Montage op 4-takt 11O cc motor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
GREGNENE
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 15/09/05, 19:18




par GREGNENE » 24/10/05, 19:27

Hallo, ik wil graag waterdoping toepassen op een 4 cc 110-taktmotor. Dezelfde basis als pitmix. Voordat ik begin zou ik graag wat informatie willen hebben.
Waarom 2 koolhydraten gebruikt? :gek:
Moet de waterdampinname vóór, in de koolhydraten of na de koolhydraten plaatsvinden? :boos:

Nu ga ik je uitleggen hoe ik denk dat ik mijn bewerking zal uitvoeren (het is aan jou om me te vertellen of ik fouten maak).
Ik denk er zeker aan om de bubbler rond de pot na de reactor te lassen.
Net bij de uitgang van de cilinder denk ik erover om mijn reactor te installeren.
bedankt voor je antwoorden
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 24/10/05, 19:29

Eén carburateur wordt gebruikt om de benzine te verdampen en de tweede wordt gebruikt om het water te spuiten, ter vervanging van de bubbler, wat niet erg praktisch is op een voertuig (niveauproblemen, rompeffecten in bochten, enz.)
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
GREGNENE
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 15/09/05, 19:18




par GREGNENE » 24/10/05, 20:13

dus als ik een bubbler gebruik, heb ik geen 2 koolhydraten nodig. afgezien van de originele carburateur. en denkt u dat de temperatuur voldoende zal zijn aan de uitlaat van de cilinder voor de reactor? Ik wil graag foto's plaatsen om jullie te laten zien, maar dat lukt niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 24/10/05, 20:40

Dag
Persoonlijk heb ik een carburateur gebruikt om het water te spuiten omdat deze minder ruimte in beslag neemt, maar ik denk dat het spuiten van water gemakkelijker gaat met een bubbler. Momenteel heb ik problemen met het afstellen van mijn carburateur.
Vergelijk de temperatuur van het water door het te verwarmen met de uitlaat. Het zou me verbazen als je 90° zou bereiken, zoals de heer David op deze pagina zegt.
Ik bereikte amper 50°. Oké, mijn bubbler was 5L, maar er was 75 CL water.
Ik weet niet of de watertemperatuur er echt toe doet. Toch is de temperatuur aan de uitlaat van de motor voldoende om de reactor te verwarmen, aangezien ik bij stationair draaien na 300 minuten 10°C bereik, dus als ik aan de motor trek, zou de T° nog steeds moeten stijgen, sommigen zeggen 600°C.
Wat de foto's betreft, ik gebruik "Filezilla" -software om afbeeldingen op mijn host te plaatsen en vervolgens maak ik een http://-link naar mijn persoonlijke pagina. Anders vraag je het aan “econologie”, het zal zeker eenvoudiger zijn.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/10/05, 22:07

hallo pitmix

Wanneer de motor het forceert, overschrijdt het de 28 millivot of 670c direct bij de uitlaat, maar zodra het naar de reactor is gegaan, daalt het naar minder dan 300c als de reactor goed werkt, dus hier gebruik je de warmte om je bubbler of conditie te verwarmen het product uit de carburateur. Als de bubbler geen extravagante afmetingen heeft, begint het water na 15 minuten gebruik te koken (als de bubbler een groot oppervlak heeft en de omgevingswarmte uit de lucht sneller verdwijnt dan hij ontvangt, ontstaat er een soort van regeling die verhindert dat het kookt) De temperatuur van het water zorgt ervoor dat het sneller verdampt in een bubbler, ook als het door een carburateur wordt gespoten, maar over het algemeen is de warmte nodig om datgene te vullen dat wordt geabsorbeerd door de verdamping van het water. het is niet nodig om te overdrijven.
Andre
0 x
GREGNENE
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 15/09/05, 19:18




par GREGNENE » 24/10/05, 23:06

gebaseerd op jouw ervaring André B. Kunt u ons vertellen welke lengte, diameter etc... moeten we onze bubbler maken? pitmix en ik hebben dezelfde motorbasis. Weet u hoe u foto's moet invoegen om u mijn fiets te laten zien en de installatie die ik erop wil uitvoeren?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/10/05, 03:14

Hallo,
Voor de kleine 125 cc-motor ten slotte heb ik hem voor brandstof altijd laten draaien met een kleine carburateur zoals een verkleind model (makkelijk thuis te maken)
voor waterdoping neem ik een lege propaantank, de kleine blauwe
voor loden lastoortsen is deze 25 cm hoog en 7 cm in diameter, ik verwarm hem met de uitlaat (buisvormige wisselaar) half gevuld met water, voor het testen is hij goed, maar na gebruik roest hij heel snel van binnen,
Om de motor te laten draaien met motorolie is het ook een oude lege propaantank die ik voor de helft vul maar je hebt een brander nodig om de olie te verwarmen, de uitlaatgassen zijn niet voldoende, er is een aanzienlijke hoeveelheid warmte nodig om het motortoerental op peil te houden.

De makkelijkste manier

laat de motor direct in 100% panton draaien met een kleine carburateur en laat een beetje lucht binnen om de rijkdom aan te passen, motorinlaat,
en als je het water wilt sturen met een ultrasone luchtbevochtiger, we vinden ze bijna overal, mensen doen ze weg omdat het wit stof achterlaat op het meubilair met kraanwater

Of nog eenvoudiger: met de kleine carburateur kun je de reactor laten draaien met alcohol gemengd met een % water
Rijdt zelfs op rode brandstof. Zonder water ruikt het minder sterk
dan een dieselmotor van de nieuwste generatie. en met water ruikt het nauwelijks meer.

Voordat u water naar de reactor stuurt, moet u de werking van de benzine goed beheersen (makkelijk, het werkt elke keer) en vervolgens diesel of stookolie proberen (minder eenvoudig is de test) en vervolgens aan de diesel een toenemend percentage motorolie toevoegen (dit is de echte test )

En als je het geduld hebt, laat hem dan alleen met motorolie draaien, met een carburateur, denk er niet over na, met een bubbler is het te doen.

Nu voor water op de kleine motor herhaal ik dat ik geen grote besparing had met water, genoeg dat ik de laatste tijd geen water meer gebruikte om de motor te laten draaien, ik kwam alleen terug op water op mijn benzine- en dieselauto's, en waarschijnlijk deze winter heb ik zal mijn benzine-Chevrolet ombouwen naar 100% Panton na 8 maanden waterdopingtest.

Wat mij verbaasde is dat de motor langer loopt met 0,5 liter stookolie dan met 0,5 liter benzine, met alcohol loopt hij minder lang en hoe meer water je erin doet hoe korter hij meegaat. loop, hier besef je dat water heeft vooral een depollutierol.
Alhoewel ik geen cijfers wil geven omdat bij een kleine motor de hoeveelheden zo klein zijn dat er snel fouten gemaakt worden, draait hij bij 0,5 liter ongeveer 1 uur met een zwak gekoppelde generator
8 ampère bij 12 volt, om altijd dezelfde belasting te hebben, als we een vergelijking willen.
In het begin proberen we het patent goed te laten werken, daarna doen we metingen en het wordt lang en oninteressant om de motor in de winter urenlang in een garage te laten draaien met een lange pijp die in de stapel sneeuw spuugt, om het geluid te verminderen, een enkele cilinder maakt altijd een beetje geluid, de buurman moet wel denken dat de man een beetje gek is om urenlang in de garage zijn motor te laten draaien

Voor Pitmix geldt: wees voorzichtig als je de fakkel op de propaantank plaatst, ook al is deze leeg en doorboord om de leidingen de eerste keer te ontvangen, er ontstaat een vlam die je snorharen verbrandt, waarna je in alle rust kunt lassen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/10/05, 06:47

Oké, ik zal proberen mijn motor op iets anders te laten draaien dan benzine en water, want op dit moment is dat niet gemakkelijk. Ik begreep echter niet hoe u uw propaanfles gebruikt. Het is een bubbel, toch?
0 x
GREGNENE
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 15/09/05, 19:18




par GREGNENE » 25/10/05, 21:00

Dus als ik het goed begrijp, André, is jouw advies om bij een kleine motor een carburateur te gebruiken in plaats van een bubbler?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 217-gasten