Mercedes 300TD experimenten Pantone

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 25/07/08, 15:16

Hallo iedereen.

Nieuwe testrondreis Parijs Auvergne maar zonder water, de injector werd in beslag genomen, hij belandde met de leeftijd.

Ga 3h50 (385km) dus sneller dan normaal 9,18L / 100 km
Auvergne kalm rijden 8,32L / 100 km
Terug (minder belast) 3h45 dus nog sneller 8,39L / 100 km

Conclusie:

1 °) De terugkeer (met minder lading in het algemeen, maar niet altijd) is altijd veel zuiniger en ik heb er moeite mee te weten waarom: de wind ziet er niet noodzakelijkerwijs sterk of gunstig uit, erg laag hellend, afwijkende brandstof in de Auvergne ?!

2 °) De injectie van water doet niet veel !!! Ontgoocheling!
Het is bijna beter zonder water, maar het is waar dat de weersomstandigheden (wind, temperatuur) en een beetje lading anders zijn.

Ik heb de temperatuur gemeten aan een zijbuis (1 2 roestvrijstalen reactorbuizen die niet worden gebruikt, afgesloten met steenwol) op de turbo-uitlaat:

Max: 400 ° C laad 135 km / u lang bergop op de snelweg
Gemiddeld: 250 naar 300 ° C 120 naar 135km / u op de flat
Min: 200 naar 250 ° C 90 naar 120 km / h op de flat

Ik heb het gevoel dat mijn stoomgenerator die verder onder de auto is geplaatst, niet heet genoeg mag zijn! Ook al heb ik geïsoleerd.

Ik denk dat de assemblage gewijzigd moet worden en gebruik de 2-roestvrijstalen buizen aan de zijkant naast de reactor om een ​​stoomgenerator te maken die een volume versteviging boven en vervolgens de reactor (die zich in het midden bevindt) zal voeden. Ik denk niet dat ik het warmer vind zoals de locatie, zonder al te ontsnappen.

Michel
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 25/04/09, 15:28

Bonjour à tous

Het was lang geleden dat ik metingen had gedaan of de auto had gebruikt.

Ik heb alles gedemonteerd (de waterinjector is volledig HS, in beslag genomen) Ik heb een directe uitlaatleiding (roestvrijstalen buis) geplaatst, geen krimp geen buis, geen reactor, geen venturi of vlinder, enz.

resultaat:

de motor werkt beter uiteindelijk is hij krachtiger voelt hij aan versnelling,
Verbruik (slechts één maat voor de gebruikelijke reis) is niet belangrijker of minder!

Ga 8,65 L / 100 km (385 km snelweg en nationaal) 4 uur, voertuig goed beladen (ongeveer 150 kg) en 2 mensen, weer: een beetje regen.

Terug 8,36 L / 100 km 3h45 voertuig zeer licht belast en altijd bij 2, weer: sec.

Ik moet zeggen dat mijn verschillende montages niet economisch zijn!
Deze auto is waarschijnlijk niet de beste auto om te veranderen: niet genoeg lading permanent, turbo die warmte verliest ...

Ik weet dat André met zijn oude 300TD (123-serie minder krachtig) veel beter kan, maar met een bepaalde klemming. Ik vraag me af of het zinvol voor me is, ik verlies veel interesse in het hebben van een krachtig voertuig ...
Ik had op een 250TD moeten doen zonder turbo, het is veel meer gevraagd.

Als ik nog tijd over heb zou ik een eenvoudige waterinjectie proberen om de perslucht van de turbo te koelen (er is geen warmtewisselaar op dit model) zonder de motor vast te klemmen door een reactor of andere om te zien als het de prestaties en vervuiling een beetje verbetert. Niet te veel water, natuurlijk mag u geen thermische schokken veroorzaken op de kleppen enz.

Goede essays voor iedereen!

Michel
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/04/09, 04:37

Hallo MichelM

de motor werkt beter uiteindelijk is hij krachtiger voelt hij aan versnelling,
Verbruik (slechts één maat voor de gebruikelijke reis) is niet belangrijker of minder!

Ik weet dat André met zijn oude 300TD (123-serie minder krachtig) veel beter kan, maar met een bepaalde klemming. Ik vraag me af of het zinvol voor me is, ik verlies veel interesse in het hebben van een krachtig voertuig ...


Wat mij opviel in het clampdown uitlaatvermogenverlies komt alleen tot uiting bij hoge toeren en de uitlaattemperatuur neemt toe.
Een klemopname die een goed verlies geeft aan de versnelling op de 300 Turbo, in feite is het de turbo-vertraging bij het sturen van druk op het middenrif van de injectiepomp, zelfs als je het pedaal dat niet wil stuur gasolie
Ik zet een terugslagklep op de luchtleiding van de turbo die met een kleine reserve op de injectiepomp gaat, het voertuig is meer coöperatief geworden.

De toelatingsbeperking, het minst mogelijke dat ik nodig had toen ik met een watercarburator liep, maar meer inspuiting heeft

Eigenlijk een probleem met mijn motor, antivries droogt ergens, ik zeg dat het de waterpomp is, moeilijk te zien? als ik de plug van de eerste expansievaas plaats, controleer dan alles in de bestelling ..

Voor de doping met het water waarmee ik 48350km maak. Ten slotte is mijn verbruik gestegen naar 8,70 en nu 9,5 liter dezelfde cijfers als zonder reactor, maar vorig jaar november heb ik 5, 9litres naar 100km nauwkeurig kunnen meten
Daarnaast een gebrek aan vermogen, zoals ik gewend was
Na het maken van verschillende wijzigingen, geen verbetering, ging ik terug naar de oude watercarburator, hetzelfde.
Ik stond op het punt de reactor te ontmantelen,
Om eindelijk te zien dat de reactor volledig is afgesloten door de (kalksteen?), Passeerde ik de luchtdruk om hem te ontgrendelen, bereid ik een systeem voor om een ​​spoeling te maken met een pomp en reinigingsvloeistof voor de radiator.
Ik zal een kleine inname van depressie aan de ingang van de reactor installeren om de interne bloedsomloop af en toe te controleren

Wat verbaast me dat op de forum degenen die al langer ervaring hebben met waterdoping zijn zich niet bewust van deze problemen? Ik denk dat de hoeveelheid azijn in het water niet genoeg is om vervuiling te voorkomen, anders zal het alleen regenwater moeten werken.

Andre
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 26/04/09, 11:26

Hallo André en bedankt voor je snelle reactie.

Ik vond geen kalksteenafzetting, maar de injector was volledig in beslag genomen, onmogelijk om de naald te verplaatsen.

Het is niet zo eenvoudig om een ​​watersysteem lange tijd (meerdere jaren) operationeel te houden, in de watercarburateur ontbrak het aluminium met andere metalen, afzettingen werden gevormd in het stilstaande water (als men niet draait) niet vaak), kunnen zich groene "algen" vormen in het filter en de tank!
Aan de andere kant heeft de messing tandwielpomp (Conrad) goed weerstand geboden.

Ik werkte alleen met gedestilleerd of niet-kalkhoudend water.

Op de fiets (Voxan) is het koud walsen dat het filter en de pomp bevriest!

Voor de 300TD denk ik dat ik een beetje teveel zwart roet in de uitlaat en de reactorbuizen (buiten) had.
Verontreinigingsmetingen (technische controles) zijn nooit verbeterd.

Voor de anderen die tests maken denk ik dat velen het opgeven, ik had een contact aan het begin van een andere met een 300TD-turbo (124-serie) Ik had geen nieuws Ik vermoed dat het niet gebeurde werkte ...


Michel
0 x
Neofreespirit
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/11/10, 16:04




par Neofreespirit » 11/11/10, 12:51

Hallo,

Ik neem contact met u op omdat ik de G + (waterdamp) in mijn autotest wil installeren: 1.9 1991L 300L BX die meer heeft meegemaakt dan 000km XNUMXkm.
En ik zou het graag willen installeren met een persoon (of mensen) met ervaring en ook met soldeer / soldeerapparatuur die ik niet heb. (Voor nu)

Ik weet niet hoe ik moet solderen of lassen (behalve stalen patés) en ik zou het zo snel mogelijk willen doen, ik zal voor het einde van het jaar in de pas in Portugal vertrekken om de eerste test te doen :). Als niet later dan januari 2011 ...

Ik ben heel mobiel om naar de verzamelplaats te gaan, beschikbaar en zeer gemotiveerd. Ik kan de meeste onderdelen inox, koper en anderen (bijna allemaal) brengen.

Zou dit nieuwe collectieve avontuur iemand (een paar) behagen?

Als u dit niet wilt en / of niet kunt, kunt u mijn contactgegevens dan naar uw kennissen sturen die voor deze experimenten zouden vertrekken.

Neem anders contact met me op als je wilt.

Bedankt voor je aandacht en begrip

Tot snel
Georges
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten