Pantone-set gemakkelijk afneembaar?

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Vincho
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 23/01/08, 18:08
Plaats: Doornik (België)

Pantone-set gemakkelijk afneembaar?




par Vincho » 09/08/09, 18:43

Hallo allemaal, hier wil ik beginnen met het installeren van een pantone-reactor op mijn Nissan Micra 1000cc uit 1988. Ik zou graag willen sleutelen aan het proces, maar ik heb een paar vragen:

- Met een nieuwe uitlaatleiding zou ik er niet te veel in willen snijden, er is alleen een verbinding tussen een middelgrote cilinder van +/- 10 cm in diameter (vlamdoorsnede?) en de laatste cilinder van +/- 20 cm in diameter (ik kreeg te horen dat het geen katalysator was). Verzamel dan de gassen met daarin de verloren benzine op deze plek of is het al te ver?

- Heeft iemand ooit geprobeerd de waterdamp die de door het luchtfilter teruggewonnen brandstof bevat opnieuw te injecteren? (Omdat het een hoop problemen voorkomt en het makkelijker zou zijn om elk jaar te demonteren voor de technische controle->België)

Bedankt voor het verlichten van mij

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/08/09, 19:18

Uw diagram lijkt mij onvolledig of onjuist, alle uitlaatgassen gaan niet door de bubbler.

Om uw reactor efficiënter te maken, lijkt het erop dat u stroomopwaarts van de verschillende geluiddempers en expansievaten moet aansluiten om meer warmte terug te winnen.

Bij de technische controle merken ze wel dat de pot beschadigd is (zonder tegenbezoek) maar weigeren je de controle daarvoor niet. (zoek op Econology met "Pantone technische controle").

5 Liter per 100 is geen slechte molen....verwacht niet dat je gemakkelijk 30% aan verbruik wint... : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Vincho
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 23/01/08, 18:08
Plaats: Doornik (België)




par Vincho » 09/08/09, 23:04

Ja inderdaad dat heb ik snel gedaan, er moet een "T" met kleppen bij de uitlaat zitten en nog een "T" bij de luchtfilter inlaat. Voor de uitlaat heb ik er nog een in 3 delen gekregen van een oude micra. Ik zou er dus de endotherme reactor mee kunnen maken, aangezien mijn huidige uitlaat in het midden uitneembaar is vlak voor een "cilinder" (vlamsnijder).

Ik had er aan gedacht om de "nieuwe brandstof" via het luchtfilter te injecteren in plaats van via de brandstoftoevoer. Heeft iemand deze techniek al eens geprobeerd?

En ja, nog een ding, ik had plannen gezien waarin de bubbler was gemaakt met een blik bleekmiddel van 5 liter, maar ik experimenteerde door er een bij de uitgang van mijn uitlaat te plaatsen en te zien dat deze niet te hittebestendig is. Van welk materiaal moet het gemaakt zijn?

Dank u bij voorbaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 09/08/09, 23:38

... Ik had plannen gezien waarin de bubbler was gemaakt met een blikje bleekmiddel van 5 liter, maar ik experimenteerde door er een bij de uitgang van mijn uitlaat te plaatsen en te zien dat het niet te veel bestand is tegen de hitte. Van welk materiaal moet het gemaakt zijn?


Als je hete uitlaatgassen binnenshuis blaast, heb je een metalen tank nodig voor een minimum aan mechanische sterkte.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Vincho
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 23/01/08, 18:08
Plaats: Doornik (België)




par Vincho » 10/08/09, 19:13

Ik las dat je waterstof in een verbrandingsmotor kon injecteren, maar dat je de bougies moest vervangen omdat ze gemaakt zijn van een metaal dat waterstof alleen doet ontploffen als het ermee in contact komt.

Hebben we dit probleem niet met de nieuwe brandstof? Omdat er in de waterdamp meer waterstof dan zuurstof zit... (Hoewel bij deze gefabriceerde brandstof ook een groot deel van de benzine verloren gaat via de uitlaat)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/08/09, 19:40

Beste Vincho:

platina is inderdaad een bekende katalysator, maar daarvoor heb je een behoorlijk contactoppervlak nodig.

Uw waterdamp, ervan uitgaande dat deze uiteenvalt, bevindt zich in de "perfecte" verhouding van verbranding. ( 2H + 1O = H20)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/08/09, 00:47

Vincho schreef:Ik las dat je waterstof in een verbrandingsmotor kon injecteren, maar dat je de bougies moest vervangen omdat ze gemaakt zijn van een metaal dat waterstof alleen doet ontploffen als het ermee in contact komt.

Vervang de bougies, ik zie niet in waarom? Ik lees liever het tegenovergestelde, het octaangetal van Waterstof is erg hoog en riskeert dus geen voorontsteking.

Met platina gecoate bougies zijn aanzienlijk duurder en niet noodzakelijkerwijs beter, behalve voor zeer speciale toepassingen. Ik weet niet zeker of het in serie bestaat in auto's...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 12/08/09, 04:37

Flytox

Er zijn platina bougies, ik had ze standaard op een Dodge Caravan uit 1991, de fout is dat ze langer meegaan (160 KM) en niet meer kunnen worden losgeschroefd als het tijd is om ze te vervangen. Vaker hadden we dure reparaties vanwege zuurstofsensorfouten, we wisselden modules en sensoren zonder te weten dat het gewoon de bougies waren die defect waren bij -+000 70 000 km, omdat de module geen ontstekingsfouten gaf, gelukkig had ik dit probleem niet op de mijne.

Er zijn dubbele dekken, driedubbele dekken en 4 dekken.
:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Vincho
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 23/01/08, 18:08
Plaats: Doornik (België)




par Vincho » 12/08/09, 08:54

Ik had geëxperimenteerd met het plaatsen van mijn 5L-jerrycan aan de uitlaat van de pot en het injecteren van alle gassen in de hoop de CO om te zetten in CO2 (minder giftig).

ofwel CO+CO2+HC+N20 + H2O

we zouden stikstofzuur krijgen, denk ik, en dat het zelfs nog giftiger is dan de andere gassen... Dus oké, we verminderen de gebruikelijke gassen, maar creëren we geen andere? De technische controlemetingen geven ook geen 40 gassen aan...

Dit is een mening die mij is gegeven, dus ik geef er de voorkeur aan om er meerdere te hebben
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 12/08/09, 12:14

het is waar het belang van het sleutelen aan een pantone op een 1000-micra ... u zult helemaal niets winnen en zelfs als het werkt, zou u uw 0.5-consumptie verminderen l is misschien niet meer ...
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten