Pantone-motor op Citroën Xantia 1.9L TD

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/01/06, 19:10

Dag
Ik heb mijn sonde geïsoleerd en ik wacht op thermokoppeldraad zodat ik het kan lassen.
Voorlopig gebruik ik een sonde van mijn thermokoppel dat door een klittenband wordt gefixeerd. Het wordt gebruikt om de oververhitting van de koelkastregelaar te regelen. Voor de luchttemperatuur in het filter laat ik je dit snel weten.
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 03/01/06, 19:29

De lucht meer wat uit de pantone komt hè?
moet de twee anders telt het niet ...
Ik ben bang om verkeerd te lezen ...


Laurent
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/01/06, 21:27

Pardon, ik had uw vorige vraag niet gelezen. Ik zend niets naar het luchtfilter. De invoer van wat uit de reactor komt, gebeurt rechtstreeks in het inlaatspruitstuk. Over welke foto heb je het?
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 04/01/06, 18:03

hello,
Ik heb het over de foto op je ppost over je auto, degene waar het luchtfilter is verwijderd ...
Nou, het maakt niet uit of je het in de intake naar de uitlaat van de pijp wilt brengen, het moet wel haalbaar zijn. als je doorboort kun je altijd sluiten met soldeer.
of buiten de slang vlak voor het invoeren van de inlaat.
de temperatuur moet in principe onder 90 ° C liggen.

hoe kan ik gemakkelijk afbeeldingen (afbeeldingen) in de tekst plaatsen?
Ik heb wat topo's op de stoom die verklaren waarom de stoomtemperatuur op 90 ° C zou moeten zijn.


Lawrence.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 04/01/06, 20:57

hi laurent
Doe zoals ik imageshac gebruik. Kijk naar de bovenkant van forum experimenteren. Econology legt uit hoe u dit moet doen. Het is heel eenvoudig.
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 27/01/06, 19:31

Ik ben weer terug in de lucht na een paar dagen afwezigheid. heet om alle berichten te lezen die in zo'n korte tijd zijn toegevoegd. Dank aan Christophe voor zijn werk hiervoor forum...

Wat mij betreft, weinig vooruitgang geboekt, toch reed ik 5000km, maar er was bo, en tenminste bo:

Eerst, na onze uitwisseling in het nieuwe jaar, voegde ik mijn aluminium VMC-buis toe aan de luchtinlaat van de motor, stroomopwaarts van het luchtfilter, om hem op voorhand wat lucht te laten inslikken. verwarmd. het zuigt nu de turbo-verlangens aan.

Ik merkte geen duidelijke verbetering in gedrag of conso. Maar ik zet door: ik vul regelmatig mijn vloot met het water van de put en ik open mijn water wanneer de temperatuur van de lucht in de uitgangsreactor de 115-graden ongeveer overschrijdt.

Ik observeer bij de opening deze temperatuurstijging beschreven door Andre. Maar dan niets beter.

Er is ook mijn soort naald die eigenlijk van plastic is en gemaakt voor aquaria. Onlangs ging er een buis af en ik zag daar een luchtinlaat. kleine bubulles die werden opgezogen.
Dus de mini-carbu streeft goed :schok:, een ongehoord teken ...

Tijdens dezelfde reis (ik was op weg om te gaan skiën) slikte ik de klim terwijl 3e. Voor diegenen die dezelfde auto hebben, begrijpen ze wat ik bedoel: meestal is het 2e in de kant en dan 3e zodra het om beurten gaat. Daar voelde ik een herstel van buffalo (u overdrijft niet een beetje :frons: ) terwijl de motor geforceerd was en alleen bij 1300 bochten draaide.

Side conso, deze reis was gemodelleerd. Zonder precieze maatregelen (ik was verrast, je spreekt) de naald vertoonde een duidelijke druppel conso.

En dan, 3 dagen later, op precies dezelfde route, met exact hetzelfde weer, allemaal hetzelfde (behalve dat ik voelde dat het de temperatuur pentone gastemperaturen waard was) moest ik opnieuw de jojo doen met de doos voor de beklim, de conso weer "zoals eerder" .. NEUK, ik was daar! :onheil:

Dus waarom? waarom niet hier? waarom de andere keer?
Een ander ding van ingenieur: er zijn momenten waarop het werkt en we weten niet waarom, en soms werkt het niet, maar we weten niet waarom ook ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 27/01/06, 19:49

Ah ouéé, je hebt gisteren een jasje van mijzelf in aluminium gezet gisteren zocht ik wanhopig naar een stuk pijp 65 of 70 om het uitlaatspruitstuk voor hete lucht op te halen!
diam.80 c de kleinste? Heb je een beperking gemaakt of niet?
Mijn bubbler begint net boven het lege niveau te zingen, dus vonden we het niet nodig om de luchtinlaat te verminderen of een flap te plaatsen.
Maar ik las (omdat ik veel lees tegenwoordig! : Cheesy: ) dat een grote depressie het proces in de reactor versnelde, dus zeg ik tegen mezelf waarom niet een kleine beperking + een klein beetje mijn ventiel dicht doen dat ik bij de aanzuiging van de bubbler heb geïnstalleerd ... didiou! warm de terugkeer van goed weer (vanavond hebben we + 35cm sneeuw!)
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 27/01/06, 20:22

Ik ben blij dat je het effect van de reactor kon testen. Iedereen kan niet hetzelfde doen. Eindelijk, als ik nog de kust van Meudon la Forêt heb : Lol: .
Parcontre zou het alle sensoren van een F1 hebben om te analyseren wat er die dag gebeurde en niet de laatste keer.
Een klein genie van electro, zoals je een besturingscomputer gaat leggen : Mrgreen: .
Ik heb ervan gedroomd. Ik heb een oud alarmsysteem voor de koelcellen van een winkel in mijn werkwagen. Sondes en contacten zijn verbonden en de temperatuurcurven of de positie van de contacten kunnen worden geanalyseerd.
Waow het zal verschrikkelijk zijn.8)
Wat betreft de verbetering van de werking dankzij het opnieuw verwarmen van de lucht, krijg ik ook niets. De PB komt niet van daar.
Je moet van je staafreactor afstappen om de kop te zien die ze heeft.
Bij het maken van de kleine video die je me vroeg, zag ik dat er een teken was van zwakte in mijn vergadering. Een niet gelast soldeer en hulpstukken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 28/01/06, 13:39

Lau, de diam 80 is de kleinste die ik heb gevonden. Ik nam aluminium in plaats van PVC. aangekomen bij de ingang van de kofferbak van het luchtfilter, haalt een grote serflex (origineel) de mantel en de beperkingen rond 10mm op de diam. Niet elegant, maar met groot kwaad, geweldige oplossingen;)
Ik sluit de toegang niet af, maar de aanzuiging gebeurt door een venturi (zie pagina 1 van de schroefdraad)

Put, de complete demontage is gepland om een ​​beetje te inspecteren hoe het verouderd is. Bovendien heeft mijn reactor een montage een beetje zarbi. Het is een U die door het lassen in de pot hangt. Vanaf daar komt het geluid van de kom van het soldeersel dat aan het verliezen is.

Vermelde sh'tronic hacks, ik mis tijd. Uw integrale controller is heel goed mogelijk ... Zonder hergebruik iets dat bestaat. Yaka ...

Omdat de operatie niet herhaalbaar is, vraag ik me af of het niet de intercooler is die mij ellende maakt. wat gebeurt er als de air + gaspentonne te koud is :? daarvoor zal een operatie in de zomer ons misschien enkele elementen van antwoord geven ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 28/01/06, 14:49

oké voor de schede, eindelijk wil ik weten of ik de luchtinlaat van het filter voor deze winter tenminste heb veranderd ... niemand lijkt de verandering te hebben gezien ... en afgezien van de klassieke venturi je hebt geen beperking opgelegd en het bubbelt perfect!
Heb je gedacht om de depressie van de reactor en de bubbler iets te verhogen?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten