Mercedes 240 D Didier

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 31/03/07, 02:03

Salut à tous!

Ik zag Mathieu vanmiddag en ik kreeg wat uitleg over het signaal dat op pagina 7 van de pdf staat (de inductieve sensor).

Dit signaal is in feite een gemiddelde van 40 seconden bemonstering, wat dus de spectrale verdeling oplevert die verband houdt met de doorgang van de tanden van de kroon en met de bovenste omwenteling van de magneet.

Het bereik 0 - 3000 Hz komt overeen met de signatuur van de magneet, evenals de piek rond 5500 Hz (harmonisch).

Het bereik boven 7000 Hz komt overeen met de doorgangen van de tanden.

Het verschil in spectrale verdeling over dit bereik zonder/met Pantone vertelt ons dat de kroon afhankelijk van het geval verschillende versnellingen/vertragingen ondergaat.

Mathieu bevestigde mij dat dit verschil een diepgaandere analyse verdiende... hetzelfde geldt voor de piek rond 11 kHz, die sterk wordt verzwakt door pantone...

Voor de rest heeft hij het de laatste tijd nogal druk gehad, maar hij heeft mij bevestigd dat hij vanaf volgende week de aanwinsten verder zal analyseren.
Er komt op mijn verzoek een aanvulling met de nieuwste aanwinsten gemaakt met Pantone zonder stoom. We zullen dus de mogelijkheid hebben om ze te kruisen met de eersten zonder pantone, en zo de verstoringen te zien die het prototype in de uitlaatlijn veroorzaakt, en hun gevolgen voor het algemene gedrag van de motor...

Ziezo, het gaat langzaam vooruit :D

Tot ziens!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten