vraag C.Martz

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 27/03/03, 17:31

"Ja... in wezen ben ik het ermee eens dat de grote 'moneymakers' gek zijn op de status quo. Zoals je zei, is de stabiliteit van de wereldhandel grotendeels afhankelijk van de regels voor het beheer van de olieproductie.

Maar op de middellange termijn is verandering onvermijdelijk. De reden is dat de olieprijs om verschillende redenen onverbiddelijk zal stijgen (bron van instabiliteit).

De reserves zijn beperkt. Er is op zijn minst nog maar 50 jaar reserve over. En dat is zonder rekening te houden met de vraagexplosie die waarschijnlijk zal plaatsvinden vanwege de opkomende economieën van Azië (vooral China).

het is precies wat ik uitleg in het bestand "het gebruik van olie" op de site... pkoi geloof je dat bush momenteel in irak is? Omdat het Midden-Oosten de goedkoopste olie heeft om te winnen ($ 1 tot $ 2 per vat in Saoedi-Arabië ... niet veel meer in Irak)


"we moeten de productiecapaciteit onderscheiden van de winbare hoeveelheid" Ik heb het er ook over in hetzelfde dossier...

"maximaal 5 tot 10 jaar" ... deze curve staat in HETZELFDE BESTAND (en volgens het ... is de piek al overschreden ... maar goed gezien de onzekerheden op de reserves ... ik gun je het voordeel van de twijfel! (rallalalalal...wat heeft het voor zin dat ik goed gemaakte bestanden online zet)

"dat de petrodollar de schok des te groter zal zijn" d of het belang van het gebruik van olie BETER maar om daar voorzichtig heen te gaan ... het Pantone-proces vormt daarom op dit moment een IDEALE oplossing, vooral gezien de lage kosten in vergelijking met opkomende landen (China + India)

ps: ga het oliedossier lezen, zelfs als het je niets zal leren, misschien kun je interessante dingen toevoegen omdat je het probleem lijkt te kennen (minstens net zoveel als ik)
0 x
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 27/03/03, 18:02

arghhhhh!
Sorry dat ik dit bestand niet heb gelezen : Lol:
(klinkt alsof je tegen jezelf praat)

Zelf ben ik van mening dat zelfvoorzienendheid op het gebied van energie de komende jaren haalbaar is. Kleine verplaatste warmtekrachtproductie-eenheden op basis van zonthermie/PV en windenergie zijn ideaal. In dit opzicht hebben de Zwitsers en de Duitsers al nationale programma's gelanceerd om mensen aan te moedigen zich uit te rusten.
Ik houd de markt op dit gebied nauwlettend in de gaten en hoop een dezer dagen aan de slag te gaan. (prijzen moeten nog wat omlaag).
Maar als u een huis bouwt, aarzel dan niet...
0 x
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 27/03/03, 18:19

Over de oorlog in Irak, ik denk niet dat de Amerikanen het doen om toegang te krijgen tot goedkope olie.
De Irakezen hebben nooit geweigerd hen hun olie tegen een goede prijs te verkopen. Sinds het begin van het embargo is het een VN-resolutie die Irakezen verplicht om het alleen in te ruilen voor voedsel.
Aan de andere kant is oorlog voeren tegen een rijk land (potentieel) zeer winstgevend omdat je kunt uitgeven zonder je bewapening te tellen. Het volstaat dan om zich in olie uit te betalen als vergoeding voor de “oorlogsschade”.
In die zin hebben de Amerikanen al de opheffing geëist van de beroemde "olie voor voedsel"-resolutie die hen ervan weerhoudt olie uit Irak te pompen om zichzelf te vergoeden.
Onnodig te zeggen dat de Fransen en de Russen er niet te veel voor zijn.

De Amerikanen hebben eindelijk een goede manier gevonden om hun economie nieuw leven in te blazen, met dit in het achterhoofd hebben ze er alle belang bij om zoveel mogelijk bommen te laten vallen: de arsenalen moeten worden geleegd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 27/03/03, 19:57

Ik citeer het bericht van Profmeca:

Vanwege mijn rol als leraar en het constant bestuderen van nieuwe systemen die gericht zijn op het verminderen van vervuiling door uitlaatgassen, kan ik jullie allemaal vertellen dat degenen waarvan jullie denken dat ze verstandige, logische en bedachtzame mensen zijn, namelijk fabrikanten, niets zijn.
Hun gedrag wordt uitsluitend gedicteerd door winst en de almachtige oliemaatschappijen.
Dit is hoe u moet weten dat ze verschillende contracten hebben die hen binden met andere landen, zoals de aankoop van katalysatoren in de VS.
Ze hebben daarom noch de mogelijkheid, noch de wens om dit allemaal te veranderen.
Hun depollutiesystemen zijn echte gasfabrieken die worden beheerd met behulp van geavanceerde elektronica die ze zelf moeilijk kunnen beheren.
Ze komen zo terecht in onvoorziene en gevaarlijke situaties die ze moeten corrigeren met dubieuze technieken voor depollutie.
U moet weten dat hun katalysator edele metalen zoals rhodium, palladium, platina bevat en dat wanneer de pot of de auto wordt vernietigd, dit allemaal verloren gaat.
Wat een verspilling!
En dan te bedenken dat we het beter kunnen doen met een stapel buizen...
Geloof me, we liegen tegen u en we kunnen veel beter doen op het gebied van zuivering
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 27/03/03, 22:15

Hm. Profmeca en Chris..... Is het de bekende ZX? <_
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 27/03/03, 22:29

ja de bekende :) dat is het juiste woord! momenteel in volledige transformatie ... we zeggen niet meer <_
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 27/03/03, 22:46

Raaaaaah ik kan niet wachten : Lol:

kijk uit naar je resultaten :D
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 27/03/03, 22:50

er zijn al 20% stabiel ... Ik zeg niet meer voor V2 :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 200-gasten