Mercedes 300TD experimenten Pantone

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 17/07/07, 23:15

Hallo Michel
Moed voor jou. Het is niet eenvoudig om de auto te hacken, vooral omdat je nog steeds genoeg werk in huis hebt, denk ik.
A+
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 18/07/07, 12:55

hi Pitmix
Ja werk in het huis en bovendien nog een oude Auvergne om de tijden te herstellen dat ik de WE zou missen!
Nou, wanneer is er een bijeenkomst van voertuigen gedoteerd met water in de regio Parijs? Een parade op de Champs Elysees of voor het Ministerie van Ecologie !!
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/07/07, 15:59

Niet op zaterdag 21 omdat ik blijvend ben, maar zondag is geen probleem : Cheesy:
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne

flowmeter




par MichelM » 04/11/07, 15:00

Bonjour à tous
Nee, ik rol niet of zo weinig (dus ik vervuil niet!).
Ik wilde een piëzo-elektrische sensor testen die op een injectieslang (staal) is gemonteerd om de openingstijd van een injector te meten en zo het momentane verbruik af te leiden.
Ik weet dat het werd gebruikt om een ​​mechanische injectie dynamisch te blokkeren: het detecteert de vervorming van het metaal op het moment dat de druk stijgt en we leiden de opening van de injector af.
Dus maakte ik een test: een piëzo-cel tussen aluminium onderdelen die de vervorming zal overbrengen.
Als ik mijn bewerking niet te strak zet, wordt het signaal waarschijnlijk sterk geparasiteerd door de trillingen.
Als ik het goed schudden Ik heb een signaal, maar het probleem is dat het is klein en ik ondanks de afgeschermde kabel naar een component 50Hz verstorende en bovendien een DC-component van ongeveer 200mV gemakkelijk te verwijderen. Ik geef toe dat ik op dit moment niet gemakkelijk een bruikbaar signaal achterlaat om het verbruik af te leiden!
Ik vraag me af of ik niet terug zal gaan naar de klassieke flowmeter!
Enkele foto's van de samenstelling van de sensor en het signaal, het is niet gewonnen! Ik zou misschien meerdere piezo-cellen in plaats van één moeten plaatsen om een ​​sterker signaal te krijgen ...

Michel

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Flowmeter




par Flytox » 04/11/07, 18:48

Hallo MichelM
MichelM schreef:Bonjour à tous
Als ik mijn bewerking niet te strak zet, wordt het signaal waarschijnlijk sterk geparasiteerd door de trillingen.
Als ik het goed schudden Ik heb een signaal, maar het probleem is dat het is klein en ik ondanks de afgeschermde kabel naar een component 50Hz verstorende en bovendien een DC-component van ongeveer 200mV gemakkelijk te verwijderen. Ik geef toe dat ik op dit moment niet gemakkelijk een bruikbaar signaal achterlaat om het verbruik af te leiden!


Probeer de dikte en het gewicht van het halve stuk dat de piëzo-kant van de pijp omsluit aanzienlijk te verminderen. Je stuk is dik en stijf, als je het te hard aandraait, kun je voorkomen dat het lokaal gaat zwellen en andere geluiden verzamelen dan de zwelling van de pijp.

Beeld

Aan de kant van de piëzo die de trillingen opvangt zou het bijvoorbeeld nodig zijn om het "koppelmiddel" van het vet aan te brengen (dat de geluiden en echo's goed doorlaat). Zelfs een dikte van enkele micron lucht verhindert inderdaad volledig het passeren van ultrageluid.

Aan de andere kant van de piëzo die geen trillingen ontvangt, kun je iets zwaar en absorberend plakken (in sommige ultrasone sensoren gebruiken ze wolframpoeder met araldite). Dit is om echo's in de sensor zelf te voorkomen / verzwakken. Het is duidelijk dat je minder vreemde signalen (rebound) op het scherm van de oscillo zult hebben.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 04/11/07, 23:21

Piezosensoren fournisant een zeer hoge impedantie signaal (belasting weerstand van 1mega ohm piëzo is bijna kortsluiting !!!) Ik denk dat te elimineren om elektrische ruis moet een versterker gevolgd door te zetten een filter direct aan de onderkant van de piezo waarbij de stroom die in de kabel vloeit iets meer consequent is (vermogen van de versterker + signaal lage impedantie), het zal minder storend zijn ....
om niet onnodig het signaal van de piezo te laten circuleren kan het gebruik van een opamp met hoge impedantie (bi fet) van de soort TL 071 of 072 verstandig zijn ....
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 27/04/08, 15:00

Hallo iedereen.

Ik had niet lang met de auto gereden, ik heb de celpiezo niet voor deze test gegeven: keer als altijd terug naar Parijs Auvergne. Ik zie altijd een hebzuchtige go die terugkeren wanneer het het tegenovergestelde van de limiet zou moeten zijn!

Ga 385 km heel erg laag wind, goed beladen auto (bij 3 plus gereedschappen en verschillende) 130 snelheid, 110, 90, teller. Zeer weinig verkeer en geen vrachtwagens.
Gemiddelde snelheid 96 km / h, verbruik 9,26L / 100km (ELF-brandstof) met ongeveer 3 L water, depressie in het algemeen bij 50 mm kwik. 120 reactoruitlaattemperatuur bij gemiddeld 150 ° C (110 tot 130 km / h).

Auvergne 391km leeg maar verschillende wegen inclusief berg met sterke acceleratie om de auto te laten herleven die zwaar en in een boxed car is. Extreem variabele reactoruitgangstemperatuur van 90 tot 160 ° C. Rijden niet zo zuinig en met korte ritten en de stad. 8,84L / 100km.

Terug 385 km ten noorden wind zo laag is niet gunstig, een aantal vrachtwagens dubbele snelheid + 5 km / h gemiddeld: (! Supermarkt brandstof) 101 km / h, het verbruik 8,65L / 100km. Een beetje minder kosten (ongeveer 3%).
Depressie is iets sterker tussen 50 en 100 mm kwik.

Ik heb moeite met begrijpen hoe meer ik snel rol, hoe meer ik gas geef en hoe minder ik verbruik! Terwijl ik een beetje snel rijd, hoef ik de reactor niet vaak op te hangen en aan de andere kant meer te versnellen zodra ik het systeem beter kan opstarten ...?!

Het zal een dag duren voordat ik de rondreis maak met niets om het verschil te zien, of hervat mijn bewerking met de flowmeter om echt te weten of er een verschil is afhankelijk van de belasting en snelheid! Het is waar dat deze 145CV-auto niet vaak volledig op de weg wordt geladen met een constante snelheid, zelfs op de snelweg vergt het aanzienlijke stijgingen om naar de motor te vragen.

Nu, terwijl ik de meeste tijd op een motorfiets rij, heb ik een dopingmonster met waterdamp voorbereid, een voorbeeld om te volgen ...

Michel
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/04/08, 17:06

Hallo MichelM

Gisteren verbruikstest bij lage snelheid rijden, veel 50kmh gebied en dorp oversteken en verschillende haltes
Het was het soort gedrag dat het systeem niet begunstigde
Moge het erger worden had ik 204 km met 12,4 liters ..
(uiteraard voor sommigen ziet het er niet goed uit, maar auto 3 automatische liters, rem stopt bij rood licht en stopt ..)
Ik enkele wijzigingen met een niveaudetector in de SGS, weg nagenoeg droog, net suffisamant water de elektrische sonde en de noodzaak om handmatig te voeden met een kleine pomp zoveel mogelijk te houden, vergt uiteraard toezicht constant, maar voordat ik volautomatisch investeer, wil ik weten welke parameters moeten worden gecontroleerd.
Het blijft aan mij om het verbruik van water bij lage snelheden te bepalen
in het begin afbreken lijkt het me dat er meer water nodig is bij lage snelheden dan stroom op de snelweg ?? Ik moet het nog steeds bevestigen en begrijpen waarom? het lijkt mij onlogisch
maar als we testen doen, moeten we verrassingen verwachten.

Voor de uitlaattemperatuur van de reactor is deze variabel zodra de motor warm is tussen 120c 185c het vaakst 140c 150c

Voor uw cijfers van vorig jaar had ik hetzelfde probleem zuiniger op 100kmh, 110kmh dan in de gebieden 50km en 70kmh en 90kmh,
Ik ging injectoren krijgen van a forum Tigman en zie zijn constructies, wanneer twee doe-het-zelvers elkaar ontmoeten, zijn er velen die zeggen ...

Op de 300D 123 zijn de originele injectors DNOSD 240 met een klein centraal gat, ik zal DNOSD 261 testen zonder een centraal gat dat iets hoger is geteerd.
De nieuwe filter diesel Mercedes Ik heb de indruk dat de nagetrokken micron moelijk om te wandelen in olie, maar Amerikaanse diesels GM of Cumins wandelen met 10microns?

Andre
Dernière édition par Andre de 28 / 04 / 08, 06: 26, 1 keer bewerkt.
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 27/04/08, 19:22

Hallo André

6 L / 100km is uitzonderlijk! Consumptie naar aanleiding van de technische evaluatie zijn 9,4L om 90km / h 13L om 120km / h 10,4L stadsrit voor automatische 300TD 123 serie (zonder turbo) en mijn drankjes toen had ik een en waren tussen 9,5L 11L.
Is het met 100% olie?

Ik heb misschien een probleem dat mijn stoomgenerator een beetje ver van de reactor staat, hij staat onder de auto (onderste deel van de uitlaat) en ik vraag me al heel lang af of de temperatuur voldoende is. Ik zou alles moeten ontmantelen en de assemblage moeten aanpassen: kortere reactor en stoomgenerator vlak naast de maximale warmte, maar ik ben bang om de reactor in dit geval te bevochtigen ...

Michel
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/04/08, 06:22

Dag
Is het met 100% olie?


Het is diesel, met olie, het is me niet gelukt om te verspillen onder de 7,5-liters 100km en vaak 8 km 100km
Ik zal de injectoren veranderen en ze hoger tarreren voor de olie
In het voorjaar heb ik nog steeds een paar problemen met oliefilters op olie, ondanks een goede spoeling, een langdurige stop als je al met olie hebt gelopen, het zijn een soort van reinigingskanalen (zelfs de meter heeft brandstof ontbreekt, het zal een schoonmaakbeurt nodig hebben)

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 238-gasten