Moto 1000 VOXAN doping stoom

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 26/06/08, 11:37

De Cx van motorfietsen is inderdaad over het algemeen erg slecht, daar staat tegenover dat de prestaties vaak veel hoger zijn. Echter, bij gestabiliseerd rond de 100 km/u ga ik terug naar minder dan 4 liter. En ook (helaas) zijn veel motorfietsen ontworpen voor prestaties met motoren die snel lopen en daardoor in verhouding behoorlijk wat verbruiken. Een eencilinder zoals de BMW F650 (die nog steeds 50PK maakt en 4 kleppen etc. heeft) loopt langzamer en verbruikt gemiddeld 3,5L tot 4L, hetzelfde voor een "kleine" Harley (883 cc) met een vrij trage motor (lange race ) verbruikt niet veel. Een 1000 cc waarvan de motor niet te snel draait, verbruikt minder dan een 600 cc die snel loopt.
En dan kan zelfs een moderne auto in de stad gemakkelijk meer dan 10 liter halen als je gelijke tred houdt met een motorfiets.
Ik neem het de fabrikanten kwalijk dat ze niet redelijk zijn en ook geen voertuigen aanbieden die minder "misdaadgevoelig" zijn en minder brandstof verbruiken, maar dat zal misschien veranderen, vooral met het harde optreden tegen te hard rijden... Het is vaak moeilijk om weerstand te bieden met een motorfiets waarvan de motor alleen maar snel wil draaien en bij lage toerentallen op het randje onaangenaam is.

Michel
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/06/08, 12:03

MichelM schreef:En dan kan zelfs een moderne auto in de stad gemakkelijk meer dan 10 liter halen als je gelijke tred houdt met een motorfiets.


Eh, is het mogelijk om een ​​motorfiets te volgen? : Mrgreen: Een 125 4tps misschien?

Mijn eerste fiets, een 1 afleiding, waarvan bekend is dat hij erg traag is (ik denk dat je het zult bevestigen), deed de 0 tot 100 in 4.4 seconden.

Mijn huidige VFR is 3.5s denk ik, je moet een Lamborghini hebben om met de auto minder dan 4 seconden van 0 naar 100 te doen.

Hiermee bedoel ik dat een auto die echt de prestaties van een motorfiets heeft, tussen de 15 en 20 l/100 zal verbruiken en we vallen daarom terug in de ‘logica’ van de natuurkunde.
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 26/06/08, 13:44

Ja, het is waar, Christophe, we hebben de prestaties (bij acceleratie minder bij topsnelheid) van een supersportieve auto terwijl we kozen voor een motorfiets die a priori stil is. Ik hoop dat de druk van de consument ervoor zal zorgen dat fabrikanten terugkeren naar zuinigere motorfietsen, maar voorlopig is dat niet het geval.
Rol op de elektrische motorfiets!
(Ik denk erover na, maar het is een behoorlijk grote investering)

Michel
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/06/08, 16:04

Dag
MichelM schreef:Dag

Inbedrijfstelling van de gemodificeerde stoomgenerator en de regeling van de rijkdom door lambdasonde. De regeling is vrij langzaam, wat onaangenaam kan zijn bij lage snelheid en lage belasting (pompen). Ik kan de regeling aanpassen van 0,1 Volt tot 1 V, op dit moment sta ik op 0,4V zo dicht bij een standaardwaarde (0,45V tot 0,5V).
Het verbruik is momenteel gedaald, zelfs als de assemblage slechts 140 km van de 200 km afgelegd operationeel is:
dus 5,7 L in de stad in plaats van de reguliere 6 L die ik eerder had. Het is klein maar bemoedigend.
Dit moet uiteraard op de lange termijn worden bevestigd.
Michel


Let bij het meten van de lambdasonde op waar u uw grondcontact brengt en houd nauwlettend de ventilatie van frisse lucht buiten de sonde in de gaten.
normaal gesproken kun je, als je voldoende stoom stuurt, bijna nul krijgen op de sondewaarde zonder dat de motor verzwakt, ik werk met een paar millivot bij 100 km/u
bij het accelereren wordt het slecht, maar bij gestabiliseerd rijden werkt het goed. Het is gewoon een kwestie van regulering.
Ik vraag me nog steeds af hoe degenen die waterdoping op een carburateurmotor toepassen, de aangekondigde besparingen bereiken?

Andre
Dernière édition par Andre de 26 / 06 / 08, 17: 05, 1 keer bewerkt.
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 26/06/08, 16:50

Hallo André

Ja, ik let op de verbinding en de massa van de sonde, ik zal het nog steeds opnieuw controleren, let op dat ik hier niet was geen originele lambdasonde en dat mijn regeling zelfgemaakt is. Ik heb nog steeds het probleem dat hoe slechter ik afstel hoe moeilijker ik een overgang heb van lage toeren en belastingen naar hogere belastingen (schokken, te mager), op een motorfiets wordt het al snel vervelender dan op een auto die een traagheid heeft die beter is filtert overgangsproblemen.

Misschien is er voor mensen met motoren met carburateur een kleine winst te behalen door een betere flexibiliteit en een betere menging van benzine met lucht (warmte geleverd door waterdamp)?
Er zijn er ook velen die hun verbruik onder dezelfde gebruiksomstandigheden niet echt kunnen meten.

Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 26/06/08, 21:56

Hallo MichelM
MichelM schreef:En ook (helaas) zijn veel motorfietsen ontworpen voor prestaties met motoren die snel lopen en daardoor in verhouding behoorlijk wat verbruiken.


Het grootste probleem bij het verbruik van een motorfiets lijkt de manier te zijn waarop de ontstekingsvervroeging wordt beheerd. Hoe groter het vermogen per liter en hoe hoger de rotatiesnelheden, hoe meer de optimale voortgang wordt gemanipuleerd (met vertraging) om de vermogenscurve af te vlakken. Zodat de motor zo lineair mogelijk is, dus ook voor een prei “makkelijk” te gebruiken. (voorkom dat je tegen je kont wordt geschopt bij het accelereren bij het bereiken van een “precieze” snelheid : Mrgreen: ).

In feite gaat deze lineariteit ten koste van de efficiëntie, aangezien de voortgang niet geoptimaliseerd is voor grote tussenliggende snelheidsbereiken. Deze techniek is populair bij kitverkopers die hun correctieboxen vooraf in de originele bedrading van de motorfietsen schuiven. In feite voeren ze voor elk motortoerental een voortgangscurve uit die dichter bij de optimale voortgang ligt.

De motor verliest veel van zijn lineariteit, maar krijgt bij bepaalde snelheden grip. Als bij toeval winnen we in consumptie (15 tot 30%?) en in acceleratie.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 26/06/08, 22:18

Hallo Flytox

Ik denk niet dat dit het geval is voor de Voxan, het karakter is niet lineair, het is zelfs erg aanwezig en kan nieuwe coureurs verrassen. Misschien zijn het eerder de Japanse fabrikanten die dit soort wijzigingen aanbrengen?
Ik denk dat als er beperkingen zijn, het misschien meer is om de goedkeuring door te voeren met de geluidsnormen (die dynamisch worden uitgevoerd) en vervuiling.
Voor mijn geval zou ik graag de mapping willen aanpassen om deze zo goed mogelijk aan te passen, vooral met de injectie van waterdamp, maar deze wordt vrij goed vergrendeld door Magneti Marelli (injectiecomputer). Ik ben bekend met de Direct Link-software van Techno Research
Technoresearch.online maar dit heeft uiteraard kosten, maar minder dan het veranderen van de rekenmachine. Als iemand een meer economische oplossing kent om de mapping aan te passen, laat het me weten, ik ben geïnteresseerd!

Michel
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 08/07/08, 07:59

Bonjour à tous

Ik heb een reactie ontvangen van Technoresearch voor de Direct Link Racing Performance-software om de originele mapping te wijzigen: de software is niet compatibel met de Magneti IAW26V0.1-computers die op vroege Voxans zoals de mijne zijn geïnstalleerd. Ik vraag me af of ze het echt hebben geprobeerd, aangezien er geen Voxan in de VS is. Ik dacht dat het dialoogprotocol misschien hetzelfde was als bij de Harleys met Magneti IAW26H-computers. Ik denk er steeds meer over na om over te stappen op de volledig configureerbare MicroSquirt-rekenmachine, maar het is een hoop werk om aan te passen en te verfijnen.

Laatste verbruik: 5,7 L / 100 km
het verschil is minimaal (- 5%) maar repetitief en regelmatig.

Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/07/08, 08:28

:pijl: Tegenwoordig zijn alle randapparatuur vrijwel hetzelfde en uitwisselbaar, ongeacht het merk voertuig.
12v 14.5 ohm injectoren, lambdasondes, 5v vacuümsensoren (MAP), etc.

Voor degenen die het willen en kunnen aanpakken: als je een configureerbare rekenmachine vindt en de cartografie kunt ontwikkelen... Het is goed te doen. : Arrowl:
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 08/07/08, 09:50

Ja, het is haalbaar, maar ik weet dat het tijd kost om alleen de verbindingen aan te passen. Het lijkt niet veel, maar in feite is het nog steeds werk. Ik wil graag de originele connector van de Magneti-rekenmachine (van de 35-punts Cinch) behouden en communiceren met die van de MicroSquirt. Ik begon de balans op te maken van alle originele verbindingen en hun locaties op de connector.
De totale kosten zullen niet meer hetzelfde zijn, voorlopig waren mijn aanpassingen de economische versie, met een nieuwe computer met breedband-lambdasonde, data-acquisitie, het is een ander budget... We zullen geld moeten besparen. benzine!
Als je van (de hack) houdt, tel je niet mee!
De MicroSquirt-rekenmachine ziet er goed uit en stelt je in staat veel dingen te doen, is volledig configureerbaar met de softwarebronnen.
Ik geloof zelfs dat de MicroSquirt in staat is om waterinjectie te beheren, de MegaSquirt (eerder gemaakt voor auto's) ja.

Michel
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten