Pantone motor Citroen 2cv 6

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/12/07, 19:41

Hallo Sam17

Interessant ! Met een brandstof die verdampt bij relatief lage temperatuur Ok!
Met olie is het, gezien de te bereiken temperaturen, zeker veel lastiger... :schok:

Een suggestie om condensaatproblemen na het uitschakelen van de machine te voorkomen.

Beeld

Nog voor jullie montage, de overgang van vol vermogen met stijgend brandstofpeil in de tank, naar stationair met het peil helemaal naar beneden. Ik heb een probleem met de overgang van de een naar de ander. De brandstof zal naar achteren stromen, stijgen in de tank op een constant niveau te houden om het niveau in evenwicht te brengen, of zelfs uit te braken via de ontluchting als die er is. :P

Bij inactiviteit verbruik je heel weinig, dus je blijft lang in deze tussentoestand. Op dit moment komt het geproduceerde gasaandeel niet overeen met de behoeften van de motor terwijl de uitlaatgassen afkoelen. :frons:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 09/12/07, 19:46

Ik heb de olie geprobeerd in de hoofdversnelling van mijn R5, het probleem is het risico op brand en de zeer sterke geur van chips
Tel daarbij de verstopping van de hele motor op en hij wordt meteen rustiger.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/12/07, 21:12

Dag

Een automotor laten draaien met een Panton 100% Een reactor met stookolie en een kleine carburateur als je onder belasting draait is het goed te doen.
maar zodra je de snelheid verlaagt (de reactor warmt op, de motor begint zichzelf te ontbranden)

Het heeft dus weinig zin om een ​​verbrandingsmotor te laten draaien die op diesel of stookolie draait, alleen maar om de reactie van de motor op zelfontbranding te begrijpen, tenminste in het land waar ik woon betalen we meer voor diesel die duurder is dan benzine
Ik heb niet eens de tijd geïnvesteerd om een ​​regeling op verschillende snelheden uit te voeren, ik probeerde eenvoudigweg te begrijpen waarom de motor met stookolie niet uit zichzelf ontbrandde, en of dit haalbaar was op een verbrandingsmotor.

Om een ​​explosiemotor te laten draaien op olie, een 100% pantone en een kleine carburateur, zul je op benzine moeten rijden en een verhouding van maximaal 10% tot 15% olie (hoewel moeilijk te beheren als de belasting afneemt)

Om een ​​explosiemotor 100% met alleen olie te laten draaien
met een panton en kleine carburateur is mij dat nooit gelukt
met een olie-bubbler werkt het, er is een hulpbron nodig om de olie te verwarmen, de uitlaatgassen zijn niet voldoende om de bubbler te verwarmen
Het zou me verbazen als we met de elektrische stroom van de auto zouden aankomen. Er is een propaanbrander nodig om de bubbler te verwarmen.
Om een ​​motor op olie te laten draaien, is het gemakkelijker om een ​​dieselmotor van de oude generatie te gebruiken.

Het is om al deze redenen dat de meeste mensen overgaan tot doping met water, eenvoudiger, minder beperkend voor de verhouding en bij lage snelheden wordt het water eenvoudigweg afgesloten.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/12/07, 22:55

PITMIX schreef:Hallo Sam
Voor caravan zijn er weerstanden om de koffie op de sigarettenaansteker te verwarmen. Kijk naar Narbonne-accessoires of gelijkwaardig.


Ja, maar het zetten van de koffie duurt ruim een ​​kwartier in de zomer :?
Ik nam deel aan de 1994e ICCR in Clermont Ferrand in 10 (een onvergetelijk weekend op de privétestbanen van Michelin) en een vriend had dit "uitzonderlijke" gadget. : Lol:

André zei het en ik denk het ook, het is ijdel om te geloven dat je met een weerstand water of olie kunt verwarmen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 10/12/07, 09:11

Ik zie in ieder geval het nut niet in van het gebruik van een weerstand die veel verbruikt terwijl het bij de uitlaat maar een paar seconden duurt en 100% gratis is.
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 10/12/07, 09:27

camel1 schreef:j

:schok: oulalaaaa! Niet goed ... als roestige vloer -> chassis ook!

En als het chassis stierf ook kader!

En het chassis deuche, tegenwoordig is het moeilijk te vinden, en het is duur!



Even ter info: een chassis van 2 pk is absoluut niet "moeilijk te vinden" nieuw en gegalvaniseerd, en het kost altijd veel minder dan een andere waardeloze auto kopen...
[Url] http://ami-2cv.com/category/26
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 11/12/07, 12:01

Andre schreef:Dag

Een automotor laten draaien met een Panton 100% Een reactor met stookolie en een kleine carburateur als je onder belasting draait is het goed te doen.
maar zodra je de snelheid verlaagt (de reactor warmt op, de motor begint zichzelf te ontbranden)

Het heeft dus weinig zin om een ​​verbrandingsmotor te laten draaien die op diesel of stookolie draait, alleen maar om de reactie van de motor op zelfontbranding te begrijpen, tenminste in het land waar ik woon betalen we meer voor diesel die duurder is dan benzine
Ik heb niet eens de tijd geïnvesteerd om een ​​regeling op verschillende snelheden uit te voeren, ik probeerde eenvoudigweg te begrijpen waarom de motor met stookolie niet uit zichzelf ontbrandde, en of dit haalbaar was op een verbrandingsmotor.

Om een ​​explosiemotor te laten draaien op olie, een 100% pantone en een kleine carburateur, zul je op benzine moeten rijden en een verhouding van maximaal 10% tot 15% olie (hoewel moeilijk te beheren als de belasting afneemt)

Om een ​​explosiemotor 100% met alleen olie te laten draaien
met een panton en kleine carburateur is mij dat nooit gelukt
met een olie-bubbler werkt het, er is een hulpbron nodig om de olie te verwarmen, de uitlaatgassen zijn niet voldoende om de bubbler te verwarmen
Het zou me verbazen als we met de elektrische stroom van de auto zouden aankomen. Er is een propaanbrander nodig om de bubbler te verwarmen.
Om een ​​motor op olie te laten draaien, is het gemakkelijker om een ​​dieselmotor van de oude generatie te gebruiken.

Het is om al deze redenen dat de meeste mensen overgaan tot doping met water, eenvoudiger, minder beperkend voor de verhouding en bij lage snelheden wordt het water eenvoudigweg afgesloten.

Andre


hallo André;

Ik begrijp je laatste zin, maar mijn vriend rijdt een eend.

voor de zelfontsteking begrijp ik het probleem: als je tijdens het rijden geen oliedamp meer wilt, produceert deze nog steeds om de motor aan te drijven, oké:
Is er een klep nodig om te voorkomen dat de oliedamp door de toevoer van de dieselluchtleiding gaat, maar via condensaat "terugkeert" naar de bubbler of tank?

Ik dacht dat ik je kleine motor op de Pantone-wiki zag, waarin stond dat je, eenmaal aangestoken, de brandstoftank kunt verwijderen om er een olietank in te plaatsen?
Dus olie is slechts een stap later?
Nee, je zegt dat de uitlaat niet voldoende is om de olie te verdampen?

Ik vind het verrassend... dat de bubbler te veel olie bevat? Zou je een kleinere secundaire tank nodig hebben (zoals degene die je gebruikt om olie te laten lopen op je 300TD, toch?) zodat de verwarming sneller gebeurt?
en een koeler (open luchtspiraal) om het condensaat terug naar de tank te koelen...

waarom deze techniek niet?

-------------------------

anders werkt een injectiepomp beter dan al deze systemen, dat is duidelijk...

Zie je een soort riemgemonteerde compressor/injector?

--------------------------

Ik denk erover na, ik heb van een schroothoop een soort injector gevonden die wordt bestuurd door een magneetklep, die is aangesloten op de luchtinlaatpijp. Ik weet niet of de motor een benzine- of een dieselmotor is?
Het enige dat overblijft is dat je toch een geweldige pomp nodig hebt... met een versnelling zoals die van de motorolie?

*****************

het is ineens verleidelijk... een tank die wordt verwarmd door de koelvloeistof, een kleine bubbler die wordt verwarmd door uitlaatgassen, een solide tandwieltoevoerpomp en vervolgens de magneetklep (voor injectie of niet) die uitkijkt op de injector, die zich in de lucht bevindt inname!
in de hoop dat het eerder een wolk dan een daling in de inlaat veroorzaakt, om het systeem af te werken zoals elk injectiesysteem, een teveel aan injectieretour of wanneer de magneetklep niet wordt gebruikt, voor de druk van de voedingspomp...

wat denk je?

Oké, ik ga een foto maken van het ding!

Ik denk dat het ook met water kan? Hallo ?
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 30/12/07, 22:53

Ik dacht erover om mezelf met mijn deuch te slepen, sterker nog, op 90 zit ik echt op 110 (gezien door GPS), maar voor de winst verandert het percentage van de besparing niet, sterker nog, het moet minder dan 10l/100 verbruiken, wat ik aangekondigd :D
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 31/12/07, 09:57

Wauw, er is een echte valstrik voor je douche.
In principe is dit het tegenovergestelde 110 op de meter en 100 op de GPS.
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 31/12/07, 10:16

In principe haalt een 2cv6 in goede staat en goed afgesteld 115 km/u vlak en zonder wind en verbruikt bij deze snelheid 8L/100 (in het autojournaal vonden ze destijds 109 km/u en 7.7L/100, maar hun 2cv die had pas 3000km was nog niet "bevrijd")...
En "slechts" 5.8L bij 90 betekent dat bij 2pk de geringste snelheidswinst zeer kostbaar is (slechte aerodynamica) en het geringste vermogensverlies direct merkbaar is gezien het lage vermogen van 29pk en ondanks een leeggewicht van 590kg...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 206-gasten