Mini Chopper

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/10/05, 16:07

Hallo Pitmix

een mondstuk van 8 mm! Op mijn 3,8 liter motor heb ik een 7 mm mondstuk,
Voor mijn 125cc experimentele motor heeft de goede carburateur een 3,2 mm mondstuk, wat, je moet begrijpen, wat in de reactor gaat is alleen brandstof met weinig lucht, een zeer rijk mengsel, de lucht noodzakelijk voor een soepele werking van de motor tussen na de reactor, (de juiste verhouding). Als u alles een perfect mengsel door de reactor laat gaan, zal de reactor het luchtvolume te groot zijn of de massa van de lucht is duidelijk groter dan brandstof om de motor te laten draaien. alle carburateurs die u in de handel zult vinden, zijn te groot, zelfs die van een verkleind model, het is noodzakelijk dat u ze gedeeltelijk sluit, of dat u ze wijzigt, het kan werken met een carburateur van bosmaaier of iets anders, maar u bent verplicht om de smoorspoel of de slager volledig om hem door een gat met een diameter van 3 mm te laten zuigen, dit maakt de carburateur vervormd in overmatige druk en de betekenis van de interne venturi van de carburateur is niet langer nuttig.
Normaal lukt het me op mijn kleine motor om het te laten draaien met stookolie zonder de componenten noch lucht noch stookolie te verwarmen, uiteraard is het noodzakelijk dat ik het bij afwezigheid start. wees niet meedogenloos op het water met kleine motoren die weinig warmte afgeven, vooral omdat alles in hetzelfde reactorwater stroomt en brandstof die de reactor snel koelt.
Als je water wilt passeren, laat de motor dan draaien met alcohol en voeg water toe aan de alcohol, meer dan 30% water dat je nodig hebt om de carburateur te verrijken, is zuinig, dun, voor de geur van vervuiling verbetert het. Het moet gezegd worden dat de alcohol die ik gebruik niet 100% zuiver moet zijn, maar een beetje water moet bevatten (ik neem alcohol, gesmolten, verkrijgbaar in de winkel) of bij de ijzerhandel in blik 3,8 liter.
Als u nu een bubbler wilt gebruiken in plaats van de lucht uit uw kleine carburateur in de open lucht te zuigen, zuigt u een bubbler aan met water dat u verwarmt met de rest van de uitlaatwarmte aan het einde van de reactor.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 22/10/05, 17:01

Oké André nogmaals bedankt voor de info die ik wilde om een ​​instelbare luchtinlaat te ontwerpen.
Ik had de lucht kunnen regelen die de brandstof binnenkwam. Uiteindelijk stopte ik hem volledig en verkleinde ik de brandstofuitlaat tot 2 of 3 mm met een tapverbinding
Ik zal foto's plaatsen om het duidelijker te maken.
Na een test merk ik dat de motor goed werkt, jammer dat ik niet met mijn kleine fiets kan rijden omdat ik alleen de verbruiks- en vervuilingstests nodig heb om erachter te komen of ik er ben.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/10/05, 18:06

Hallo,
Nee, verminder niet de output van de carburateur, verminder alleen de input of plaats een heel klein vliegtuigje. Het probleem met je carburateur is dat de interne venturi te groot is, of gebruik dus een houten carburateur (instelbare venturi dan de lage opening, je hebt niet genoeg brandstof. Je moet met de naald knoeien)
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 23/10/05, 17:19

Ok Andre, ik begreep niet alles, dus ik begrijp het beter. Ik heb je vorige bericht herlezen en nu is het duidelijker goed dat ik terugkom ...

Ik probeerde het water dat in de carburateur stroomt met een stofzuiger op te zuigen, net als mijn motor, er is bronwater dat passeert.
Ik zou opnieuw beginnen met een transparante slang om te zien hoe het water uit de brandstof komt.
Ik heb een test gedaan met de brandstof in deze staat. Het is altijd onmogelijk om de carburateurklep volledig te openen.
Merk op dat ik de watercarburateurklep alleen kan openen als de benzinecarburateur in de choke-stand staat. Als ik de choke verwijder wanneer ik de watercarburateurklep open, stopt de motor.
Dernière édition par PITMIX de 10 / 12 / 05, 23: 00, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/10/05, 20:43

Ik las de ideeën van "Rantamplan" op de kleine carburateurs op 125CM3 motor van een scooter, het leek goede ideeën te hebben. Blijkbaar zie ik geen demonstratie van de opkomst ervan. Misschien word ik hard gezocht.
Binnenkort een permanentie zal ik meer tijd hebben om te experimenteren en nieuwe oplossingen te vinden.
A priori is het nodig om veel testen te doen om tot iets te drinken te komen :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 29/10/05, 17:51

Goed deze keer heb ik tests gedaan met een volledig waterdicht systeem om water naar de reactor te brengen (koelkastregelaar). Het is natuurlijk een vergissing, omdat in dit geval de leidingen vacuüm trekken en het water in vloeibare vorm wordt opgezogen, dus precies het tegenovergestelde van wat ik wil. Ik nam mijn watercarb en ik zoog het water eruit met een stofzuiger. Door een transparante slang zag ik dat deze nog steeds uit het water uit mijn carburateur kwam, maar veel minder dan met het waterdichte systeem. Onmogelijk om een ​​fijne spray te verkrijgen. Je moet proberen het water te verdampen voordat je het opzuigt door het op de pot te projecteren.
Dus ik denk dat het eenvoudigste systeem voor het zuigen van met water verzadigde stoom de bubbler is. De brandstof op een kleine motor zoals die van mij is bijvoorbeeld alleen bevredigend met alcohol, zoals Andre mij al heeft bevestigd. Dus ik denk terug aan de bubbler voor waterdoping. Maar eerst zal ik proberen alcohol, diesel en anderen te zien.
In ieder geval werkt doping met olijfolie. Eindelijk verandert het ... de uitlaat ruikt naar olijfolie en rookt niet.
Morgen krijg ik een volle tank alcoholversterker.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 30/10/05, 16:41

Nou, in feite is de hitte beter geworden van mijn zilveren verkopers, dus heb ik mijn reactor volledig ontmanteld. Het geeft me de mogelijkheid om het helemaal opnieuw te doen. Deze keer zal het korter zijn. Ik geloof ook dat ik het opnieuw in elkaar zet met twee bubblers en door al het product dat de reactor verlaat op te zuigen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 30/10/05, 18:33

Probeer te kijken of je het in plaats van het luchtfilter in plaats van het filter kunt plaatsen (ik heb het elders al verteld;)). Dit geeft je chopper een meer opvouwbaar uiterlijk aan je motorfiets en stelt je in staat om een ​​rondleiding door de tuin te maken (indien niet goedgekeurd op de openbare weg).

Het is dom, maar als je de toeschouwers niet op je fiets berijdt, zullen ze denken dat het jouw motor is ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
geurtje
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 09/02/05, 13:44
Plaats: Rochefort aan zee




par geurtje » 30/10/05, 19:02

Reactie op vtajmb:

Wat betreft de pantonisatie van de briggs en stratton, adviseer ik u om een ​​assemblage te maken die niet te hard werkt, omdat ik een motor als deze heb pantonized en ik 4 cilinderkoppakkingen liet scheten, inclusief een zelfgemaakt koper. ..
Het echte probleem is dat de ontsteking niet instelbaar is (in ieder geval voor mijn motor) en omdat het optimale pantonized-mengsel veel sneller en met veel meer geweld explodeert dan een traditioneel mengsel, riskeer je om wat kleine problemen te hebben
Hier, als je recepten voor vallen wilt vermijden, neem dan contact met me op, er zijn een paar dingen die je niet met deze motor kunt doen ...


Veel geluk voor iedereen.
Arend
0 x
405 Diesel Break 4,8l-olie voor 100 kms ... en niets meer ^^ !!!
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 30/10/05, 23:25

Bedankt Tang, voor het delen van je ervaringen met betrekking tot de pantonisatie van de Btiggs § Stratton.
Ik wil de Briggs § Stratton 5 Ch van mijn oude helmstok pantoniseren. Ik zal tevreden zijn met doping met water om de carburateur niet te hoeven verplaatsen en daarom de snelheidsstang operationeel te houden (automatisch gas geven als de motor het moeilijk heeft). Ik aarzel tussen het injecteren van Pantone-gas, hetzij in plaats van het luchtfilter (het zal de carburateur verwarmen) of rechtstreeks in de inlaat (betere zuigkracht, maar een klep nodig bij de uitlaat van de bubbler om de motor af te sluiten).
Wat denk je?
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten