Pantonemotor op Opel Corsa 1000

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 15/12/05, 11:16

Dag ! Ik ben blij dat mijn ideeën je helpen.
Wees echter voorzichtig met de keuze van diodes: de 1N4007 worden gegeven voor rectificatiediodes niet erg snel.

Ik heb hun Trr niet in gedachten, maar je riskeert bizar gedrag voor hoge snelheden.

Dus je hebt leuke scènepulsen op de TR1-collector?

Good luck!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3




par Guidi » 22/12/05, 10:26

Bonjour à tous,

Voor André:

Ik voerde de temperatuurmetingen uit bij de uitlaat van de reactor zonder water in de bubbler.
Ik ben ongeveer 15 ° onder de waarden met water.

Let op:

1) Zonder water is de luchtstroom op de staaf waarschijnlijk hoger omdat er geen waterkolom is om in de bubbler te vechten.
de lucht heeft daarom minder tijd om op te warmen.

2) vochtige lucht geleidt of absorbeert warmte meer dan droge lucht.

De twee bovenstaande punten verklaren waarschijnlijk het verschil.
Het is gewoon mijn mening, niets meer.

Goed werk voor iedereen,
0 x
Patrick Guidi
www.pfgtechnologie.be
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 23/12/05, 10:30

Dus wat doet het met de stookolie in de injectoren?
Het draait of het werkt averechts ???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3




par Guidi » 23/12/05, 11:33

Hallo Muzo,
Ik ging niet vooruit omdat ik een baan had (examens)
- Ik moet de gelaste elektronische doos doen.
- Demonteer de uitlaat om een ​​Lambda-sondesteun te lassen
-Installeer de tweede tank in de kofferbak met de pomp en de leidingen.
We zullen ons eraan houden de week na de vakantie.
Ik maak van de gelegenheid gebruik om alle econologen mijn goede wensen te wensen.
A +
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 24/12/05, 11:09

Nog steeds in de geest van experimenteren, zou ik alles in het begin als een "infusie" hebben opgezet.

Wat denk je ervan om de additieftank en al dat spul op een tafel naast de motor te leggen en eerder te stoppen voordat je hiermee op pad gaat?

Fijne feestdagen ook voor iedereen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3




par Guidi » 24/12/05, 12:09

Ja, maar zal de reactor heet zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 02/01/06, 12:48

Kom op, een punt voor jou ...

beste wensen trouwens.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 02/01/06, 21:57

Wij geloven dat je een expert in elektronica moet zijn om de Pantone te beheersen. Ik denk dat het loustics zoals jij zijn die iets kunnen doen met het beroemde stuk pijp.
Ik begrijp niet alles : Oops: maar dit is de top van de onderwerpen in dit bericht.
En waarom probeer je geen directe waterstofassemblages zoals JL Naudin?
Dernière édition par PITMIX de 03 / 01 / 06, 21: 30, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3




par Guidi » 02/01/06, 23:53

Hallo Pitmix en gelukkig nieuwjaar 2006 voor iedereen.

Er zijn veel mensen die zelfstandig expert worden.
In de praktijk is weten hoe een formule te gebruiken belangrijker dan deze te kunnen aantonen. De tests van elke persoon zijn nuttig voor iedereen en als sommigen het nutteloos vinden ... en veel geluk.
het is ook aan ons om de informatie te sorteren en te analyseren en ons eigen idee te krijgen door informatie te controleren of essays te bekijken. Het helpt ook om fouten van bepaalde mensen te voorkomen en ze te gebruiken om tijd te besparen.

Wat betreft waterstof denk ik persoonlijk dat:

Moderne brandstofcelsystemen zijn onbetaalbaar en lange tijd onbruikbaar voor het publiek.

De toevoer van een verbrandingsmotor is minder interessant aan de opbrengstzijde, maar is veel goedkoper en loopt het risico sneller geboren te worden.

Waterstof vereist veel energie en deze oplossing is goed, maar niet buitengewoon.

De oplossing voor zover het echt bestond is (voor mij) het Meyer-systeem en ik zie ook echt geen andere.
Voor Meyer is het verpest, hij is dood. Voor de anderen is niets bewezen en op internet kun je alles als waarheid schrijven.
Tot het tegendeel is bewezen ...

Voor 2006 zijn mijn doelstellingen:

1) Voltooi de Pantone en krijg een beter idee van zijn limieten voor een bewegend voertuig.

2) Maak de waterstofgenerator door aluminiumoxidatie en als het werkt, ontwikkel het om te werken met aluminiumafval of schroot.

3) Zet ​​de tests op het Meyer-systeem voort die al 2 jaar aan de gang zijn.

4) Maak een kleine verticale as windturbine voor de lol en krijg een idee van dit speelgoed.

Ik heb eerlijk gezegd meer motivatie voor n ° 2 en 3, maar voltooi eerst de injectie van de pantone. Laten we op volgorde werken.

Dit alles wanneer ik wat vrije tijd heb, omdat mijn prioriteit mijn gezin is, mijn baan en mijn belangrijkste hobi de paraglider.
klim 1000 meter alleen door de kracht van hete lucht, dat is gratis energie, en wat een genot .... laten we terug naar de aarde komen ...
Het is 24 uur lang.

Goed voor iedereen en ik wens je veel succes met je prestaties en je werk om een ​​kleine stap te zetten voor onze goede oude planeet.

En als er sommigen zijn die ons voor de lol nemen, dan zullen we tenminste de verdienste hebben gehad om ze aan het lachen te maken en iets te proberen te doen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/01/06, 04:22

Hallo Pitmix-reactie
elektronica is niet mijn kernactiviteit, toen ik op hoobi begon te spelen in dit veld was het in de jaren 68 en ik knutste aan Triodes en pintodes, toen kwamen de transistors en de geïntegreerde schakelingen . je weet niet wat je mist om 555 of stemregelaar niet te gebruiken, alles is eenvoudig en nu niet duur.
je kunt Crydome-relais gebruiken om het niveau van de bubbler te regelen, met een pomp, digitale wijzerplaten die het verbruik meten, enz.
Je rijdt met een auto met carburateur en waarschijnlijk een ontsteking
tip? maar het is na deze tijd, als je wilt doen wat op huidige auto's zelfs 12 jaar oud is, moet je door elektronische controles gaan, en als je het beter bekijkt, is het niet zo ingewikkeld , Ik zou zelfs zeggen dat het gemakkelijker is om correcties aan te brengen, in tegenstelling tot wat je denkt, we hebben de kennis nodig van jongens die deze elektronica gebruiken, ze zijn vaak op de hoogte van nieuwe producten, of het nu gaat om bedieningselementen of metingen. is een noodzaak om onze assemblages te reguleren.

Giet Guidi ... (Uit onderwerp)
Ik ben ook gepassioneerd door vliegen en ik kom aan het einde van het vliegen
Ik ben overgeleverd aan de jaarlijkse medische bezoeken, ik vlieg al 43 jaar, dus profiteer ervan, zolang je jong bent, familie met elkaar verzoenen en dit soort sport is niet gemakkelijk, en het zal ingewikkeld worden met de leeftijd, je zult overal tijd tekort komen
goede vlucht voor 2006 en goede constructie in het injectiesysteem
Als je diesel of stookolie injecteert, werkt het als de reactor warm is. Ik heb altijd meer succes gehad met stookolie dan met waterdoping, wat onregelmatig werkt , vooral rijden in de stad ...
(Doe de testen in de zomer zul je minder teleurstellen)

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 124 gasten