100% pantone-assemblage op grote generator

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 17/02/06, 22:05

resultaat:
inderdaad, ik vond je vogelhuisje erg ingenieus! Dat gezegd hebbende, ik zit meer in een perspectief waarin ik dit uiteindelijk allemaal op een voertuig wil installeren, behalve dat ik in dit geval liever hulptanks in de kofferbak van het voertuig installeer met een elektrisch pompsysteem en niveauschakelaars.

Het systeem met minitank is er vooral om mijn leven te vereenvoudigen omdat ik het onderdeel bij de hand heb.

de spitmontage op zich interesseert me niet echt. Voor mij is het doel om deze groep te laten werken met brandstof en beter met gerecyclede plantaardige olie en dat alles op een schone manier op het niveau van vervuiling. Misschien zou ik deze test doen, maar nadat ik mijn benzinemotor op olie heb kunnen laten lopen.


Franck49:

inderdaad, als ik mijn montage met een carburateur doe, is de ldr cool.

Anders wat de friteuse betreft, als het u ooit thuis overkomt, gooi er dan geen water op, hij explodeert bijna in uw gezicht!

Cool hoe dan ook je vondst op ebay. Dat gezegd hebbende, bij 100 euro wordt de reserveprijs niet bereikt en is trjs ge down!

Wat betreft het type motor, ik heb het eigenlijk verpest, maar het is geen 403-motor!!! Dit is een fregatmotor! Ik heb zelfs de motoronderdelencatalogus met alle exploded views.

Trouwens, als je de foto vergelijkt van wat de man verkoopt met een 403-motor, is het niet hetzelfde model als het mijne:
Beeld
Beeld
kijk goed naar het niveau van de carb en de collector, het is niet hetzelfde gedaan. Bovendien is de mijne driefasig, in tegenstelling tot de verkochte.

Wat echter interessant is, is te weten dat het uit 1960 dateert!




Anders heb ik net dertig gecoate messing lasstaven voor mezelf gekocht, ik denk dat ik volgende week de bubbler ga aanvallen.
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 27/02/06, 22:32

welkom

Ik ben vandaag een beetje aan het knutselen.

Ik heb mezelf een bubbler gemaakt.

hier is het schema:

Beeld

in feite ziet het er zo uit:

Beeld

Zoals je kunt zien, heb ik dit gemaakt met twee blikken recycling!
Een van mijn doelen is om het mogelijk te maken om het hele systeem te bouwen, zelfs met heel weinig middelen.

De onderste doos bevat de vloeistof die moet worden geborreld. De bovenste doos behoudt zijn bodem die is geperforeerd om de gassen door te laten.

Ik heb het door andre voorgestelde principe van de spons toegepast, behalve dat ik glasvezel heb gebruikt, neutraal materiaal en zeer goed bestand tegen temperatuur (voor het solderen van mijn dozen is het beter). Er komt dus geen druppel water uit mijn bubbler. Ik deed een test met een vacuüm dat rechtstreeks op de uitlaat van de bubbler was aangesloten, daar heb ik na een minuut of twee een beetje water afgeheveld, dat zei dat ik nooit zoveel zuigkracht zou moeten hebben.

Over het algemeen zijn dit mijn eerste gesoldeerde lassen en ik ontdek met vreugde het gemak van implementatie van dit gereedschap.

Hier is een foto van de rommel die heerst op de hoek van de werkbank waar ik dit heb gemonteerd :)

Beeld

Alstublieft.
Nou, ik ga verder met de realisatie van een kleine reactor voor een motor ... ik weet nog niet welke. Waarschijnlijk de band, maar misschien een andere die ik bij de hand heb.

tot snel.
0 x
--

Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/02/06, 06:18

Dag
Voor de schoolslaglassen is het relatief eenvoudig, maar je warmt te veel op de staaf, het is een beetje modelleerpasta lijm
je moet het stalen stuk net genoeg verwarmen en de staaf op het hete metaal breien met een bepaalde snelheid, afhankelijk van de hitte, dit geeft een Fishscale Brassure,
Voor glasvezel hoop ik dat je niet de dunne, roze hebt genomen, voor huisisolatie, eenmaal gedrenkt in water crasht het.

Het beste materiaal dat ik heb gevonden, is de oliefilterspons voor huishoudelijke kachels
Het enige ongemak in jouw geval als je soldeert is brandbaar bij deze temperatuur, maar met heet water geen probleem. Er is ook de uitrusting van roterende luchtbevochtigers

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 28/02/06, 08:08

Ik heb glasdoek gebruikt. Het is een materiaal dat wordt gebruikt om bijvoorbeeld een scheepsromp te lamineren.

het ziet er zo uit.
Beeld
0 x
--

Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/02/06, 17:01

Hallo Sam
Ok dat is goed, vergeet niet een beetje fijn gaas te plaatsen zodat de haartjes niet over de leidingen en de rector dwalen, hoewel de motor wel een paar haren moet kunnen inslikken en verteren.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 01/03/06, 22:48

Bedankt voor je antwoorden André.

Nou, ik heb vandaag een reactor gebouwd.

Beeld

Beeld

Ik nam het geweldige idee van franck49 over om de motor op gas te starten, zo, presto, helemaal geen carburateur meer nodig, vooral omdat bij deze motor de carb me zorgen baarde (moeilijk starten en de motor stopte uiteindelijk bij het einde voor een moment zonder duidelijke reden :( ).

Beeld

Daar met het gas, geen pb, het begint nikkel en het loopt soepel zolang er gas in mijn fles zit.

en gezien de fles kan het lang duren :)

Beeld


Anders probeerde ik het te laten werken met waterdoping met mijn bubbler, verwarmd door de uitlaatgassen. Ik merkte geen verschil in gedrag met en zonder water.

Ik verving toen het water door alcohol om in mijn bubbler te branden. Weer de teleurstelling, geen resultaat. De motor loopt zolang ik het gas laat komen, zodra ik het gas uit draai slaat de motor af terwijl ontsmettingsalcohol in principe voldoende zou moeten zijn.

Ik realiseer me dat als ik het gedrag van dit alles wil kunnen analyseren, ik snel overal thermokoppels moet installeren, want zonder meten is het analyseren van de werking eerlijk gezegd delicaat.


Morgen zal ik foto's plaatsen van mijn montage met bubbler. Het is wit gemonteerd, dus het is een beetje eng :)
0 x
--

Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 02/03/06, 11:41

uw LPG is eenvoudig.

Pas toch op, met je grote fles, voor mij is het maar 190 gram en de stroomsnelheid is belachelijk.

bij sommige motoren is er 1 vonk bij elke omwenteling, één bij elk BDP van de zuiger, dus als je te veel gas verzamelt bij de inlaat en de vonk gaat erdoor, weet ik niet wat er gebeurt!

een man blies zijn brandstoftank zo op een maaier, maar ach, het was gas van elektrolyse (h2+o2) instabiel.

zie hier (ouch! arme bubbler!):
http://mowed.free.fr/watercar_fr.html#car

Anders draait uw motor meer dan stationair? is het propaan?
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 02/03/06, 20:54

Wat de stroom betreft, ik gebruik een handgreep van een steekvlam waarmee ik deze nauwkeurig kan aanpassen.

Bij deze motor, om de ontsteking te moeten repareren om hem opnieuw te starten, produceert hij eigenlijk een vonk bij elke pmh. Ik had wat flashbacks toen mijn mengsel te rijk was maar na wat aanpassingen geen pb.

Ja, geen stoichiometrische verhouding voor mijn gas. Het is gewoon brandbaar, niet explosief.

Grappig die arme bubbler! Als het dat met de mijne deed, zou het een kleine granaatappel zijn met de blikjes :( geen glooiing!

Mijn motor neemt de bochten zonder pb. Hij blijft goed stationair draaien, wat hij nog nooit had gedaan met zijn oude carburateur, en hij draait zo goed op toeren dat ik bang ben hem kapot te maken als ik erop sta.

Wat het gas betreft, het is eigenlijk propaan.
0 x
--

Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
FRANCK (49)
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 15/02/06, 01:06
Plaats: Angers, Maine et Loire, (49)
x 5




par FRANCK (49) » 02/03/06, 23:31

hallo terrorist :D

heb je je gas bubbler geprobeerd? zonder propaantoevoer?

Ik probeerde het op mijn pantone maar met oude benzine die ik al in de bubbler had gebruikt voor mijn fakkeltesten.
Ze was volledig uitgeput!

Ik zal het eens proberen met nieuw om te zien.
0 x
alles is vervuild, alles is mogelijk om te ontsmetten
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/03/06, 02:21

Hallo,
maximum voor deze 3600 Rpm motoren, smering van de pols gebeurt door spatten, controleer het oliepeil vaak, in panton wordt het schoon,
gebruik voor het rijden op brandstof, zoals Fanck, een kleine carburateur, het is veel gemakkelijker te bedienen,
Al, waterdoping is een bubbler of vernevelaar, maar heel weinig als dezelfde brandstof- en waterreactor wordt gebruikt, wordt het moeilijk om het niet te veel af te koelen..

Met een carburateur lukt het goed met pure alcohol, mits je de luchtinlaat verwarmt, of de voorkamer na de carburateur
Bij een water-alcoholmengsel wordt meer dan 30% moeilijker, bij 40% is het erg moeilijk om vermogen te hebben en het gedurende een lange periode vast te houden.Je hebt een vrij royale spuitmond nodig en het verbruik wordt hoog in volume, genoeg om in mijn metingen Ik vroeg me af of het water niets op het totale vermogen had behalve op de reinheid van de kaars, maar met een goede generator zouden de metingen beter gedaan moeten worden dan bij mijn montage met een 12 volt Dynamo en voltmeter en ampèremeter.


Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten