Pantone motor Toyota Hilux 2.4L

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Doping op Toyota Hilux 2.4L




par denis » 13/05/06, 14:56

hallo pitmix, ik geloof echt dat je in jouw geval een heel laag tussenijzer (0.5?) nodig hebt om te zien, dat is wat ik van plan ben voor mijn bm 2l8!
voor de fittingen 'Ik heb in de winkel soldeerloze fittingen gevonden (met klemolijf); als de bovenkant vastzit, is er geen reden dat deze allemaal van koper is :D :D , voor de nikelage 'jirrais zie dinsdag geduld :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 13/05/06, 15:24

Uiteindelijk slaagde Dominique er op haar eigen manier in om de juiste balans te vinden tussen waterverbruik en brandstofverbruik.
Hij beweert echter dat zijn manier van doen de enige is die werkt.
Verkeerd hierover forum Er zijn minstens twee mensen die bevredigende resultaten hebben behaald met een reactor op een benzinemotor en niet één van hen gaat op dezelfde manier te werk.
Dus óf de twee mensen aan wie ik denk liegen óf Dominique zegt dingen zonder het echt te weten.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/05/06, 17:01

Hallo Pit
Ik zou graag willen weten hoeveel liter neon per 100 km verbruikt sinds doping, voor doping hoef ik het niet te weten, in Noord-Amerika zijn er genoeg op de weg, slechts twee in mijn straat! als ik deze cijfers ken, kan ik deze % evalueren
het zal je opvallen dat ik mijn verbruikscijfers per 100km geef,
Voor uw Renault met carburateur krijgt u geen brandstofbesparing, zoals ik u al vaak heb verteld, als u niets verandert aan de brandstofverhouding, levert de carburateur de brandstof afhankelijk van het luchtvolume dat door de venturi stroomt, warm of koud met panton of zonder panton weet de carburateur niet. als de verbranding verbetert corrigeert de carburateur niets, daarom kan de economie alleen maar belachelijk zijn, zelfs met een perfecte reactor.
Heel anders is het bij een injectiesysteem waarbij de injectoren worden aangestuurd op basis van de verbranding, waarbij de ontsteking wordt afgesteld op basis van het kloppen, dus alles is zelfregulerend om de injectie te optimaliseren, en wederom is dit niet perfect op het niveau van de Lambda-sonde, en op dit punt heeft de Neon dezelfde sonde als ik en het verbaast me dat hij op dit niveau niets heeft opgemerkt. En verrast om te weten dat hij de ERG niet heeft losgekoppeld
klep Dit betekent dat het water stimuleert en bovendien uitlaatgassen naar de verbrandingskamer stuurt.
Er zijn te veel dingen die mij ontgaan.
Zonder de verhouding te veranderen is de benzinemotor schoon, hij trekt meer, maar de economie is peanuts. Ik weet dit al heel lang in mijn assemblages van kleine motoren, het is om deze reden dat doping water voor mij was slechts een overgang, de eindmontage moest een olie-stoomdotering zijn.
En het is waarschijnlijk de volgende als ik niet boven de 30% kom

We kunnen iedereen vertellen wat we willen
maar we mogen niet vergeten dat op de forum er zijn er die veel motoren hebben geopend, en anderen die veel meer van motoren weten dan wij, kleine klusjesmannen...
Bekijk de locatie op de kaart, je zult zien dat het niet ver van Merindole is, niet ver van de geboorte van de SPAD
Tijdens uw vakantie zou het een leuke proefreis voor u zijn,
Ook al leert het kijken naar een motor je niets, de enige manier is om hem af te tanken, een paar uur onderweg te zijn en hem af te tanken
Dit is de enige test die ik ken.


Andre
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Doping op Toyota Hilux 2.4L




par denis » 13/05/06, 17:26

Voor iedereen belangrijk: wanneer u consumeert. betrouwbaar zijn :pijl: zet dezelfde benzine, altijd hetzelfde en meer op dezelfde pomp :!:
mijn bauf merkte 1l/100 verschil, door benzine te verversen!! Destijds was ELF tegen de supermarkt, dit zou de conclusies kunnen vertekenen. Alleen al door de geur van ether die de "ELF" had, konden we het raden aan de "neus" :D wat parfum! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 13/05/06, 17:45

André schreef
Voor uw Renault met carburateur krijgt u geen brandstofbesparing, zoals ik u al vaak heb verteld, als u niets verandert aan de brandstofverhouding, levert de carburateur de brandstof afhankelijk van het luchtvolume dat door de venturi stroomt, warm of koud met panton of zonder panton weet de carburateur niet. als de verbranding verbetert corrigeert de carburateur niets, daarom kan de economie alleen maar belachelijk zijn, zelfs met een perfecte reactor.


Daar ben ik het niet helemaal mee eens...
als we via de pantone extra gas onder de carburateur injecteren en de verbranding verbeteren als we dezelfde snelheid en dezelfde modus willen behouden als zonder pantone zullen we moeten vertragen en dus minder verbruiken....

je moet de pantone beschouwen als een parallelle koolhydraatbron met zuinige brandstof. Het is waar dat ik niet weet of de pitmix-pantone ook lucht (zoals een koolhydraat) stoom of water stuurt, ontleed in waterstof en zuurstof of een mix van dat alles. .
en omdat we niet echt weten wat eruit komt en hoe we de verbranding ermee verbeteren, kunnen we niets met zekerheid zeggen, twijfelen en toestaan...
Dernière édition par pluesy de 13 / 05 / 06, 18: 05, 1 keer bewerkt.
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 13/05/06, 17:57

Hoi Dennis
Voor de berekening van het conso denk ik dat je het beste enkele duizenden kilometers kunt rijden en de cijfers in een Excel-tabel kunt invoeren, Liters gekochte benzine voor het totaal aantal afgelegde kilometers. Dat levert je een heel goed gemiddelde op.
Zo deed André het en nog veel meer.

André Ik weet heel goed wat je mij daar vertelt, daarvoor zou ik de brandstofsproeiers moeten vervangen.
Tot nu toe wilde ik dit niet doen, maar nu ik hulp heb gevonden, kan ik dingen aanpakken die ik voorheen niet begreep.
Het vervangen van de jets is niet ingewikkeld, maar eerst moest ik er zeker van zijn dat ik de montage echt goed had gedaan.
De allerlaatste evaluatie van mijn montage was zeker de goede en het is misschien op dit moment dat ik de jets had moeten vervangen. Maar het is waar dat het resultaat dat ik behaalde van 0,5 liter besparing per 100 km mijn humeur enigszins temperde.
Ik gaf er dus de voorkeur aan om alles om te draaien en de auto weer op zijn poten te zetten.
Bovendien had ze het echt nodig omdat het door het sleutelen niet bij haar paste.
Dus ik ga opnieuw beginnen met bewerken zonder fouten uit het verleden opnieuw uit te voeren.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/05/06, 18:59

Hallo pluizig
Ik praat altijd over waterdoping,
Tot op heden is er niets dat ons vertelt dat wat er uit de reactor komt door uitsluitend water te doteren, brandbaar is, het kan oxiderend zijn, maar oxiderend. Ik heb ernstige twijfels, bovendien zijn de resultaten bij doping met water + alcohol nogal teleurstellend. (Ik heb deze winter liters alcohol uitgegeven, om uiteindelijk met water te eindigen)
het water moet een andere rol in de motor hebben dan (branden)
het verbetert de prestaties effectiever op motoren met hoge compressie, dat is ongeveer alles wat we zien. Hoe ? daar kunnen we over discussiëren..
Niemand is er voor zover bekend in geslaagd om met water in een brander meetbare winst te boeken, en toch is het in een brander dat de verbranding het beste onder controle wordt gehouden.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 13/05/06, 19:39

aangezien we bij waterdoping niet weten wat er uit de pantone komt (brandstof, oxidatiemiddel), moeten we ook lucht sturen voor het geval dat... lucht normaal gesproken door de bubbler (of de watercarb) gaat, tenzij je volledig door de uitlaat borrelt

toen je borrelde, stuurde alcohol je lucht mee?

Alcohol heeft minder lucht nodig om te verbranden dan benzine, maar het heeft nog steeds wat nodig...

het voordeel van diesel is dat we altijd met een teveel aan lucht rijden (geen gas geven, we beheren alleen de hoeveelheid brandstof), dus als we brandstof injecteren via de pantone (zonder lucht of ander oxidatiemiddel, enz.) verbeteren we de verbranding

op benzine, aangezien de carburateur beide tegelijkertijd beheert (brandstof / verbranding), beslist hij ook over de lucht die naar de motor wordt gestuurd (via het gaspedaal). Als er brandstof wordt ingespoten via de pantone, is het ook nodig om de lucht te sturen ( of een ander oxidatiemiddel...) nodig voor verbranding via de pantone
omdat het waar is dat de carb het niet kan schelen en dat hij nooit de lucht zal sturen die nodig is voor de brandstof die door de pantone is vervaardigd.
het probleem is de dosering van lucht op de pantone
Maar dat is een ander verhaal...
Dernière édition par pluesy de 13 / 05 / 06, 21: 25, 1 keer bewerkt.
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 13/05/06, 21:13

Ik begrijp niet meer wat je zegt.
In de reactor stroomt lucht omdat de bubbler of de watercarburateur werkt door lucht aan te zuigen. Maar zoals André zei: wat er uit Pantone komt aan doping met water is zeker niet brandbaar.
Het is ook gemakkelijk te zien: steek gewoon een aansteker aan voor de reactoruitlaat, net nadat u deze hebt gebruikt.
Naar mijn mening is lucht essentieel om water in de vorm van aerosolen te transporteren, maar het draagt ​​niets bij aan de verbranding.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 13/05/06, 21:39

als je lucht borrelt (verwarmd door de pot denk ik) begrijp ik niet waarom André je vertelt dat aangezien je carburateur niet kan verarmen (of verrijken) volgens een betere verbranding je mengsel, je pantone er niet bovenop kan lopen
aangezien wanneer u lucht via de pantone stuurt, u noodzakelijkerwijs uw mengsel verarmt

door de lucht op uw pantone te beheren, beheert u noodzakelijkerwijs de verarming/verrijking van uw mengsel...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten