Mini Chopper

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
vtajmb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 24/06/05, 05:24




par vtajmb » 31/10/05, 04:45

Bedankt, Tang;

Je ervaring is echt interessant: in mijn geval zijn het de Vangard 2-cilinders in V van 20CV. Ik weet dat er momenteel problemen zijn bij series waarvan de koppakkingen snel opblazen; op mijn bijgehouden motor, begin 1999, viel een pakking na 15 uur. Momenteel heeft de motor 1600 uur en hij werkt.

Met een klant en vriend uit Wallis (in Zwitserland) die er 10 gebruiken voor rupsen in de wijnstokken daar (het is erg heet in de zomer en het is steil!), We willen deze motoren om twee redenen pantoniseren :
- vervuiling, omdat deze rustieke mechanica in deze zin verre van geoptimaliseerd is
- de economie, vooral voor Kerstmis, mijn Zwitserse vriend, want in de zomermaanden gebruikt hij meer dan 8000 Zwitserse F van SP95

Mag ik, met uw toestemming, uw e-mail sturen?

encore merci

JMB
0 x
JMB
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 01/11/05, 13:51

Hallo,
Ex-oceano Ik reed al met mijn hakmolen in de tuin, het werkt perfect. De reactor wrijft zeker op de grond. Als mensen denken dat mijn molen daar stoof, begrijp ik het niet meer, want tussen het ter plekke laten draaien van de motor en het accelereren in een vacuüm of het rijden met de motor, gaat het verschil eerst. Behalve dat het in het tweede geval nog spectaculairder is, als we het kunnen zeggen. Voorlopig heb ik mijn reactor nog niet herbouwd, ik aarzel om over te stappen op een ander voertuig, makkelijker in gebruik. Ik heb het water nog steeds niet goed kunnen spuiten met mijn brandstof. Ik denk dat ik dit probleem eerst zal aanpakken voordat ik een nieuwe vergadering ga ondernemen ...

Nou dat is het ... Ik heb een klein onderdeel gemaakt waarmee ik het water heel fijn kan spuiten, maar op mijn 110CC-motor zal het niet werken. Er is voldoende lucht nodig om het water te sproeien. Ik denk dat dit type systeem werkt op een dieselmotor.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 01/11/05, 21:10

Des te beter dat uw machine heeft gemaaid. Het is allemaal stom, maar als je forums leest over PMC, over-generatie en andere dingen, zien we reacties als deze:

Vraag: En reed hij ermee?
Antwoord: Nee, maar op het vaste punt draaide het zijn molen.
Conclusie: kortom het werkt niet, het is niet to the point ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 01/11/05, 21:33

Ok, ik begrijp het, maar hoe dan ook, het zadel van mijn hakmolen is 40 cm van de grond. Dus al in normale tijd om te rijden is het folklo dus met de pantone boujour de schade oplopen. Ik had de motor graag op mijn kart willen monteren, maar he, het maakt me kwaad om mijn 2T-motor, die op tonnen draait, over te zetten. In dit geval zullen de circuittests me in staat stellen om de aanpassingen en de tests uit te voeren die ik niet kan doen met mijn helikopter. Draaien met een 4-takt-taco op een kartcircuit tussen de gekke mensen aan het stuur kan heet worden.
Of monteer de directe motor op een auto. Niet eenvoudig qua montage maar ideaal om te testen. En nee, ik heb geen tractor ... nou, ik zou een nieuwe mode in Parijs kunnen lanceren. Na de 4X4 die de stad vervuilen. Hier is de groene tractor op de periph ... ik weet niet zeker of ik die vrienden ben ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 01/11/05, 22:10

Of maak een ritje met een eg achter uw tractor ...

Ik ontmoette er bijna 22 vlak na de top van een heuvel in de auto, 2 jaar geleden. 90CV 30 km / u vs tractor + eg bij XNUMX km / u op een departementale weg, het is heet! Je hebt de indruk te zinken op een muur vol spijkers!
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/11/05, 04:59

antwoord op pitmix
Als je absoluut water of een vloeistof wilt spuiten, is er een heel eenvoudige manier om twee kleine pijpen die op 90 graden in de horizontale buis samenkomen de uitlaatgassen te sturen, in de verticale buis die eindigt met een dubbele punt ( zonder de bal) het zuigt de vloeistof, het spuiten is als een verfspuitpistool, zelfs met stookolie, het maakt een mooie nevel zoals sigarettenrook, om goed te werken op een enkele cilinder moet je vastklemmen de uitlaat om schokken bij lage snelheid te voorkomen. C, is een van mijn pogingen, winter 2003 om motorolie te spuiten (voor water is het uitstekend, vooral als je de uitlaat in zijn heet deel, het kost heel weinig, bij lage snelheid mist het druk ...
Een kleine opmerking, het is relatief eenvoudig om te modificeren en te experimenteren met een kleine stationaire motor, maar als je in een auto gaat vallen, doe-het-zelf klaar en snelle aanpassingen, denk er goed over na voordat je een montage op de auto maakt


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 02/11/05, 09:14

Hallo en bedankt André
Daarom probeer ik eerst goed te spuiten. Want zodra de reactor eenmaal op de auto is geïnstalleerd, is het beter dat de verschillende assemblages los te schroeven en toegankelijk zijn. Als ik de vloeistof goed besproei, monteer ik de pantone weer op mijn kleine motor. Gewoon om te zien of ik mijn reactor nog niet verdrink. Voor de wegtests is het echter vrij moeilijk.
Ik heb je bericht over de Chevrolet gelezen :) . Het is geweldig werk, het motiveerde me. Ik moet ook je post op de venturi's vinden. Op de foto's zien we de venturi die je gemaakt hebt, daarna monteer je er een kleine water carburateur op. In feite plaatst u een venturi tussen de reactor en de carburateur? Ik moest een fase missen ... Je zei me ook dat ik de uitlaatgassen moest gebruiken om het water te sproeien, dus ik ga er wat van recyclen. Is er op dit niveau geen probleem? Ik zag dat je een wisselaar had gemaakt om de lucht in je kleine brandstof op je Chevrolet te verwarmen. Deze zijn daarom belangrijk om lucht en warm water aan de inlaat van de reactor te hebben. Ik denk dat dat ook de reden is waarom ik geen goede waternevel en verdrinking van de reactor krijg. Hier moet ik eindelijk op terugkomen. Voor zover ik kon begrijpen, zit je al een aantal jaren op de Pantone. Dus het is niet in een maand dat ik daar aankwam. Ervaring hebben kost tijd.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 02/11/05, 15:46

Hallo,
Wat te onthouden bij het gebruik van een carburateur voor water
hoe kleiner het is, hoe beter het spuit (het nadert een verfpistool)
het is ook noodzakelijk dat de carburateur in een voorkamer van een bepaalde afmeting spuugt, om de mist te laten diffunderen, deze kamer moet zich in een heet gedeelte voor de stang bevinden, maar niet te veel, bij de uitgang van de reactor is het goed , is de uitlaattemperatuur aanzienlijk gedaald.
Het water moet worden verwarmd. het wordt vloeibaarder en de druppels fijner,
de lucht kan worden verwarmd, maar niet te veel in de zomer is het niet per se nodig, alles hangt af van de lengte van de voorkamer en de verwarming die u na de carburateur geeft, het teveel is net zo schadelijk als het gebrek aan hitte.
Voor de venturi's kom ik hierop terug, maar meng niet de venturi van de carburateur en dat in het spruitstuk, hoewel het principe altijd hetzelfde is maar hun rollen verschillen, die van de carburateur is er om water op te zuigen en dat van de collector is er om op te zuigen wat uit de reactor komt.
de venturi geeft controle over de waterstroom zelfs over die van de reactor, die (proportioneel) is aan het motortoerental bij diesel.
Andre
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/11/05, 09:39

Dag
Ik heb je methode geraadpleegd om een ​​venturi te maken, ik denk dat ik het goed heb begrepen: niet zeker :. Tot dusver heb ik potloden gemengd. Ik zal proberen er vandaag een te maken als ik tijd heb. Voor de voorkamer vind ik het essentieel, ik had er gisteravond over nagedacht. Naar mijn mening creëert de carburateur en de voorkamer, met een groter volume dan de reactor, een soort regelaar. Een beetje zoals die van een koelkast of een gasfles. Op huishoudelijke koelkasten zijn de regelaars eenvoudige cappillaire buizen, het feit van spugen in de verdamper, waarvan de diameter van de pijpen groter is, zorgt ervoor dat de vloeistof kan verdampen. Alleen de lengte van het capillair verandert afhankelijk van de gebruikte vloeistof. Bovendien maakt deze voorkamer het mogelijk om elke druppel restwater te verwijderen ...
Goed hier heb ik de kleine venturi gemaakt, de buisdiameter is 5 mm aan de binnenkant. Ik heb een halsband gemaakt (dudgeon). Ik heb een balpenpunt op hem geënt, de pijp die moet komen is van het capillair (Diam 1 mm binnenin). Ik probeerde met perslucht de lucht door de venturi te persen. De waterdiffusie is geweldig :D . Een mooie mist. Het spuugt goed, maar de snelheid van de lucht die het luchtpistool verlaat is belangrijk. Ik weet niet of de spray net zo goed zal zijn met het motorvacuüm.
Goed deze keer denk ik dat ik de aanpassingen aan de Chopper opgeef. Ik ga naar een geweldige 5 rdv op mijn nieuwe post, maar niets verhindert om door te gaan met deze voor informatie over de Chopper.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/05/06, 13:36

Hallo allemaal
Een korte vraag aan deskundige Pantonizers.
Vandaag heb ik de montage 100% Pantone opnieuw gedaan op mijn mini-chopper.

Ik heb een Dell'orto 15 mm carburateur geïnstalleerd waarin ik benzine doorgeef. Het voorziet de reactor van 90% benzine en 10% lucht. Het luchtfilter van de carburateur is voor 90% geblokkeerd, maar ik heb een luchtinlaatklep aan de uitlaat van de reactor om meer lucht aan de motor te geven.
Ik begrijp niet waarom de motor rookt als een tweetakt.
Ik heb de originele brandstof opnieuw gemonteerd in plaats van oorsprong op de inlaatpijp. En er komt meer rook uit de uitlaat.
Ik had de indruk dat de motor zijn olie verbruikte.
Wat zeg je
Hoe verklaar je dit?
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 227-gasten