Pantone armaturen in de regio Centre

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
hitih
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 16/09/05, 13:21
Plaats: Clermont-Ferrand




par hitih » 18/11/05, 09:43

Ja, dat kunnen wij ;)

Er is ook een persoon uit Clermont die een paar dagen geleden per PM contact met mij opnam en die geïnteresseerd zou zijn
0 x
freeman
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 31/08/05, 11:43

En nog een




par freeman » 25/11/05, 15:52

Hallo allemaal,

Ik ben in de regio Blois, niet ver van Tours, Orléans, Bourges.
Ik heb nog geen actie ondernomen, maar ik denk er meer dan serieus over na, vooral omdat ik een grote baby te voeden heb (al met een beetje HVB), dus niets te verliezen behalve tijd, maar ik geloof erin, dus GO! GAAN! GAAN!.

Alsjeblieft, als we iets kunnen vastleggen en onszelf als een van deze vier kunnen zien.

@+

freeman
0 x
ccad
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 05/12/05, 10:56

Pantone en GPL...




par ccad » 05/12/05, 11:44

Bonjour à toutes et à tous,
Ik ben nieuw in de forum en ik wil graag mijn gedachten met je delen.
Ik ken het Pantone-proces al 2 jaar en heb veel over het onderwerp gelezen zonder tot de realisatie te zijn overgegaan.
Ik ben op Tours en het is door de tussenkomst van Hitih en zijn 405 GPL te lezen dat ik besloot te posten.

Ik heb een Range Rover LPG en ik ben van plan om die eerst bij Jean-Louis Naudin's BingoFuel te laten rijden.

http://quanthomme.free.fr/jlnlabs/bingofuel/index.htm

De LPG-installatie is bijzonder geschikt om te testen aangezien alles er al is, je hoeft alleen de gasleiding los te koppelen van de diffusor en deze te vervangen door de BingoFuel-leiding...en kijken of hij werkt.

De verbranding van BingoFuel, zoals die van LPG trouwens, produceert in wezen waterdamp en CO2, hier komt het Pantone-systeem om de hoek kijken...
Ik denk dat we, door de inlaatgassen van de reactor rechtstreeks in de uitlaat te prikken, een bubbler kunnen missen.

3e reflectie: de achteraf gemonteerde maaier van Jean-Louis Naudin werkt opnieuw met een mengsel van 25% SP95 en 75% water.
(Ik denk dat de doorgang van uitlaatgassen in de bubbler niet vreemd is aan de zaak...).
Aan de andere kant beweert Pantone dat het systeem kan werken met elke organische brandstof die koolstof bevat.
Hij zou er ook in zijn geslaagd om een ​​motor in een gesloten circuit te laten draaien... Ik zeg dat hij "zou" omdat ik geen commentaar of artikelen over de kwestie kon vinden.

Dat brengt me bij dit:
De motor zou in het ergste geval moeten werken met 50% traditionele brandstof (BingoFuel of LPG) en 50% waterdamp uit de uitlaat via één of meerdere reactoren, en dit alles in de buurt van vervuiling 0.
Omdat alle elementen al in gasvormige toestand zijn, het toevoersysteem (LPG) op de auto gemonteerd, zou de realisatie tot een minimum worden beperkt.

We kunnen ons ook voorstellen dat we een reactor voorzien van LPG en een andere van 50-50 uitlaatgassen, maar dat bemoeilijkt de montage en ik ben niet overtuigd van het nut ervan.

Hier mis ik momenteel de tijd voor de experimenten, maar als deze paar ideeën voor anderen kunnen worden gebruikt, zou ik heel blij zijn.

Ccad
0 x
Perfectie schuilt in eenvoud...
charendome
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 19/12/05, 15:46
Plaats: quincy (duur)

centrale regio




par charendome » 19/12/05, 15:59

Hallo.
Ik woon in Quincy en ik overweeg om mijn R19-diesel uit te rusten met een Pantone-systeem.
Momenteel ben ik aan het kijken hoe ik de orgels moet plaatsen, en kijk wat ik kan vinden om de lamp te maken.

Neem gerust contact met mij op om van gedachten te wisselen.
0 x
kennou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 01/03/06, 19:47




par kennou » 03/03/06, 06:59

Hallo, ik kom uit Loches (40 km van Tours) alsof ik pantone heb ontdekt en ik zou graag willen dat het wordt aangepast aan mijn eend! Zondag heb ik hulp van een goede monteur.
Ik denk dat we elkaar een weekend moeten ontmoeten om onze plannen te delen en te beginnen met bouwen aan een echte testautomotor. (Ik wil een 2cv-motor op de proef stellen) Ik heb de mogelijkheid om er nog 1 te hebben. Ik heb vrienden die een pantone-tondeuse gebruiken, afgezien van het geluid dat het maakt, het werkt.
U kunt contact met mij opnemen via pm of op mijn e-mail. kennynou@hotmail.com
Een bientot!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ecototo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 20/04/06, 13:17
Plaats: Filosofisch toilet ...




par ecototo » 20/04/06, 13:31

Hallo, ik woon in Tours, het Pantone-systeem interesseert me erg, ik heb al een Pantoniser-tondeuse en deze werkt heel goed.
Dernière édition par ecototo de 13 / 09 / 06, 18: 41, 2 keer bewerkt.
0 x
coyote2
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 15/10/05, 13:38




par coyote2 » 08/05/06, 16:48

Hallo,

De Pantone-reactor interesseert mij echt. Maar omdat ik geen goede lasser was, bleef ik bij de watertoevoerleidingconstructies. (In mijn eentje weet ik dat ik niets goeds zou doen.)

Ik heb een cursus gevolgd bij M Pochon: waterdoping van een dieselauto (met stalen kogels in plaats van de stang).

Toen ik hem zag, wilde hij wat tests doen met eenvoudige speelballen (silica) om geen magnetische veldproblemen te krijgen. (batterij voor het hart, creditcard...).

Ik zoek dus mensen in de omgeving van Montluçon (waar ik momenteel werk), in de regio Parijs of in de Aube, vlakbij Troyes.

Anders heb ik aquafuel al geprobeerd: ik merkte (na het pompen als een schaduwblok) dat je, net als bij waterstof, speciale flessen nodig hebt om het op te slaan. :?

En ik ben ook geïnteresseerd in biogas.

Ludovic
0 x
mooi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 08/06/06, 23:26




par mooi » 09/06/06, 09:11

Bonjour à tous,

Ik ben 50 jaar oud, woon in Aubusson in de Creuse en heb veel tijd om te ‘prototypen’.

Mijn project is het ontwikkelen van een kleine warmtekrachtcentrale (elektriciteit + verwarming) die op bioagz zou draaien en uiteraard gebruik zou maken van het Pantone-proces met waterdoping.

Elke installatie op een LPG-motor interesseert mij en ik ben bereid om mee te werken aan de creatie van een prototype.

Ik heb nooit aan editen gedaan, maar volg al een jaar lang ieders ontwikkelingen. en ik heb enkele ideeën over de implementatie.

Mijn eerste doel is om een ​​prototype van een ‘ketel’ te maken
Ook ben ik op zoek naar een pallet- of zuigerpomp (vacuümpomp).

Alle adressen zijn goed.

Tot ziens in Creuse
0 x
boomstam
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 08/02/07, 16:47




par boomstam » 08/02/07, 16:53

Hallo,

Ik werd kort geleden bewust van het Pantone-systeem. Omdat ik geen geweldige doe-het-zelver ben en niet over de juiste hulpmiddelen beschik, zou ik dit systeem graag vooruit willen helpen door concrete tests van dit systeem uit te voeren. Daarom stel ik voor om dit systeem op mijn auto (een benzine-Golf 2) te testen. Ik zorg voor het formatteren van een speciaal speciaal onderwerp, zodat we de geruchten een halt toeroepen en zodat iedereen gefixeerd is op het gebruik.

Ik woon in de regio Parijs, dus collega's aarzelen niet.

Met vriendelijke groeten

Bauzatrunk@hotmail.com
0 x
Golfobricolo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 04/03/07, 09:34
Plaats: Blois




par Golfobricolo » 04/03/07, 09:57

hi to all
Loic 27 jaar oud uit Blois

Ik had dit verkocht forum gisteren en ik had enkele maanden geleden plannen voor dit prachtige systeem.

Ik heb heel weinig autobudget, maar aangezien ik behoorlijk goed uitgerust ben, ben ik van plan het in de praktijk te brengen op een van mijn auto's!

Ik weet nog niet wat ik moet kiezen (golf 1.6 D of 1.6 TD) of wat ik precies moet doen.

lassen of solderen is geen probleem en ik weet hoe ik mijn gereedschap moet gebruiken.

Ik ga eerst een beetje surfen om te kijken wat het meest effectief is in relatie tot mijn motor en de ruimte die ik onder mijn motorkap heb.

LoïcBeeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 171 gasten