Installeer Pantone op een benzine Renault18 8 paarden

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/01/14, 13:14

De "MET" is een systeem dat over het algemeen wordt toegevoegd aan de inlaat van het inlaatspruitstuk om turbulentie te veroorzaken net na de carburateur, om een ​​"Vortex" te maken. Deze turbulenties worden in het algemeen veroorzaakt door een gesneden en gevormde "helix" die vrij hoekig is en gemakkelijk te produceren. De lucht roert de benzinedruppeltjes dus veel beter en verbetert hun verdamping voordat ze de cilinderkop binnendringen. De verbranding is homogener en daardoor beter en het verbruik lager. Dit kan de soepelheid en het koppel bij lage toerentallen van sommige motoren verbeteren. Anderzijds kan het ook het maximale vermogen begrenzen vanwege de geïnduceerde drukval .... maar bij het zoeken naar een lager verbruik is dit geen probleem. : Mrgreen:

Zoek in de site-zoekmachine met: "MET", turbulator-inlaat, bijvoorbeeld.

https://www.econologie.com/forums/un-turbula ... t2212.html

Om het verbruik te verminderen, kunt u ook werken aan de herstelpomp van de carburateur door de doorstroming ervan te beperken. De versnellingen zijn zachter maar het verbruik in de stad daalt aanzienlijk. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/01/14, 14:08

welkom
Deze afbeelding illustreert wat Flytox zei over de brandstofpomp. Het is net links van de koperen buis van de reactoruitlaat en ook de ontluchtingsbuizen die ik eerder noemde.

Beeld

Met betrekking tot het moet de carburateur losschroeven en hier een deflector installeren.
Op deze foto staat een soort AVEC, omdat ik een plaatmetalen deflector had geïnstalleerd om de reactoruitlaat rechtstreeks in het inlaatspruitstuk onder de carburateur te laten zuigen.
Beeld

En hier is Michel's Instant Steam Generator - Alias ​​Camel1 dit is de gemakkelijkste manier om de reactor te voeden die ik heb kunnen testen.
https://www.econologie.com/generateur-de ... -3735.html
0 x
brahimour
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 23/01/14, 17:31




par brahimour » 25/01/14, 14:58

PITMIX schreef:Dit is niet het antwoord dat ik had verwacht, heb je meer informatie?
Wat is het verbruik van de auto. Hoe gebruik je het?
Samenvattend op mijn R5 blokkeerde ik de vlinder van het tweede lichaam in de gesloten positie door een kleine staaf te ontmantelen en de sproeiers te vervangen door kleinere. Er moet op worden gelet dat de carburatie goed blijft. Toen installeerde ik de reactor die via de ontluchtingsbuis naar het luchtfilter leidde. Ik ben op zoek naar foto's van die tijd.

nogmaals bedankt M PITMIX voor het helpen van mij en het delen van je ervaring met mij
Toevallig hhhh, ik had ook een R5 soort erg hebzuchtige koe !!! het verbruikt 11L / 100 KM
maar mijn R18 verbruikt nu bijna 9 tot 10L / 100KM met zijn Peugeot 205 carburateur en uitgerust met een grote motor; omdat er wordt gezegd dat het zuinig is!
maar het probleem dat ons nu in Marokko dwarszit, is dat de staat geen benzine zal ondersteunen, wat zijn prijs zal verhogen naar 15DH / 1L, in Marokko is het te duur !!! omdat een ei = 1DH
na het zien van de Truc Pantone, dacht ik aan de meester op het punt van mijn hebzuchtige auto.
Maar terwijl ik op internet onderzoek deed, vond ik een monteur niet ver van mijn huis die iets van de HYPNOW-vereniging opzegde en zei dat het verbruik daalt

hier is de videolink
http://www.youtube.com/watch?v=o4M8iUNc6_0
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/01/14, 15:06

Het is hetzelfde als hier, maar het kost bijna niets. Gewoon arbeid en wat schroot.
Als de HYPNOW niet te duur is, kunt u testen, maar over het algemeen is de prijs een oplichterij in vergelijking met wat het u zal kosten door het zelf te doen.
Zoals u op de video's kunt zien, monteren ze het systeem op de ontluchting met een Y-buis en voeden ze de reactor die zelf terugkeert naar de inlaat in plaats van de ontluchtingsbuis.
Het belangrijkste verschil is de grootte van de reactor, die in het geval van hypnow erg klein is. Het wordt ook buiten de uitlaat geïnstalleerd, zodat het gemakkelijker te installeren is. In Marokko warmt de reactor net genoeg op in contact met de uitlaatpijp.
In Frankrijk op Diesel stoppen we het in de buis zodat het beter verwarmt. Op benzinemotoren is het zelfs goed omdat de uitlaatpijp veel meer verwarmt dan op diesel.
Dernière édition par PITMIX de 25 / 01 / 14, 15: 15, 1 keer bewerkt.
0 x
brahimour
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 23/01/14, 17:31




par brahimour » 25/01/14, 15:11

vragen
is deze Retrokit NANO nuttig?
zou je me adviseren om het te gaan monteren?
hier is nog een kit op een Hyundai
http://www.youtube.com/watch?v=ER5LLlNqSUs
een video van een jonge Marokkaanse man die uitlegt hoe het ding werkt
http://www.youtube.com/watch?v=DM-LINZffQA
0 x
brahimour
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 23/01/14, 17:31




par brahimour » 25/01/14, 15:15

PITMIX-hoed en Flytox-hoed
Ik zal mijn werk beginnen "Inchae ALLAH" = "Als God het wil"
hartelijk dank voor het beantwoorden van mij en het verlichten van mijn weg
Het is heel leuk
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/01/14, 15:32

Aandacht op de Hyundai het is een waterstofgenerator en het probleem is de prijs. Het is geen Pantone.
De video van de jonge Marokkaan is een 100% Pantone-motor.
Op auto's wordt de pantoneactor in Gillier-stijl gebruikt bij waterdoping. Het is niet echt hetzelfde principe als de 100% Pantone.
De 100% pantone is de reactor en de bubbler die de brandstof vervangt. Het is goed voor motoren met constant toerental (generator en maaiers), niet voor auto's.
Waterdoping zoals hypnow is gemakkelijker.
Vervang gewoon een deel van de lucht die uw motor zuigt door wat uit de reactor komt. De beste manier is om een ​​deel van de ontluchtingsgassen door de reactor te leiden.
0 x
brahimour
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 23/01/14, 17:31




par brahimour » 25/01/14, 15:41

ok, ik heb net een nieuwe geleerd! = de 100% Pantone verschilt van de waterdopingmotor!
Ik ging naar een paar garagehouders en ik liet ze de video's zien, maar het probleem dat ze niet begrepen hoe het komt en waar het vandaan komt, omdat ze niet zijn opgeleid of goed opgeleid ...
dus ik denk dat ik naar een monteur ga in de stad Marrakech, deze installeert HYPNOW-kits ...
maar ik weet niet of dit het verbruik zal verlagen of niet
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/01/14, 15:54

Het verbruiksprobleem is meting op lange termijn.
U moet een zeer aanzienlijke daling van het verbruik hebben om het onmiddellijk en zonder een meetinstrument te kunnen zien.
Als de daling slechts een paar procent is, is het moeilijker om te zien. Daarom kopen we geen producten commercieel omdat het resultaat sterk varieert van voertuig tot voertuig.
Zoals ik je al zei, is er vaak meer nodig dan waterdoping om iets duidelijks te krijgen. Vooral op een benzinemotor.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 25/01/14, 19:21

PITMIX schreef: Het is geen Pantone.
De video van de jonge Marokkaan is een 100% Pantone-motor.
Op auto's wordt de pantoneactor in Gillier-stijl gebruikt bij waterdoping. Het is niet echt hetzelfde principe als de 100% Pantone.
De 100% pantone is de reactor en de bubbler die de brandstof vervangt. Het is goed voor motoren met constant toerental (generator en maaiers), niet voor auto's.
Waterdoping zoals hypnow is gemakkelijker.
Vervang gewoon een deel van de lucht die uw motor zuigt door wat uit de reactor komt. De beste manier is om een ​​deel van de ontluchtingsgassen door de reactor te leiden.


+ 1; De video toont een jonge Marokkaanse demonstratie met behulp van Pantone 100% en in het bijzonder niet iets functioneel in de tijd. Het heeft geen macht absorbeert (dus het is absoluut niet significant) en het mengen van de brandstof en water in hetzelfde vat is een bullshit, zelfs als de originele tekening door Paul Pantone. : Mrgreen:

Benzine begint ruim voor het water te verdampen wanneer hete uitlaatgassen de tank in blazen. Dus de lichtere fracties van de benzine verdampen eerst snel, dan de zwaardere en zwaardere fracties totdat er een "ding" is dat een beetje op olie lijkt op de bodem van de benzine. tank ... of er is in verhouding veel meer water dan aan het begin van het experiment ... en dit "residu" is niet brandbaar in een benzinemotor. De motor slaat af lang voordat hij zijn hele tank heeft ingeslikt. : Mrgreen:

Bovendien moet de operator tijdens de behandeling regelmatig met de verschillende tikken spelen om te knoeien met de rijkdom, die voortdurend verandert, omdat hetzelfde niet vanaf het begin tot het einde van de verwerking wordt verbrand. In de huidige staat van ontwikkeling van 100% Pantone is het helemaal niet overdraagbaar naar het gebruik / rijden ...

Aan de andere kant is de Gillier Pantone, die alleen water verdampt, "zelfregulerend" en over het algemeen geen grote manipulaties nodig heeft tijdens het gebruik of deze kunnen relatief "geautomatiseerd" worden. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten