Installatie van een PMC op een éénpuntsinjectie

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Guidi
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 102
Inschrijving: 20/08/05, 16:53
Plaats: België
x 3

Installatie van een PMC op een éénpuntsinjectie




par Guidi » 08/09/05, 23:44

hello,

als we benzine met een beetje lucht of stookolie bij hoge temperatuur in een Pantone-reactor injecteren,
Bestaat er geen risico dat het mengsel in de reactor ontbrandt?

Ik ben bezig met het pantomimeren van een 1000 cc corsa.

De reactor staat op zijn plaats en moet nog van stroom worden voorzien.

Ik denk erover om een ​​dubbel injectiesysteem te maken. De originele blijft voor het opstarten.
Een secundaire om de reactor te voorzien van benzine, stookolie of plantaardige olie.

Er moet een beetje lucht in de secundaire injectiebuis worden gestuurd om de beweging van vloeistoffen mogelijk te maken.
Ik vraag me af of het mengsel niet in de reactoren wordt ontstoken?

Ik vraag me ook af welke temperatuur het gas heeft dat tijdens normaal bedrijf uit de reactor komt?
Het gedeelte boven de vlinder is van plastic maar het gas zal al verdund zijn met de lucht uit het filter.

Voor het inbrengen van gas vóór de vlinder heb ik het originele onderdeel (diffusor) uit een LPG-installatie

Bij voorbaat dank.
0 x
Patrick Guidi
www.pfgtechnologie.be
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 09/09/05, 00:44

Hallo reactie op Guidi
De maximale temperatuur die de reactor verlaat is ongeveer 300 graden Celsius
maar bij normaal gebruik, als er voldoende lucht en vloeibare vloeistof circuleert, is het ongeveer 120°C tot 180°C.
Er bestaat geen gevaar voor ontsteking in de reactor, de brandstof-luchtverhouding is zo rijk met heel weinig lucht dat deze onbrandbaar wordt.
Wat je wilt doen is mijn project voor deze winter, momenteel ben ik aan het dopen met water, maar de injectoren zijn klaar, omdat het een enkel punt is, zijn de injectoren groot van hetzelfde model als de originele, dus zorg voor een doos waarin de kegel zich kan verspreiden met een kleine luchtinlaat naar buiten, allemaal opgezogen door de reactor die onder de vlinder opengaat.
Normaal gesproken zal ik de injector overzetten met een schakelaar, origineel voor verwarming en Panton als het warm is, de computer doet de rest, hij bestuurt de Pantone, het enige probleem is de zuivere luchtverhouding met Panton-gas.
Wat het werken met olie betreft, het is mogelijk om met verpulverde plantaardige olie te werken. Dit zal erg moeilijk zijn met lagedrukspuiten. Het is me gelukt met een kogelspuit, maar het is complex om te bereiken en te controleren, voor een ervaring zonder je zorgen te hoeven maken over de regime, voor een auto zijn het te veel problemen.
Als je absoluut plantaardige olie in een explosiemotor wilt laten stromen, heb je een bubbler nodig die is verwarmd tot meer dan 200 graden Celsius en laat je de reactor deze damp opeten. maar pas op dat je het alleen verzendt als het warm is, want gebakken aardappeloliedamp plakt beter dan epoxyverf, dit systeem moet een aanvulling zijn op iets anders omdat de regelgeving ook complex is.
Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 315-gasten