2t-bromwaterinjectie

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 20/09/06, 12:48

100% methaan?

En hoe wil je smeren?

Ik denk dat waterstofdoping realistischer is... : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 20/09/06, 13:21

Indien nodig kunt u olie in het motorcarter spuiten of vernevelen om smering te garanderen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ecototo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 20/04/06, 13:17
Plaats: Filosofisch toilet ...




par ecototo » 20/09/06, 14:09

Ja, maar naar mijn mening zal de tweetaktmotor met de volgende vervuilingsnormen langzaam van de markt verdwijnen...
0 x
De wijze man toont de maan, de idioot kijkt naar zijn vinger
..Confucius ..
GREGNENE
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 15/09/05, 19:18




par GREGNENE » 20/09/06, 20:14

Misschien, maar tot die tijd zou ik misschien groener kunnen rijden met biogas 8)
Om op methaan te rijden moet je het hele brandstofsysteem veranderen??? of gewoon de brandstoftank vervangen door een kleine gasfles???
Het zal te gemakkelijk zijn, ik droom het denk ik
0 x
Avatar de l'utilisateur
ecototo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 20/04/06, 13:17
Plaats: Filosofisch toilet ...




par ecototo » 20/09/06, 22:11

Het probleem met uw methaan is smering.
Je zou hem op methaan kunnen laten draaien, maar een fijne oliedamp injecteren om hem te smeren, anders zet je je motor strakker. :schok:

Dus zelfs met het ecologische aspect van methaan heb je nog steeds je olie die verbrand is, en dat is niet cool voor de ecologie. : Cheesy:
0 x
De wijze man toont de maan, de idioot kijkt naar zijn vinger

..Confucius ..
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 20/09/06, 22:32

Houthakker schreef:Het zou me verbazen dat een recente cyclo nog geen kleppen heeft! :schok:
Voor de ontsteking weet ik het niet, ik heb al meer dan 20 jaar geen brommer meer gehad...: Mrgreen:
Daarnaast had je het eerder over potmeters en schema's en dat, tenzij je een cilinder overdoet, al het "knutselen" dat gedaan kan worden de prestaties (bij hoge toerentallen) verhoogt maar zeker niet het verbruik of het geluidsniveau.. .

de platina-schroefontstekingen stonden op een vaste snelheid op de 2T. Wat er nu gebeurt, weet ik eigenlijk niet.
Ecoto, wat is jouw cyclo? en hoeveel drink je?
je kunt proberen de hele cilinder te laten zakken, maar je moet een grote koppakking plaatsen of de verbrandingskamer uithollen om dit te compenseren. in alle gevallen moet u de diagrammen tekenen voordat u begint, zodat u niets hoeft te doen.
Dernière édition par Philippe Schutt de 21 / 09 / 06, 00: 11, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 21/09/06, 00:08

Het verbetert nog steeds behoorlijk, met de nieuwste technologieën voldoet de 2T gemakkelijk aan toekomstige Europese normen. ook omdat 2T-oliën veel minder vervuilend zijn dan voorheen. Het is beter om 2% van een goede (dure) olie te gebruiken dan 4% maïsolie... bovendien, aangezien we de helft gebruiken, is het uiteindelijk niet duurder.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 21/09/06, 08:31

Philippe Schutt schreef:Het verbetert nog steeds behoorlijk, met de nieuwste technologieën voldoet de 2T gemakkelijk aan toekomstige Europese normen. ook omdat 2T-oliën veel minder vervuilend zijn dan voorheen. Het is beter om 2% van een goede (dure) olie te gebruiken dan 4% maïsolie... bovendien, aangezien we de helft gebruiken, is het uiteindelijk niet duurder.
Kunnen we de mengsnelheid nog aanpassen op een moderne 2T (exclusief wedstrijdmodellen)? Ik dacht dat ze allemaal apart gesmeerd waren?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/09/06, 15:31

Hallo,
De meeste (grote) tweetaktmotoren op sneeuwscooters, waarvan er vele olie-injectiesmering hebben, de vloeistofgekoelde motor
de radiator een eenvoudige plaat die door de baan met sneeuw is besproeid, de motoren hebben over het algemeen 3 cilinders een inlaat met schijfklep, hun vermogen is vrij hoog meer dan 100 pk
er zijn wedstrijden bij bombardier in Valcourt met zeer krachtige modellen, het verbruik van een tweetakt en enorm vergeleken met een auto...

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 21/09/06, 20:27

Houthakker schreef:Kunnen we de mengsnelheid nog aanpassen op een moderne 2T (exclusief wedstrijdmodellen)? Ik dacht dat ze allemaal apart gesmeerd waren?

ja, als de fabrikant niet te veel op de pomp heeft bespaard, kun je het minimale en maximale debiet aanpassen.

er waren monsters in 2T. Yamaha maakte ook standaard een 240 PK buitenboordmotor (en dus compact). Het geluid was een genot, het was slechts 1% mengsel, de olie zou in het carter condenseren en vervolgens in de krukaslagers stromen.
we hadden hem gemakkelijk op een motorfiets kunnen zetten, maar wie zou zoiets willen rijden??? : Lol:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten