Mercedes 240 D Didier

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 23/03/07, 11:06

Hoi Mchel

Ik denk dat je probleem met de stabilisatie van het toerental op de bank te wijten is aan pantone.

hoe meer je de belasting verhoogt, hoe efficiënter de reactor is, dus naarmate de torens stijgen, volgt het vermogen (koppel x aantal tr = vermogen);

De testen die ik heb gedaan (zonder bankje; met een mooi recht stuk van 6km); Ik leerde dat het erg moeilijk was om onder zware belasting op een constante snelheid te blijven. zodra de pantone op 100/100 staat, accelereert het voertuig, dus ik ga langzaam achteruit. En daar gaat het voertuig verder tot een kritiek punt waarop de prestaties van de pantone afnemen; dan moet je als een dove man opnieuw accelereren om alles weer op de rails te krijgen. Niet goed

Dus nu laat ik hem rollen zonder de positie van het gaspedaal te veranderen en als de snelheid voorbij is met jojoën, pas ik aan : Lol:

@+

PS: Laurent heeft nog steeds zijn 13-sleutel niet, we zullen een 33-bout moeten betalen
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 23/03/07, 12:03

Ik blijf sceptisch over het kloppende aspect van de zuiger op de voering... Laat het me uitleggen!

We hebben drie versnellingsmeters geplaatst in de uitlijning van de zuigertranslatie en één versnellingsmeter op het motorblok, loodrecht op de bewegingen van de zuigers.

Dankzij de verticale versnellingsmeters kunnen we duidelijk de schokken zien die worden veroorzaakt door de explosie van de brandstof in de verschillende cilinders (zie hogere amplitudespectra).

Als we echter nader kijken naar het spectrum van het motorblok, zien we dat er sprake is van een inconsistentie: de trillingen van het motorblok komen niet overeen met de trillingen die door de anderen worden waargenomen. We zien dat de trilling van het motorblok groter is tijdens de explosie in kamers 1 en 3 en minder significant (of zelfs nul) in kamers 2 en 4. Begin van het laden?!!! Ja nee?! Of komt het door een synchrone terugkeer van de traagheid van de belasting?! Hebben...

Daarom kunnen we zeggen dat alleen een component in de bewegingsrichting van de zuigers deze nieuwe piek genereert die aanwezig is na de verbranding.
Nu valt nog te bezien waar dit vandaan zou kunnen komen.
Hypotheses...
Maakt de motor klikgeluiden?! Het kan dus heel goed een terugkeer van de verbranding zijn vanaf het einde van het mengsel.
Zou er anders geen sprake kunnen zijn van force feedback vanwege de traagheid van de aan te drijven last?!
Is dit nog iets om vast te stellen?!

Als we naar het spectrum van zuiger 1 kijken, zijn we er zeker van dat Pantone deze naverbrandingscurve afvlakt. Maar de piek op cilinder 2 tempert onze bewering over deze afvlakking...

Daarom denk ik dat we de observaties van deze spectra verder moeten uitbreiden, terwijl we nauwkeuriger moeten kijken naar het ontwerp van de motor van het voertuig en de werking ervan: inlaat, motorontwerp, instellingen, enz. : Wink:

Wat denk je?!
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 23/03/07, 21:28

ThierrySan schreef:Ik blijf sceptisch over het kloppende aspect van de zuiger op de voering... Laat het me uitleggen!

[...]

Maakt de motor klikgeluiden?! Het kan dus heel goed een terugkeer van de verbranding zijn vanaf het einde van het mengsel.
Zou er anders geen sprake kunnen zijn van force feedback vanwege de traagheid van de aan te drijven last?!
Is dit nog iets om vast te stellen?!

[...]

Daarom denk ik dat we de observaties van deze spectra verder moeten uitbreiden, terwijl we nauwkeuriger moeten kijken naar het ontwerp van de motor van het voertuig en de werking ervan: inlaat, motorontwerp, instellingen, enz. : Wink:

Wat denk je?!


Hallo iedereen !

sympapique dosument this analyse... Ik heb het gisteravond gelezen, maar ik was een beetje teleurgesteld omdat er een groot deel op de inductieve sensor staat en een klein deel op de versnellingsmeters, waardoor ik hongerig werd : Cheesy:
het is een zeer objectieve analyse van de resultaten die ons in staat stelt de hypothesen te formuleren waaraan we ons kunnen houden : Lol:

voor de vermindering van het geluid zal dit worden bevestigd door de synchrone gemiddelden van momentane snelheden... een lagere amplitude die een minder gewelddadige schok weerspiegelt tijdens de explosie in de kamer?!!!!?

voor het verhaal van deze tweede piek (rode bel) blijf ik perplex.... Ik ben bereid dat de motor oud is... maar vanaf dat moment heb ik zo'n aanzienlijke speling om te kunnen kloppen :? ...naar mijn mening (wat helemaal geen exacte wetenschap is : Lol:) zou de motor al in stukken zijn gebroken door het schudden en trillen in alle richtingen.... nah?!?

Ik ben het volkomen eens met wat Thierry zegt... dat wil zeggen na verbranding:
-> eerst een normale explosie, daarna een tweede vanwege de aanwezigheid van het dopinggas (geïoniseerde damp?)...

anders is het te wijten aan traagheid. Eindelijk begrijp ik niet echt wat je (Thierry) daarmee bedoelde... Ik zou interpreteren:
-> het is de elastische terugkeer van het materiaal, alle delen die tijdens de explosie zijn samengedrukt, die deze vervormingsenergie herstellen (een beetje zoals een veer)...

voalou... dit zijn slechts mijn indrukken...
voor de rest wil ik niet onaangenaam overkomen, want jullie hebben allemaal veel werk gedaan... maar 5 pagina's van de 20 voor versnellingsmeters... het is een beetje kort :|
Ik citeer: “De synchrone varianties van versnellingsmetersignalen zijn rijk aan informatie.”
HAAAAA Ik wil meer weten : Cheesy: : Lol: : Cheesy: :!:

@+ michel en de anderen : Wink:
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 23/03/07, 21:32

Ik neig, net als jij, Lio74, naar een wat diepgaander onderzoek naar de resultaten verkregen met versnellingsmeters! :P
0 x
laurent.delaon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 168
Inschrijving: 13/08/05, 17:49




par laurent.delaon » 23/03/07, 22:37

bonsoir,
voor de tweede foto op pagina 17, misschien is het de schok van de nokkenkoppen wanneer deze in contact komen met de stamper? (een kleine bevestiging in het hoekveld)...
Of een versnellingsprobleem...
Aan de andere kant (pagina 7) is het vreemd om op te merken dat de achtergrondruis van de spectrale dichtheid hoger is met Pantone dan zonder Pantone, toch? iedereen zegt en ziet (waaronder ikzelf) dat doping met water het geluid (en dus de mechanische trillingen) vermindert, maar hier zien we dat ze hoger zijn.
Vandaar mijn vraag aan Mathieu...zou er geen inversie van de data zijn geweest vóór de analyse?Onder Matlab of Scilab kan dit gemakkelijk gebeuren.
Zo erg zelfs dat de resonantie (waarschijnlijk van een peiling) die rond de 11000hz zichtbaar is bijna verdwijnt in de ruis. Misschien was er een opnamefilter?
Op het spectrum zonder pantone kunnen we volgens mij een kam van lijnen onderscheiden die precies te wijten kan zijn aan een zieke peiling.Moeilijk te zeggen zonder een analyse van het signaal met de kenmerken van de peiling (indien aanwezig).
Geeft pagina 15 compressieverlies op cilinder 3 aan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 24/03/07, 00:41

Salut à tous!

Nou, Mathieu overhandigde mij dit eerste document met alle bedenkingen over een lopende analyse...
Hij vertelde me zelfs dat we misschien konden wachten voordat we het zouden publiceren zoals het is...

Het is waar Lio, we zijn nog steeds een beetje onzeker, en we willen graag meer weten, maar het komt wel, hij werkt eraan...

Voor het verhaal van het kloppen van de zuiger heb ik al gesprekken gehad met de jongens van het IUT-analyselaboratorium, die me vertelden dat dit fenomeen aanwezig is in alle motoren (zelfs nieuwe!) en dat het te wijten is aan de werking van de koppeling op de zuiger, waardoor longitudinale, maar ook laterale krachten ontstaan. Tijdens de slag van de zuiger ontstaat er, vanwege de functionele spelingen, een stand waarin de zuiger, die feitelijk krom is, gaat kantelen.
Dit fenomeen draagt ​​aanzienlijk bij aan het motorgeluid. Dit lab heeft voor autofabrikanten gewerkt aan de nieuwste generaties HDI (of gelijkwaardig) om het ontwerp van de drijfstangen en cilinders/zuigers te optimaliseren, om dit klikken te verminderen (deze molens zijn eigenlijk stiller, vergeleken met oude diesels.) .)
Dit was mogelijk dankzij trillingsanalyse...
Dit is dus geen fantasie, de keuze voor de installatie van de sensoren is gemaakt op basis van hun ervaringen uit het verleden en het precieze idee van wat ze konden verwachten te verzamelen.

Maar het is waar dat de wijziging van de trillingssignaturen zonder/met niet voor de hand liggend is, ik denk dat dit vooral te wijten is aan het falen van de watervoorziening...

Wat we op deze diagrammen zien is slechts een eerste schets... dit vraagt ​​om een ​​nieuwe manipulatie van een perfect functioneel prototype... over een tijdje...

ThierrySan schreef:We zien dat de trilling van het motorblok tijdens de explosie groter is in kamers 1 en 3 en minder significant (of zelfs nul) in kamers 2 en 4.


Het antwoord (of in ieder geval een deel ervan) is dat de dwarsversnellingsmeter op het blok, tegenover cilinder 1, was geplaatst en dat deze in feite ontvankelijker was voor geluiden die uit deze cilinder kwamen.
We kunnen duidelijk een geluid zien aankomen in het 180/270°-segment, dat overeenkomt met het verbrandingsmoment in cilinder 3, op hetzelfde moment als de opkomst van zuiger 1. De vorm ervan lijkt echter sterk op die van de verbranding in de andere cilinder. cilinders dan?

Wat betreft de ongelijke verdeling van het fenomeen van verzwakking van de 2e piek met pantone op de andere cilinders, dit is ongetwijfeld te wijten aan het feit dat het systeem niet 100% operationeel was...

Voor Zac,

De eerste stabilisatiepogingen werden gedaan zonder prototype, dus het is inderdaad een probleem dat enerzijds verband houdt met de bank, die niet bedoeld is voor deellasttests, en anderzijds met de regelaar van de merco-injectiepomp. Wij hebben eenvoudigweg de tegenstrijdigheid opgemerkt tussen twee regelgevingssystemen die niet tot overeenstemming konden komen. Boulon ervoer iets vergelijkbaars toen hij overschakelde naar de tractorbank, drie jongens om de snelheid op een gegeven lading te stabiliseren, met veel vallen en opstaan ​​om tot een betrouwbare meting te komen...
Het idee dat bestaat uit het tegelijkertijd geven van een toerentalinstructie EN een resistent koppel en vervolgens zoveel mogelijk het gaspedaal loslaten met behoud van deze instructie (wat we onderweg doen) is verre van eenvoudig te implementeren op dit soort bankjes. ..

Hoe dan ook, deze pdf is een eerste versie, gewoon om ons wat stof tot nadenken te geven, maar hij zal worden voltooid en zal niet blijven zoals hij is, zoveel is zeker! : Cheesy:

Voor de rest heb ik zojuist het foto-/videoverslag van deze manipulatie ontvangen, gemaakt door mijn vriend Vincent.
Ik bereid me voor om ze online te zetten en laat het je weten zodra het klaar is...
Zac, jij kunt een prachtige foto van oma verzamelen, voor je verzameling zul je niet teleurgesteld worden! : Lol:

Kom op, een+++

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 24/03/07, 17:53

laurent.delaon schreef:voor de tweede foto pagina 17, misschien is het de schok van de nokkenkoppen wanneer deze in contact komen met de duwer??


Er zitten geen duwers op deze prehistorische nags, alleen tuimelaars.

en kijk niet naar de zijkant van de distributieriem, die zijn er ook niet.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/03/07, 18:04

Dag

Nee, het is een hoofdcamera met kettingverdeling
zowel op de 240 D als op de 300TD..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 24/03/07, 18:44

Salut à tous!

Ik heb een pagina toegevoegd met foto's van deze dag in Carnot, deze staat hier:

http://reaction.directe1.free.fr/Merco220D/240307.html

Tot ziens!

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 24/03/07, 19:48

Bravo voor het geleverde werk en de analyses.
Het is heel interessant, zelfs als de resultaten gemengd zijn.
Jammer dat er een systeemstoring was waardoor we tijdens de test geen daling van het verbruik konden handhaven.
Stel je voor dat we allemaal onze eigen bank hadden om onze systemen op ons gemak te testen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 150 gasten