Pantone Citroën dieselmotor Bx

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 10/04/06, 14:39

hallo
na mijn eerste tankbeurt op dezelfde route eerste resultaat
2% minder is niet geweldig, maar het is een begin
Ik ben van plan om opnieuw een venturi te doen, maar daarvoor ga ik de depressie testen zoals Zac doet en gezien het resultaat blijf ik erbij of laat ik het zoals het is
over een week of twee ga ik naar de morieljes in Savoie dus ideale test want berg + snelweg en lange route
Ik hou je op de hoogte
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 10/04/06, 16:21

2% minder is niet zwaar en dit kan te wijten zijn aan temperatuuromstandigheden (langer koude motor).

Daarna doe je er plantaardige olie in en heb je een BX Verte : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 10/04/06, 20:52

Ja, ik had ook een belachelijke besparing van 0,5 liter per 100 km, zwaar is het niet.
Beter dan niets... maar nog steeds niet zwaar : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 11/04/06, 09:12

Daarna doe je er plantaardige olie in en heb je een BX Verte


al gedaan, maar ik ben gestopt omdat ik elke dag langs de douane kom en ik wil ze niet aanmoedigen mij te volgen om mij een kaartje te geven
Ik wacht tot HVB toestemming krijgt om door te gaan, net als in België, maar ik geloof dat de BX de geest eerder heeft opgegeven!!!! Een politicus zou het graag willen legaliseren, maar ik denk dat ik droom
Het is een schande dat de greens niet meer gewicht in de schaal leggen om de ecologie te bevorderen
0 x
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 26/04/06, 12:36

nieuwe consumptie
Het verbetert, maar het is nog geen 50%
2° vol = -3.5%
vorige week was ik op vakantie en ik maakte van de gelegenheid gebruik om mijn depressie te testen en ik realiseerde me dat ik tot meer dan 2000 tpm moest gaan om een ​​belachelijke depressie van 50 mm te hebben
dus ik heb een venturi van 10 mm gemaakt en na installatie weet ik zeker dat ik de bubbler alleen met depressie bij 4000 omwentelingen had kunnen vullen
nu geen probleem ik verbruik water (mini 1l tot 100 zo niet meer) misschien te veel
Ik heb er al 500 km opzitten en bij de volgende volle kom ik terug om het brandstofverbruik door te geven (ik verwacht geen wonderen maar hoop toch op iets beters (geen echte pitmix))

ps: voor de venturi in 10mm
een pvc buis van 40
een liter wijn (leeg) : Cheesy:
een fles zoete wijn (ook leeg en je neemt degene met een hele lange nek)
een heteluchtpistool
verwarm de tube aan een kant goed en pas de hals van de eerste fles aan door goed te forceren (je kunt helpen door de hals in te vetten zodat deze beter glijdt)
je wacht tot het in de nek is afgekoeld en dan ga je naar het andere uiteinde
het enige wat je hoeft te doen is de grootte van de AM-pijp aanpassen en gaan spelen
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/04/06, 15:59

Hallo Rezut

Je moet het inlaatkanaal niet te veel verkleinen. het is meer dan een venturi, het is een vermindering van de bekentenis die je hebt gedaan,
Wat nodig is, is dat er een noodzakelijke depressie is zodat de bubbler kan werken, met zo min mogelijk beperkingen in de inlaatpijp.
Als je een turbo hebt, ga dan niet onder de diameter bij de ingang van het turbinewiel,
Als je geen turbo hebt, zou je theoretisch niet onder de gaten moeten zitten die je in de cilinderkop hebt, over het algemeen 0,75%
van de leiding die volgens de fabrikant moet worden gecontroleerd
een diepte van 700 mm waterkolom is voldoende.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 26/04/06, 22:40

Het is waar dat het de luchttoevoer aanzienlijk vermindert. Ik waardeer echter uw idee van PVC dat wordt verwarmd met een warmtepistool en flessen Pinard om de vorm te geven. : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 09/05/06, 10:45

hallo
Ik ging terug onder de 6L (5.99) maar met 2 koersen van 175km op de weg (Châlon/Saone-Annecy) met een gemiddeld waterverbruik van ruim 1.5l/100
dus deze zaterdag weer venturi-operatie
vorige venturi interne diameter 35 vervangen door een diameter 42 nog steeds met het principe van het warmtepistool (ik specificeer dat de originele doorgang 50 mm is
Ik heb de depressietest opnieuw gedaan en ik zit tussen de 30 en 35 cm bij 3000 toeren en 20 bij 2000 toeren (bijna synchroon met de toerenteller)
volgende consumptie in 15 dagen

hello André
Welke diameter venturi zou je hebben gebruikt voor een inlaat van 50 mm?
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 09/05/06, 10:57

hello,
Zonder iets (geen pantone)
de variatie in consumptie is grotendeels + of - 15%
dus 5% betekent helemaal niets. Je moet minimaal 20% zijn om dit significant te laten zijn op een volle tank of rond de tien 10%...
wees niet ontmoedigd, je bent op de goede weg
0 x
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 09/05/06, 11:13

welkom
Ik wil erop wijzen dat ik al meer dan 20 jaar mijn verbruik controleer, altijd hetzelfde rijgedrag en altijd dezelfde route (ongeveer) en als ik zeg dat ik op korte afstanden 0.2 tot 0.3 liter win, komt dat omdat ik echt winst maak (vergeleken met het verbruik van dezelfde maand van het voorgaande jaar om rekening te houden met temperatuurverschillen).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 163-gasten