Pantone motor in Zuidwest-Region

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
jeanvaljean
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 16/05/10, 00:01
Plaats: Bordeaux

je suis nouveau




par jeanvaljean » 20/05/10, 19:01

hallo ik ben net aangekomen, mijn naam is Manuel, ik ben 33 jaar oud, ik ben kleermaker, ik woon in Bordeaux, ik heb een pantone gemaakt, ik heb hem op mijn 406 coupe 2 l16 gemonteerd, maar ik heb de water- en luchttoevoer nog niet gedaan (omdat van het constante niveau) foto later. Ik ben op zoek naar mensen met wie ik mijn pijpkennis kan delen in ruil voor kennis
0 x
Tibo1987
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 30/07/10, 19:51
Plaats: Toulouse




par Tibo1987 » 10/03/11, 13:09

Bonjour à tous,

mijn naam is thibaud, ik ben 24 jaar oud, ik heb een paar bi-fuels op plantaardige olie onder mijn riem, en ik ben al jaren geïnteresseerd in waterdoping... Ik ben net van voertuig veranderd, voor een Mercedes C 250 TD, dus de goede oude 5-cilinder van Merco, met een turbal en intercooler, ik wil deze motor, die behoorlijk wat verbruikt (gemiddeld 8 liter), pantoniseren (eindelijk boosten met water) en ik ben er zeker van dat ik hem kan krijgen geweldige resultaten met zo'n oude man.

Ik heb verschillende vragen:

- Ik vraag me af of het geen goed idee zou zijn om de intercooler te shunten, omdat ik bang ben voor het risico van "hercondensatie" van de damp binnenin.

- Ik denk dat ik weet waar ik de reactor ga installeren, bij deze motor zit er een EGR-klepkraan aan de bovenzijde van de motor net buiten de cilinderkop op de collector. Droom plek. Ik moet het demonteren om de haalbaarheid te zien.

- voor het opwekken van stoom.... Ik zou niet de ruimte hebben om een ​​bubbler te plaatsen en dit principe bevalt me ​​niet echt.
- De GVI lijkt mij een goede oplossing, maar ik ben een beetje bang om mijn pot kapot te maken en niet te weten hoe ik hem daarna moet repareren, omdat ik niet weet hoe ik moet solderen!
- Ik zag het Ecopra-proces met een ring rond de pot om stoom te genereren, ik vind het leuk. Maar ik vraag me af welk reactievermogen we van een dergelijke opstelling kunnen verwachten....
- Ik denk ook aan een montage met een vernevelaar (of zelfs meerdere vernevelaars in serie geactiveerd door de slag van de gaskabel...?)

Short.

Ik had dit graag willen bespreken met iemand die verstand heeft van Toulouse; of met jou op de fofo om de theorie van mijn project te bevorderen..

A+
0 x
Doe wat olie!
Dudule
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 30/04/08, 01:12
Plaats: Bordeaux / Frankrijk




par Dudule » 01/05/13, 18:21

Hallo Zuid-Amerikanen,

Ik ben in Bordeaux en vaak in Toulouse.
Ik ben van plan binnenkort een Guillier Pantone te maken en ik zou graag iemand willen ontmoeten die zich al heeft gerealiseerd.

@ weldra.
0 x
Avatar de l'utilisateur
avvpo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 10/05/13, 11:23
Plaats: Aquitaine

nieuw uit het zuidwesten




par avvpo » 13/05/13, 12:24

hallo
mijn naam is herve (zeg ververt)
Ik ben in Lavardac, onder Agen
Ik begin net de Pantone-engine te ontdekken en hij zit op mijn kont!!! :schok:

Omdat ik een monteur ben en behoorlijk vindingrijk, probeer ik mijn brood te verdienen met mijn passie, namelijk het renoveren en repareren van fietsen (Harley en anderen)
eerder van de oude generatie. Ik hou niet van elektronica en injectie etccc op de recente

Ik blijf dit systeem bekijken en leren, dat mij eenvoudig lijkt (te simpel) om het eerst opnieuw op een maaier te doen (zoals velen denk ik) en vervolgens op een scooter of zelfs een fiets, zodra de middelen het mij toelaten
niet veel vrije tijd (ik moet werken om in mijn levensonderhoud te voorzien) Ik zou heel graag de tijd willen vinden om het te onderzoeken zoals het hoort

open voor alle suggesties of contacten om erover te praten onder het genot van een goede kop koffie, geen zorgen
mijn contactgegevens en enkele foto's van wat ik doe zijn indien nodig beschikbaar op mijn site

tot snel mensen, ik denk dat we hier mooie dingen gaan doen : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten