Pantone motor in Zuidwest-Region

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Matthieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 01/12/07, 17:09
Plaats: Gironde - Tussen twee zeeën




par Matthieu » 13/01/08, 13:32

Hoi Faab!

Je bent niet de enige die in deze situatie zit! Tussen degenen die wat hebben, maar geen tijd, degenen die tijd hebben, maar niet wat... Eindelijk

Ik raad je aan om, terwijl je de tijd afwacht om te beginnen, goed te kijken naar de motor van de 205 (trouwens, diesel of benzine?), als het diesel is, kijk je naar de forum Kameelmontages. Op de foto's herkent u de motorconfiguratie...

De GV lijkt de meest betaalbare montage.
Denk na over de plannen, krabbel totdat je het samenstel vindt dat je het meest compact lijkt en het minste soldeerwerk vereist...
dan verzamel je de benodigde onderdelen...

Op die manier verspilt u geen tijd op de dag dat u toegang heeft tot het beroemde lasstation.

Ik heb de 205 en de onderdelen... het gereedschap, die komt nog!
0 x
faaab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 03/01/08, 09:55
Plaats: Brest




par faaab » 13/01/08, 13:45

Hallo Mattheus.

Ja, ik zag dat ik alleen was in deze situatie. Ik zei tegen mijzelf: "is beter dan een pantone die werkt dan vele andere in projecten die niet werken"
Als ik iets niet bereik op mijn account, ben ik maar al te blij om iets te bereiken op dat van iemand anders.

Bedankt voor de Camel-link. Ik had het al opgemerkt, ik heb even zijn site bekeken. Het is waanzinnig wat hij heeft bedacht!

Oh ja, ik zat ook te denken dat het waarschijnlijk wel mogelijk is om zelf te gaan lassen? Ik heb dit pad niet opnieuw verkend, ik moet de beschikbare bronnen op internet zien en de prijs van de apparatuur. Het delen van vaardigheden is een troef voor teamwerk.

Hoe dan ook, als je ooit begint met het pantoniseren van je titine, laat het me weten!
0 x
Matthieu
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 01/12/07, 17:09
Plaats: Gironde - Tussen twee zeeën




par Matthieu » 13/01/08, 18:27

Ik ken een man in de omgeving die gemotiveerd is om het samen met mij te doen... ook op een 205, behalve dat hij mechanica doet en weet hoe hij moet lassen. Het probleem is dat hij al meer dan 60 uur per week werkt en het weekend gereserveerd is voor zijn geliefde. Normaal!

Eind januari spreek ik er nog een keer met hem over. Als ik iets concreets zie ontstaan, houd ik je op de hoogte.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/01/08, 19:49

Hallo Faab

Faab schreef:Oh ja, ik zat ook te denken dat het waarschijnlijk wel mogelijk is om zelf te gaan lassen? Ik heb dit pad niet opnieuw verkend, ik moet de beschikbare bronnen op internet zien en de prijs van de apparatuur. Het delen van vaardigheden is een troef voor teamwerk.


Autodidactisch lassen is mogelijk...maar niet zo eenvoudig. Een paar jaar geleden had ik dezelfde behoefte als jij, ik moest onafhankelijk zijn in de vervaardiging van mijn prototypes. Dus dat deed ik tijdens avondlessen in Toulouse. In slechts een paar maanden ben je in staat om iets anders te doen dan gaten, patés of andere collages met een boog en een steekvlam. Een goede investering om nog lang “serieus” te kunnen sleutelen. : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Osiris
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 13/12/07, 23:54

Pantonist uit Toulouse




par Osiris » 21/01/08, 23:42

Hallo Flytox

Ik ben al een tijdje op zoek naar gemotiveerde pantonisten of "GV-isten" in Toulouse.
Ik heb mezelf flink gedocumenteerd en wil graag aan de slag (met een GV) op mijn Renault 9 1.5LD of een operationele montage zien.
Bent u in Toulouse of omgeving????

Heb je anders tips om te leren lassen?
A+
0 x
'Als de man de laatste heeft geschoten
boom, ving de laatste vis, vervuild
de laatste rivier dan zal hij gaan
Houd er rekening mee dat geld niet kan worden gegeten. "
Inheems Amerikaans spreekwoord
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 22/01/08, 18:00

Hallo Osiris

Chui aan de Bayonne-kant...een beetje verder naar het westen en zuiden...
De avondopleiding vond plaats aan het Lycée Professionel Guynemer in Toulouse in 1982... een beetje ouderwets : Mrgreen:
Veel succes toekomstige Gillier Pantomiste
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
CKTM
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 21/11/07, 10:16




par CKTM » 31/01/08, 16:04

Hallo Osiris,
Ik ben in Toulouse
Als u contact met mij wilt opnemen:

e-mail: cktm@jubii.fr
0 x
Osiris
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 13/12/07, 23:54




par Osiris » 04/02/08, 00:37

Hallo CKTM;

Ik ben al een tijdje op zoek naar contacten in Toulouse en omgeving om te zien wat er wordt gedaan (100% Pantone of Guillier Pantone) en het onderwerp te bespreken voordat ik aan de slag ga met mijn R9-diesel.

Bent u ook nieuw bij Pantone en heeft u een project in gedachten???
0 x
'Als de man de laatste heeft geschoten

boom, ving de laatste vis, vervuild

de laatste rivier dan zal hij gaan

Houd er rekening mee dat geld niet kan worden gegeten. "

Inheems Amerikaans spreekwoord
faaab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 03/01/08, 09:55
Plaats: Brest




par faaab » 27/02/08, 13:44

Ik houd je op de hoogte


Hey Matthieu, ik heb niets van je gehoord, je man moet niet te vrij zijn...

Anders zou ik geleidelijk aan met lassen moeten beginnen... Ik heb een paar boeken over dit onderwerp besteld, die in maart zouden moeten arriveren, en de "13e maand" van mijn bedrijf is gepland om te investeren in een lasmachine... Beeld

Dus als je geïnteresseerd bent, kunnen we elkaar gaan ontmoeten, de basis leggen voor een goede verstandhouding, bespreken hoe-we-waar-en-wanneer gaan en daar gaat het allemaal om. motor in maanden in Gironde... : Mrgreen:

Trouwens, als er anderen zijn die een lasser nodig hebben, heb je mijn e-mail!
0 x
fabiaou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 14/11/08, 11:34




par fabiaou » 17/11/08, 14:42

Hallo iedereen,
dus hier is mijn eerste bericht over deze prachtige forums... sterker nog, ik woon al een paar jaar in Toulouse en sinds een paar maanden heb ik een VW LT35-truck opgehaald die is gemaakt voor de Pantone-motor... hij heeft een groot recht uitlaatspruitstuk dat 40 cm langs de cilinderkop loopt ... wat mij stoort is dat het veel vervuilt... dus ik vraag of er ooit iemand in Toulouse of in de Midi-Pyreneeën is die met een Pantone-motor rijdt? gewoon om advies te krijgen en het beest te zien rennen, omdat ik de productie kan beheren.
tot snel
Fab
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten