2t-bromwaterinjectie

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
ecototo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 20/04/06, 13:17
Plaats: Filosofisch toilet ...

2t-bromwaterinjectie




par ecototo » 16/09/06, 22:47

hallo, ik heb een 2t bromfiets die veel verbruikt voor de kleine verplaatsing die het is en ik had graag geweten of ik stoom kon invoegen net voor de inlaatpijp van de motor? (systeem G)

Anders, als het niet mogelijk is, een fitting MET op de luchtinlaat plaatsen (of vierkant op de inlaatpijp?)

Dank u bij voorbaat
0 x
De wijze man toont de maan, de idioot kijkt naar zijn vinger
..Confucius ..
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 18/09/06, 23:22

Het probleem met de 2T is dat de toegelaten gassen eerst in het carter worden gecomprimeerd voordat ze omhoog gaan door leidingen die uitkomen via lichten in de cilinder.

Het water daar zal oxideren, zal mayonaise maken met de olie gemengd met de brandstof ... Kortom niet goed.

Met betrekking tot de turbulator, voor winst omdat de turbulentie in het carter tijdens compressie verloren gaat ...

Kortom, de 2T is een motor die niet gemakkelijk kan worden pantonized.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/09/06, 04:45

hallo
Voor een tweetakt is de complexiteit dat deze motoren in het algemeen een uitlaat en een toelating hebben om in pulsatie te komen die het legen van de cilinder aan het einde van de ontspanning begunstigt en ook het vullen bij toelating, dit is waarom dat het beter presteert bij bepaalde snelheden, zodat de panton-aanpassingen in de uitlaat complexer zijn om te berekenen, behalve dat vaak kleine gewone motoren de smeerolie met de brandstof worden getransporteerd (om te voorkomen dat deze door de pantone gaat)
Om de reden van het tunen van leidingen zal de turbulator de stroom in de leidingen losmaken, ik zeg niet belastbaar maar vrij complex om een ​​vortexovereenkomst te berekenen, het is al moeilijk lineair, het is vaak nodig (tater) in uitbreiding of in verzachting leidingen (het is een specialiteit van sneeuwscooterracers).

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
ecototo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 20/04/06, 13:17
Plaats: Filosofisch toilet ...




par ecototo » 19/09/06, 20:01

heel erg bedankt ex-océano en Andre voor deze uitleg.
Ik begrijp waarom het moeilijk is om de prestaties van deze motor te verbeteren. :D
0 x
De wijze man toont de maan, de idioot kijkt naar zijn vinger

..Confucius ..
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 20/09/06, 01:29

oh, afhankelijk van de motor die je hebt, kun je deze aanzienlijk verbeteren. De potten en diagrammen zijn over het algemeen niet geoptimaliseerd en als ze zijn, zijn ze voor de manier waarop je rijdt?
het is simpelweg niet met een pantone of turbulator, maar met "klassieke" technieken
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/09/06, 11:16

Philippe Schutt schreef:oh, afhankelijk van de motor die je hebt, kun je deze aanzienlijk verbeteren. De potten en diagrammen zijn over het algemeen niet geoptimaliseerd en als ze zijn, zijn ze voor de manier waarop je rijdt?
het is simpelweg niet met een pantone of turbulator, maar met "klassieke" technieken
De "verbeteringen" die aan een 2T cyclo kunnen worden aangebracht, gaan niet echt in ecologische zin ... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 20/09/06, 11:42

het hangt ervan af ...

door kleppen toe te voegen aan de inlaat kan flexibiliteit worden bespaard en kunt u bijvoorbeeld in de bovenste versnelling rijden, hetzelfde voor een variabele voorontsteking ...

toenemende compressie verbruikt ook minder bij hetzelfde rijden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 20/09/06, 11:44

duidelijk niet het doel : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/09/06, 12:13

Philippe Schutt schreef:het hangt ervan af ...

door kleppen toe te voegen aan de inlaat kan flexibiliteit worden bespaard en kunt u bijvoorbeeld in de bovenste versnelling rijden, hetzelfde voor een variabele voorontsteking ...
Het zou me verbazen dat een recente cyclo nog geen kleppen heeft! :schok:
Voor de ontsteking weet ik het niet, ik heb al meer dan 20 jaar geen brommer meer gehad...: Mrgreen:

Daarnaast had je het eerder over potmeters en schema's en dat, tenzij je een cilinder overdoet, al het "knutselen" dat gedaan kan worden de prestaties (bij hoge toerentallen) verhoogt maar zeker niet het verbruik of het geluidsniveau.. .
0 x
GREGNENE
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 15/09/05, 19:18




par GREGNENE » 20/09/06, 12:36

Is het mogelijk om een ​​tweetaktmethaan te gebruiken ??? :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten