Pantone motor Citroen 2cv 6

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 31/12/07, 11:16

"slechts" 5.8L bij 90, wat betekent dat bij 2pk de geringste snelheidswinst erg kostbaar is (slechte aerodynamica) en het geringste vermogensverlies direct merkbaar is gezien het lage vermogen van 29pk en ondanks een leeggewicht van 590kg. . "

vooral omdat de laatste paarden worden verkregen door een dubbel lichaam te vullen, mag het qua aerodynamica niet veel slechter zijn dan een clio, en beter dan een podium (rechte achterkant, hoekig). De ronde vorm is vloeiend, beschermt een vlakke bries maar is klein.
voor 5l8 kan dat bij 90 treden op , maar bij 80 op de 1e carrosserie gestabiliseerd op de snelweg (achter een vrachtwagen! : Mrgreen: )
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 31/12/07, 12:40

denis schreef:vooral omdat de laatste paarden worden verkregen door een dubbel lichaam te vullen, mag het qua aerodynamica niet veel slechter zijn dan een clio, en beter dan een podium (rechte achterkant, hoekig). De ronde vorm is vloeiend, beschermt een vlakke bries maar is klein.
voor 5l8 kan dat bij 90 treden op , maar bij 80 op de 1e carrosserie gestabiliseerd op de snelweg (achter een vrachtwagen! : Mrgreen: )


Met 90 zitten we grotendeels niet op de 2e carrosserie op vlak en zonder wind, of het komt doordat de motor moe is of slecht afgesteld (ik heb genoeg 2cv6 en LNA652 gedaan om dit te weten (veel zuiniger de LNA omdat die een zuiniger moderne motor en 10 punten minder Cx met slechts 6.5L/100 bij 130km/u!) ...
De Cx van een eend is 2 (verschrikkelijk!) die van een clio 0.48
(gemiddeld volgens huidige normen), een mooie 0.33... een Toyota Prius is 0.26...
De rechter achterkant, hoog en hoekig, maar met een kleinere doorsnede vergeleken met het voorste derde deel, is precies wat nodig is om de basisweerstand te verminderen...anders zouden alle auto's 1 meter lang moeten zijn... : Cheesy:
Dernière édition par Chatham de 31 / 12 / 07, 17: 15, 2 keer bewerkt.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 31/12/07, 15:53

Ik had niet gedacht dat er zoveel verschil zou zijn! een nieuwste model clio?
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 31/12/07, 17:10

denis schreef:Ik had niet gedacht dat er zoveel verschil zou zijn! een nieuwste model clio?


Ja, het vorige Clio-model is hetzelfde...en voor de 2cv heb ik het verprutst (geheugen mislukt...) in feite was de Cx...0.52!!! (het is de Kever die 0.48 had) ...Maar goed: deze voertuigen zijn ontworpen voor de oorlog (de eerste eend was in 2, opnieuw ontworpen en vervolgens echt op de markt gebracht in 1938)...destijds hadden de meeste auto's nog een vierkante carrosserie wat nog erger was...
Merk op dat de eerste productieauto die onder de 0.30 kwam de Audi 100 uit het midden van de jaren 80 was (0.29), niet bepaald een klein voertuig... tegelijkertijd toonde Citroën zijn Eole-prototype op basis van Citroën CX, dat helaas nooit op de markt is gebracht, met een record CX van 0.17... zelfs zonder de onrealistische voorwielstroomlijnkappen kwam de auto niet boven de 0.22...
Beeld

De Cx is erg belangrijk qua verbruik: een Citroën tractie 11 had ~45 pk nodig om 100 km/u te rijden, een moderne auto van vergelijkbare grootte 25 tot 30 pk...[/url]
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 01/01/08, 18:34

Oh ja! , sterker nog, beter dan mijn rosalie uit 1933 : Cheesy:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 01/01/08, 18:56

:pijl: Rosalie 1933? Heb je een foto?
De eerste auto van mijn grootvader was een 8cv "commercial" met 6 ramen die allemaal open konden.
Hij gebruikte het van 1933 tot 1967... 8) Vervolgens gebruikte hij de as om een ​​landbouwaanhanger voor alle doeleinden te maken.
Toen had hij 2 2pk : Mrgreen:
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 01/01/08, 19:02

Citro schreef::pijl: Rosalie 1933? Heb je een foto?
De eerste auto van mijn grootvader was een 8cv "commercial" met 6 ramen die allemaal open konden.
Hij gebruikte het van 1933 tot 1967... 8) Vervolgens gebruikte hij de as om een ​​landbouwaanhanger voor alle doeleinden te maken.
Toen had hij 2 2pk : Mrgreen:


je zult zien in mijn privégalerij, je zult er een een beetje verbeterd hebben : Mrgreen:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 01/01/08, 22:57

:pijl: Hij lijkt inderdaad veel op een Rosalie 8pk, een sedan (fase 1).
Ik zie de kofferbak niet, misschien is het een "commerciële koffer zoals die van mijn grootvader?
De commerciële modellen hadden geen kofferbak maar een "platform" achteraan en de achterkant ging in 2 delen open, de achterruit omhoog en het zijpaneel neergeklapt, het was dan voldoende om de achterbank te verwijderen om een ​​"stationwagon" te hebben . ".

Welke motor en onderstel heeft de auto op de foto? :?
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 01/01/08, 23:03

ja, dit model moet niet gebruikelijk zijn geweest, de mijne was inderdaad de 8A van 33 de eerste, feitelijk met man, verwijderd vanwege esthetische smaak.
motor, transaxle, elektrisch circuit onderstel van Ford Scorpio 2l, vooras aangepast, dubbele roestvrijstalen driehoek, daar ga je, links van een meer dan verrot wrak : Lol: 5000 uur werk! 50ff alles gedaan, zelfs het interieur, de bekleding, het is prima.....
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/01/08, 23:08

Bonjour à tous

Voor de liefhebbers van Rosalies:

Beeld

http://www.passion-citroen.com/mod.php?rep=rosalie

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 129-gasten