Pantone motor Toyota Hilux 2.4L

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 08/06/06, 19:03

Goede avond André

helaas heb ik geen rondeaccount maar mijn borrelen is evenredig met de acceleratie.

Ik zie maar één verklaring voor mijn lage waterverbruik op de snelweg:
Ik weet niet wat de onderzoekers erover denken forum maar ik zie dat hoe meer lucht er in de bubbler circuleert, hoe meer het water op een bepaalde temperatuur wordt gehouden (geschikt).
In een pass zal de motor nooit zo hoog zijn in rondes (tenzij je dat uitdrukkelijk doet natuurlijk) als op de snelweg. Bij het bergop rijden wordt de motor opgeladen, hij warmt overal op en de vloeistof die de spoel voedt neemt toe in temperatuur, het borrelen wordt in dit geval niet opgewonden zoals op mooie wegen.
Een gemakkelijke test om uit te voeren: sluit de uitlaatklep van de bubbler of plaats een vilt met dubbele dikte; in het eerste geval is het borrelen nul en zal het water spoedig in hoeveelheid koken en kotsen van de ingang van de bubbler; in het tweede geval is de luchtcirculatie in de bubbler sterk verminderd, kan het water na enkele kilometers koken en is het waterverbruik zeer hoog.
tot slot: hoe dichter je bij het kookpunt komt door een lage luchtstroom in de bubbler, hoe groter het risico dat je hoeveelheden lucht (weliswaar klein) maar zeer geladen met water transporteert!

andré schreef:Voor Lau (off topic)
Ik kon niet meer wachten met de nikkelballen, ik was te nieuwsgierig. Om snel te zijn verliet ik de staaf en legde 4 ballen achter de staaf, maakte gewoon 40km om te zien, ik heb ze gewoon verwijderd, nieuwsgierig ding alleen de laatste bal die van kleur verandert!
Bevestiging zeer betekenisvol voor mij ...
Ik ga de test afronden met de inconelstaaf en de test herhalen met de bal in mijn 125cc olie-installatie .... Laat het 2 uur lopen Ik vind het niet erg, ik hoef het niet te controleren, niet zoals 2 uur rijden gewoon om te draaien aan het einde van de snelweg.


ja het heetste punt is op de laatste bal, maar de laatste zou eruit zien als het einde van een bolle en niet holle staaf!
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/06/06, 22:57

Hallo lau

het is een beetje moeilijk voor te stellen dat water kookt met een wisselaar met motorwater dat normaal gesproken stijgt tot 90c of af en toe tot 95c, het is praktisch onmogelijk dat de uitwisseling plaatsvindt op 100% normaal gesproken een 10c lager dan de warmtebron in een wisselaar (het zou nodig zijn om Pitmix te bellen, hij moet dat in de koeling weten)
Of er is een andere warmtebron, de nabijheid van de bubbler met de uitlaat.

Eén ding is zeker wanneer het bubblerwater kookt, de werking van de reactor verslechtert en zelfs meer operationeel wordt.
Als het water in de bubbler erg heet wordt, neemt het verbruik toe, zelfs als er weinig lucht in de bubbler circuleert.
Bij een opstijging verbrandt de motor meer diesel, maar dat betekent niet dat hij snel draait, dus hij laat niet genoeg lucht door de inlaat en dus in de bubbler, en het is in deze configuratie dat de we zouden de doorgang in de reactor moeten laten borrelen, anders zal de uitlaattemperatuur stijgen, de reactor krijgt meer warmte,
Ik heb dit probleem niet, want wanneer mijn motor forceert, meer turbo de turbopompen meer lucht en dat trekt meer in de reactor (het is het enige voordeel van de turbo in een pantonassemblage) in meer dan de injectiepomp wordt geregeld door de druk van de slang.

Waarschijnlijk wanneer het water te heet wordt overschrijden we het verzadigingspunt en we mogen niet vergeten dat het circuleert in een kleine kamer die tot de uitlaat is verwarmd voordat het op de stang aankomt, en het wordt damp, het zal nodig zijn om te controleren de temperatuur van de bubbler, het rond de 80c houden zou wenselijk zijn.

Voor de laatste bal is het allemaal de bal die geel is, de andere bleven in contact met een chroomlager gemonteerd met een roestvrijstalen veer om ze opzij te houden, de warmte kan niet worden overgedragen door een contactbal. Ik moet ze gewoon aan elkaar lassen ..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 08/06/06, 23:59

Als het water in de bubbler erg heet wordt, neemt het verbruik toe, zelfs als er weinig lucht in de bubbler circuleert.


mijn bubbler staat naast het uitlaatspruitstuk, als ik de slangen doorsnijd, verwarmt de eenvoudige nabijheid van het spruitstuk het bubblerwater. Ik ben misschien een beetje te warm omdat ik aan het flirten ben met de 95 ° C, zodat ik de slangen bijna kon sluiten om af te koelen (voorlopig zijn ze 3/4 gesloten) of dan kon ik de deflector verwijderen die ik had aangebracht dat de bubbler de luchtstroom van de krachtige ventilator kan opvangen.

Het zou nodig zijn om de temperatuur van de bubbler te controleren, het zou wenselijk zijn om deze rond de 80c te houden.


Ik zal ervoor zorgen met de hierboven genoemde middelen


Voor de laatste bal is het allemaal de bal die geel is, de andere bleven in contact met een chroomlager gemonteerd met een roestvrijstalen veer om ze opzij te houden, de warmte kan niet worden overgedragen door een contactbal. Ik moet ze gewoon aan elkaar lassen ..


Dit bevestigt dat het op het einde wordt uitgespeeld, want voor het echte effect van nikkel in vergelijking met ijzer of roestvrij staal moet dit nog worden aangetoond.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/06/06, 10:41

Hallo iedereen.
Geeft de stijging van de temperatuur van het water in de bubbler niet aan dat er onvoldoende verdamping is, bijvoorbeeld door een gebrek aan vacuüm, en dat de motor te weinig verbruikt water? Moet verdamping van water de temperatuur in de bubbler niet verlagen?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/06/06, 19:23

Dag
Hoe meer water er verdampt in de bubbler, hoe meer het afkoelt, het is ook nodig om een ​​relatie op te bouwen met de warmtebron
(afmeting van de water / water- of uitlaat / waterwisselaar) en de hoeveelheid borrelende lucht die door de bubbler stroomt, en ook de vochtigheidsgraad van deze lucht voordat deze de bubbler binnengaat, als men eronder staat vanaf het kookpunt mag (normaal gesproken) het verzadigingspunt van de lucht die de bubbler verlaat niet worden overschreden. Maar in de praktijk zijn er altijd druppels vloeistof die meegesleurd worden in de lucht, daarom plaatsen we deflectors of een vilt ...

Andre
0 x
phil 14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 93
Inschrijving: 27/06/05, 12:28
Plaats: Calvados




par phil 14 » 11/06/06, 09:46

Hallo André
Wat ik niet begrijp in mijn opstelling is dat ik het waterverbruik bijna verdrievoudigde met de venturi en dat de uitlaattemperatuur van de reactor niet is gedaald.
Bovendien lijkt de stoomuitlaat van de bubbler warmer en stijgt mijn reactor altijd heel snel in t °.
a+
phil 14
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/06/06, 18:43

Hallo phil

Gelukkig heb je hitte en depressie en bovendien kun je meer water doorlaten zonder de reactor te koelen.
U hoeft alleen maar uw waterverbruik te beheersen en u krijgt resultaten.
Je kunt een grote inzinking hebben in de reactor en een laag waterverbruik, het hangt allemaal af van de bediening die je maakt bij de uitgang van de bubbler.

Wanneer de uitlaattemperatuur op de koperen buis wordt gemeten
waarschijnlijk niet geïsoleerd hoe meer hete stoom door dit kanaal wordt geleid, hoe meer warmte wordt aangegeven, de limiet is wanneer er meer stoom wordt doorgelaten dan de kleine behandelde reactor vanwege het gebrek aan uitlaatwarmte.
Waarschijnlijk is uw motor vaak geladen,
Wat de uitlaattemperatuur betreft, het is geen religie, het is gewoon een hol, het speelt jojo, het loopt
u zult ook zien dat het verbruik variabel is, afhankelijk van vele factoren, belasting, veelvuldig vertrek, temperatuur en vochtigheid buiten. maar u moet deze maatregelen niet als een laboratorium nemen, u hoeft alleen maar te weten wanneer het te veel is en wanneer het niet genoeg is, als u een duidelijke verbetering van het koppel voelt, verlaagt u uw waterverbruik, totdat u voel een lichte verbetering, dit is waar het gebeurt ...

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 12/08/06, 00:46

Ik heb mijn ijzeren staaf overgebracht om een ​​roestvrijstalen staaf 1 mm uit elkaar te plaatsen.
Mijn ijzeren staaf leverde geen overtuigend resultaat op, het was nog erger; toen ik het verwijderde, zat er een fijne roestplek op de hele steel, inclusief de zijkanten.
Ik heb het gevoel dat ik dit gedeelte ga sluiten, ik heb mijn rug vol!
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 19/09/06, 17:48

Hoi lui
Ik weet niet of je nog steeds luistert.
Ik merk dat je veel moed had om te ervaren wat je deed.
Hiermee kun je vooruit gaan.
Het belangrijkste is dat je een resultaat hebt behaald met je basisconfiguratie.
Je ervaring zal niet 100% in de war zijn.
Je weet wat ik bedoel : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 09/10/06, 16:29

Hallo pitmix!

Ik begrijp wat je bedoelt, bedankt :P
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten