar de reactor vergemakkelijkt, waar het echt belangrijk is om een ​​goede onderdruk te hebben om de dampen naar de motor te brengen (zie venturisysteem)

2 --- heeft iemand een (vereenvoudigd) diagram van een klep met constant niveau (is het zoals het vlottersysteem van een carb?). Ik moet begrijpen hoe het werkt om het equivalent hier te vinden. Omdat verwarmingskleppen zeldzaam zijn in Thailand en er geen zijn in airconditioning!? Enig idee wat voor soort apparaat deze kleppen zou kunnen gebruiken???

Door op internet op te laden, vindt u gemakkelijk een technische fiche en als u niet wilt worstelen, denk ik dat u deze gemakkelijk op internet kunt kopen. Door nadelen denk ik dat je het in Thailand kunt vinden omdat het ook wordt gebruikt bij de productie van warm water. Neem contact op met een loodgieter die het je kan vertellen.

Ik hoop dat ik je vragen een beetje heb beantwoord, ik wens je veel succes met de rest van je project.
0 x
Vereniging voor de Bevordering en ontwikkeling van de biologische Bouw en Energie Beheer
yael
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 02/02/10, 09:08
Plaats: Noord-Thailand




par yael » 11/03/10, 07:20

bedankt voor jullie antwoorden, het helpt me...
Wat betreft de slechte resultaten met op kooktemperatuur gebrachte bubblers, zou dit waarschijnlijk te wijten zijn aan het feit dat de reactor wordt voorzien van te "zuivere" natte stoom.
0 x
Waar is een weg daar naartoe.
Of er is een wil, er is een pad.
yael
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 02/02/10, 09:08
Plaats: Noord-Thailand




par yael » 11/03/10, 07:21

Laat het me uitleggen:

Met de bubbler, als ik het goed begrepen heb, is het de druk/aanzuiging die uit de reactor komt die de doorgang van omgevingslucht door het water in de bubbler dwingt. (via een pijp die in het water duikt)
Maar als het water kookt, zal de druk als gevolg van de uitzetting van de gevormde gassen deze onderdrukking/aanzuiging afkomstig van de motor compenseren. (zoals in een snelkookpan komt er geen gas binnen, maar als het kookt, kun je zien dat er een grote gasstroom naar buiten komt, gas uitsluitend door koken!!!)
Er gaat dus meer (of heel weinig) omgevingslucht door de luchtpijpen van de bubbler, en de reactor zuigt stoom aan die zeer rijk is aan water met zwevende druppeltjes, wat natte stoom zou zijn. En erg slecht in de omgevingslucht.
Wat werkt er niet goed volgens de gemaakte experimenten?!
0 x
Waar is een weg daar naartoe.

Of er is een wil, er is een pad.
yael
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 02/02/10, 09:08
Plaats: Noord-Thailand




par yael » 11/03/10, 07:24

Bij de GVI lijkt het erop dat wat eruit komt alleen stoom is (hij is alleen aangesloten op een slang voor vloeibaar water, de omgevingslucht komt er niet in). Maar het verschil met de bubbler zou zijn dat de omgevingslucht stroomafwaarts van de stoomproductie wordt toegevoegd door een luchtinlaatklep tussen de GVI en de reactor
Dus op een GVI zoals ik heb gezien, kun je de rijkdom van het mengsel NATTE STOOM/KAMERLUCHT aanpassen.

Wat lijkt beter te werken toch?!
0 x
Waar is een weg daar naartoe.

Of er is een wil, er is een pad.
yael
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 02/02/10, 09:08
Plaats: Noord-Thailand




par yael » 11/03/10, 07:26

Mijn indruk zou zijn dat je natte stoom moet produceren door conventioneel water te koken en dan een bepaalde hoeveelheid omgevingslucht toe te voegen.
Verdunt natte stoom in sommige opzichten.
En dat het produceren van stoom in een "gesloten" container, onder druk, de aanzuiging door de reactor zou forceren, en alleen maar efficiënter zou zijn.
0 x
Waar is een weg daar naartoe.

Of er is een wil, er is een pad.
yael
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 02/02/10, 09:08
Plaats: Noord-Thailand




par yael » 11/03/10, 07:27

Bedankt dat je me hebt verteld of ik op het juiste "theoretische" spoor zit???!!!.

Aan de andere kant kan ik technisch gezien geen High T* slangen vinden, alleen klassieke brandstofslangen, die zeker goed tegen hitte kunnen, maar ik ben bang dat de gassen aan de uitlaat van de reactor daarvoor te heet zijn??? Heeft iemand het geprobeerd?

Tot ziens.(':idee:')




foto:
Beeld

PS: waarom kon ik mijn bericht niet meteen versturen??? dus dat in 6 knippen werkt? te zwaar ?
0 x
Waar is een weg daar naartoe.

Of er is een wil, er is een pad.
yael
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 02/02/10, 09:08
Plaats: Noord-Thailand




par yael » 11/03/10, 07:30

en voor de montage ... is het beter zichtbaar.

Beeld
0 x
Waar is een weg daar naartoe.

Of er is een wil, er is een pad.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/03/10, 21:53

Hallo Jael
yael schreef:Bedankt dat je me hebt verteld of ik op het juiste "theoretische" spoor zit???!!!.

Er zijn heel verschillende montages die werken ..... om van daaruit te zeggen dat het absoluut noodzakelijk is om dit of dat te doen ????. In plaats daarvan moet u aanpassingen plannen om de plaatsen waar u lucht inbrengt te kunnen variëren. Het ideaal zou zijn om de hoeveelheid en temperatuur van de lucht die op verschillende plaatsen binnenkomt te kunnen variëren, als de assemblage daarvoor geschikt is. : Mrgreen:

Aan de andere kant kan ik technisch gezien geen High T* slangen vinden, alleen klassieke brandstofslangen, die zeker goed tegen hitte kunnen, maar ik ben bang dat de gassen aan de uitlaat van de reactor daarvoor te heet zijn??? Heeft iemand het geprobeerd?


Voor pijpen zijn er verschillende scholen. Degenen die siliconenslangen plaatsen (houdt op 350°), of die zoveel mogelijk metalen buizen proberen te plaatsen (koper, roestvrij staal, enz.) en degenen die de twee oplossingen mengen.

Een rubberen slang te dicht bij de reactor verslechtert snel (maximaal 250°?) eerder door contact met de pot > 300° dan door contact met stoom. De slang kookt onder de Serflex-klem en bijna nergens anders.

Nou, de reactorassemblage! U kunt ons enkele afmetingen, diameters, staaflengte, volumes enz.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 11/03/10, 22:01

We zien op de foto niet hoe je de uitlaten van cilinder nr. 2 en 3 op de reactor hebt aangesloten. Enkele pijp of gescheiden?
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 206-gasten