pantone engine

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
jaguar_bond
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/07/08, 15:21

pantone engine




par jaguar_bond » 05/07/08, 20:15

hallo ik zou ook graag een pantone-motor willen monteren. Ik zit in de 77 (in de buurt van pontault-combo) Ik heb noties van sanitair als je uit Parijs komt of uit 94, bij voorbaat dank
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 06/07/08, 15:48

:pijl: Hebt u de lange literatuur gelezen die deze site u ter beschikking stelt, evenals de Quanthomme-site? :?

Waarop wil je experimenteren (auto, motor, maaier...) :?
Specificeert het jaar, het model, de motor, de originele brandstof, de kilometerstand...
0 x
jaguar_bond
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/07/08, 15:21

meer details




par jaguar_bond » 06/07/08, 21:24

nou ik heb twee auto's een 106 (120000 klm 96) en een 205 junior (230000 kl) beide zijn benzine Ik zou graag willen testen op de 2 die me niet veel meer dient hij is in redelijk goede staat en als dat werkt het systeem geïnstalleerd op de 205 hier heb ik een vriend die nep heeft en ik kan het gereedschap hebben terwijl ik hier wat loodgieterswerk doe bedankt voor je antwoorden tot ziens
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 07/07/08, 00:06

:pijl: De 106 zou enkelpuntsinjectie zijn en de 205 met carburateur? :?
Lambda-sonde?

Bij 230 km zijn de klepsteelkeerringen dood en daar lekt de olie wat blauwe rook veroorzaakt... Heb ik het mis?
0 x
jaguar_bond
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/07/08, 15:21

blauwe rook




par jaguar_bond » 07/07/08, 17:09

om de waarheid te zeggen Ik let nooit op Ik denk niet (de blauwe rook) dat er veel onderdelen moeten worden vervangen Ik specificeer dat ze het mij geven voor de 106 Ik kon geen antwoord geven Ik weet de exacte technische term niet Ik weet niet hoe ik dat moet controleren. Ik heb er onlangs ook veel onderdelen aan vervangen. Cilinderkoppakking verdelerradiator Ik dacht dat het gemakkelijker was bij oude auto's
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 07/07/08, 18:17

:pijl: U hebt de essentiële vraag over hoe uw voertuigen worden aangedreven niet beantwoord: carburateur of enkelpuntsinjectie? :?

Als je de cilinderkoppakking en de radiateur hebt vervangen, had je problemen met oververhitting... Heel vaak wordt deze storing veroorzaakt door het defect raken van een onderdeel van 10€: de calorstat. : Arrowl:
Dit onderdeel faalt vaak bij kleine Franse stadsauto's van meer dan 10 jaar oud... :frons: Ik hoop dat het veranderd is...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten