Mercedes 300TD experimenten Pantone

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/05/07, 02:15

Dag
MichelM schreef:welkom
Waarschijnlijk zou het anders al HS zijn, de temperatuur moet al gestegen zijn tot ruim 130°C. De beschrijving van de thermometer geeft aan dat de kabel bestand is tegen 220°C als deze hetzelfde is.
:pijl: IKEA

Michel


Ik heb mijn thermokoppel extra bewaard om te vergelijken, de sonde is al 2 maanden in gebruik, vaak bind ik niets meer omdat het boven de 130c komt maar ik weet dat het nooit boven de 200c komt, zelfs niet als ik meerdere kilometers over het tapijt rol
het mooie aan deze thermometers is dat je een alarmdrempel kunt instellen, hij is goed demonteerbaar, de interne draden zijn lang, die vanuit deze twee lijnen naar het mondstuk gaan, er is een manier om een ​​klep of iets anders te bedienen doe een controle en de fooienset is eenvoudig aan te passen, bovendien kost het slechts $ 10, ik heb er 3 gekocht om er één te kunnen autopsieren.

Andre
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 22/05/07, 09:49

Dag
RolCopter
Ik moet mijn waterpomp starten en lange pulsen naar de injector sturen (ongeveer 1 seconde met een belichtingstijd van 3 seconden bijvoorbeeld) vanaf 110 ° C (4,509 mV) en stoppen bij 90 ° C (3,682 mV) om te voorkomen dat de reactor overstroomt , een OP-versterker (een 741?) met Schmitt-trigger, 2 instelbare weerstanden om de drempels aan te passen, indien mogelijk afgeschermde kabel ter bescherming tegen parasieten, indien nodig een klein filter. Het systeem zou daarom automatisch zijn, zolang de lucht die de reactor verlaat geen temperatuur van 110°C heeft, zou er geen water zijn.
Ik weet niet of ik je vraag goed beantwoord?

Andre
Is dit hetzelfde als de IKEA-link? Fantastisch met timer voor € 6,99. :pijl: IKEA
Die van jou is goedkoper.

Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 22/05/07, 19:43

Hallo Michelm
Als je het zo doet, heb je uiteindelijk dezelfde regeling als die ik heb op de Golf. Alleen heb ik de thermostaat nog niet geïnstalleerd.
De thermostaat zal voornamelijk gebruikt worden tijdens de koude start om het inschakelen automatisch te laten verlopen.
Bij de Golf start ik de pomp handmatig als de motor warm is (90°C) en dan draait hij vanzelf.
Zelfs als de temperatuur bij stationair draaien bij rood licht te laag wordt, is dit geen teken dat de reactor onder water staat.
Door de inwerktijd kan het water verdampen.
Ik gebruik een modelvariator (Conrad) om het vermogen van de pomp aan te passen, evenals een getimede bistabiele.
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 22/05/07, 21:53

hi Pitmix
Bij inactiviteit stijgt de temperatuur niet naar deze waarden. Maar de temperatuur is ook een functie van de aangezogen luchtstroom, zoals André zei, en dus van de depressie. Er zal in mijn geval dus waarschijnlijk nooit sprake zijn van waterinjectie op lage snelheid.
Voor de pomp (Conrad voor modelbrandstof) zet ik hem alleen aan als dat nodig is, hij is niet gemaakt om constant te draaien zoals een benzine injectiepomp die ook nog eens een beperkte levensduur heeft. Deze wordt dus tegelijk met de injector gevoed, dit is niet ideaal. Er moet iets eerder mee worden begonnen, maar dat is naar mijn mening niet erg belangrijk, de waterdosering vereist geen grote nauwkeurigheid.
Voor de stuurcircuits bij NE555 etc. zul je aan de slag moeten met Pitmix, dit is makkelijker dan het solderen van de uitlaatbuizen!
Michel
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 23/05/07, 05:07

Ja, elektronica, ook al weet ik er niets van, ik vind het leuk.
Maar voorlopig hoef ik geen regelcircuit te bouwen.
Ik zal zeker een thermostaat in mijn systeem monteren en meer niet.
Ik heb de apparatuur al, maar daarvoor moet ik begrijpen waar het probleem vandaan komt: de uitlaattemperatuur van de reactor die niet langer wil stijgen.
Ik bezocht "mmm", hij gaf me advies over hoe ik het probleem kon oplossen. Ik moet dit allemaal onder controle houden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
RolCopter
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 08/03/06, 20:29
Plaats: Val d'Oise

Dit beantwoordt mijn vraag, maar werpt ook andere vragen op.




par RolCopter » 23/05/07, 16:34

goedemorgen

Michel op 22 mei


Ik weet niet of ik je vraag goed beantwoord?


Dit beantwoordt mijn vraag, maar werpt ook andere vragen op. Op mijn twee bewerkingen; een reactor achter de collector bij de Renault geen noemenswaardige temperatuurstijging en bij de VW ook niet meer wat mij minder verbaast omdat de reactor in zit wat vroeger de "katalysator" was.

Wat betreft het indien nodig gebruiken van een temperatuurdrempel, voor mij zijn er geen problemen, de temperatuursonde is aangesloten op een regelaar.
0 x
Minder verbruik is goed
Minder vervuiling is al een geweldig resultaat
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 23/05/07, 19:18

welkom
Wat zijn uw temperatuurmetingen op de WV RolCopter?
Het kan zijn dat je hetzelfde probleem hebt als ik.
Ik heb nog geen tijd gehad om hiernaar te kijken.
Je veronderstellen dat het een probleem is van een te grote beperking van de leiding rond de steel.
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 23/05/07, 21:11

Bonsoir à tous
Het is verrassend dat hij niet warm wordt, ondanks mijn weinig gebruikte motor (en het is een diesel, hij warmt minder op), de aanwezigheid van de turbo die een verlies van ongeveer 100°C veroorzaakt, slaag ik erin om voldoende warmte te hebben. Zeker, de nieuwe motoren hebben een beter rendement en minder afvalwarmte, maar er moet toch genoeg overblijven om een ​​reactor en water te verwarmen...?
Je hebt een reactor nodig die de stroming van uitlaatgassen goed in de gaten houdt zo dicht mogelijk bij de motor, beperking van de uitlaatgassen, aanzuiging voor lucht + waterdamp en het zou moeten werken. Als er onvoldoende circulatie van vochtige lucht in de reactor is, is het zeker dat de temperatuurmeting niet goed zal zijn. Als ik bij de mijne de depressie verwijder, lijkt het mij dat de temperatuurmeting daalt tot ongeveer 70°C (omgevingstemperatuur in de reactor). siliconenslang bij de reactoruitlaat) in plaats van 140°C als er sprake is van depressie en geen of zeer weinig water. Merk echter op dat de lucht vóór mijn reactor wordt voorverwarmd door een andere roestvrijstalen buis in de uitlaat onder de auto en dat ik de uitlaat rond de reactor isoleerde met hoge temperatuur steenwol en aluminiumfolie.
Michel
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/05/07, 03:52

Dag

Na een koude start van 2 km bedraagt ​​het reactorvermogen meer dan 130c
het duurt 4 km voordat het motorwater op temperatuur is

Als ik 2 km zeg, is er één km op 50 km/u in de stad en de andere km op 80 km/u
Ik heb mijn kleine carburateur vergroot naar 8 mm bij de hals, deze laat meer lucht en minder water door dan bij de kleine carburateurs met 6 mm hals,
met deze montage zit ik nog steeds boven de 130c. Als ik hem 5 minuten lang stationair laat draaien, daalt hij naar 115c maar niet lager, voor het verbruik kan ik geen commentaar geven (geen meter) voor water vind ik het een beetje zwak. Ik ga moet het mondstuk groter maken om meer te krijgen, hoewel ik het op deze manier langer ga testen.
Ik merk dat de auto de eerste 10 km beter presteert
word dan (gewoon) zonder maatregelen kunnen we niets zeggen....
Is dit hetzelfde als de IKEA-link? Fantastisch met timer voor € 6,99. Ikea
Die van jou is goedkoper.

Ja, het is precies degene, hij kan gemakkelijk worden gedemonteerd.
Ik zet er permanent een op 80c-olie, ik werk met 100% Friture-olie, maar ik verbruik meer dan diesel, in tegenstelling tot wat de jongens van olomobile zeggen, omdat ik mijn injectoren niet wil overschatten, werk ik heel vaak op diesel op korte termijn op parcoursen en op lange parcoursen heb ik zware voeten, de motor moet op 100% olie draaien.. Met een 50% olie-diesel mengsel.
Het verbruik is vrijwel gelijk aan dat van diesel

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 24/05/07, 06:51

Heel verrassend, vooral omdat mijn reactor in het begin dezelfde temperaturen gaf als die van jou.
Ik zal je meer vertellen als ik weet waar het probleem vandaan komt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten