Pantonemotor op Volkswagen Beetle

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne

Pantonemotor op Volkswagen Beetle




par Adrien » 08/09/05, 17:19

welkom

dus de rit van en naar duitsland is prima verlopen, verbruik gemiddeld 9L/100 voor twee in de combi en beladen als een muilezel. De voorkeurssnelheid ligt rond de 100 km/u (1600 cc met korte CA-code voor degenen die het weten).

Verder merkte ik dat het beter werkt als het water een bepaald niveau in de bubbler bereikt, helaas omdat ik nog geen vlotter heb voor een constant niveau, kan ik er niet de hele tijd zijn.

De montage zou verbeterd moeten worden, vooral drie dingen: de afstand tussen de bubbler en de reactor, en de verwarming van de bubbler, en een constant waterniveau ervoor met een extra tank.

Sinds de montage heb ik iets meer dan 5000 km gereden en hij is nog steeds perfect, de motor is niet eens dood! B)

Ik heb geen andere foto's omdat ik de montage niet heb gewijzigd.

Ik heb net goed motoronderhoud gedaan, ik zal kijken of het me nog meer brandstof kan besparen.

Tot ziens, Adrien.
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/09/05, 19:30

Hallo Adriaan
Ik heb dezelfde opmerking gemaakt, hoewel het probleem zich bij een carburateur anders voordoet,
Met een bubbler bepaalt het waterniveau in de bubbler de depressie vóór de reactor, ik dacht dat de doorgang van lucht in een goede kolom meer borrelen bevorderde, maar met een niveau van 100 mm als we de buis plaatsen die is doorboord met kleine horizontale gaatjes, komen we aan bij dezelfde resultaten.

Nou nee, een waterkolom van 150 tot 200 mm veroorzaakt de inzinking die nodig is voor een goede werking, dit heeft als nadeel dat er een vrij hoge inzinking is bij de ingang van de collector (vernauwing van de stang)
Voor een benzinemotor als de intrede in de motor onder het gas wordt gemaakt, is de indrukking ruim voldoende, bespaart bij volle snelheden,

Met de carburateur was het nodig om naar het juiste mondstuk te zoeken om deze inzinking van 200 mm te hebben. Deze depressie bevordert de mist van
water in de bubbler en bij de reactorinlaat.

Het is je vast opgevallen dat hij de ene keer goed presteert en de andere keer is het alsof er geen motor is, vooral bij het rijden in de bergen, of na langdurig stationair draaien energiek wordt gestart om 5 6 km verder weer minder efficiënt te worden, het is allemaal zo kleine opmerkingen die we moeten analyseren om de reactor winstgevend te maken, het is niet alleen de warmte die de prestaties beïnvloedt.
Vertel ons over uw opmerkingen in verschillende leidingen en hoeveel water u ongeveer hebt verbruikt

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 10/09/05, 12:57

Hallo,

Ik merkte dat de motor 's nachts veel (het verschil is echt in het oog springend) energieker was, met een veel stabieler toerental. Misschien door een bepaalde luchtvochtigheid of buitentemperatuur?

Anders merk ik dat ik 0,5 tot 1,5 liter water moet toevoegen voor 100 km, afhankelijk van mijn rijgedrag en de temperatuur van de reactor. Als alles warm is, is het verbruik lager dan als het systeem koud is.

Als ik bijvoorbeeld een reis van 200 km heb, voeg ik geen water toe voordat ik aankom. Het waterverbruik ligt nog steeds rond de 2L water, en de motor is veel zuiniger over de laatste 50 km.

koude motor + warme motor = normale geur van een benzinemotor zonder tintelingen (wanneer ik de pantone doorsnijd komt deze tinteling terug), stabiel motortoerental maar slaat over bij ontsteking
hete reactor + hete motor = geen geur meer uit de uitlaat, koude uitlaatgassen (ik kan mijn hand net bij de uitgang laten, genoeg om de gassen door te laten zonder dat ze me verbranden, wetende dat ik niet veel afstand heb tussen de cilinderkoppen en de uitlaat omdat de motor achter staat), is er geen ontstekingsfout, en wanneer ik het systeem bij 2000 tpm activeer, gaat de motor zonder aarzelen naar 2500 tpm, wetende dat mijn motor erg goed afgesteld is, het is niet zoals het is te rijk aan pantone coupé-benzine.

Als ik niet helemaal duidelijk was, laat het me weten, dan zal ik proberen het allemaal beter uit te leggen.

Adrien
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 10/09/05, 17:55

Hallo, Adriaan
het is normaal dat het toerental stijgt als je de reactor opent, vooral als je de motor instapt terwijl je gas geeft, het is alsof je een ingang maakt
aux of als je meer gas geeft.
Als het niveau in de bubbler laag is, wordt deze hulpinlaat meer voorzien van lucht en waterdamp naar de motor, maar dit heeft het ongemak dat de watermist voor de reactor minder goed wordt voorbereid, ik denk dat met een gecontroleerd waterniveau in de bubbler zou het stabieler zijn.
Als je bubbler zonder water zat en je zet het reactorsysteem aan
je zou jezelf vinden als een motor die verarmd was door een luchtinlaat onder de carburateur (verwarmde lucht door de reactor)
Wat ik ontdekte is dat het in het begin 15 km duurt om te stabiliseren, zelfs met veel water stijgt de temperatuur (gemeten aan de stoomuitlaatleiding van de reactor), dan zakt het en gaat het weer omhoog, om uiteindelijk te stabiliseren, bij deze keer volgt het het vermogen dat van de motor wordt gevraagd.
Ik heb de leidingen die de reactor binnenkomen en verlaten 3/4 = 19 mm vergroot in koper, dit heeft het systeem verbeterd.
Om het volledige effect te voelen, duwt het voertuig een heuvel op en zet dan het water aan als de reactor erg heet is, hij blijft hangen, ik vraag me soms af of we niet de verwarmingscyclus moeten doorlopen zonder pantone en dan pantone en de cyclus opnieuw moeten starten verwarming, zet het automatisch.
Voor storingen als ik te veel water geef, doet hij dat, maar bij lage snelheid, bij 100 km / u en meer is er een grote hoeveelheid water nodig om storingen te veroorzaken
en nogmaals, alleen als de reactor is afgekoeld, ik ben al gestegen tot 4 liter per 100 km, in de eerste 10 km als je snel rijdt, is het uitstekend, maar het duurt niet lang voordat het afkoelt en het verslechtert, je moet het doen enkele tests om erachter te komen.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 10/09/05, 21:35

Ik denk dat het normaal is omdat het zo is, maar het is nog steeds buitengewoon interessant omdat ik geen extra brandstof hoefde mee te nemen om 500 tpm te winnen. Bovendien verbruikt de motor bij 2500 tpm met pantone minder benzine dan bij 2000 tpm zonder pantone! (de tank van mijn carburateur is transparant, zie de foto's op mijn site... je ziet duidelijk de benzinestroom)

het is niet zoiets als een simpele luchtinlaat, want als de bubbler koud is, zodra ik het systeem een ​​klein beetje open, begint de motor een onstabiel toerental te krijgen en toeren te verliezen. De lucht/brandstof verhouding bij mijn carburateur is echt heel erg goed afgesteld, bovendien is de hele motor op het haar afgesteld (ik stel hem elke 5000 km helemaal opnieuw af, ik ben manisch op dit niveau)

Anders had ik de torens zien stijgen als het waterpeil laag genoeg was.

Adrien
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 10/11/05, 14:56

Boodschap van 3 juli 2005

Hallo, dus hier is de combi eindelijk "gepantoniseerd", nogal gedoteerd met water.

We hebben de aanpassing gemaakt met drie mensen: Pierre-Etienne, Reunan en ik.

De 1600cc is voorzien van een 4in1, en de demper is vervangen door de reactor, zodat alle uitlaatgassen hier niet doorheen komen. Om het geluid te dempen en te isoleren, is het bedekt met plaatstaal met een uitlaat.

De bubbler is een gasfles van 2,75 kg die op een uitlaat wordt geplaatst. Het borrelen wordt gedaan door de omgevingslucht, die wordt verwarmd door de uitlaatgassen.

Voorlopig gebeurt het tikken op de inlaat net onder de carburateur, de indrukking is goed maar om het goed te doen zal je net boven de cilinderkoppen moeten zetten. Maar er was meer werk voor nodig.

de leidingen zijn van koper, de lasnaden voorlopig van tin omdat de toorts niet voldoende heet werd om het koper te laten smelten. Maar a priori geldt het.

Ik herinner me de diameter van de reactor niet, noch de staaf, maar we maken hem vrij lang.

We herstelden alleen en wat we niet op voorraad hadden, gingen we kopen bij een bouwmarkt.

Ik zal morgen proberen foto's te plaatsen.

Anders hebben we nog niet over lange afstanden getest, omdat we de demper 's middags afmaakten en ervoor in vrije uitlaat was het niet teveel...

Als de bubbler en de reactor eenmaal heet zijn, loopt hij behoorlijk goed! Morgen testen we het verbruik op een lange rit (150kms)

We hebben ook met diesel getest, toen het koud was, toen we hem helemaal openden, werden we getrakteerd op een super rookbom, een enorme mist van witte rook in de tuin!
Eenmaal warm en de klep half open rookte hij eerst alleen als ik de motorrem gebruikte, daarna helemaal niet meer.
Stationair met diesel slaagde ik erin de brandstoftoevoer volledig af te sluiten. En zodra ik de klep van de bubbler dichtdeed stopte de motor. We kunnen dus a priori diesel gebruiken, maar daar is de montage helemaal niet geschikt voor, we zullen ons daarom beperken tot water.

Tot ziens!
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 10/11/05, 14:57

Boodschap van 8 juli 2005

Sorry dat ik laatst geen tijd had om de foto's te plaatsen, ik ga wat nieuwe maken en alles op de site zetten.

Anders had ik iets minder dan 10 liter nodig om 125 km af te leggen, wetende dat ik daarvoor rond de 12 l/100 km reed. Het is een gemonteerde en beladen VW combi.

We gaan door met testen, we moeten tegenwoordig met het voertuig naar Duitsland vertrekken.

Binnenkort
Adrien
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Avatar de l'utilisateur
Adrien
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 72
Inschrijving: 11/11/04, 22:25
Plaats: Bretagne




par Adrien » 10/11/05, 14:58

Boodschap van 8 juli 2005

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
"Een man die weet hoe hij zichzelf gelukkig moet maken met een simpele illusie, is oneindig veel slimmer dan iemand die wanhopig is over de realiteit." Alphonse Allais
Loic le seac'h
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 02/07/06, 00:38
Plaats: Decartes37

Watermotor op combi




par Loic le seac'h » 02/07/06, 00:48

Hallo, mijn naam is Loic en ik woon aan de kant van Descarte 37 en ik ben al meer dan een jaar op zoek naar iemand die me kan helpen de pantomime-motor op mijn goede oude 1977-liter combi uit 2 te begrijpen en te creëren.
Helaas heeft niemand van "Adrien de Rennes" mij kunnen bewijzen dat het mogelijk was, dus antwoord mij alstublieft. Bij voorbaat dank en ik hoop snel met u te kunnen communiceren. Goedeavond
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 20/07/06, 22:37

Hoi Loic
Wat wil je weten ?
Kijk naar mijn post over de Super 5 er is genoeg informatie. Kijk ook eens op mijn website door op de buttons onderaan mijn berichten te klikken. Ik ben aan het einde van mijn bewerking gekomen. Ik heb resultaat. Zeker niet erg overtuigend, maar je moet doorzetten en innoveren.
Jouw beurt. Het moeilijkste is niet de realisatie, maar een begin van resultaat.
A + succes.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten