100% pantone-assemblage op grote generator

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1

100% pantone-assemblage op grote generator




par sam17 » 16/02/06, 00:48

Hallo, nou, ik zal een eerste vergadering aanvallen op een vrijgegeven generator van het leger.

Het is een model op basis van een benzinemotor van een auto, dus een groot verbruik. Voor de prijs waar benzine is, lijkt het essentieel om op diesel te rijden.

Hier zijn wat foto's:


het beest :
Beeld


de motor en de locatie voor de reactor:
Beeld
Zoals je hier kunt zien, zijn de inlaat- en uitlaatspruitstukken boven elkaar gelijmd om de carburateur te verwarmen, een configuratie die mijn taak voor mijn installatie gemakkelijker zal maken!

Wat betreft de reactor ben ik van plan deze te bouwen uit een stalen staaf met een diameter van 14 mm, 15 cm lang met een speling van één mm met de buis waarin de gassen zullen circuleren.

Wat betreft de inlaat van gassen die de reactor zullen verlaten, aarzel ik nog steeds tussen rechtstreeks op de inlaatpijp boren en tussen het installeren van een venturi boven de carburateur:
Beeld



Wat bubblers betreft, het is weer een behoorlijk programma!

Eén bubbler voor water en één voor stookolie of teruggewonnen plantaardige olie. Voor beide is het principe hetzelfde:

Het lijkt me nu al essentieel dat het systeem zo snel mogelijk operationeel is om het huidige gebruik van het ding mogelijk te maken. Om deze reden heb ik ervoor gekozen om de vloeistof in de bubbler te verwarmen met uitlaatgassen.

een thermische sonde (een beest-ctn zou genoeg moeten zijn) in de vloeistof geeft me een weerstand die, geïnterpreteerd door een eenvoudige elektronische assemblage, me een klep op mijn bypass naar de uitlaat zal sturen volgens de temperatuur van de vloeistof. Om mijn montage te vereenvoudigen, zal het in alles of niets werken, met de montage kan ik de drempel aanpassen waarop ik het gas laat passeren. Om de klep te bedienen, gebruik ik een solenoïde voor het openen / sluiten van de autodeur.

Ik denk dat borrelen optimaal is als de lucht die door de vloeistof gaat voorverwarmd is. Na een externe voorverwarming te hebben overwogen, denk ik dat het het eenvoudigst is om de warmte in de bubbler te gebruiken om deze lucht te verwarmen, zodat alles op dezelfde temperatuur komt.

Het niveau van de bubbler wordt constant gehouden door een Austin mini carburateur naaldtank die het enorme voordeel heeft dat het niet integraal is met de carburateur zelf.

Om het risico op het toelaten van waterdruppels in de reactor tot een minimum te beperken, ben ik van plan een schuim aan de uitlaat van mijn bubbler te installeren.


om iets duidelijker een sjema van principe te zien (zeker een beetje lelijk, ik ben een zeer slechte ontwerper) of niets is in verhouding!
Beeld


Tot zover vandaag. Ik houd je op de hoogte van de ontwikkelingen.
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 16/02/06, 20:40

Hier is nog een oplossing voor degenen die hun hoofd breken om een ​​constant niveau op hun bubbler te maken.

Als u de mogelijkheid heeft om onderdelen van Austin mini te krijgen, weet dan dat bij deze auto de naaldtank is gescheiden van de brandstof.

U hoeft dus alleen de naaldtank in uw bubbler te plaatsen met de brandstofinlaat er rechtstreeks op aangesloten (hij werkt ook buiten).

hier is een principieel sjema aangezien niemand nog heeft geprotesteerd voor de vreselijke kwaliteit van mijn shema's :)

Beeld

Zo ziet een mini-brandstoftank er in het echt uit:

Beeld

Linksboven op de afbeelding: de brandstofinlaat
in het midden: blind gat met schroefdraad om de tank te bevestigen
hieronder: de brandstofuitlaat.

geopend:

Beeld
0 x
--

Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 16/02/06, 23:17

Ik zal dat op de voet volgen. Ik heb hetzelfde project een tijdperk omgezet in olie.

de mijne is slechts 1200 watt, maar ik heb het gratis.

uw GE heeft welk uitgangsvermogen?
Wat rijdt het?
hoeveel kost dit oorlogsdier dat niemand zou willen hebben omdat benzine.

heb je ooit benzine / olie omgezet?
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 16/02/06, 23:38

Hoe geweldig het ook klinkt, ik heb er ook niet voor betaald. In feite is het niet echt van mij, het is een vriend van mij die werd doorgegeven door zijn vriend en die hem op de bodem van een garage begroef omdat hij benzine was. Het project was om een ​​505 dieselmotor te monteren.

wat betreft algemene info over het beest, heb ik deze foto voor het geval genomen :)

Beeld

Qua motor denk ik dat het hetzelfde is als op de Citroen DS ook al zit ik niet op het model. Ik controleer dat morgen.

Voor de prijs heb ik geen flauw idee. Ik geloof dat de oorspronkelijke eigenaar het in veel groot materiaal had gekocht van veilingverkopen in de domeinen, dus geen precieze prijs. Anders kost het mij van mijn kant geen cent. Maximaal één middag voor het herstarten van het beest (ht-spoel kapot en platina-schroef licht geoxideerd).

Anders is het mijn eerste pantone-experiment, dus ook mijn eerste benzine / olie-conversie.
0 x
--

Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 17/02/06, 01:03

Ik heb een vriend die zijn maaier al heeft gepantoniseerd.

Ik heb op een dag wat met hem geprobeerd om een ​​AM te gebruiken met verschillende% water / ess

maar het is niet gemakkelijk te realiseren omdat het motortoerental varieert naargelang het verschillende%.

hij had zijn armen een beetje laten zakken, maar ik bewoog hem met maar probeerde gas (soldeerlamp) en mijn poging om afgewerkte olie te verbranden (filtermelasse).

we hebben een snelle test gedaan met gebakken olie (gefilterd 1 µ), 3 blikjes. de onderste is gevuld met 3/4 olie, een andere bovenkant (zonder de onderkant dus een buisje) met een oliedamp aansluiting, de laatste nog vooral als deksel.
we verwarmden de olie en wachtten een beetje totdat deze begon te verdampen. een aansteker aan de uitlaat van de fitting en het licht op.
achteraf hebben we een soort bubbler of vergasser in olie gemaakt.

sindsdien heeft hij een volledig gelaste pantone opnieuw gemaakt om de ombouw van zijn maaier naar gas-diesel en vervolgens op gasolie te proberen!

anders is 10kv het proberen waard, ook al zou je overstappen op gas-diesel zou het heel fijn zijn.

je hebt geluk dat je een ldr-circuit (koelvloeistof) hebt, je kunt er wisselaars op plaatsen!
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 17/02/06, 01:58

Dag
Het is geen DS-motor, de cilinderkop was aluminium en halfrond
het lijkt eerder op een tractiemotor, gietijzeren cilinderkopinlaat en uitlaat aan dezelfde kant,
De starter is geen Citroën, er zit geen solonoid op de tractie en de eerste DS de starter werd vastgehouden door een enkele naaldschroef, een zeer ingenieuze montage die helaas verloren is gegaan, een echte geest wat bouwer en zijn ingenieur Lefebvre.
Om terug te keren naar de pantonisatie van deze generatorset, adviseer ik een reactor aangedreven door een kleine carburateur en loop naar
diesel of rode stookolie, wat niet erg ingewikkeld te bereiken is
op een motor die draait op 1500 toeren (je hebt een 4-polige generator) en die koppel heeft, zou je misschien een licht vermogensverlies verwachten afhankelijk van het ontwerp van de leidingen die je gaat maken (vanwege enige depressie in de reactor)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 17/02/06, 08:29

andré: Inderdaad, met een carburateur ben ik me er terdege van bewust dat het eenvoudiger zou zijn om a priori te implementeren, maar ik denk dat ik de parameters die een rol spelen bij een bubbler veel beter beheerst dan bij een carburateur, zelfs als de montage op zichzelf is aansteker met carburateur. Dat gezegd hebbende, ik geef het idee van brandstof niet meteen op, verre van dat.

Anders is het een tractiemotor. Ik was helemaal niet meer aan en ik aarzelde tussen tractie en ds, maar aangezien dit mechanica zijn die ik te jong ben om te kennen en dat tractie voor mij echt een voorouder is, dacht ik dat het de ds was het meest plausibele.


franck49:

Interessante opname van blikjes. dit is een soort bubbler / vergasser. Het is hetzelfde principe als wanneer je een friteuse hebt die vlam vat in de keuken.

Voor het ldr-circuit duurt het meer dan 10 minuten om pijnlijk 70 ° te bereiken omdat de motor zeer goed geventileerd is! Daarnaast is het doel om het zo dicht mogelijk bij een apparaat te laten werken dat dagelijks kan worden gebruikt zonder lange voorverwarmingsperioden. Dus ik denk erover om een ​​bubbler-verwarming te maken op basis van uitlaatgas voor een bijna onmiddellijke temperatuurstijging.
0 x
--

Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 17/02/06, 11:36

sam 17 als het een tractiemotor is, is het een echt collectorsitem. we voelen dat Andre daar al is binnengerold. : Lol:

voor het verplanten op de ldr dacht ik meer aan het opwarmen van de brandstof bij dieselbrandstof.

voor de friteuse die brandt ja het is hetzelfde, het gebeurde met een vriend brandweerman bovendien (niet in dienst) een friteuse die in brand vloog werd gedoofd maar viel en alles ging verder. resultaat het hele gezicht, beide handen verbrand :schok:

ca zou ongeveer 250c ° moeten ontsteken. Ik heb verbrandingstests gedaan met een verfspuitpistool (70 ° C olie)
op een oliebrand goed gelanceerd. de warmteafgifte (met slechts 2 bar) is gewoon fenomenaal. Ik denk dat ik op een dag een ballentoorts zal maken (in olie)

Dat alles om te zeggen dat als het met werk werkt, we erin zullen slagen onze ess-motoren op oliegas te laten draaien.
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 17/02/06, 12:12

Ik ben al een uur op zoek naar het motortype:

rnur = niet renault

"AMAN" -groep? 403 motor normaal

meer dan 100 euro gebruikt.

http://cgi.ebay.fr/groupe-electrogene-a ... dZViewItem

je kunt me bedanken dat ik een uur aan mijn pantone had kunnen werken : Lol:
Dernière édition par FRANCK (49) de 17 / 02 / 06, 17: 26, 1 keer bewerkt.
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
Avatar de l'utilisateur
rezut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 191
Inschrijving: 01/12/04, 14:58
Plaats: Chalon sur Saône
x 2




par rezut » 17/02/06, 12:53

hallo zat 17 en welkom

als ik de configuratie van uw groep zie, denk ik dat het zonde zou zijn om niet van de gelegenheid gebruik te maken om een ​​systeem zoals op de tractor te installeren 42 (kopiëren en verbeteren door spad) om te zien of de economie die door diesel wordt behaald, identiek zou zijn aan benzine (persoonlijk zal ik de ervaring proberen omdat ik denk dat het nooit is geprobeerd)
vooral omdat de GE dichter bij de tractor staat dan bij de auto


ps: het idee van het niveau van de mini is niet slecht hoewel altijd een risico op breuk of erosie van de drijfstang (benzine geen risico maar met water ??) persoonlijk ik kies voor een systeem zonder mechanica (systeem van de vogelbak) het wordt een jaar gemonteerd en geen zorgen
Dernière édition par rezut de 01 / 03 / 06, 13: 34, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten