Moto 1000 VOXAN doping stoom

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 27/05/08, 16:11

Hallo André

Bedankt voor de info, het is waar dat er ook kleine uitrusting is (?) Op mijn Mercedes die eruit zien als magneetventielen, sommige op het watercircuit en Webasto voorverwarmen ...
Eerste taak: de stoomgenerator in roestvrij staal en vind geschikte soldeer.

Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 27/05/08, 16:22

MichelM schreef:vind geschikt soldeer

Ik hard soldeerde roestvrij staal met een oxy-acetyleen toorts zonder enig probleem met voorgecoate messing staven
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 27/05/08, 17:31

Dag

Ik, die nieuw is bij lassen, ben nergens bang voor en probeer alles :D

Ik bevestig dan dat het me niet is gelukt om roestvrij staal op roestvrij staal te solderen met zilversoldeer en de verwijderaar voor zilversoldeer, ik heb geprobeerd met soldeer voor koper en messing, geel gecoat soldeer en het is me gelukt, zal het begrijpen maar het is inderdaad roestvrij staal, nadat ik de exacte samenstelling niet weet
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 27/05/08, 22:51

Hallo MichelM

Voor industriële 3-wegkleppen is het klepdeel standaard en het spoeldeel is verwijderbaar en kan indien nodig worden besteld.

Voor "automotive" driewegkleppen geen idee of het temperatuurbestendig is, maar je vindt het wel op sommige airconditioning.

Voor het soldeer op roestvrij staal is het veel delicater dan op gewoon schroot. Een slecht gekozen mondstuk en het wordt helemaal gemist, zeker als je oververhit bent, vormt het een soort donkerder filmpje waar niets op valt. U kunt de fakkel stoppen en het hele oppervlak (met een vijl of Emery-doek) opnemen om het bloot te leggen als u wilt dat het weer werkt. Als de stroom niet geschikt is, verspil je ook je tijd, aan de andere kant als je de juiste hebt, denk je bijna dat het gemakkelijk is, het verspreidt zich vanzelf netjes ... een traktatie : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 27/05/08, 23:14

toch had ik geprobeerd met verschillende t ° zachte vlammen
misschien de stroom? de stroom is het zuurstof-acetyleenmengsel?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 27/05/08, 23:40

Hallo Jime

Het vloeimiddel is de stripper die het soldeersel in staat stelt om het hete deel "nat" te maken.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 28/05/08, 00:16

arf oke

nee het komt daar niet vandaan, ik had de juiste stripper, castollin 3217 silver sticks en fx 3217 stripper die erbij hoort
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 28/05/08, 07:30

Bonjour à tous

Bedankt voor je ervaring, ik had eigenlijk dezelfde problemen, geen bevochtiging overal, donkere en harde film die moet worden gestript om door te gaan, en uiteraard een zeer slechte afdichting ...
Ik had "normale" gecoate staven, ik heb ook geprobeerd met zilveren, deze keer moet ik de flux vinden die geschikt is voor roestvrij staal.
Voor de magneetventielen zou ik ze niet nodig hebben op het moment dat ik terug ga naar de stoominlaat boven de gaskleppen, de overdruk van de stoom gaat natuurlijk in lichte onderdruk naar de luchtkast, als dat geen resultaat geeft zal ik terug naar de zuigkracht onder de vlinders met magneetventiel om bij lage snelheden te snijden, maar aangezien ik de motor vrij vaak gebruik bij deze snelheden, riskeer ik geen enkel effect te hebben in deze omstandigheden ...

Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/05/08, 10:56

:pijl: Het ideaal zou zijn om 2 spuitmonden met verschillende diameter te hebben.
- een klein mondstuk voor stationair draaien
- een mondstuk met een grotere diameter, bestuurd door een elektromagnetische klep voor belasting.
: Idee:
0 x
roms44
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 28/05/08, 10:49
Plaats: Nantes44




par roms44 » 28/05/08, 10:57

Ik raad iedereen aan om deze site te bekijken

Code: kiezen

www.water4gas.com


er zijn ongeveer honderd fabrikanten in de VS van dit systeem.

Ik heb het gemaakt en op mijn dieselauto geïnstalleerd.
Ik zou maar één ding willen zeggen, het werkt perfect en ik nodig iedereen uit die naar mijn huis wil komen om het te zien.
romu.garnier@yahoo.fr
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten