Mini Chopper

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/05/06, 15:44

hi Pitmix
Wat denk je van een 15 mm carb op de (blok)
starter voor de Fransen gemaakt bij de ingang van de reactor? voor zo'n kleine motor zuigt hij bijna vloeibare benzine aan die de stang doorweekt, vooral als je qua rijkdom niets te zoeken hebt op de brandstof.
gebruik een kleine carburateur, of zoek een korenmaat en open de korenmaat nauwelijks. hoewel dit niet ideaal is.
Voor een 125cc-motor wordt de aanzuiging van de reactor gedaan door een gat van maximaal 4 mm en moet je de rijkdom gemakkelijk kunnen aanpassen. de gereduceerde carburateur werkt erg goed op deze montage. U gebruikt nog lang geen stookolie als het rookt met benzine!
Het lijkt me dat ik deze bijeenkomst aan de andere kant uitvoerig had gedocumenteerd forum.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 04/05/06, 14:19

dank u André
Ik zat te denken om een ​​heel eenvoudige montage te maken door eerst de inlaatleiding te vervangen door de reactor, maar blijkbaar werkt dat niet zo goed.
Dat vind ik verrassend.
Voor mij moest ik, door een carburateur te installeren in plaats van de brandstofblazer, een klassieke werking van de motor verkrijgen, of zelfs een beetje beter omdat de brandstof gedeeltelijk is verbrand voordat deze de motor bereikt.

Verder heb ik waargenomen dat de motor niet echt reageert op het gaspedaal, maar eerder dankzij de secundaire luchtinlaat aan de uitlaat van de reactor.
Een versnelling die wordt gemaakt door de carb-klep te openen, gebeurt met traagheid. En een hete start van de motor pakt het motortoerental aan. Ik denk dat het het effect is van benzineverdamping op de reactorstaaf.
De mini-carburator Ik kan altijd mijn oude watercarburator van de Super 5 proberen, hij is 4 mm.

Wat ik niet begrijp, is dat de brander van meneer David werkt met dezelfde carb als de mijne en hetzelfde gebruikt met de Chock gesloten. Er loopt olie in en het werkt.

Denk je dat de rook gewoon het effect is van het nat worden van de staaf met benzine?
Ik vraag me af of er olieresten van mijn eerdere tests in de carburateurkom zijn achtergebleven.
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten