Pantone motor Toyota Hilux 2.4L

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 13/05/06, 23:23

Ja, dat dacht ik ook.
Maar volgens de ervaringen van André is het dankzij waterdoping mogelijk om de carburatie zoveel mogelijk te verarmen door de carburateursproeiers te vervangen zonder de nadelen van te veel uitputting te hebben. Prestatieverlies en oververhitting van de motor.
In dit geval is de economie belangrijker.
Het is waar dat André bevredigende resultaten behaalde met zijn benzineauto, maar dat is niet alleen dankzij Pantone.
Hij verwijderde de EGR-klep en sleutelde aan de lambdasonde.
Op mijn auto is daar niets van maar we komen in ieder geval in een gebied dat ik niet begrijp.
Daarom kan ik het niet.
Bij de Diesel is het naar mijn mening eenvoudiger omdat de motor gemakkelijker een geschatte lucht/waterdosering accepteert.
Ik heb een dieselmotor zonder problemen water laten doorslikken. Laurentdelaon laat zijn motor met succes waterdamp doorslikken en Lau behaalde bij de eerste poging resultaten omdat hij een goede reactor maakte die goed verwarmt, een goede afmeting heeft en een bubbler gebruikt die een goede verdamping van het water mogelijk maakt.
Maar door hetzelfde te doen met mijn benzineauto, kreeg ik niets echt belangrijks.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 14/05/06, 01:17

op de pantone zijn er twee mogelijke luchtinlaten:

via de bubbler (het gaat dan volledig de reactor in en neemt zeker deel aan de reactie als die er is) en aan de uitlaat van de reactor (gemengd met wat de reactor verlaat), maar op deze locatie zorgt een luchtinlaat ervoor dat de depressie wordt verminderd en daardoor het rendement van de reactor maar ook het rendement van de carburateur die dan arm loopt

we kunnen een carburateur waarvan de venturi een diameter van 30 mm of ongeveer 700 mm2 in volledige opening heeft, vergelijken met het doorlaatgedeelte van een Pantone (ongeveer 50 mm2)
als we geen stoom in de luchtspleet laten (en dus alleen lucht), brengen we 7% extra lucht bij volgas, 14% bij half gas en 28% bij 1/4 gas, d.w.z. een luchtverhouding/benzine die dat wel kan variëren van 14/1 (Pantone gesloten) tot 18/1 (gas 1/4 gas en Pantone open)

het is waar dat we door de diameter van de sproeiers te verkleinen (of door enkelpuntsinjectie te gebruiken in plaats van de carburateur) nog lager kunnen gaan, maar als er per ongeluk een tekort aan water in de bubbler is, bestaat het risico dat de motor een kleine hitteberoerte krijgt. .. : Lol:

opmerking over mijn oude carburateurbenzine bx. Ik heb al gereden met verhoudingen hoger dan 25/1 (1e carrosseriesproeier volledig verstopt en gedwongen om de tweede carrosserie in te schakelen met de extra lucht uit de 1e carrosserie) Ik heb slechts 3 bougies verbrand op de 4 en na het schoonmaken van de carburateur en het vervangen van de bougies liep de motor weer soepel... : Lol:
Dernière édition par pluesy de 14 / 05 / 06, 09: 44, 1 keer bewerkt.
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 14/05/06, 08:14

pluesy schreef:op de pantone zijn er twee mogelijke luchtinlaten:

door de bubbler (het gaat dan volledig de reactor in en neemt zeker deel aan de reactie als die er is) en aan de uitlaat van de reactor (gemengd met wat de reactor verlaat)


In het tweede geval heb je het over een 100% Pantone-assemblage.
Wat betreft waterdoping heeft, voor zover ik weet, nog nooit iemand een luchtklep bij de reactoruitlaat geïnstalleerd.
In 100% is het verplicht om lucht aan de motor toe te voeren, aangezien er geen carburateur is. Door het doteren met water behouden we echter het originele carburatiesysteem, dus eventuele extra luchttoevoer is niet wenselijk, hoewel bijna verplicht.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 14/05/06, 09:57

geotrouvetout schreef:Hallo Lau,

en je reep zou vernikkelen, zou goedkoper zijn dan een reep ???
GEO : Idee: .


ja geo, zeker!
Het valt nog te bezien of de werking van een staaf van 100% nikkel hetzelfde is als het eenvoudig vernikkelen van een stalen staaf.
Het voelt alsof we echt in de mist zwemmen.
Als ik denk aan de apparatuur en financiering die bepaalde onderzoekscentra hebben, met jongens met grote kennis op het gebied van de natuurkunde en de huidige technologie!!
https://www.econologie.com/forums/depollutio ... t1864.html

Maar deze jongens hebben tenslotte kinderen! en het maakt ze niet uit dat hun kinderen steeds moeilijker kunnen ademen door al deze vervuiling?...wat doen ze met hun vrije tijd...ze hoeven zich zeker geen zorgen te maken over het verminderen van onze vervuiling :!: Programma's voor het verwijderen van emissiegassen zijn rook en spiegels.
Het was mijn kleine zondagochtend-tirade :x
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 14/05/06, 10:08

dit is de reden waarom het blijkbaar gevoeliger is om benzine te pantoniseren door doping met water, terwijl luchtbeheer een extra moeilijkheid is

Het recept van André zou dan ook zijn om het mengsel zoveel mogelijk te verarmen via de carburateur of elektronische injectie en de temperatuurstijging te compenseren door water in te spuiten via de Pantone

als het gemakkelijk is om de computer voor de gek te houden door een knop op de sonde te plaatsen die de luchtstroom bij elektronische injectie meet

bij een carburateur is het minder duidelijk (het vervangen van de injectoren of het toevoegen van een variabele luchtinlaat stroomafwaarts van de carburateur).

maar als het werkt is het misschien het proberen waard...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
geotrouvetout
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 108
Inschrijving: 18/09/05, 21:10
Plaats: 76




par geotrouvetout » 14/05/06, 12:49

Hallo,

Daarvoor moet ook nog bekend worden hoe de vernikkeling zich op het staal houdt (vloeistof, gas en temperatuur).

Nog iets, ik heb de foto's op pagina 11 bekeken, zijn de centralisatoren geleidend of isolerend, ik dacht altijd (misschien ten onrechte) dat als de centralisatoren geleidend zijn, er een kortsluiting is tussen de buis en de staaf :!: .

GEO : Idee: .
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 14/05/06, 13:17

pluesy schreef:dit is de reden waarom het blijkbaar gevoeliger is om benzine te pantoniseren door doping met water, terwijl luchtbeheer een extra moeilijkheid is

Het recept van André zou dan ook zijn om het mengsel zoveel mogelijk te verarmen via de carburateur of elektronische injectie en de temperatuurstijging te compenseren door water in te spuiten via de Pantone

als het gemakkelijk is om de computer voor de gek te houden door een knop op de sonde te plaatsen die de luchtstroom bij elektronische injectie meet

bij een carburateur is het minder duidelijk (het vervangen van de injectoren of het toevoegen van een variabele luchtinlaat stroomafwaarts van de carburateur).

maar als het werkt is het misschien het proberen waard...


hallo pluizig
Er kunnen verschillende oorzaken en gevolgen worden aangenomen:

1) het toevoeren van een heter mengsel aan de motor kan een betere verbranding veroorzaken (niet te veel om geen zelfontbranding te veroorzaken), en als gevolg daarvan kan een mengsel in goede explosieve proporties eerder, kan te rijk worden vanwege het simpele feit dat alle brandstof wordt verbruikt (minder onverbrande brandstof)
en boven een bepaalde limiet zijn de prestaties minder goed, het wordt essentieel om de benzine te beperken
bv een beetje vergelijkbaar: te koud (bij opstarten), je moet de starter aanzetten, dan wordt het mengsel te rijk naarmate de temperatuur stijgt
in het bovenstaande geval zouden we de indruk hebben dat, pantonized, het annuleren van de starter niet genoeg is, we zouden deze nog meer willen "pushen"

2) pantonisering creëert extra "brandstof" en verstoort de explosieve verhouding
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 14/05/06, 14:43

geotrouvetout schreef:Hallo,

Daarvoor moet ook nog bekend worden hoe de vernikkeling zich op het staal houdt (vloeistof, gas en temperatuur).

Nog iets, ik heb de foto's op pagina 11 bekeken, zijn de centralisatoren geleidend of isolerend, ik dacht altijd (misschien ten onrechte) dat als de centralisatoren geleidend zijn, er een kortsluiting is tussen de buis en de staaf :!: .

GEO : Idee: .


de ijzeren centerers zijn geleidend, ik gebruik ze in ieder geval niet meer.
Vanochtend ging ik met de auto een heuvel op, een beetje geforceerd. Ik verwijderde de reactor, die nauwelijks 100 aansluitingen had: er kwam al een laagje roest uit de bubbler, die ik wegveegde. Het bovenwerk is pistoolkleurig zoals Andre zei; Het is waar dat de steekvlam mij bij deze gelegenheid veel heeft geholpen. Nog geen verwarmingspunt.
Ik heb het begin van de stengel geslepen om hem conisch te maken; de centreerpennen worden afgesteld en de reactor wordt met de hamer op zijn plaats gezet, er is geen trilling.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/05/06, 15:54

Hallo Bolt
De Lambda-sonde dient mij momenteel slechts voor één instrument
meting dus bij het uitlezen pas ik de verhouding aan, dit ligt tussen 50 millivolt en 10 millivolt,
zonder afstelling en stationair is dit 900 millivolt, toen het systeem origineel was werkte het op 450 millivolt, een verhouding van 14,7/1
de curve is moeilijk af te lezen in de 50 mmilivolt-waarden die ik schat
een verhouding van 18/1, normaal gesproken zonder panton bij 18/1 draait de motor maar trekt niet, er is meer gas nodig om met dezelfde snelheid te rijden,
wat uit de reactor komt koelt de gasinlaat niet af, integendeel, het is rond de 150 graden Celsius en soms meer.
Als de bubbler leegloopt en ik rij zonder water, merk ik het vrij snel, de motor trekt niet meer, (hij kan niet klikken, er is een pingelsensor)
Voordat ik het op het gehoor leegmaakte, verkleinde ik het totdat de motor verzwakte en ik verrijkte het een beetje totdat het goed liep)
Ik heb de test vele malen herhaald met de originele Lambda connect sonde, het verbruik is hoger (het zou voor de eenvoud wenselijk zijn om deze operationeel te laten, maar er is een verschil..)
Wat waterdoping in een benzinemotor mogelijk maakt, is koppel met een lage verhouding, dat is alles.
en hoe groter de vulling van de motor, de open gasklep gemonteerd op een heuvel met aanhanger kan nog slechter worden.
Ik denk dat we geen totale vergelijking moeten maken met een diesel- en een verbrandingsmotor, er zit teveel verschil in de verbrandingscyclus.

Hallo geofindall

We zijn bezig met het vernietigen van Lau's post die aan de Toyota was gewijd

Voor de centreernippels en de isolatie is dit niet zo belangrijk.
Zodra de staaf (ingebroken) is bedekt met een isolatiefilm
en de stoom circuleert op deze isolator. Op mijn diesel wordt de staaf gelast door een centralisator op de reactor.. (ik kan niet wachten om hem te horen trillen)
Ik heb een stalen staaf getest met Teflon-tape-isolatie en het geheel bedekt met een roestvrijstalen buis, ik merkte geen noemenswaardig verschil voor een 100% Panton, (ik specificeer nu na veel observaties van verschillen met de waterdoping)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 30/05/06, 17:42

Salut!
hier heb ik mijn bubbler doorgesneden om het ijzeren rooster te verwijderen dat alles verpestte en vooral de 1/2 inch zuigbuis vervangen door een 3/4 inch doorboord met kleine gaatjes van 3 mm; Ik maakte ook van de gelegenheid gebruik om de patrijspoort te vergroten om niets te verliezen.

De nieuwe 3/4 buis van onderaf gezien vóór sluiting
Beeld

Klaar om te monteren
Beeld

roestvrij staal lassen
Beeld

klaar om te rijden
Beeld

Het borrelen is nog gevoeliger dan voorheen en voor het oor klinkt het als borrelen in een kathedraal.
de frequentie is veel hoger, net als bij een achtergrondgeluid dat resoneert... behoorlijk indrukwekkend als ik bedenk dat ik alleen de inlaatdiameter heb vergroot en de lucht door gaten heb laten gaan in plaats van voorheen.
Beeld

Mijn ijzeren staaf gepositioneerd zoals hij binnen is. Ik moet er nog een paar honderd kilometer mee rijden.
Beeld
Dernière édition par lau de 30 / 05 / 06, 22: 30, 1 keer bewerkt.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten