Pantone armaturen in de regio Centre

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
zorseman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 08/02/07, 15:53
Plaats: Indre et Loire

Re: Pantone en GPL ...




par zorseman » 07/04/07, 23:51

ccad schreef:Bonjour à toutes et à tous,
Ik ben nieuw in de forum en ik wil graag mijn gedachten met je delen.
Ik ken het Pantone-proces al 2 jaar en heb veel over het onderwerp gelezen zonder tot de realisatie te zijn overgegaan.
Ik ben op Tours en het is door de tussenkomst van Hitih en zijn 405 GPL te lezen dat ik besloot te posten.

Ik heb een Range Rover LPG en ik ben van plan om die eerst bij Jean-Louis Naudin's BingoFuel te laten rijden.

http://quanthomme.free.fr/jlnlabs/bingofuel/index.htm

De LPG-installatie is bijzonder geschikt om te testen aangezien alles er al is, je hoeft alleen de gasleiding los te koppelen van de diffusor en deze te vervangen door de BingoFuel-leiding...en kijken of hij werkt.

De verbranding van BingoFuel, zoals die van LPG trouwens, produceert in wezen waterdamp en CO2, hier komt het Pantone-systeem om de hoek kijken...
Ik denk dat we, door de inlaatgassen van de reactor rechtstreeks in de uitlaat te prikken, een bubbler kunnen missen.

3e reflectie: de achteraf gemonteerde maaier van Jean-Louis Naudin werkt opnieuw met een mengsel van 25% SP95 en 75% water.
(Ik denk dat de doorgang van uitlaatgassen in de bubbler niet vreemd is aan de zaak...).
Aan de andere kant beweert Pantone dat het systeem kan werken met elke organische brandstof die koolstof bevat.
Hij zou er ook in zijn geslaagd om een ​​motor in een gesloten circuit te laten draaien... Ik zeg dat hij "zou" omdat ik geen commentaar of artikelen over de kwestie kon vinden.

Dat brengt me bij dit:
De motor zou in het ergste geval moeten werken met 50% traditionele brandstof (BingoFuel of LPG) en 50% waterdamp uit de uitlaat via één of meerdere reactoren, en dit alles in de buurt van vervuiling 0.
Omdat alle elementen al in gasvormige toestand zijn, het toevoersysteem (LPG) op de auto gemonteerd, zou de realisatie tot een minimum worden beperkt.

We kunnen ons ook voorstellen dat we een reactor voorzien van LPG en een andere van 50-50 uitlaatgassen, maar dat bemoeilijkt de montage en ik ben niet overtuigd van het nut ervan.

Hier mis ik momenteel de tijd voor de experimenten, maar als deze paar ideeën voor anderen kunnen worden gebruikt, zou ik heel blij zijn.

Ccad

Bonjour!
Ik weet niet of je dit nog deelt forum?
Ik ben niet ver van je verwijderd!
Ik weet niet hoe je 80A in je auto gaat vinden voor de productie van brandstofbingo, maar ik ben geïnteresseerd in alle informatie.
0 x
zorseman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 08/02/07, 15:53
Plaats: Indre et Loire




par zorseman » 07/04/07, 23:54

Kennynou schreef:Hallo, ik kom uit Loches (40 km van Tours) alsof ik pantone heb ontdekt en ik zou graag willen dat het wordt aangepast aan mijn eend! Zondag heb ik hulp van een goede monteur.
Ik denk dat we elkaar een weekend moeten ontmoeten om onze plannen te delen en te beginnen met bouwen aan een echte testautomotor. (Ik wil een 2cv-motor op de proef stellen) Ik heb de mogelijkheid om er nog 1 te hebben. Ik heb vrienden die een pantone-tondeuse gebruiken, afgezien van het geluid dat het maakt, het werkt.
U kunt contact met mij opnemen via pm of op mijn e-mail. kennynou@hotmail.com
Een bientot!

Loches ligt naast mijn huis!
ET :schok: :schok: Ik ken deze groene eendliefhebber niet, maar waar verstop je je?
Heb je dvd nr. 12 van 2CV Xpert bekeken?????
0 x
stof 37
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 15/06/08, 22:56
Plaats: indre-et-loire




par stof 37 » 15/06/08, 23:59

Bonsoir
Ik ben nieuw in de forum , Ik ben Avon Rocks 35 km ten zuiden van Tours
Ik wil na de oogst een pantone installeren op een supertractor van ongeveer 1000.
Waar sta je met je installatie?
We kunnen contact met elkaar opnemen. 8)
0 x
louss43
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 07/08/08, 13:46




par louss43 » 08/08/08, 23:32

Bonsoir
Ik ben nieuw in de forum , Ik kom uit Brioude 60 km van Clermont ferrant
Ik wil een pantone installeren op een clio 1.9 d Ik heb de reactor al gedaan
Ik heb geen informatie om het water te verwarmen. Ik zou graag een maffia-carburateur willen gebruiken
merci
0 x
samen een betere wereld
Vinny
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 05/09/08, 21:40
Plaats: Touraine

Pantone Chenonceaux




par Vinny » 05/09/08, 22:50

Hallo, ik ben nieuw bij de forum... Ik pantoneerde mijn vectra, 1992i uit 1.6 met 319 km. Ik heb er bijna 000 km mee gereden en de resultaten zijn behoorlijk bemoedigend (in termen van vervuilingswinst)

-verbruik 0.4/0.5l water per 100km, koppelwinst, minder motorgeluid.
-6.5 l/100 SP98 (met of zonder aanhanger. Ik heb een test van 600km gedaan. Het verbruik bleef onveranderd ondanks gebruik van de aanhanger - rond de 300km)

Ik heb zojuist een richness-controller geïnstalleerd (ter compensatie van de zuurstoftoevoer die de computer moet tegengaan)

Ik heb er vanavond mee gereden en de auto ongeveer 50 km getest. Nu hoef ik alleen nog maar het brandstofverbruik te controleren...

Omdat ik alleen "benzine" auto's heb, is mijn volgende prestatie een Volvo 760 GLE (V6)....

Ik zal "fanatiek" zijn om deel te nemen aan een vereniging die tot doel heeft pantone of zijn afgeleiden te promoten...

Je kan contact met me opnemen : vince.dore@gmail.com

Economisch,
0 x
Vectra Pantonee
Vinny
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 05/09/08, 21:40
Plaats: Touraine

Pantone Chenonceaux... meer




par Vinny » 07/09/08, 11:36

Bonjour!

Ik heb net ongeveer 150 km gereden sinds de installatie van de richness controller. De prestaties zijn vergelijkbaar met die van voorheen, met een lambda-signaalcurve die naar de computer wordt gestuurd, verschoven naar 0.25V (voor een lambda van 1 of signaal=0.5V). Ik zal deze instelling behouden en een signaalinstelling van 0.150V proberen. Deze laatste 150km heb ik de indruk dat mijn meter langzamer is gedaald (logisch...)
Aan de andere kant laat mijn lambda-signaalindicator (staafgrafiek-voltmeter) me met deze instellingen een sondesignaal zien op 0.5V - 0.55V piek, de regeling is, ik herinner u eraan, 0.25V. Ofwel wordt de lambdasonde gelokt door pantonegassen (geëlektrificeerde gassen???), ofwel is het mengsel echt stoichiometrisch...

Mijn eerste conclusies:
- Ik heb mijn auto, hij heeft 112 km gereden, hij heeft 000 km - Ik heb het gevoel dat ik een nieuwe motor onder de motorkap heb!!

- De motor (C16NZ - 75pk) is origineel, het enige gewijzigde onderdeel is de ontstekingsverdeler bij 221 km - niet slecht voor een zware carrosserie...

- Ik heb vanmorgen getankt om een ​​verbruiksmeting te kunnen doen 6.45l/100 (en mijn voet is een beetje zwaar...).

Ik zal de conclusies van mijn volgende consumpties posten.

Ik moet een test doen op de bank met de garage van het Château (Chenonceaux) om de verkregen resultaten te meten...
Dit zal een goed vergelijkingspunt zijn, want ik heb in februari een test laten doen op dezelfde bank bij ongeveer 309 km - zonder Pantone-systeem...

Fijne zondag allemaal en moge onze acties de gezondheid van onze planeet en die van onze kinderen behouden...
0 x
Vectra Pantonee
Vinny
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 05/09/08, 21:40
Plaats: Touraine

verbindingen




par Vinny » 07/09/08, 11:44

Overigens: hier zijn de links van de sites waar ik mij voor de realisatie van de wealth controller heb laten inspireren (http://better-mileage.com/) waaraan ik een 7805-regelaar heb toegevoegd en de waarden van het RC-circuit en die van de lambda-signaalindicator (http://vassistance.free.fr/2002/control ... hesse.html) bleef zoals het is, maar ik ben van plan er een te maken met 20 leds voor meer precisie.
Naar je soldeerbouten...
0 x
Vectra Pantonee
Vinny
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 05/09/08, 21:40
Plaats: Touraine

Pantone Chenonceaux... meer




par Vinny » 07/09/08, 20:23

Bonsoir,

Ik probeerde het lambda-signaal aan te passen naar 50mV aan de uitgang van de richness-controller, daarna deed ik een test op de weg. IK BEVEEL DEZE INSTELLING NIET AAN!!!
De motor miste "vissen" ... dus te mager. Met pantone-gassen lijkt de juiste instelling rond de 200mV te liggen...(hiermee moet op eigen risico worden geëxperimenteerd - zonder resultaatgarantie natuurlijk...)

Aan de andere kant had ik een signaal van de sonde waarvan de frequentie hoger was. Misschien vanwege de warmere uitlaat? (Ik zou voor de zekerheid een EGT moeten monteren...)


Hoe dan ook, ik denk dat we kunnen verwijzen naar de vermogenschecker van de site "Better Mileage" voor de te gebruiken instellingen.
Dit waren mijn laatste observaties.

Succes allemaal!
0 x
Vectra Pantonee
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 07/09/08, 21:00

Dag

Ik probeerde het lambda-signaal aan te passen naar 50mV aan de uitgang van de richness-controller, daarna deed ik een test op de weg. IK BEVEEL DEZE INSTELLING NIET AAN!!!
De motor miste "vissen" ... dus te mager. Met pantone-gassen lijkt de juiste instelling rond de 200mV te liggen...(hiermee moet op eigen risico worden geëxperimenteerd - zonder resultaatgarantie natuurlijk...)


Het hangt ervan af waar u uw massa neemt als u het op de Lambda-sonde neemt, de waarden die u tot bijna 150 mv kunt verlagen
maar als je het op de min van de batterij neemt, kun je naar nul gaan

Wanneer je rijdt met verlies van stroom neemt het verbruik toe doordat je meer gas moet geven om op de 100km/u te blijven,
de beste opstelling is wanneer u een verlies aan kracht voelt, u verrijkt totdat u weer gaat vissen.
Er is praktisch niets te winnen door te arm te rijden.

Als je 90km/u rijdt moet je rijker zijn als je 130km/u rijdt ondersteunt de motor armer, de vulling van de motor neemt toe

Andre
0 x
Vinny
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 05/09/08, 21:40
Plaats: Touraine

Pantone Chenonceaux... meer




par Vinny » 07/09/08, 22:25

Goodnight Andrew

De motormassa en de chassismassa heb ik namelijk niet gecontroleerd.

In mijn geval ziet de richting van 200mV er veelbelovend uit.

Ik hou jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen. Ik zal dit massaverhaal morgen controleren (elke dag is genoeg :D )

Goedenavond,

Vincent
0 x
Vectra Pantonee

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten