Pantone Citroën dieselmotor Bx

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/02/07, 16:49

Hallo,
Het is waar dat Pitmix niet gierig is over zijn werk en dat hij genereus beschrijft wat hij doet, ook al zijn de resultaten niet wat hij had verwacht, maar het feit dat hij deelneemt aan de forum, zowel de slechte als de goede resultaten helpen andere Panton-fabrikanten.
Waarover te begrijpen forum we zijn een grote diversiteit aan individuen en van overal, niet alleen uit Frankrijk met onze ideeën en onze constructiemiddelen, zijn er nieuwe en meer ervaren jongens, maar niets hier vertelt ons dat een nieuwe goede ideeën zal brengen en beter zal doen dan wat wij momenteel aan het doen zijn.
Het is ook waar dat graven op de forum bij een specifiek onderwerp gaat het soms snel off-topic en is het moeilijk voor degenen die het benaderen forum om de stroom der dingen te volgen, maar na wat graafwerk leren we uiteindelijk de essentie van het systeem.
Als we nu over het onderwerp moeten vechten om te weten wie meer heeft gedaan en wie de beste is (onbelangrijk), zullen we niet snel vooruitgang boeken. Het is menselijk dat sommige mensen een paar kleine trucjes voor zichzelf houden, anderen de gegevens bewaren, sommigen de resultaten niet eens willen geven, hetzij omdat het boven anderen staat, hetzij uit schaamte omdat ze niet de goede doelstellingen hebben bereikt die waren vastgelegd. vast.
In de loop van de tijd heb ik geleerd dat wat de één zich kan voorstellen, de ander ook kan bedenken, het is slechts een kwestie van tijd
zodat er een idee gevonden kan worden op de forum .. Vaderschap, welk belang? Zolang de zaken maar gedaan worden...

Andre
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 25/02/07, 16:59

heel goed gezegd, André, er worden vaak geweldige ideeën gevonden, ik heb vaak systemen uitgevonden (andere dan Pantone) die een aantal jaren later werden gepresenteerd, zelfs als ze niet werden gekopieerd, ik weet zeker dat dat jou moet zijn overkomen 8)
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 27/05/08, 16:35

Ik haal dit bericht op : Cheesy:

Ik rij al een paar jaar in een BX...Ik heb 2 atmosferische diesels zoals die van Rezut
en het is waar dat hij nog steeds zuinig is....
op een lange reis zonder gebruik te maken van de tolwegen kwam ik uit op iets minder dan 5 l/100 (één retourrit, 2 volle tanks; volle vertrek en volle tank, reserveren op...)
De auto heeft ongeveer 300 km gereden...
Normaal gesproken is het rond de 6l...

maar het verbruik heeft de neiging om te exploderen als ik de caravan aankoppel, vooral op oneffen wegen...
en toen ik de berichten doorzocht, vond ik niets over de voordelen die men van doping kon verwachten....
heeft iemand al over dit probleem nagedacht????

subvraag, heeft iemand nieuws over rezut en zijn BX???? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 27/05/08, 21:54

hallo georges100 en goedenavond allemaal

bedankt voor het horen van mij en dat van de bx
Ik ben een hele tijd afwezig geweest omdat ik niet overal tegelijk kan zijn
Ik ging terug naar mijn familie en begon de stamboom van mijn moeder te maken en het is niet gemakkelijk om tijd te hebben.
de bx is nog steeds in goede staat nadat hij in de handen van mijn jongste zoon is gekomen. Hij heeft slechts 42000 km meer gereden (momenteel 315000 km) na een versnellingsbakwissel (differentieel rondsel barstte en carter kapot, maar de motor loopt als een uurwerk en start altijd zoals een uurwerk
het verbruik verandert niet ondanks de extra km.
daar ligt hij te rusten terwijl hij wacht om in de handen van mijn oudste zoon over te gaan, van wie ik hoop dat hij er nog steeds goed voor zal zorgen
Ik heb nog steeds in gedachten om 2 pantone op de 2cv te zetten, moet alleen nog de tijd vinden
fijne avond allemaal en tot de volgende keer
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 28/05/08, 15:46

hallo rezut

Nou, je hebt geen geluk met je BX : Cheesy:
nu weet ik niet zeker of dit de ideale auto is om mee te gaan rijden : Cheesy:
jammer dat je het niet meer probeert te verbeteren....

In eerste instantie zag ik het nut niet in van het pantoniseren van een deuche... maar bij nader inzien...
met deze auto staan ​​we altijd op de rand van overtoeren : Cheesy:
is eigenlijk niet zo zuinig op een lange reis...

maar mijn vraag over het slepen met een versterkte motor blijft onbeantwoord : Cheesy: niemand anders???? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/05/08, 19:01

:pijl: Ik heb altijd gehoord dat doping efficiënter is bij belaste motoren...

andre zou moeten bevestigen. : Mrgreen:

Persoonlijk heb ik afscheid genomen van mijn BX TRD atmo op 300 km. Ook merkte ik dat ze lui werd met mijn (zware) aanhanger.
Dat gezegd hebbende, met 65 zeuren kon ze het asfalt niet openscheuren. : Lol:

De man aan wie ik hem verkocht was een vakman, hij laadde hem als een ezel en hij reed nog steeds op 450000 km, 5 jaar geleden...
0 x
georges100
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 338
Inschrijving: 25/05/08, 16:51
x 1




par georges100 » 28/05/08, 19:28

Die van mij zijn iets krachtiger.... : Cheesy:

met een BX ben je snel beperkt in gewicht als je geen rijbewijs hebt...
je wordt beperkt door het leeggewicht van de trekker en de lichte BX eerst... hij weegt 200 tot 300 kg vergeleken met zijn concurrenten destijds...

Het lijkt erop dat obesitas de ziekte van de eeuw is : Cheesy: in ieder geval is een auto bevestigd en in een caravan nog meer... in gelijke grootte over 30 jaar zijn we niet ver verwijderd van het verdubbelen van het gewicht...

de BX heeft in ieder geval de prestaties van een Porsche of een Ferrari, ik heb hem getest op de snelweg in Normandië : Cheesy:
een Ferrari vooraan, een Porsche achter ons, honderd kilometer verderop, nou, we waren alle drie op 3 : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Neofreespirit
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/11/10, 16:04

wij zetten het terug!




par Neofreespirit » 11/11/10, 12:54

Hallo,

Ik neem contact met u op omdat ik de G + (waterdamp) in mijn autotest wil installeren: 1.9 1991L 300L BX die meer heeft meegemaakt dan 000km XNUMXkm.
En ik zou het graag willen installeren met een persoon (of mensen) met ervaring en ook met soldeer / soldeerapparatuur die ik niet heb. (Voor nu)

Ik weet niet hoe ik moet solderen of lassen (behalve stalen patés) en ik zou het zo snel mogelijk willen doen, ik zal voor het einde van het jaar in de pas in Portugal vertrekken om de eerste test te doen :). Als niet later dan januari 2011 ...

Ik ben heel mobiel om naar de verzamelplaats te gaan, beschikbaar en zeer gemotiveerd. Ik kan de meeste onderdelen inox, koper en anderen (bijna allemaal) brengen.

Zou dit nieuwe collectieve avontuur iemand (een paar) behagen?

Als u dit niet wilt en / of niet kunt, kunt u mijn contactgegevens dan naar uw kennissen sturen die voor deze experimenten zouden vertrekken.

Neem anders contact met me op als je wilt.

Bedankt voor je aandacht en begrip

Tot snel
Georges
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten