Mercedes 300TD experimenten Pantone

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

De buisspeling is gebruikelijk: 1 mm




par RolCopter » 24/05/07, 16:12

goedemorgen

pitmix
welkom
Wat zijn uw temperatuurmetingen op de WV RolCopter?
Het kan zijn dat je hetzelfde probleem hebt als ik.
Ik heb nog geen tijd gehad om hiernaar te kijken.
Ik vermoed dat het een probleem is met te veel kanaalbeperking rond de stuurpen.


De buisspeling is gebruikelijk: 1 mm

door michel
Bonsoir à tous
Het is verrassend dat hij niet warm wordt, ondanks mijn weinig gebruikte motor (en het is een diesel die minder warm wordt), de aanwezigheid van de turbo waardoor ik ongeveer 100°C verlies, slaag ik erin om voldoende warmte te hebben.


TDI heeft dus een turbo die zijn deel van de warmte opneemt, en de reactor die is geplaatst in wat oorspronkelijk een katalysator was, waardoor er veel ruimte rondom is. Ik meet de temperatuur van wat GEET-gassen zouden moeten zijn op een mondstuk vlak voor de turbo.
0 x
Minder verbruik is goed
Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 24/05/07, 19:42

Bonsoir
Bij RolCopter kan het zijn dat de afstand tussen de reactor in de oude katalysator en de turbo te groot is en de temperatuur laat dalen. Mijn allereerste montage was een uitlaatbypass onder de auto en ik had niet genoeg warmte, dus moest ik de reactor vlak achter de turbo plaatsen en de aangezogen lucht voorverwarmen om iets te krijgen. Bij een TDI met hogere prestaties moet het dus nog restrictiever zijn...
Het kan ook nodig zijn om te isoleren om het systeem te verbeteren, dit is ook mijn geval.
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

goed op de hoogte van het feit




par RolCopter » 25/05/07, 23:14

Bonsoir

De Michelm
Bij RolCopter kan het zijn dat de afstand tussen de reactor in de oude katalysator en de turbo te groot is en de temperatuur laat dalen.


Ja dat weet ik heel goed en bovendien is er te veel ruimte rondom de reactor, maar toch had ik gehoopt op temperatuurstijging en zie ik alleen de temperatuurstijging rondom de meetplaats (aftappen) en geen flow gemeten in de fitting, tenminste dat neem ik aan gezien de lage hoogtes die verband houden met de buitentemperatuur.

https://www.econologie.com/fichiers/partager/CataPantone-01.jpg
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 25/05/07, 23:35

hallo rolcopter

Je weet dat als je je reactor in het handschoenenkastje plaatst, hij ook niet zal opwarmen.

wij zijn iemand op dit gebied forum om uit te leggen hoe je een pantone kunt laten werken (informatie die we genereus en gratis archiveren zodat het proces vordert); Het is duidelijk dat als je het tegenovergestelde doet van wat André, Calmel Michelm enz. doen, het niet zeker is dat het de eerste keer werkt.

@+

PS: we zijn misschien clowns, maar zitten achter jaren van testen en onderzoek!!!!!!!!!!!!! Ik heb 19 pantones aan boord gemonteerd (op basis van de ervaring van anderen) voordat ik er één correct had. Met dank aan de ‘Anderen’.
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

Wij zijn hier niet om tegen ons te schreeuwen!!!




par RolCopter » 25/05/07, 23:57

welkom

van zac

wij zijn iemand op dit gebied forum om uit te leggen hoe je een pantone kunt laten werken (informatie die we genereus en gratis archiveren zodat het proces vordert); Het is duidelijk dat als je het tegenovergestelde doet van wat André, Calmel Michelm enz. doen, het niet zeker is dat het de eerste keer werkt.


Hij is knap, de zac, hij gaat nu tegen me schreeuwen, en hoe hij dat doet als hij een uitlaat kapot maakt en de volgende ochtend met de auto moet rijden en hij heeft niet de benodigde uitrusting bij de hand, het is al goed voor Ik had deze reactor geïnstalleerd, die beschikbaar was op hetzelfde moment dat ik tegelijkertijd mijn buis aan de turboflens aan het herlassen was. Wie kan het meeste het minst.
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 26/05/07, 00:00

maar nee, ik ga niet tegen je schreeuwen

maar als je een pantone wilt die werkt, zijn er enkele regels die je moet volgen (we weten niet waarom)

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/05/07, 04:44

Hallo Rolcopter

wil een reactor warmte ontvangen, dan moet de doorgang van de uitlaatgassen smal rond de reactor zijn

De uitlaatgassen koelen af ​​bij de uitlaat van de cilinderkop, niet omdat C ver van het spruitstuk ligt. Het zou voldoende zijn om de pijp te isoleren en de afstand zou een kleine invloed hebben. De belangrijkste reden is de uitzetting van het uitlaatgas waardoor deze afkoelt. de geluiddemper is bedoeld om de uitlaatgassen te ontspannen in een groot volume met scheidingswanden

Neem het voorbeeld van de klassieke montage die bij kleine maaimotoren wordt uitgevoerd: het uitlaatgas circuleert rond de reactor in een luchtspleet van 2 mm tot 3 mm, afhankelijk van het gebruikte kanaal, en komt bovendien op 90° binnen via de neus van de reactor. de reactor, bij het meten van een 12 mm staafreactor in een maaimotor en dezelfde reactor op een 7 liter motor wordt de reactor heter op de maaimotor.

Bij mijn 300TD turbo had ik de reactor in de neus van de turbo geplaatst
en het verwarmde niet genoeg, ik moest deflectoren plaatsen om de warmte naar de reactor te kanaliseren.
Het is mij nog nooit gelukt om een ​​reactor in een grote leiding te laten werken.
Het probleem is om iets te doen dat de uitlaat niet te veel beperkt.
de beperking mag niet groter zijn dan die welke er is bij de doorlaat van de kleppen, of als je niet te veel wilt rekenen geeft het uitlaatgat in de cilinderkop een goed beeld van de oppervlakte die je rond de motor moet laten U bent niet verplicht om deze beperking over de gehele reactor heen te maken, alleen op het gedeelte daarvoor en dan geleidelijk affakkelen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 26/05/07, 13:58

Ah Zac... aardappelpuree... dus stel me gerust.
Dat is het... Dit is het eerste wat gezegd moet worden over de forum.
19 pantone voordat het lukte.
Ik ben zelf een kleine grappenmaker. : Lol:
Nou, dit alles motiveert mij om te blijven zoeken.
Zoals soms is het niet alleen een goed advies om te slagen.
Er zijn ook kleine zinnetjes als deze die helpen de dingen op hun plaats te zetten.
Ik weet niet of de mensen die je hebben geholpen dit via correspondentie hebben gedaan, zoals wij hier doen.
Le forum heeft het voordeel dat iedereen de vrijheid heeft om het te raadplegen zoals hij of zij wil, maar het verlengt de leertijd aanzienlijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise




par RolCopter » 26/05/07, 16:03

hi to all

van Zac

maar nee, ik ga niet tegen je schreeuwen

maar als je een pantone wilt die werkt, zijn er enkele regels die je moet volgen (we weten niet waarom)



Maak je geen zorgen, ik ken de regels vrij goed, maar er zijn subtiliteiten die we nog niet onder de knie hebben en er zijn beperkingen zoals de vorm van een uitlaatpijp en de plaats die er in de buurt is. In dit geval een haakse elleboog bij de turbo-uitlaat en dan vrijwel recht omhoog naar het "zachte" accordeonachtige gewricht.

https://www.econologie.com/fichiers/partager/CollecteurCata.jpg

Ik zou de functie van Michel niet graag willen voortzetten.
0 x
Minder verbruik is goed

Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 17/07/07, 21:43

Hallo allemaal
Zoals gewoonlijk een korte rondrit naar de Auvergne, met vrijwel hetzelfde verbruik: 9,1 L / 100 op de heenweg maar erg druk (kleine verhuizing, koelkast, oven, groot gereedschap etc.) en 8,1 L op de terugweg veel minder beladen maar een beetje sneller. Ik heb de waterinjectiecontrole nog steeds niet veranderd en op weg naar buiten heb ik te veel getankt (2 l per 100 km), slecht management van mijn kant. Ter plekke interessanter: soms erg druk (pleistertegels vol auto 44 in totaal) korte ritten, stadsritten, grote acceleraties om met 110 km/u op de snelwegen te komen, kortom alles wat je nodig hebt om maximaal en slechts 9 te verbruiken L /100 km gebruikelijk zonder belading en zachter is het 9,5 l. Hoe meer beladen ik ben, hoe meer ik accelereer en hoe minder ik verbruik! Meer warmte waarschijnlijk en ik had ook minder water. Ik moet dus echt mijn waterinjectiecontrole aanpassen zodat deze onder de 1 L / 100 km water komt.
Michel
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten