Waterinjectie (door pomp en injectoren)

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 15/09/08, 17:52

NB: aangezien de 0.75 GPH-injector niet werkte, was de enige die ik echt probeerde de 2,5 GPH-injector die 75 g/m3 lucht leverde... d.w.z. verzadigde vochtigheid (goed >100%) bij elke temperatuur.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 15/09/08, 18:24

abyssin3 schreef:Een kleine correctie op de %RV.


Helemaal mee eens! Om een ​​nauwkeurige schatting te maken, heb je een urenteller op de injector nodig...
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 15/09/08, 20:36

Ik had het debiet van de 2,5GPH-injector al gecontroleerd. Continu was het goed 150ml/min, ook al was het niet bepaald klaar ml. Ik neem dus aan dat het opgegeven debiet voor de injector correct is. Alleen staat er niet hoe lang het systeem per uur aan staat, maar dat verandert niets aan het %RV op het moment van inspuiten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/08/09, 17:55

hallo Abessijn3
abyssin3 schreef:Eenmaal correct gemonteerd, plaste hij een zeer fijne straal maar op meer dan 2 meter. Voor een "mist" is het gemiddeld. Ik gaf er de voorkeur aan om mijn oude injector (2.5GPH) te monteren vraiment een mist.


Voor je nozzle is er een manier om nevel op te vangen van de zeer fijne straal. De straal moet breken op een loodrecht oppervlak dicht bij het mondstuk, altijd in de richting van de luchtstroom. Je krijgt een fijne nevel orthogonaal over 360°. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/08/09, 18:11

Vreemd onderwerp waar de voorlaatste interventie dateert van 15 september vorig jaar. Heeft dit systeem resultaat opgeleverd?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 16/08/09, 19:37

Hallo olifant

Dit klinkt misschien vreemd, maar het is gerelateerd aan dit bericht:

https://www.econologie.com/forums/injection- ... 80-80.html

Het onderwerp is nog steeds actueel 8)
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 16/08/09, 23:48

OH, maar hier zijn twee onderwerpen die samenkomen :D https://www.econologie.com/forums/injection- ... t8180.html

Dit is inderdaad het principe dat ik ga toepassen om in het HP gedeelte van de luchtverdeler te spuiten (na de turbo dus)

Ah en jongens, ik lees dat je aan het rommelen bent met de waterstroomsnelheden, ik bevestig dat de stroomsnelheden rond de 10 tot 30% van het brandstofvolume liggen, of gemiddeld 0.6 tot 1 l/u voor recente voertuigen

het idee is om de injectie te regelen op basis van de brandstofstroom

Ik test op een clio III 2008 1.5 DCI van 70pk waarvan het verbruik varieert van 4L/100 tot 13L/100 vollast (bij wijze van spreken omdat het geen bom is : Cheesy: ) deze laatste waarde moet genomen worden in de 5e versnelling bij 100 km/h om deze in liters/uur te kunnen rapporteren

dus ik moet de waterstroom moduleren van 0 tot 13L, afhankelijk van de brandstofinjectie

2 oplossingen:
neem de informatie van de injectoren (gemakkelijk volgens alainG) of van de informatie van de gasklep

daar heb ik de technici van de huiselektronica nodig, Eleph en de anderen, ben je daar? :D

Ik ga verder op het andere onderwerp en ik zal deze volgen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 17/08/09, 00:26

maar als je een waterinjectie wilt, is de gemakkelijkste manier nog steeds om een ​​kit te kopen, ik heb elders links over je onderwerp geplaatst. 90% van de prijs van de basiskit is de pomp, onvermijdelijk

Aan de andere kant is het probleem om een ​​stroom evenredig te maken met het motortoerental dat de injectie werkt in alles of niets:
- of je pomp is AAN -> hij doet 100psi -> de terugslagklep bezwijkt en je injector injecteert.
- of de pomp staat uit -> druk 0psi -> de terugslagklep geeft niet mee en je injector injecteert niet.
Daarom startte de mijne pas bij 3000 tpm (op de snelweg). Het was de beste manier om een ​​relatieve vochtigheid te hebben die niet te hoog is (zie begin van het onderwerp)

Nu maken ze 2-traps turbokits (duurder). Maar ik denk dat het gewoon afhankelijk is van verschillende injectoren. Vb: je hebt 4 injectoren:
- 2 schakelen bij lage druk in.
- 2 anderen op hoge druk (en ook de 2 op lage druk al ingeschakeld). En in dit geval neemt het geïnjecteerde volume toe.

Maar ik betwijfel of het lineair is: de pomp is niet verstelbaar :-(
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 17/08/09, 22:14

Bah bah bah! :D

het is gecompliceerd en verre van wat we zoeken, je hebt een permanente en proportionele injectie nodig om effectief te zijn

Ik ga een brandstofpomp nemen met een twingo type single-point injector versie 1

Het voordeel is dat er een drukinstelling op de injector rond de 10bar zit met een retourcircuit zoals bij brandstofpompen

het lost het probleem van stroom 0 op en vergemakkelijkt proportionele injectie
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 17/08/09, 23:11

Capt_Maloche

Als je een automatische injector met pomp en regelaar kunt krijgen, zou dat geweldig zijn, door natuurlijk op de uitlaat van het uitlaatspruitstuk aan de buitenkant te injecteren en de stoom terug te winnen om het in de vlinder te zuigen, zou het kunnen werken, maar je zou in een kortere tijd moeten injecteren om het water te beperken, het zou mogelijk zijn met een condensator in serie met de injector en een weerstand om de condensator te ontladen of een pulslengtebegrenzer te gebruiken.
:D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten