waterinjectie methoden in pantone / motor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

waterinjectie methoden in pantone / motor




par Andre » 22/07/07, 04:59

Dag
Er zijn veel systemen

bubbler
Stoomgenerator (Michel)
Carburateur (ZAC)
Vernevelaar
Mechanische injectie (MMM, Michelm)
Uitlaatgassen sproeien. (tussen de eerste bewerkingen die ik had meegemaakt. soms moet je teruggaan)

Ik vergat een andere die ik heb getest en die goede resultaten gaf
met een kleine stroom uitlaatgassen een aquariumachtig pompen met waterretour en uitlaatgas in de bubbler (een van de beste systemen vanwege zijn eenvoud, wat een melkachtige mist geeft, maar ik moest opgeven vanwege het barre klimaat in de winter ..)


Ik test een waterinjectiesysteem met de uitlaatgassen
het systeem is op het principe van de airbrush, de druk van de uitlaatgassen is in de orde van 1 bar voor de turbo afhankelijk van de snelheid, de injectie van de uitlaatgassen gebeurt via een klein gaatje van 1/8 beschikbaar van de injector maakt een venturipomp om de lucht met de waternevel mee te voeren, het water komt er in fijne emulsie uit met een luchtstraal in de open lucht.
Bij de montage met heet gas is het nog fijner.
Voor de eerste tests is het vrij overtuigend, het blijft om de duur in de tijd te weten, weerstand tegen hitte, materialen die de openingen verstoppen met koolstofdeeltjes in de dieseluitlaat, enz.
het punt dat nog moet worden geregeld, is de gereguleerde stroom
Afhankelijk van het vermogen was het met een carburateur en venturi ongeveer zelfregulerend.
hoewel met uitlaatinjectie bij lage snelheden weinig druk weinig injectie,

De belangrijkste fout met de carburateur die een zekere onderdruk vereist bij de inlaat van de reactor, dus een klein mondstuk om goed te sproeien en bij een snelheid van 80kmh moeilijk om de carburateur te laten werken, een ander nadeel gebrek aan lucht met de mist de reactor houdt niet van verzadigde lucht of grote druppels.
Met de injectie plus is dit probleem van depressie bij 80 km / u opgelost. Zoals ik al zei, ik weet hoe ik de reactor boven de 100 km moet bedienen met acceptabele prestaties, maar ik werk eraan om hem functioneel te maken op 80 km / u en indien mogelijk in de stad te rijden met een gemiddelde auto.
De temperatuur van de reactor is een van de bedrijfscriteria, er is een minimumdrempel, maar het rendement van de reactor is niet recht evenredig met de hoge temperatuur.

de temperatuur en het product dat de reactor binnenkomt hebben meer invloed dan de kwaliteit van het reactorsamenstel.
Beeld

Beeld

Afbeeldingengalerij met PicTiger
Andre
0 x
diablotruc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 26/03/06, 22:10




par diablotruc » 23/07/07, 23:05

Bonjour à tous

Ik kom terug voor een wandeling om André wat info te geven.

Off topic, maar ik wilde het zeggen: ik ben een van de mensen die verslaafd zijn aan econologie en die momenteel niet de middelen hebben om hun praktische bijdrage te leveren. Het is niet het verlangen dat ontbreekt, maar andere imperatieven vreten me op dit moment al mijn tijd op. Omdat ik niet met je kan experimenteren, blijf ik je vaak in stilte lezen. Ik begreep dat het niet goed werd ontvangen, neem me niet kwalijk, maar uw onderzoek en uw toewijding boeit me zo erg. Ik maak van deze gelegenheid gebruik om u allen te feliciteren en ik moedig u aan om door te gaan.

Voor André,

Ik werk in een laboratorium dat soms heel rare analytische apparaten gebruikt. Er is er een die mijn aandacht al een tijdje trekt. Het is de ICP (Inductively Coupled Plasma) waarmee de concentratie van verschillende chemische elementen in oplossing kan worden bepaald door ze in een plasmagas te injecteren. In feite is het het vernevelingsgedeelte dat interessant is, ik zou een foto voor je moeten maken ...

1 - De vernevelaar:
De vloeistof wordt in een mondstuk van glas of teflon gebracht door een fijn capillair en door een kleine peristaltische pomp met variabele snelheid (dus variabel debiet aanpasbaar aan de snelheid van een automotor) die wordt verneveld door lucht of gas bij een vrij lage druk van de volgorde van 1 tot 2 bar bij lage doorstroming (druk herstelbaar na turbo?)

2 - Vernevelingskamer:
De vernevelaar stuurt een fijne nevel een kamer in en creëert een cirkelvormige stroom. Aan de zijkant van de kamer, in de richting van de stroom, bevindt zich een lucht- of gasinlaat om de vernevelde vloeistof naar de plasmabrander te drijven die zich erboven bevindt. Aan de onderkant van deze kamer bevindt zich ook een mondstuk dat een deel van de vloeistof opvangt die de tijd heeft gehad om druppels te vormen
Doordat het geheel in glas zit is het mooi om te zien en tijdens het gebruik is de gevormde mist nauwelijks zichtbaar.

minpunten:

lage stroomsnelheden van 1 tot 7 ml / minuut (rond de 400 ml per uur is al niet slecht!)
de prijs van deze onderdelen (ik heb geen cijfers, maar zoals alle hightech spullen moet het zwaar zijn!)
De kwetsbaarheid van het glas dat de nevel vormt.

Hieronder is een commerciële link met enkele foto's

http://fr.geicp.com/cgi-bin/site/wrappe ... e_seaspray
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/07/07, 06:11

Dag
Omdat ik niet met je kan experimenteren, blijf ik je vaak in stilte lezen. Ik begreep dat het niet goed was gezien,


Niet goed gezien dat hangt af van wie oordeelt .. Niet iedereen heeft de tools en de mogelijkheid om vergaderingen te maken ,, Op de forum de inbreng van alle kennis is erg nuttig ..

2 - Vernevelingskamer:
De vernevelaar stuurt een fijne nevel een kamer in en creëert een cirkelvormige stroom. Aan de zijkant van de kamer, in de richting van de stroom, bevindt zich een lucht- of gasinlaat om de vernevelde vloeistof naar de plasmabrander te drijven die zich erboven bevindt. Aan de onderkant van deze kamer bevindt zich ook een mondstuk dat een deel van de vloeistof opvangt die de tijd heeft gehad om druppels te vormen
Doordat het geheel in glas zit is het mooi om te zien en tijdens het gebruik is de gevormde mist nauwelijks zichtbaar.


Tijdens mijn oude pogingen om stookolie met de uitlaatgassen te vernevelen, realiseerde ik me ook dat het goed werkte in een kamer met een bepaald volume (de wanden moeten uit de buurt van de straal zijn en er moet een hoge temperatuur zijn om de druppels vluchtig te houden, ongeacht de methode om vooral bij hoge stroomsnelheden te vernevelen, we maken altijd grotere ongewenste druppels zelfs meer met water dan met brandstoffen.

In de tests is de productie van aerosol in de open lucht redelijk goed gedaan, heb je niet te veel druk nodig van 10 pond als het goed is afgesteld, de druppels vliegen en stijgen in de lucht een beetje als zeepbellen maar niet zichtbaar voor het oog, het duurt krachtige verlichting van onderaf om het effect te zien, maar zodra we proberen te vervluchtigen in een beperkt kanaal is er veel verlies op de muren.
Dit verklaart waarom wanneer we een relatie leggen met het verbruik van water zuinig is, we vaak vergeten dat de grote druppels die in de reactor zijn terechtgekomen, nutteloos waren.

Momenteel vallen de druppels die blijven plakken in een minibol in de uitlaat voordat ze de reactor binnendringen, dit is geen goede oplossing.
De volgende stap zal zijn om direct in de watertank te vervluchtigen en bovenaan alleen het vluchtige te verzamelen, het is een beetje wat ik met een pomp-bubbler gelukt was, om al die kleine druppels die er zijn in suspensie te houden. 'Lucht naar schitteren als je ze flitst, je hebt een goede hoeveelheid lucht nodig, het uitlaatgas dat wordt gebruikt voor het spuiten is niet genoeg, daarom voeg ik lucht toe ...

Wat is de rol van het vernevelde water in de plasmatoorts?
Welk% van het water wordt in de kamer opnieuw gevormd in vergelijking met de vernevelde?

bij een vrij lage druk in de orde van 1 tot 2 bar bij een laag debiet (druk herstelbaar na turbo?)

met de turbo werkt het prima en ik had liever gehad, het is schone lucht is heet, maar de turbo begint onder druk te komen rond 2000 tpm en wordt interessant bij 3000 tpm, omdat ik eraan werk om de motor op lage snelheden te laten draaien, stad en platteland, de motor draait op 2500 tpm bij 100kmh en het is van 90 naar 110kmh dat ik wil dat de reactor zuinig is, ik nam de uitlaatgassen precies op de plek van de ERG-klep.

Vervluchtiging van diesel met een uitlaatstraal in mijn eerste assemblages

Beeld


Bubbler pomp in het principe van aquariumpompen met uitlaatgas mooie verneveling en herstel bovenaan de bubbler
Beeld

Upload foto's met PicTiger
Andre
0 x
diablotruc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 26/03/06, 22:10




par diablotruc » 24/07/07, 16:45

Hallo Andrew,

Het apparaat wordt gebruikt om ionen in oplossing in water bij zeer lage concentraties te analyseren. Water dient dus als oplosmiddel. Het kan puur of zuur water of een ander oplosmiddel zijn. In het laatste geval wordt de vernevelaar gemaakt van teflon. Door het plasmagas te passeren, krijgt het een specifieke kleur die het mogelijk maakt om het element en zijn concentratie te bepalen.

Voor volumes denk ik dat minstens 1/3 van het vernevelde water wordt opgenomen in de bodem van de kamer en dat alles op kamertemperatuur gebeurt. (We kunnen ons afvragen wat er bijvoorbeeld gebeurt bij 60 ° C?)
Dit materiaal is vrij klein: de vernevelaar op ~ 6 cm lang in totaal en de kamer 6 cm in diameter en 5 cm hoog.
Maar het laat nog steeds toe om tussen ~ 50 en 400 ml water per uur te vernevelen en is bijna onverschillig voor druk of depressie.

Als ik een manier vind, zal ik proberen wat foto's te maken. De link van het laatste bericht geeft al een idee van het materiaal.

Voor de prijs moet het oplopen tot ~ 400 euro voor de kamer en minstens evenveel voor de Pfouuuu-vernevelaar! Er ontbreekt nog de peristaltische pomp enz. Eerlijk gezegd denk ik dat er een manier is om te sleutelen aan iets minder precies dat bijna net zo goed werkt.

@ + Thierry
0 x
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 24/07/07, 23:17

hello,


Ik zag de links en deze cheat lijkt veel op een airbrush - "airbrush". - en is zeker veel goedkoper en in roestvrij staal. Een airbrush heeft veel mogelijkheden om het drukniveau en het vermeende spuittype etc. aan te passen. Maar ik weet niet wat de minimale druk is om het te gebruiken.
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen

Gilgamesh
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 24/07/07, 23:33

Ik kwam een ​​vernevelaar tegen bij L'Enchanteur Arthur die rechtstreeks op het netwerk kan worden aangesloten.

Beeld

http://www.utahbiodieselsupply.com/washingsupplies.php

Het is uitgerust met dit soort mondstuk voor 1.89 l / u (maar onder welke druk ??):
Beeld

Er ontstaan ​​2 technische problemen bij het gebruik hiervan om een ​​watermotor aan te drijven:

1) onder druk zetten
2) regeling van de geïnjecteerde hoeveelheid

Ik denk dat een GVI eerlijk gezegd uiteindelijk eenvoudiger en betrouwbaarder is (een rookmachine kan zich opbouwen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 25/07/07, 16:19

Ik denk dat een GVI eerlijk gezegd uiteindelijk eenvoudiger en betrouwbaarder is (een rookmachine kan zich opbouwen)

tenzij je gedestilleerd water gebruikt ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 25/07/07, 18:02

Nou, het was meer voor de regelgeving dat ik zei dat ...

De schaalverdeling was de "malus" ...
0 x
diablotruc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 26/03/06, 22:10




par diablotruc » 26/07/07, 22:46

Hello to All

Ik ben ervan overtuigd dat Michel's GVI in de huidige stand van zaken de gemakkelijkste oplossing is om te implementeren. Bovendien, als de montage netjes is, heeft het bijna alleen maar voordelen. Nogmaals gefeliciteerd met deze vondst… En het is zeker niet de laatste!

Aan de andere kant, om de effecten van de temperatuur van de geïnjecteerde vloeistof, de ideale hoeveelheid, etc. al dan niet te valideren. montage met een efficiënte vernevelaar is misschien niet slecht.

Voor degene (de nevel) die ik hierboven heb gepresenteerd, wordt de stroomvariatie gedaan door middel van een zeer kleine peristaltische pomp met variabele snelheid.

1 - We zouden kunnen overwegen om dit type pomp aan te sluiten op het motortoerental (mechanische transmissie met mechanische variator om het debiet / motortoerental te veranderen)

2 - Verhoog geleidelijk de watertemperatuur van ~ 20 ° C tot <kokend net bij de pompuitlaat voor de vernevelaarinlaat. (zonder de verwarming van de vernevelkamer te vergeten)

3 - Werk aan de verdieping in de montage

4 - Zodra de juiste parameters zijn ingesteld, verandert u de pH van het water ...

Het idee is er, maar we komen altijd terug op hetzelfde probleem, het gebrek aan middelen. Om het goed te doen, zou het geld, een testband, tijd ... Kortom, een klein wonder.
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 26/07/07, 23:39

Hallo duivel! (grappig je bijnaam!)

Bedankt voor je complimenten !

diablotruc schreef:1 - We zouden kunnen overwegen om dit type pomp aan te sluiten op het motortoerental (mechanische transmissie met mechanische variator om het debiet / motortoerental te veranderen)


Uw idee is niet slecht, maar het probleem is dat de stand van de versnellingshendel van de pomp niet overeenkomt met een constant vermogen aan het stuur ... de interne regeling maakt de zaken bijzonder ingewikkeld ...

Dus het beheersen van uw verneveling op het gaspedaal zou contraproductief zijn ...
Het beste zou zijn om het tot slaaf te maken door een K-sonde die in de uitlaatleiding is geplant, en daar zou het significant zijn (hoe meer het dwingt, hoe meer het opwarmt ...) en ongetwijfeld gemakkelijker te bereiken ...

Het idee is er, maar we komen altijd terug op hetzelfde probleem, het gebrek aan middelen. Om het goed te doen, zou het geld, een testband, tijd ... Kortom, een klein wonder.


Voor het wonder zorgen wij ervoor ... : Lol: 8) 8) 8)

A +++

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten