Pantone-motor op Citroën Xantia 1.9L TD

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 05/02/06, 09:26

Bedankt André, ik ben stom, ik had erover moeten nadenken (in verband met mijn werk).
Ik zal het proberen zodra ik tijd heb. Ik weet dat ik een lek heb bij de reactorinlaat, waardoor ik verlies moet lijden. Ik merkte dit twee weken geleden toen ik de reactor onder druk zette. Maar wat zeker is, is dat ik geen problemen heb bij lage toerentallen, aangezien mijn nieuwe systeem met de luchtmagneetklep een enorm verschil veroorzaakt als ik hem stationair inschakel. Als ik een sterke luchtinlaat had, zou er geen verschil zijn.
Anders is het gewoon mijn sonde die de boel in de war brengt. : Lol: Het is thermokoppeldraad. Ik denk dat als het soldeer tussen de twee draden losraakt, dit een leesfout veroorzaakt. In het begin heb ik de draden achterstevoren aangesloten en hoe meer ik de sonde verwarmde, hoe lager de temperatuur werd. : Mrgreen:
Persoonlijk kan ik niet zonder mijn reactoruitgangsthermometer, omdat deze mij vertelt hoe mijn reactor werkt. Of er nu water doorheen gaat, lucht of niets.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/02/06, 16:03

hallo pitmix
Voor de thermocut strip ik de twee draden, draai ze en soldeer ze eenvoudig met een druppel zilversoldeer op de koperen buis, de fout is verwaarloosbaar vergeleken met een thermokoppel gelast met een tig, (test het in kokend water)
Als u met een carburateur werkt, is deze indicatie noodzakelijk, maar bij een bubbler is dit optioneel.
Voor het kleine lek is het niet hierdoor dat het niet goed werkt, het komt meer door de zuiging onder de vlinder op hoge snelheid, het hangt af van de nabijheid van de vlinder tot je ingang
in de collector is het een kwestie van vloeistofstroom.
Op vol vermogen zou de ingang beter zijn vóór de carburateur in een verdieping van de leiding.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 05/02/06, 20:52

Voor mijn sonde heb ik deze met tin gesondeerd. Door de hitte gaf ze het op. Ik heb het opnieuw gemaakt met zilver, het is beter. Maar de oorzaak van een daling van de temperatuurindicatie wanneer u de sonde verwarmt, is alleen wanneer u de draden achterstevoren op de thermometer aansluit. Degenen die een multimeter gebruiken in plaats van een thermometer, moeten hier op letten.
Ik heb het de eerste keer getest met kokend water en het was precies goed.
Voor het kleine lek is het de elleboog die ik net na de watercarburateur heb gemonteerd en die lekt bij de lasnaad op de reactorbuis. Ik moet het opnieuw nemen omdat het poreus is. Ik denk niet dat het veel uitmaakt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/02/06, 19:21

Hallo Muzzo, je geeft geen nieuws meer over je systeem. :!: :!:
Ik denk dat je nog steeds op hetzelfde punt zit.
Ik heb de foto van je reactor bekeken en vandaag heb ik een buis zoals jij tussen de watercarburateur en de reactor geïnstalleerd. Behalve dat er in mijn geval een bocht is voordat je de reactor binnengaat, die erg breed is, maar een lus van 180° maakt. Ik heb het gevoel dat het beter is. Heb je gedaan wat André in het begin zei?
Plaats aquariummos in een doos om waterdruppels te voorkomen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 26/02/06, 09:57

Salut à tous!

Het is fijn om aan mij te denken. Ik heb momenteel echt weinig tijd.... Terwijl ik mijn box probeer te maken (geen pantones ;o)), slokt het veel van mijn tijd op...

En dan is er nog het kleine gezin... De jongste begint te praten. Gisteren bracht ik mijn vrije uurtje liever door met fietsen.

Ik rij dus nog steeds onder dezelfde omstandigheden, ik heb niet eens de tijd gehad om te demonteren en te kijken of ik dezelfde dingen heb als jij (zwart roet, verkleurde reactoruitlaatbuis, depressiemeting... .)

Als ik tijd had, vraag ik me af of ik geen bubbler zou maken...
Ik heb ook het meer directe idee van de volledig roestvrijstalen modelleernaald (het lijkt erop dat MVVS ze zo heeft, ik heb het niet gecontroleerd). Ik merkte dat de juiste afstelling zich bevindt in een hoekgebied van minder dan 1/4 slag op mijn waardeloze aquariumklep. Alleen al deze moeilijkheid bij het afstellen zou de willekeurige actie van de puinhoop rechtvaardigen.

Ik houd uw activiteiten altijd half in de gaten. doorzettingsvermogen is goed. Ik kom er op terug, geen probleem.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 26/02/06, 10:51

Ok geen probleem.
Ik vraag me zelfs af hoe een vader de tijd kan vinden om te sleutelen zoals wij.
Kampioen jongens : Cheesy: : Cheesy:
En dan bespaar je met de fiets tenminste geld...
Bij het kleine ventiel heb ik de indruk dat als ik deze te ver sluit, er geen water meer wordt aangezogen. Wanneer we echter in de klep blazen, voelen we dat de lucht langskomt. Er moet een ontwerpprobleem zijn met mijn watercarburateur. Ik wacht ook op een gereduceerd model carburateur voor een OS-motor denk ik (ik weet er niets van : Lol: ).
Ik heb op 15 december een bestelling geplaatst en ik heb nog steeds niets.
De betreffende leverancier heeft het monopolie op dit soort onderdelen en doet dus wat hij wil.
Ik ga nog steeds de chips schudden bij mijn dealer. : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 26/02/06, 15:15

Ah... het draait allemaal om organisatie, delen met je wederhelft, discipline (in plaats van tijd te besteden aan opruimen, kun je beter oppassen dat je niet alles verloren laat gaan).

Kortom, om terug te komen op je koolhydraten, je had het mij moeten vragen!!!
Ik ken ze goed omdat ik een motor van dit merk heb, en mijn vrienden in het veld hebben ze ook. Ik zal je de anekdotes besparen die verband houden met de kwaliteit van deze motoren, ook al zijn ze Japans.

U ontvangt (als dit gebeurt) een carburateur met aluminium behuizing, stalen bushel en tegennaald. Je loopt het risico last te krijgen van corrosie. De mijne is al, ondanks het mengsel (20% olie, 80 methanol), allemaal gebeitst. Ik moet het in fijne olie verdrinken voordat ik het opberg. Als je er moeite voor doet, zal het resultaat zeker zijn.

Niet tegen, jullie die dicht bij de hoofdstad zijn, daar zijn grote winkels. Er één vinden zou geen probleem moeten zijn. Als u ondanks het te verwachten corrosieprobleem een ​​model carburateur wilt kopen, stuur mij dan een e-mail, dan geef ik u een lijst met contactpersonen.

Nog een laatste ding ter informatie. Bij het zien van de foto's van mijn montage merkte André op dat er te veel ellebogen waren. Als je inspiratie haalt uit wat ik deed, probeer dan dit defect te corrigeren!
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 26/02/06, 18:45

Ja, ik heb een lus van 180° gemaakt vóór de ingang van de reactor in plaats van een bocht van 90°C. Dit zorgt voor een grotere radius maar ook voor een vloeiendere curve en minder drukverlies. Teller bij de reactoruitlaat is een T. Dus equivalent van een elleboog naar het vierkant.
Voor de carburateur gaf ik 15 Euro borg. Dus ik wacht rustig af.
De carburateur heeft een mondstuk van 8 mm, dit lijkt de kleinste verkrijgbaar te zijn.
Ik heb gekozen voor een dealer op 2 km van mijn huis omdat er vlak achter een vliegveld ligt. Het lijkt erop dat het een van de zeer belangrijke vliegvelden is in termen van bezoekersaantallen voor toeristenvliegtuigen. Er is uiteraard land voor schaalmodelvliegtuigen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/02/06, 23:29

Hallo Pitmix
Dit is ongelooflijk, je woont in een prestigieuze hoofdstad waar meer inwoners wonen dan heel Quebec en je kunt geen model carburateur op de plank vinden?
Ik ben in een groot dorp, de verkoper heeft dit allemaal in de schappen liggen, hij bood me zelfs het kleine aparte ventiel aan, ik kocht 2 maten, waarvan ik er één nog niet eens heb geprobeerd.
Maak je geen zorgen over de maat, het werkt als een klep
Boiseau, je kunt hem dus openen zoals je wilt.
Standaard is de body gemaakt van aluminium en de stingernaald van staal.
het roest of wordt gemakkelijk vuil met heet water!
met diesel draait hij nummer 1 op de kleine motor.

We zullen het MMM-systeem moeten proberen, het heeft goede resultaten
er zijn veel interessante aspecten in de redactie ervan.


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 26/02/06, 23:43

Het is waar, ik heb voor de makkelijke weg gekozen door een leverancier te kiezen die dichtbij mijn woonplaats ligt. Maar als ik in Parijs in het weekend naar boven ga, heb ik urenlang file en doordeweeks heb ik met mijn werk geen tijd. Het systeem van mmm Ik vind het waterinjectiesysteem heel eenvoudig.
Heeft hij een PM voor je achtergelaten?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten